PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen DirectVPS.nl / andere aanbevelingen?



Lekensteyn
26/04/10, 20:06
Beste WHTers,

Ik ben van plan een VPS aan te schaffen bij DirectVPS.nl.
Het gaat om het pakket VPS Basic 2:
RAM: 512 MB
HDD: 50 GB
Dataverkeer: 500 GB
Opzetkosten: € 10,-
Kosten per maand: € 10,-

Op http://www.ispgids.com/ervaringen/directvps staan enkele ervaringen, maar toch wil ik eens weten wat ervaringen zijn van de bezoekers hier.
Eventueel nog andere aanbevelingen?

Ik zoek ook nog een plekje waar ik een of twee domeinen kan registreren ;)

mgielissen
26/04/10, 20:23
Ik heb sinds 3 maanden directvps en zeer tevreden. De uptime is heel goed en stabiel. Werkzaamheden/onderbrekingen worden netjes vtv aangekondigd per email.

Via de consolepanel kun je een backup terugzetten (wordt om de 3 uur gemaakt), en de meest gangbare linuxdistributies worden gebruikt. De gebruikte techniek is XEN.

Je kunt trouwens 7 dagen kosteloos een vps proberen.

guidonline
26/04/10, 23:04
TOP BEDRIJF.. Die man heeft hart voor de zaak.. De eerste keer dat ik hun mailde vroeg ik wat de gemiddelde uptime was van hun VPS'SEN. Ze zijden 99,8% maar heb er een uptime meter op en de VPS is in de afgelopen 2 maanden nog niet down geweest.. Bovendien heeft hij me goed geholpen toen het mailen naar hotmail via de VPS niet werkte.. Uiteindelijk zijn we eruit gekomen en heeft hij voor de hulp en uren niks gerekend, iets wat je niet verwacht voor zoon lage prijs. DirectVPS bravo!

marsipulami
26/04/10, 23:21
Bovendien heeft hij me goed geholpen toen het mailen naar hotmail via de VPS niet werkte..

OFFTOPIC: Volgens mij was dat gewoon basis service als je het mij vraagt, niets bijzonders. En wie heeft het probleem nu daadwerkelijk "opgelost" mensne van hier hebben denk ik het antwoord gegeven.

Lekensteyn
27/04/10, 07:46
Dat klinkt veelbelovend :)

Over dat hotmail probleem, dat onderwerp heb ik hier ook gelezen, dat is meer een scripting probleem dan een technisch probleem.
Toch aardig dat ze je dan ermee willen helpen :)

18,- / jaar voor .nl/.com domeinnaam, is dat een gangbare prijs?
Of hebben jullie nog andere aanbevelingen?

Geert-Jan
27/04/10, 07:49
Over dat hotmail probleem, dat onderwerp heb ik hier ook gelezen, dat is meer een scripting probleem dan een technisch probleem.
Toch aardig dat ze je dan ermee willen helpen :)


Goed gelezen?
Zonder het topic terug te gaan lezen weet ik exact wat marsipulami bedoelt, en nee, dat was geen scripting probleem maar, geklungel met ......

amygdela
28/04/10, 11:48
Ik ga er weg. Niet omdat ze slecht zijn hoor, dat valt allemaal wel mee. De uptime laat toch wel te wensen over, er zijn redelijk wat storingen geweest maar het is een unmanaged server en daar kan ik niets mee.

Dus cheap, maar soms hoge I/O en niet volledig ondersteund (wat ook begrijpelijk is voor dat geld).

cwf
28/04/10, 13:21
Service is snel, maar de performance was vaak ver onder de maat. Een reden om voor een andere provider te kiezen.

mgielissen
28/04/10, 14:17
Via Zabbix monitor ik mijn vps remote met responstijden. Mijn ervaring is goed te noemen. Voor dat geld zeker. Maar mijn ervaringen met andere VPSsen is niet veel beter kwa performance.

Wil je performance, neem dan een dedicated server.

Piwi-Web
28/04/10, 14:29
Wil je performance, neem dan een dedicated server.

Fout, neem geen budget VPS provider ;)

mgielissen
28/04/10, 14:36
Gezien de prijzen van een (budget) dedicated server is het wel te overwegen.

