PDA

Bekijk Volledige Versie : Nuttige posts part II



Pur
27/04/10, 16:43
Is het niet tijd om ook wat te doen aan de mensen die alleen maar websites / domeinen te koop zetten en verder totaal niks nuttigs bijdragen aan dit forum?

Neem dit voorbeeld:

http://www.webhostingtalk.nl/search.php?searchid=2431099&pp=25

Of:

http://www.webhostingtalk.nl/search.php?searchid=2431105&pp=25

Ik heb niet alle postings doorgelezen maar wat ik er zo van zie allemaal maar aanbiedingen.

Yourwebhoster
27/04/10, 16:50
search werkt niet, maar ik snap wat je bedoeld. Om eerlijk te zijn vind ik dit wel meevallen, maar ik denk dat het eerder op sitedeals.nl thuis hoort. Tenzij het echt hosting gerelateerd is.

Pur
27/04/10, 17:07
search werkt niet, maar ik snap wat je bedoeld. Om eerlijk te zijn vind ik dit wel meevallen, maar ik denk dat het eerder op sitedeals.nl thuis hoort. Tenzij het echt hosting gerelateerd is.

De (random) voorbeelden waren iig Henk Prak en Sander Boers.

Als je alleen maar aanbiedt hoort het thuis op sitedeals of andere sites. Niks mis mee als je sites ontwikkelt voor de verkoop (al zetten ze soms een domeinnaam + wordpress + gratis template voor bizarre bedragen te koop) maar lever ook een nuttige bijdrage aan het forum.

Ik zie persoonlijk liever dat soort lui verdwijnen dan dat iemand die wellicht iets minder nuttige posts heeft geen hosting gerelateerde aanbieding kan doen. Niet dat ik verder ontevreden ben over hoe het nu gaat met de aanbiedingen trouwens :-)

Apoc
27/04/10, 17:14
Is het niet tijd om ook wat te doen aan de mensen die alleen maar websites / domeinen te koop zetten en verder totaal niks nuttigs bijdragen aan dit forum?

Heel simpel: volledig mee eens.

Ik heb dit zelf ook al vele malen geopperd, maar er is tot dusver niets mee gedaan. Naar mijn mening zijn de personen in kwestie zeker welkom omdat het direct aan de branche is gerelateerd, maar ik zie absoluut geen reden waarom de aanbiedingsregels voor deze forums niet zouden moeten gelden. Ook voor deze forums zou moeten gelden dat er enkel mag worden aangeboden als men een voldoende nuttige bijdrage aan WHT levert.

Triloxigen
27/04/10, 17:18
Ik vind het niet erg dat mensen enkel een website aanbieden, wel dat de kwaliteit daarvan om te huilen is.

BsHosting
27/04/10, 19:43
Wat zou je denken van Rogover komt ook alleen maar om domeinen te slijten en verder 0,0 bijdragen hier.

Maar ja daar mag niks over gezegd worden schijnbaar.

WebSpeciaal
27/04/10, 19:56
Ik heb er geen problemen mee. Maar ik vind het inderdaad wel vreemd dat de aanbiedingsregels niet voor hen gelden en wel voor het aanbiedingen gevraagd en webhostingbedrijf ter overname deel. Daar zie je berichten als "Niemand die mij iets kan aanbieden?" nadat er geen offertes geplaatst worden (vooral doordat velen dit niet mogen).
Ook wordt WHT hierdoor een minder interessante plek om je webhostingbedrijf ter overname aan te bieden, aangezien lang niet alle geinteresseerden kunnen reageren en de topicstarters hierdoor soms enorme kansen mislopen. Hiermee worden juist de topicstarters naar mijn mening benadeeld. Bij de domeinnamen is dat niet het geval.

Spyder01
27/04/10, 20:12
De irritatie aan mensen als Rogover, Henk Prak en Sander Boers kan ik me wel voorstellen. Ik irriteer me er in dusverre aan dat ik altijd "nieuwe berichten" kies omdat ik dan snel kan zien over er wat nuttigs / interessants tussen zit. Tegenwoordig zitten er dagen bij dat steeds dezelfde personen topics plaatsen en/of kicken.

Van mij mag daar ook wel een flinke beperking op komen. Verder zoals Triloxigen al aangeeft is de kwaliteit vaak ook enorm bagger, de prijs onrealistisch en vaak een standaard template (of enorm slecht aangepast).

Als dat het enigste is wat ze continu posten, lijkt mij inderdaad Sitedeals een stuk beter.

BsHosting
27/04/10, 20:27
Vergeet tuinman88 niet.

Ze voegen 0,0 toe hier alleen elke dag hetzelfde posten cq topics kicken.
Maar ja er zal wel niks veranderen.

