PDA

Bekijk Volledige Versie : History verwijderen



dark1990
25/04/10, 15:24
Beste,

Ik zou graag het history van de server willen verwijderen nu heb ik wel wat gevonden voor debian 4:

history -c

Maar hier mee verwijderd hij alleen de terminal history want als ik opnieuw inlog en druk pijltje naar boven zie ik als nog alle commands die gebruikt zijn..

Weet iemand hier voor de oplossing ?

pierce
25/04/10, 15:28
rm -f ~/.bash_history

dark1990
25/04/10, 15:38
Bedankt! maar helaas werkt dat niet

Spyder01
25/04/10, 16:14
history -c zou gewoon moeten werken. Let wel op, dat als je met gebruiker Piet inlogd en dan su't / sudo't naar root, dat je dan onder beide history -c moet doen.

Dus als je sudo't naar root, dan doe je history -c, dan exit om de root user te verlaten en dan history -c om de history van gebruiker Piet te verwijderen.

Maar waarom wil je de history clearen?

dark1990
25/04/10, 16:47
Niks biezonders was er gewoon benieuwd naar waarom het niet werkte :P

phreak
25/04/10, 17:29
Maar waarom wil je de history clearen?

Ik kom het geregeld tegen voornamelijk door mensen die fuckups willen verbergen als er iets gesloopt is en bang dat ze er een rekening er voor krijgen.

Spyder01
25/04/10, 18:44
Ik kom het geregeld tegen voornamelijk door mensen die fuckups willen verbergen als er iets gesloopt is en bang dat ze er een rekening er voor krijgen.

Ja, zulke heb je er helaas tussen, ik heb liever dat mensen eerlijk zijn en zeggen de boel gesloopt hebben, dan dat ze het proberen te verdoezelen. Als mensen eerlijk zijn en het is geen enorme klus om het weer op rails te zetten, dan is het een waarschuwing en klaar. Gaan ze bewust de boel verdoezelen en liegen ze dat ze barsten, krijgen ze gewoon een rekening.