Als ik kijk naar een dedicated server heb ik 2 leveranciers op het oog:

Leaseweb en Piwi-web :thumbup:

Jimmy1987
29/04/10, 07:56
Noemt ie ook gelijk 2 totaal verschillende op ook :innocent: LSW geen ervaring mee :) Piwi-Web levert gewoon goede service, ik spreek uit persoonlijke ervaring :)

Over het algemeen kan een goede VPS beter werken als een budget dedicated hoor. ;)

mgielissen
29/04/10, 08:44
Noemt ie ook gelijk 2 totaal verschillende op ook :innocent: LSW geen ervaring mee :) Piwi-Web levert gewoon goede service, ik spreek uit persoonlijke ervaring :)

Over het algemeen kan een goede VPS beter werken als een budget dedicated hoor. ;)

Ik doel op dedicated servers puur kwa performance, je hoeft dit met niemand te delen. Tuurlijk levert Piwi-web goede service, ik bedoel alleen dat zijn prijzen voor dedicated servers zeer interessant zijn.

StormtraXx
03/05/10, 10:45
Ik gebruik nu bijna een week een test VPS bij DirectVPS, op zich werkt het allemaal prima alleen krijg ik steeds pogingen van Chinese IP adressen om in te loggen op root. En dan praten we over zo'n ±90 keer per 24h als ik logwatch mag geloven.

t.bloo
03/05/10, 10:47
Dat is volkomen normaal (nou ja, het is niet normaal natuurlijk maar het komt vroeg of laat bij alle servers voor).

StormtraXx
03/05/10, 10:53
Dat vermoede had ik ook al. Verder werkt alles naar wens. :)

The-BosS
03/05/10, 10:53
Ik gebruik nu bijna een week een test VPS bij DirectVPS, op zich werkt het allemaal prima alleen krijg ik steeds pogingen van Chinese IP adressen om in te loggen op root. En dan praten we over zo'n ±90 keer per 24h als ik logwatch mag geloven.

En daar hebben ze dan ook firewalls voor uitgevonden, doe je geen zaken met china, korea, vietnam, etc dan kan je gewoon de volledige netblocks in firewall of null routing zetten. Is een stuk simpelder dan telkens ip's te moeten adden en voorkomt je ook nog een hoop spams.

StormtraXx
03/05/10, 10:59
En daar hebben ze dan ook firewalls voor uitgevonden, doe je geen zaken met china, korea, vietnam, etc dan kan je gewoon de volledige netblocks in firewall of null routing zetten. Is een stuk simpelder dan telkens ip's te moeten adden en voorkomt je ook nog een hoop spams.

Dat snap ik, maar aangezien dit een test VPS is (die over 2 dagen verloopt) heeft het geen nut om dit te doen. Ik post alleen wat ik ondervonden heb.

Yourwebhoster
03/05/10, 12:27
Dat snap ik, maar aangezien dit een test VPS is (die over 2 dagen verloopt) heeft het geen nut om dit te doen. Ik post alleen wat ik ondervonden heb.
Dat zal je overal krijgen, dan wel niet nu, dan wel later. Ze scannen complete subnets, daar valt niets tegen te doen.

Triloxigen
03/05/10, 12:44
Gezien de prijzen van een (budget) dedicated server is het wel te overwegen.

Als ik kijk naar een dedicated server heb ik 2 leveranciers op het oog:

Leaseweb en Piwi-web :thumbup:

Als je performance wil moet je sowieso niks budget pakken, ook geen dedi natuurlijk het blijft dan low budget spul.

Jesperw
03/05/10, 13:33
Fout, neem geen budget VPS provider ;)
Inderdaad ja. Die 'wil je performance neem dan een dedicated server' is wel een beetje heel erg 2005.

alternate
10/05/10, 10:12
Ik heb zelf sinds een paar maanden een stuk of 6 VPS-en daar draaien.
Uiteraard is er zo nu en dan een klein beetje downtime, vanwege upgrades of hardware problemen. Dit wordt echter altijd ruim op tijd aangekondigd en als de geplande datum/tijd jou echt niet uitkomt dan valt er vaak wel iets te regelen.

Bij een probleem wordt je snel en goed geholpen. Natuurlijk niet binnen 10 minuten, maar daar betaal je ook niet voor! Voor de prijs van 1 dedicated server heb ik nu een cluster aan vps-en met in theorie bijna oneindige schaalbaarheid. De performance is hierdoor uitstekend en het geheel is ook nog eens redelijk redundant. In de toekomst willen ze ook VPS-en op andere locaties gaan aanbieden, waardoor het geheel volledig redundant zal zijn.