Mikey
27/04/10, 21:29
Gewoon domenico pm'n, bij geen reactie vragen of hij al tot 10 geteld heeft, bij paar dagen nog geen reactie pm'n of hij de 100 al gepasseerd heeft. Daarna nog geen reactie, weet je gelijk hoe serieus je genomen wordt. Ik snap je ergenis, maar take it gewoon, zal toch nooit wat aan gedaan worden. Eenrichtingsverkeer noemde ik het volgens mij... Anyone ?

Pur
28/04/10, 12:52
Heel simpel: volledig mee eens.

Ik heb dit zelf ook al vele malen geopperd, maar er is tot dusver niets mee gedaan. Naar mijn mening zijn de personen in kwestie zeker welkom omdat het direct aan de branche is gerelateerd,

Daar kun je natuurlijk over twijfelen. Ik gok even dat de genoemde personen in dit topic nog nooit een webserver hebben geïnstalleerd of bezig zijn geweest met een mail server.

En gezien de verschillende subfora op dit forum ligt de focus wel meer op techniek, beveiliging, voip, control panels etc. Allemaal dingen waar dit soort mensen zich waarschijnlijk niet mee bezig houden (hoogstens gebruiken ze een control panel ;-))





maar ik zie absoluut geen reden waarom de aanbiedingsregels voor deze forums niet zouden moeten gelden. Ook voor deze forums zou moeten gelden dat er enkel mag worden aangeboden als men een voldoende nuttige bijdrage aan WHT levert.

Dat minimaal, en gezien wat ik hiervoor zeg zullen dit soort mensen dan waarschijnlijk ook wel verdwijnen van dit forum omdat ze niks nuttigs kunnen bijdragen....



Gewoon domenico pm'n, bij geen reactie vragen of hij al tot 10 geteld heeft, bij paar dagen nog geen reactie pm'n of hij de 100 al gepasseerd heeft. Daarna nog geen reactie, weet je gelijk hoe serieus je genomen wordt. Ik snap je ergenis, maar take it gewoon, zal toch nooit wat aan gedaan worden. Eenrichtingsverkeer noemde ik het volgens mij... Anyone ?


Ik hou goede hoop :-) Maar het verbaasd dan op zich wel weer dat modjes dat soort topics leuk vinden om te moderen, veel activiteit behalve de topic starter die het bericht bumped met de laatste geboden prijs op $anderesite zit er vaak ook niet in.

Domenico
28/04/10, 13:04
Jullie worden wel gehoord en ik ga straks even een extra forum openen voor ideen, suggesties en frustraties zoals deze voor het nieuwe forum 4.0 (met vB4.0). http://www.webhostingtalk.nl/wht-4-0-idee-n-en-suggesties/ (is nog niet open!).

Ik zal deze thread dan ook wel moven naar dat forum zodat we daar verder kunnen gaan.

Zelf heb ik de irritatie niet maar we zullen eens kijken wat we hier mee kunnen doen voor de mensen die zich wel ergeren aan wat in deze thread word genoemd.

BsHosting
28/04/10, 13:07
Dat is al een stap in de goede richting.
Dat jij de irritatie niet hebt kan ik me voorstellen.

Maar leg ons allemaal het verschil nu eens uit tussen iemand die hier alleen maar komt om te adverteren en verder 0,0 toevoegd of iemand die dagelijks hier komt om alleen maar domeinen te slijten etc en 0,0 toevoegd aan heel het forum.

Buiten dat zijn de adverteerders nog legale bedrijven ook en de domein lopers 99% particulieren.

Het zou wht dus sieren om de regels wat dat betreft eens gelijk te stellen.

Domenico
28/04/10, 13:16
Erwin, je moet het (kunnen) zien als een extra voor ons hosters. Een mooi concept, mooie site of domeinnaam. Allemaal dingen waar wij profijt van kunnen hebben. Verder concentreren wij ons op de hosting en ja daarvoor gelden wel strengere regels aangezien dit ook een hostingforum is.

Zie de paar personen/bedrijven die hier hun domeinnamen en/of webconcepten proberen te slijten niet als profiteurs maar probeer te zien wat jij er zelf eventueel aan kan winnen.

Waar ik me wel aan erger is de kwaliteit van sommige producten (sites, domeinnamen) die worden aangeboden. Dit zouden we kunnen oplossen door de posts te modereren voor plaatsing.

BsHosting
28/04/10, 13:23
@ Domenico,

Het is niet alleen voor ons, zo kan je het uiteraard ook met hosting gaan zien dan.
Persoonlijk vind ik dat die regels gewoon voor iedereen dienen te gelden.

Het maakt in verhouding niks uit of iemand nu hosting of domeinen verkoopt eind van het verhaal wil de ts er beter van worden lijkt me zo.

Dus dat voor die groep die heel het forum alleen maar gebruikt om elke dag domeinen te slijten en het topic elke dag wel tig keer kicken omdat men spontaan het ook op andere plekken aanbied etc ook dit soort regels gaat tellen.

