PDA

Bekijk Volledige Versie : Eenmalige rapportage met niet-gemigreerde contactgegevens beschikbaar



SIDN
29/04/10, 15:10
Op 17 maart j.l. berichtten wij u reeds over een wijziging in de contactgegevens in DRS na de migratie naar DRS5. Graag informeren wij u nader hierover.

Contactgegevens op meerdere niveaus
In DRS4 was het mogelijk om op meerdere niveaus e-mailadressen en telefoonnummers in te voeren voor admin-c’s en tech-c’s. Dit kon op drie niveaus, te weten op:


contactniveau (handle);
rolniveau (daar waar een handle als admin-c of tech-c getypeerd is); en
domeinnaamniveau (daar waar een handle als admin-c of tech-c bij een specifieke domeinnaam optreedt).
In DRS5 kan dit maar op één niveau (alleen bij contacten, niveau 1), conform de EPP-standaard. Dit betekent dat u bijvoorbeeld voor een admin-c in DRS5 nog maar één e-mailadres en telefoonnummer kunt vastleggen.

Contactgegevens niveau 2 en 3 niet gemigreerd naar DRS5
Deze wijziging heeft gevolgen voor eventuele op niveau 2 en 3 ingevoerde contactgegevens. Deze zijn niet gemigreerd naar DRS5. Dat betekent dat voor een beperkte groep registrars een aantal contactgegevens is vervallen in DRS5. Graag geven wij deze partijen inzicht in de niet-gemigreerde gegevens.

Rapportage beschikbaar via ‘Mijn SIDN’
Voor iedere betrokken registrar is een rapportage samengesteld waarin alle contactpersonen waarvan niet alle gegevens gemigreerd zijn, zijn opgenomen. De gegevens in de kolommen in het bestand die gemarkeerd zijn met een ‘*’ zijn vervallen. De rapportage is per 29 april beschikbaar via ‘Mijn SIDN’ (registrarssite) onder de naam ‘datum/registrarnummer_datum_DNM_NMD.CSV.ZIP’. Hierbij staat ‘DNM_NMD’ voor Domain Name Non-Migrated Data.

Geen rapportage voor álle registrars
Deze extra rapportage wordt alleen ter beschikking gesteld aan registrars die domeinnamen onder hun beheer hebben waarvan de contactgegevens op de genoemde niveaus niet gemigreerd zijn. Heeft u in het verleden in DRS4 nooit contactgegevens ingevoerd op niveau 2 en 3, dan vindt u deze extra rapportage dus niet onder ‘Mijn SIDN’.

Voor vragen kunt u terecht bij de afdeling Registratie & Service (support@sidn.nl of 026-352 55 55).