NDIS
11/05/10, 23:15
Ik heb bij direct vps 2 vpsen draaien. Ik moet zeggen dat de uptime en service boven mijn verwachtingen waren. Ik ben inmiddels al een hele tijd klant, ik gok ong. 6 maanden. Als ik vragen of problemen had ben ik altijd netjes en snel geholpen.

Het komt wel eens voor dat er onderhoud word gepleegt aan de servers waardoor alles opnieuw opgestart word, maar dit word weer netjes vermeld op de pagina voor de klanten of via de mail als dit jou fisieke server betreft.

Kortom: uitstekende vps, en al helemaal voor die prijs.

kfaessen
12/05/10, 08:45
Een tip: stel directvps op de hoogte dat je performance problemen hebt en ze worden voor je opgelost. Ik heb zelf 2 keer gehad dat de performance erg laag was en beide keren is het voor me opgelost (1e keer dmv het verplaatsen van de vps naar een andere server, 2e keer dmv een xen update op de host). Er wordt echt wel gekeken naar de klachten. Wat wel jammer is dat er inderdaad redelijk vaak een herstart wordt uitgevoerd, maar daar tegenover staan vaak wel verbeteringen (vooral de nieuwste xen versie geeft merkbare performance verbeteringen).

Kortom mijn 2 vpsjes blijven er nog wel even (en dat terwijl het directvps netwerk momenteel onbereikbaar is, het zal wel een switch probleem zijn oid)

tomic
12/05/10, 10:09
....

Kortom mijn 2 vpsjes blijven er nog wel even (en dat terwijl het directvps netwerk momenteel onbereikbaar is, het zal wel een switch probleem zijn oid)

Het netwerk onbereikbaar is <...>. Heb je er geen websites draaien dan? Want i kben als de dood dat onze bedrijven site er een keer uitligt met zo'n actie.

Hoe hebben anderen dat die bij directvps.nl zitten?

elecomte
12/05/10, 10:18
Ik lig er ook uit. Ik weet dat we er alvast sinds 10 voor 9 uit liggen omdat ik dan telefoon gekregen heb van een gebruiker. De website van directvps zelf werkt ook niet.

Datacenter mss? :chinese:

ontopic: Anders ben ik er heel tevreden over, zeker voor deze prijs. Het is ook de eerste keer dat we er sinds een jaar uit liggen zonder waarschuwing.

Voxio
12/05/10, 10:18
Het netwerk onbereikbaar is <...>. Heb je er geen websites draaien dan? Want i kben als de dood dat onze bedrijven site er een keer uitligt met zo'n actie.

Hoe hebben anderen dat die bij directvps.nl zitten?

Ze liggen er nog steeds uit zo te zien.
Ik gebruik er 1 VPS voor sec. DNS, rampzalig is het dus niet (als het maar niet te lang duurt).
Maar je moet ook geen gouden bergen verwachten voor die paar euro per maand er er zeker niet je corperate site op zetten ;)

elecomte
12/05/10, 10:24
Update: Het ligt vermoedelijk niet aan directvps dat ze down zijn maar aan compukos. De datacenterboer. De website van compukos is ook down en de traceroute stopt bij hen.

Voxio
12/05/10, 10:25
Update: Het ligt vermoedelijk niet aan directvps dat ze down zijn maar aan compukos. De datacenterboer. De website van compukos is ook down en de traceroute stopt bij hen.

Net even contact gehad en het blijkt dat Eurofiber een fiber heeft beschadigd, voor 12:00 zou e.e.a. weer hersteld moeten zijn.

alternate
12/05/10, 10:29
Dit soort storingen zijn te volgen op http://www.directnoc.nl/

D. ter Horst
12/05/10, 10:29
Update: Het ligt vermoedelijk niet aan directvps dat ze down zijn maar aan compukos. De datacenterboer. De website van compukos is ook down en de traceroute stopt bij hen.

DirectVPS = Compukos voor zover de KvK laat zien

tomic
12/05/10, 10:54
Dit soort storingen zijn te volgen op http://www.directnoc.nl/


Kijk; handig! hartelijk bedankt. Duidelijk dus dat heel compukos eruit ligt atm. Echt veel kan je hier natuurlijk niet aan doen.