Voeg je wat toe aan wht dan mag je domeinen verkopen, voeg je wederom niks toe mag je het niet.

Gezien de vele mensen die tegen dit soort mensen zijn op deze manier denk ik toch wel dat je er eens naar zou moeten kijken.

WebSpeciaal
28/04/10, 13:31
Misschien is het een idee om in de domeinfora bij dubbele posts zonder een andere ertussen de vorige post aan te vullen om het topic zo niet weer omhoog te laten komen (net als wat op sitedeals gebeurt), als iedereen zich daar zo aan stoort.

Mikey
28/04/10, 13:41
Waar ik me wel aan erger is de kwaliteit van sommige producten (sites, domeinnamen) die worden aangeboden. Dit zouden we kunnen oplossen door de posts te modereren voor plaatsing.

En wie zegt dat de smaak van de mod die er naar kijkt hetzelfde is als de eventuele koper. Deze aanbieders brengen 0 waarde met zich mee, komen hier enkel topics kicken en verder geen meerwaarde.....

marsipulami
28/04/10, 13:41
Misschien is het al eens geopperd, maar misschien is het een idee om forums eruit te kunnen filteren waarvoor de user geen nieuwe posts wil zien. Dan is je probleem dat die posts er tussen staan ook opgelost.

Pur
28/04/10, 13:52
Zelf heb ik de irritatie niet maar we zullen eens kijken wat we hier mee kunnen doen voor de mensen die zich wel ergeren aan wat in deze thread word genoemd.

Ik kan me toch niet voorstellen dat je je niet stoort aan domein/website verkopers die hun topic de hele tijd kicken en verder geen nuttige posts doen en wel aan mensen die hosting gerelateerde aanbiedingen doen en zo af en toe wat nuttige postings doen.

Ik stoor me op zich ook verder niet aan de mensen die hier een website eenmalig of incidenteel komen aanbieden maar wel aan de mensen die week in week uit allerlei super top deals hebben voor domeinnaam x of website y.

Triloxigen
28/04/10, 22:07
Waar ik me wel aan erger is de kwaliteit van sommige producten (sites, domeinnamen) die worden aangeboden. Dit zouden we kunnen oplossen door de posts te modereren voor plaatsing.

Dat kost veel te veel effort en dat lijkt me ook niet goed.
Is het niet mogelijk om minimaal 10 posts in te stellen voordat er aangeboden mag worden?
Dan is er in ieder geval al een drempel, als ze die niet eens willen nemen dan is het vast ook niet boeiend genoeg.

Degene die 10 posts gaan spammen zullen er niet veel zijn en snel genoeg door de mand vallen.

aristo
29/04/10, 07:16
....maar we zullen eens kijken wat we hier mee kunnen doen voor de mensen die zich wel ergeren aan wat in deze thread word genoemd.

Dag Domenico. Vind ik een goed plan.
Er komen nogal wat domeinnamen voorbij, die... laat ik het zo stellen op onze servers niet welkom zouden zijn. En waar is al zeker niet bij referenties zou willen opnemen.
Webhostingtalk is, naar mijn idee, bedoeld om niet alleen informatie uit te wisselen, maar zou moeten bijdragen aan: professionalisering en...een bijdrage moeten geven dat we als sector serieus genomen worden in de markt/media.

En dan vind ik het behoorlijk wrang dat ik niet kan posten op bijv. aanbiedingen. Ik ben daar gebanned geweest en moet nu x-tig nuttige posts doen voor ik weer eens kan/mag meedoen. Iets wat ik dan met grote terughoudendheid zal doen. Ik meen dat de verhouding tussen nuttige posts en aanbiedingen 1 op 10 moet zijn (klopt dat trouwens) en dan hoef je maar een paar keer te reageren in een thread en het is weer mis.

Dus voor beide onderwerpen: Liever modereren dan tolerereren en/of blokkeren en zorgen dat de kwaliteit voorrang krijgt.

Vrgr Eef

Spyder01
29/04/10, 09:14
Ik meen dat de verhouding tussen nuttige posts en aanbiedingen 1 op 10 moet zijn (klopt dat trouwens) en dan hoef je maar een paar keer te reageren in een thread en het is weer mis.


Die verhouding weet niemand en wordt ook niet bekend gemaakt. Maar goed ook, een paar zouden alles er aan doen om maar weer snel aanbiedingen neer te kunnen zetten. Als dat ook het doel van iemand is hoeven ze van mij hier ook niet te zijn. Af en toe iets aan kunnen bieden is leuk, maar de communitie levend houden en proberen positief bij te dragen is veel belangrijker.

Van mij mag zoiets ook wel met de verkoop van domeinnamen. De aanbieders brengen namelijk verder 0,0 in op het forum en het enigste wat je van hun ziet is domeinnaam verkoop en het kicken van hun eigen topic.