PDA

Bekijk Volledige Versie : vinzei.com weigert medewerking



Angiligo
21/04/10, 21:05
Geachte WHT,

Ik zit met het volgende probleem.
Ik en de eigenaar van vinzei.com hebben een probleem tussen ons bijden wat niet met hosting te maken heeft. Ook heb ik geen achterstallige betalingen.

Ik heb twee domeinnamen laptopke.be en mandrivaclub.be
Bijde domeinnamen staan op de naam van mijn vader.
Vinzei.com heeft de directadmin gegevens veranderd zodat mijn vader er niet meer in kan. Dit mag vinzei.com toch nooit doen? Dit enkel omdat er een probleem is tussen mij en vinzei.com wat niet niet met hosting te maken heeft.

Hij heeft dat gedaan omdat ik in de ispgids een negatiev bericht heb geplaatst.

Dit zij hij als antwoord:


JIj hebt je punt gemaakt, op ISPG ik maak nu mijn punt, zie het als schaken


Zo mag een hoster toch niet ten werk gaan?

Wat kan ik hier meedoen?


Ik heb bijde domeinen een verhuizing aangevraagt.
Het zijn BE domeinen, heb je daar een token voor nodig? of is dat enkel bin NL , COM

RichardVD
21/04/10, 21:07
Een verhuizing van een .be domeinnaam heb je geen token voor nodig. Enkel een bevestiging per e-mail. Controleer dus even of het e-mailadres klopt.

Angiligo
21/04/10, 21:11
Een verhuizing van een .be domeinnaam heb je geen token voor nodig. Enkel een bevestiging per e-mail. Controleer dus even of het e-mailadres klopt.


Het email adres van de houder is mijn vader zijn email.

nielsrenselaar
21/04/10, 21:15
Als jij het niet eens bent met hoe hij handelt dan zou ik op dit punt nu gewoon verhuizen, mits je een fatsoenlijke backup hebt natuurlijk. Hij mag sowieso jou gegevens, mits er gewoon betaald is, niet gijzelen lijkt mij. Dan zijn jullie beide beter af.

Apoc
21/04/10, 21:22
Angiligo,

Ten eerste: haal je teksten voortaan eens door een spellingschecker voordat je iets post. Zowel hier op WHT en wanneer je met de partij in kwestie communiceert. Je bericht staat stampvol met taalfouten en wanneer ik zoiets lees, is een dergelijk bericht maar moeilijk serieus te nemen.

Ik geloof je verhaal overigens wel, want dit is niet de eerste keer dat ik een dergelijk verhaal over de partij in kwestie hoor. Het komt in ieder geval op mij over als een erg schimmig handeltje waar je beter weg kan blijven.

Inderdaad gewoon je domeinen verhuizen naar een betrouwbare partij.

Angiligo
21/04/10, 21:30
Angiligo,

Ten eerste: haal je teksten voortaan eens door een spellingschecker voordat je iets post. Zowel hier op WHT en wanneer je met de partij in kwestie communiceert. Je bericht staat stampvol met taalfouten en wanneer ik zoiets lees, is een dergelijk bericht maar moeilijk serieus te nemen.

Ik geloof je verhaal overigens wel, want dit is niet de eerste keer dat ik een dergelijk verhaal over de partij in kwestie hoor. Het komt in ieder geval op mij over als een erg schimmig handeltje waar je beter weg kan blijven.

Inderdaad gewoon je domeinen verhuizen naar een betrouwbare partij.


Sorry voor mijn slechte texten.
Ik ben italiaan, en het keurige nederlands is moeilijk voor me.

Nogmaals sorry

Apoc
21/04/10, 21:32
Sorry voor mijn slechte texten.
Ik ben italiaan, en het keurige nederlands is moeilijk voor me.

Nogmaals sorry

Ah ok - dat wist ik niet. In dat geval gaat het juist al erg goed - maar voor het schrijven van dergelijke teksten zou ik je toch adviseren even een spellingschecker te gebruiken alvorens je een bericht verstuurt. Je zult merken dat je op die manier sneller serieus genomen zal worden.

Succes met de situatie!