DirectVPS = Compukos voor zover de KvK laat zien


Dat klopt; wij moeten de factuur ook aan compukos betalen terwijl we wel bij directvps.nl zitten.

amygdela
12/05/10, 10:57
dikke fibercut dus.... gelukkig in een uurtje weer online. Net na een belangrijke mailing knalt alles eruit. Ik hoop dat mn prospects nog niet gereageerd hebben en/of ze een fallback systeem hebben voor de mail.

iig wens ik ze veel succes met herstel!

Geert-Jan
12/05/10, 11:03
Ik hoop dat ze een fallback systeem hebben voor de mail.


Hoezo hoop, dat weet je toch van te voren en vind je o.a. in je mx records terug?
Ligt er puur aan hoe je DNS is geregeld, niet meer en niet minder....

wout0r
12/05/10, 11:14
Zelf een account bij DirectVPS en ben er opzich wel tevreden mee. Ook ik heb de basic 2, echter vind ik wel dat de uptime niet echt super is. (Zeker vandaag niet door eurofiber problemen). Maar ik ben nu een aantal weken klant daar en heb al 4 keer gehad dat er onderhoudt werd gepleegd.

Desalniettemin, ben ik wel tevreden naar de performance van directvps.

tomic
12/05/10, 11:53
Geachte heer, mevrouw,

Afgelopen nacht is er rond middernacht een storing opgetreden in ons netwerk. Al snel bleek de oorzaak bij netwerkleverancier Eurofiber te liggen die met een beschadigde fiber te maken had. De lasploeg is ingeschakeld en heeft de verbinding hersteld.
De nieuw gelaste verbinding bleek niet stabiel te zijn, waarna rond 4.00 uur als noodgreep een andere fysieke route werd gekozen. Die werkzaamheden hebben tot ongeveer 8.00 uur geduurd.

Helaas werd toen duidelijk dat er daarbij een verkeerde las is gemaakt. De lasploeg moest opnieuw in actie komen om deze fout te herstellen. Rond 11.00 uur was de verbinding weer hersteld.

Om dit probleem in de toekomst te voorkomen beraden we ons de komende weken op vergaande maatregelen en wordt op korte termijn de situatie besproken met Eurofiber. U hoort daar snel meer over.

Voor dit moment onze excuses voor het ongemak, als we iets kunnen betekenen horen we het graag.

Met vriendelijke groet,

Gerard
DirectVPS Support

Apoc
12/05/10, 16:06
Gerard,

Wat ik me afvraag: waarom waren jullie afhankelijk van 1 fiber? Dit hoor je toch redundant uit te voeren lijkt me.

Geert-Jan
12/05/10, 22:19
Gerard,

Wat ik me afvraag: waarom waren jullie afhankelijk van 1 fiber? Dit hoor je toch redundant uit te voeren lijkt me.

Andre,

Volgens mij moet Tomic nog leren qouten wanneer hij b.v. text van mail wil toevoegen (vermoed dat hij klant is bij direct...), anders snap ik geen bal van een paar posten hierboven:
http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-en-vps-unmanaged-hosting/160079-ervaringen-directvps-nl-andere-aanbevelingen.html#post1141422

en komt betreffende Gerard helemaal niet eens hier....:bored:

Apoc
13/05/10, 10:52
Andre,

Volgens mij moet Tomic nog leren qouten wanneer hij b.v. text van mail wil toevoegen (vermoed dat hij klant is bij direct...), anders snap ik geen bal van een paar posten hierboven:
http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-en-vps-unmanaged-hosting/160079-ervaringen-directvps-nl-andere-aanbevelingen.html#post1141422

en komt betreffende Gerard helemaal niet eens hier....:bored:

Ah hm.. inderdaad ja

web95
09/06/10, 15:59
Ik ben hier zelf ook klant geweest, echter kost een extra IP algauw 1,00 en zijn er setup-kosten die nergens op slaan, omdat de VPS'en automatisch worden aangemaakt.
De telefoon van Compukos (= turks vrouwtje, niet verstaanbaar) is alleen als DirectVPS geld krijgt, omdat ik bij een vraag de telefoon moest ophangen , omdat de man van DirectVPS bezig was met een vergadering...) Gelijk kreeg ik een mail terug dat ik niet moest bellen.
Ik wou een DA licentie, dus belde en toen deed ie wel normaal.

