PDA

Bekijk Volledige Versie : Leasweb Remote Reboot Port Remote



stevenf
02/05/10, 17:39
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een server bij Leaseweb te plaatsen, maar ik vroeg mij af hoe het remote rebooten werkt.
Ze hebben het over een 'Remote Reboot Port Remote' hoe moet ik dit voorstellen?

Kan ik gewoon via het web in een soort control panel loggen en dan met een klik op de muis dat de stroom even onderbroken wordt?
Of werkt het anders, bijvoorbeeld dat ik software op de server moet installeren en iets via een COM poort moet aansluiten?

Alvast bedankt!

WebMeso
02/05/10, 17:40
Je hoeft vast niet iets zelf te installeren daarvoor.
Waarom neem je niet gewoon contact op met Leaseweb hoe dat precies werkt. Het ligt er helemaal aan hoe zij dat ingesteld hebben of gebruiken. Dat zullen zij vast en zeker uitgebreid aan jou kunnen uitleggen hoe het in zijn werking gaat.

stevenf
02/05/10, 17:46
:-) Ja dat kan natuurlijk ook.
Maar ik ben nu allemaal de hosting providers aan het uitzoeken, prijzen vergelijk etc, en anders moet ik tot morgen wachten. Ben dus een beetje ongeduldig, sorry!

DC^
02/05/10, 17:53
Je krijgt als het goed is een optie in het Control Panel van Leaseweb voor het remote rebooten.
Misschien handig om dit nog na te vragen bij hun.

xaban
02/05/10, 18:02
Je krijgt toegang tot een Control Panel van Leaseweb zoals DC^ zegt, via het Control Panel heb je de optie om de server te 'Power Cyclen', dit wil zeggen de stroom voor enkele seconden van de server af te halen.

stevenf
02/05/10, 18:04
Super, dank je wel!!

Ramon Fincken
02/05/10, 18:10
Je krijgt toegang tot een Control Panel van Leaseweb zoals DC^ zegt, via het Control Panel heb je de optie om de server te 'Power Cyclen', dit wil zeggen de stroom voor enkele seconden van de server af te halen.

Klink als zonder net afsluiten een harde powerboot doen, maar als je dan in je MOBO niet hebt staan ' reboot after power ' dat je server uit blijft?

( Of ik volg het niet helemaal :P )

The-BosS
02/05/10, 18:12
Klink als zonder net afsluiten een harde powerboot doen, maar als je dan in je MOBO niet hebt staan ' reboot after power ' dat je server uit blijft?

( Of ik volg het niet helemaal :P )

Dat is exact wat het doet, sluit gewoon de stroom toevoer af en zet het na ingestelde tijd terug aan. Bij de meeste PDU's kan je ook Power OFF en Power ON gebruiken en is de Power Cycle niets meer dan gewoon off, wachten, on.

Vergelijk het met een technieker die naar je server zou gaan stroomkabel zou uittrekken en 10 seconden later terug zou instekken.

Ramon Fincken
02/05/10, 18:20
Ja precies, zo had ik het me dus voorgesteld. Werkt het? ja. Is het netjes? nee :)

Rob77
02/05/10, 19:06
Ja precies, zo had ik het me dus voorgesteld. Werkt het? ja. Is het netjes? nee :)

Och, meestal als je op het punt bent aangekomen dat dit je laatste redding kan zijn, maakt dat niet meer zoveel uit ;)

xaban
02/05/10, 19:21
Ja precies, zo had ik het me dus voorgesteld. Werkt het? ja. Is het netjes? nee :)

Wat je ook kan doen, is een KVM aansluiting nemen :)

Spyder01
02/05/10, 20:54
Ik had laatst een klant die 8x per dag de APC gebruikte om zijn server te resetten, dat gewoon 1,5 maand lang en toen had de voeding er geen zin meer in en de hardeschijf vond dat ook niet echt geweldig. De reden van die actie is me nog steeds niet duidelijk, volgens mij wist die klant niet dat je ook gewoon reboot in de CLI kunt tikken ;)

Mits goed gebruikt, kan een remote reboot poort zeker op een vrij goede manier uitkomst bieden.

Erik H.
02/05/10, 21:25
Ik had laatst een klant die 8x per dag de APC gebruikte om zijn server te resetten, dat gewoon 1,5 maand lang en toen had de voeding er geen zin meer in en de hardeschijf vond dat ook niet echt geweldig. De reden van die actie is me nog steeds niet duidelijk, volgens mij wist die klant niet dat je ook gewoon reboot in de CLI kunt tikken ;)

Mits goed gebruikt, kan een remote reboot poort zeker op een vrij goede manier uitkomst bieden.

Helemaal mee eens. Wij geven klanten geen standaard toegang meer tot de APC (behalve colo) want het sloopt echt je harddisk en voeding. Je trekt thuis toch ook niet zomaar de stekker uit iets dat nog aan staat ?!

Maar toegegeven... het heeft ook vaak weer een ritje dc bespaard als het even echt niet anders kon.

dennis0162
02/05/10, 21:34
Bij ons gaat remote reboot via het klantenpaneel.
We hebben er in het knal rood bij gezet dat het schadelijk kan zijn voor hun apparatuur.