Ook zei hij: ''Het is hier geen kleuterschool''.

Kortom: NIET doen.

Robain
09/06/10, 19:59
Ik ben er zelf ook klant, en zeer tevreden.

web95: dat lijkt me dan eerder uitzondering dan regel... Toen ik wat problemen had (ext3 die niet meegecompileerd zat in de domU kernel) kreeg ik toch steeds zeer snel, en zeer vriendelijk antwoord.

Voor die prijs is het zeker een aanrader!

thelar
10/06/10, 11:37
@web95
Beste Tom, we hebben het hier al uitgebreid over gehad. Ik zal me niet verlagen tot het posten van onze complete mailwisseling, je opmerking over onze telefoniste illustreert het niveau voldoende.

Ik heb ook geen behoefte de discussie hier over te doen. Alle kosten zijn altijd vooraf duidelijk aangegeven, en het is je eveneens meerdere malen aangegeven dat we niet kosteloos telefonische support bieden voor een account van 3 euro per maand. Dat jij dat als een negatieve ervaring beschouwd is jammer, maar je goed recht. Einde discussie, wat mij betreft.

@Apoc
Die fiber behoorde inderdaad dubbel uitgevoerd te zijn tot aan de CPE. De praktijk bewees anders en daar zijn stevige woorden over gesproken met onze leverancier. Het resultaat daarvan kondigen we binnenkort aan, maar zo'n kwestie blijft natuurlijk niet zonder gevolgen.

web95
10/06/10, 16:59
Ik weet het...
Het is moeilijk om je slechte dingen te verbergen voor anderen.
Ook zijn de kosten van een extra IP !!NIET!! vermeld.
Ik had de VPS van 3,00 opgezegd, en toen ie nog liep en ik 'm niet op wou zeggen , zei ie ''Je kunt gebruik maken tot het einde, ik hou me aan de opzegging!''

thelar
10/06/10, 17:20
@web95
Ondanks de blijvende feitelijke onjuistheden hou ik het hierbij, dit forum lijkt me niet de juiste plaats om de reeds gevoerde discussie nog eens over te doen. Ik ben er van overtuigd dat we er alles aan hebben gedaan om je tevreden te stellen voor een bijzonder scherp tarief, jammer dat dat in dit geval niet naar wens is verlopen.

JorgB
11/06/10, 02:53
Ik ben hier zelf ook klant geweest, echter kost een extra IP algauw 1,00 en zijn er setup-kosten die nergens op slaan, omdat de VPS'en automatisch worden aangemaakt.
De telefoon van Compukos (= turks vrouwtje, niet verstaanbaar) is alleen als DirectVPS geld krijgt, omdat ik bij een vraag de telefoon moest ophangen , omdat de man van DirectVPS bezig was met een vergadering...) Gelijk kreeg ik een mail terug dat ik niet moest bellen.
Ik wou een DA licentie, dus belde en toen deed ie wel normaal.

Ook zei hij: ''Het is hier geen kleuterschool''.

Kortom: NIET doen.

Een echte Nederlander, dubbeltje op de eerste rij.. Gaan zeiken dat een extra IP 1 euro/pm kost. Dat is overal zo?

Piwi-Web
11/06/10, 08:54
Een echte Nederlander, dubbeltje op de eerste rij.. Gaan zeiken dat een extra IP 1 euro/pm kost. Dat is overal zo?

Niet overal (maar daar betaal je zowieso al véél meer)... Als je een vps van 3,- euro p/maand hebt is het inderdaad vrij zielig om zeik te maken over 1 euro p/ip p/maand :thumbdown:

Vind dat ze nog veel service leveren voor die paar euro ... Een factuurtje uitschrijven is meestal al teveel voor dat geld.

web95
11/06/10, 13:56
Nouja... De TS heeft nu genoeg ervaringen gezien.

@thelar: Wat een zielig klein kind ben jij zeg, met je tekst ''ik zal mij niet verlagen tot het publiceren van de gevoerde gesprekken!''.

Ik zou die services nog geeneens gratis willen hebben! De test VPS'en werken al helemáál niet meer.


@ Iedereen : Denk eerst maar eens aan je data (hoe belangrijk dat is!)

Enja... Één extra IP maakt toch niet uit als je daarom vraagt? Mensen van een jaar of 14 hebben een laag budget. Overigens had ik al gemeld dat ik de opzegging wou annuleren, en dit in principe nog mogelijk was! Maarja...

web95
11/06/10, 14:11
P.s: In het Control Paneel kun je de onderhouds/storing meldingen zien.
Het zegt al voldoende als je het bekijkt.
Compukos en DIrectVPS horen inderdaad bij elkaar, alleen is Compukos té duur.

®on
11/06/10, 14:24
en zijn er setup-kosten die nergens op slaan, omdat de VPS'en automatisch worden aangemaakt.
Je denkt dat het ontwikkelen van zo'n automatische setup geheel kosteloos is geweest?

@ Iedereen : Denk eerst maar eens aan je data (hoe belangrijk dat is!)
Jij kiest ervoor on jouw belangrijke data op een VPS van €3 te zetten. Op zich geen probleem, maar dat komt niet overeen met de verwachtingen en eisen die je kan stellen.

Mensen van een jaar of 14 hebben een laag budget.
Dit was voordat je in zee ging met het bedrijf, ook al het geval. Daar achteraf een punt van maken gaat niet op.

En heren, houden we het gezellig? Ik heb om jullie reputatie te sparen, enkele postings verwijderd.

JorgB
11/06/10, 16:27
Nouja... De TS heeft nu genoeg ervaringen gezien.

@thelar: Wat een zielig klein kind ben jij zeg, met je tekst ''ik zal mij niet verlagen tot het publiceren van de gevoerde gesprekken!''.

Ik zou die services nog geeneens gratis willen hebben! De test VPS'en werken al helemáál niet meer.


@ Iedereen : Denk eerst maar eens aan je data (hoe belangrijk dat is!)

Enja... Één extra IP maakt toch niet uit als je daarom vraagt? Mensen van een jaar of 14 hebben een laag budget. Overigens had ik al gemeld dat ik de opzegging wou annuleren, en dit in principe nog mogelijk was! Maarja...

Dat jij er vanuit gaat die ze die IP er gratis bij doen, omdat het maar één extra IP is. Dat is gewoon een gedachtengang die ik niet kan volgen.. En slaat echt totaal nergens op..

Maargoed heb der ook genoeg van.. Beter blijf je van de VPS af totdat je niet meer zo krenterig bent. ;)

En er speciaal voor registreren, is nog erger.. maargoed maargoed zal wel aan mij liggen..

opinion
15/07/10, 18:36
Ik moet toch even reageren op web95:

- 1 Euro per IP (per maand) vind ik in deze tijd eigelijk te weinig, sinds de IPv4 adressen bijna op zijn.

- Ze geven niks aan (ik zie het wel degelijk op de website staan, maar goed) mbt de kosten van IP addressen? Stond er in die tijd uberhaupt wel bij dat er IP adressen bijbesteld konden worden? Anders is die hele discussie al gebaseerd op een non-argument.

- Je bent 14. Point taken, ik kan mezelf wel vinden in jouw op die leeftijd. Ik weet nu dat voor niks de zon op komt, en wanneer je het allemaal zelf maar eens moet gaan beheren het toch wel wat meer (ZOVEEL) werk (= tijd = geld) is dan dat je je ooit kan voorstellen.

- Nogmaals: Je bent 14. Heeft je moeder de VPS besteld? Je bent namelijk nog niet handelbekwaamd en mag dit soort overeenkomsten niet op eigen houtje aangaan.
Zo ja: is die het ook met je eens dat 1 euro per IP (per maand) te veel is, of vindt ze 1 euro voor een toegangspunt tot internet (en van internet naar de server natuurlijk) te veel?
Zo nee: Waarom ga je hier een bedrijf zwart maken over een dienstverlening waar jij niet eens een abonnement op hebt. Je weet dat dit volgens de wet verboden is, toch?!

Kortom: je bent de enige die hier negatief reageert op DirectVPS, terwijl zij voor een enorm goed bedrag een goede service/support weten neer te zetten. (Klasse!!)

Graag zie ik je reactie tegemoet, of ben je te druk met je huiswerk maken?!

Ik heb trouwens nog nooit iemand van 14 iemand anders een klein kind zien noemen, laat staan tegen over een rechtsgeldig vertegenwoordiger/eigenaar van een bedrijf! De enige die ik in deze "klein kind" kan noemen, ben jij (zelf), en ik denk dat iedereen hier deze mening deelt.