The-BosS
02/05/10, 22:18
Heeft mij ook al meerdere malen ritjes naar het datacenter bespaart, maar ik gebruik het ook alleen maar in uiterste nood bij bvb een kernel panic. Of voor een server waar de klant halt in het cli getypt had, handig dat je dan gewoon terug kan opstarten via power cycle als bios goed ingesteld staat. Soms kan je ook niet anders dan stroom eraf halen als niets anders meer werkt en dan ben je blij dat je zo een ding hebt.

CreepingD
02/05/10, 22:51
Om even te antwoorden op uw vraag:

Ik heb zelf ook 1 server in colocatie bij LeaseWeb.
Ik kreeg een persoonlijke login tot de APC Rack PDU web interface (los van het Leaseweb control panel) waar ik de stroom van de server kan uitschakelen of tijdelijk onderbreken (resetten). Dit werkt zeer goed en komt inderdaad erg van pas moest je server vastlopen.

bwv
02/05/10, 23:43
Wij stonden bij Leaseweb in Haarlem met onze servers. Stonden.... Wij zijn gevlucht omdat de technici de kabels niet konden labellen. Wij zetten bijvoorbeeld een reboot in en werden even later gebeld door het datacentrum waarom wij een collega-bedrijf gehacked hadden. Die server was uitgegaan en die van ons niet!

Natuurlijk gelijk gaan kijken. Alle kabels waren er door derden opnieuw ingestoken. Foutief en met alle gevolgen van dien. Men was overal aangeweest en zelfs de bak met onze schroevendraaiers stond open. Die week daarop onze servers opgepakt en vertrokken. Wat een prutsers en wat een enorm gevaarlijke situatie. Als je een eigen rack hebt, ga je er toch vanuit dat niemand van het DC daarin behoort te zitten.

Wij zitten nu in Groningen bij CJ2. Top. En zelfs goedkoper...

Erik H.
02/05/10, 23:58
Wij stonden bij Leaseweb in Haarlem met onze servers. Stonden.... Wij zijn gevlucht omdat de technici de kabels niet konden labellen. Wij zetten bijvoorbeeld een reboot in en werden even later gebeld door het datacentrum waarom wij een collega-bedrijf gehacked hadden. Die server was uitgegaan en die van ons niet!

Natuurlijk gelijk gaan kijken. Alle kabels waren er door derden opnieuw ingestoken. Foutief en met alle gevolgen van dien. Men was overal aangeweest en zelfs de bak met onze schroevendraaiers stond open. Die week daarop onze servers opgepakt en vertrokken. Wat een prutsers en wat een enorm gevaarlijke situatie. Als je een eigen rack hebt, ga je er toch vanuit dat niemand van het DC daarin behoort te zitten.

Wij zitten nu in Groningen bij CJ2. Top. En zelfs goedkoper...

Offtopic: Zoo... er is bijna geen topic meer over waar je nog niet op hebt gereageerd op deze zondagavond. En dat terwijl er zoveel leuks op tv is nu ;-)

Ontopic: Dat moet je me toch even uitleggen. Een eigen rack met (naar ik aanneem) een eigen apc en daarmee reboot je servers van mensen buiten je rack? Daar ontgaat me een beetje de logica van eigenlijk....

santema
03/05/10, 02:52
Offtopic: Zoo... er is bijna geen topic meer over waar je nog niet op hebt gereageerd op deze zondagavond. En dat terwijl er zoveel leuks op tv is nu ;-)

Ontopic: Dat moet je me toch even uitleggen. Een eigen rack met (naar ik aanneem) een eigen apc en daarmee reboot je servers van mensen buiten je rack? Daar ontgaat me een beetje de logica van eigenlijk....

Moderne techniek... Hebben wij ook, 1 rack vol powerswitches die van via een soort wifi signaal communiceren met de voeding in de server.

Jimmy1987
03/05/10, 05:19
offtopic reactie:

@Santema, Is dat iets nieuws ofzo ? :) Waar heb je dat gehaald?
Ik moest daar toch even hard mee lachen. :thumbup:

Wynand
03/05/10, 17:55
Moderne techniek... Hebben wij ook, 1 rack vol powerswitches die van via een soort wifi signaal communiceren met de voeding in de server.Door mij onbekend, maar als het effectief draadloos met de voeding communiceert, wat maken slecht gelabelde kabels dan nog uit?
Buiten dat leuk dat je alle voedingen redundant hebt in je servers, dat dat mogelijk is.

Maar goed, heb het ook een keertje gehad bij LSW, dat panel zei wel leuk dat er stroom af ging en hij terug ingeschakeld werd, maar die server bleef vrolijk doordraaien. Wilden ze eerst nog hun uurtarief gaan aanrekenen om te piepen wat het probleem was.

Smart-Guyz
12/05/10, 20:36
Moderne techniek... Hebben wij ook, 1 rack vol powerswitches die van via een soort wifi signaal communiceren met de voeding in de server.

Mag je me toch eens laten zien waar je deze hebt gehaald en welk merk je over praat, heb dit namelijk nog nergens kunnen vinden.

colomonkey
20/09/10, 15:49
Je kan in je BIOS kiezen voor Always power ON. In dat geval komt een sever vrolijk weer up als je halt hebt gebruikt.

Voor remote reboots is DRAC/ILO/IPMI met KVM over IP functie nog altijd het meest netjes.