Lekensteyn
16/07/10, 10:51
Ik ben nu al 3 maanden klant, en heb nog geen problemen gehad.
Snelle reacties op support, duidelijke antwoorden op mijn vragen.

En 10 euro voor een VPS is niet duur.
Het huren van een computer + hoogwaardige internetverbinding + stroomvoorziening is nog duurder.

Mvg,
Lekensteyn

AJW
18/07/10, 22:20
Wat een gebral zeg. Kan een mod even de veger door deze thread halen? Dit is geen reclame voor het forum :).
Voor een budget vps aanbieder doen ze het heel aardig. Punt.

alternate
23/07/10, 15:57
Ik ben nu bijna een jaar klant en nog altijd zeer tevreden. Ik krijg altijd erg snel antwoord op vragen en er wordt eigenlijk altijd meteen een oplossing voorgesteld.

joepie91
24/08/10, 04:29
Met een lighttpd + php5(cgi) + mysql setup vond ik de performance persoonlijk behoorlijk tegenvallen (het binnenhalen van grote webpagina's ging via mijn US-based ramhost-VPS met vergelijkbare specs vele malen sneller), maar de service was érg goed. Altijd snelle en uitgebreide reacties.

Ik moet trouwens wel zeggen dat de performance bij een aantal andere budget-providers (in verschillende landen) vele malen slechter was, en dat DirectVPS het zeker een stuk beter doet. Maar voor mij blijft het ramhost, zijn net wat goedkoper en betere performance.

(ik begreep overigens wel dat de boel verhuisd is, mijn VPS zat destijds nog in Compukos Dordrecht)

Sfynx
27/11/10, 00:14
Ik heb een paar dagen geleden mijn demo omgezet, voor die 7 euro per maand gaat het prima werken voor een website + trac + svn + volledige vrijheid wat je wilt installeren.
Veel goedkoper ga je het niet krijgen denk ik als je kijkt wat je ervoor terugkrijgt (ik zie ook providers waar je 128 MB RAM krijgt voor dit soort prijzen, dus tja)

Prima alternatief voor een eigen server achter een consumenten DSL lijntje i.i.g (dat had ik altijd, en vooral bandbreedte en uptime wilden weleens tegenvallen :P).

Blijkbaar kan je niet je eigen kernel installeren, maar zolang ze de laatste versie (of in ieder geval eentje zonder bekende security bugs) beschikbaar houden, is dat ook niet zo'n ramp.

ichosting
27/11/10, 00:20
Veel goedkoper ga je het niet krijgen denk ik als je kijkt wat je ervoor terugkrijgt (ik zie ook providers waar je 128 MB RAM krijgt voor dit soort prijzen, dus tja)


Klopt voor budget vps'jes op container basis zal dit inderdaad goedkoop zijn. Als je echte kernel virtualizatie wilt (en dus gegarandeerde resources), dan moet je inderdaad denken aan de prijzen die je later ziet bij die 128 MB ram versies wat je aangeeft.

Is niet zo verwonderlijk hoor. Het zal hem altijd ergens inzitten en het is natuurlijk maar waar je voor kiest ;)

mgielissen
21/01/11, 00:29
Ik had een vps afgenomen, rond middernacht was er een probleem met de vps.

Om 0:25 supportticket aangemaakt en 1 minuut later kreeg ik bericht van Larry dat er een switch probleem was. Dat is pas super service.

Opmerking over de storing: een netwerkswitch geeft problemen, er is iemand onderweg naar het NOC. Ik ga nu naar bed.

dutchheaven
26/01/11, 20:16
Ik zit bij Tilaa. Erg tevreden over

rimote
27/01/11, 01:08
@StormtraXx
Had je je SSH wel beveiligd tegen dictionary based attacks en brute force attacks? Zijn een aantal hele simpele progjes voor die na aantal loginattempts het IP blacklisten. Andere of extra, doch onvolledige, oplossing is je SSH poort veranderen. Of SSH-poort dichtzetten en VPN-software gebruiken. Maar bijna 100 keer per 24 uur is wel veel. Misschien een IP met een leuk verleden...

@joepie91
Dat is het nadeel van de meeste virtualisatie-technieken. Vooral MySQL wordt merkbaar afgeknepen.

Petje af voor DirectVPS. Zo te horen goede prijs/kwaliteit-verhouding.