YolkNet
21/04/10, 22:21
Wat de reden van het geschil ook is, jij hebt (als het goed is) betaalt voor een dienst bij het bedrijf. Dat moeten ze dan gewoon leveren.
Zoals al wordt geadviseerd: snel een backup maken (ftp kun je nog wel gebruiken hoop ik?) en verhuizen.

WebXtra
21/04/10, 22:45
Als ik jou was, zou ik de domeinen z.s.m. verhuizen om verdere problemen te voorkomen.

Yourwebhoster
21/04/10, 22:51
Hij heeft dat gedaan omdat ik in de ispgids een negatiev bericht heb geplaatst.

Dit zij hij als antwoord:


JIj hebt je punt gemaakt, op ISPG ik maak nu mijn punt, zie het als schaken
Zo mag een hoster toch niet ten werk gaan?

Tenzij hij het in zijn voorwaarden heeft staan mag hij dit niet doen. Zoals ik zie is vinzei een geval apart, registreert domeinnamen van andere hosting bedrijven op vrije TLD's en sluit blijkbaar bij een negatieve review iemand af. Blijkbaar is hier vooraf nog iets gebeurt, dat valt nu niet te zeggen.

Dezo
21/04/10, 23:50
Een verhuizing van een .be domeinnaam heb je geen token voor nodig. Enkel een bevestiging per e-mail. Controleer dus even of het e-mailadres klopt.

Het kan tegenwoordig al wel met een token zijn.

Spyder01
22/04/10, 01:00
Tenzij hij het in zijn voorwaarden heeft staan mag hij dit niet doen.

Zelfs al zou het wel in de voorwaarden staan dat hij mensen af mag sluiten als ze negatief commentaar geven. Denk niet dat je het daarmee redt als argument, stel iemand zou het een keer voor laten komen.

Ben wel benieuwd wat dan de echte reden voor de actie van afsluiten is, want er is dus meer dan een negatieve reactie voorgevallen.

Maar het is een geval apart, zijn weinig mensen die hem mogen.

Edit: En zie Triloxigens post hieronder dat het een andere persoon dan de contractant is.

Triloxigen
22/04/10, 01:08
Tenzij hij het in zijn voorwaarden heeft staan mag hij dit niet doen. Zoals ik zie is vinzei een geval apart, registreert domeinnamen van andere hosting bedrijven op vrije TLD's en sluit blijkbaar bij een negatieve review iemand af. Blijkbaar is hier vooraf nog iets gebeurt, dat valt nu niet te zeggen.

Zelfs dan niet, het geschil is met een ander persoon als waarmee het contract mbt de hosting is gesloten.

aristo
22/04/10, 08:16
Twee scenarios naar mijn idee mogelijk.
1. Zo weinig mogelijk gedoe: Snel wegverhuizen en verder volledig negeren.
2. De strijd aanbinden: Advocaat in de hand nemen; per aangetekende brief sommeren en zonodig met kort geding opvolgen. (en waarschijnlijk wil je hem daarna ook wel wegverhuizen, maar dan heb je genoegdoening)

Vrgr Eef

Yourwebhoster
22/04/10, 09:04
@ Spyder en Triloxigen: als in de AV staat dat hij zonder opgaaf van reden mag afsluiten dan kan dit wel. Je kan het natuurlijk aanvechten, maar dan ben je weer zoveel €€€ verder. Maar ik ben het wel met jullie eens.

Triloxigen
22/04/10, 09:39
@ Spyder en Triloxigen: als in de AV staat dat hij zonder opgaaf van reden mag afsluiten dan kan dit wel. Je kan het natuurlijk aanvechten, maar dan ben je weer zoveel €€€ verder. Maar ik ben het wel met jullie eens.

Een AV staat nooit boven de wet.
Een dergelijke opname zal dan ook nooit rechtsgeldig zijn.

Yourwebhoster
22/04/10, 10:01
Een AV staat nooit boven de wet.
Een dergelijke opname zal dan ook nooit rechtsgeldig zijn.

Vandaar mijn opmerking dat je dit kan aanvechten, maar of dat de moeite waard is voor dat bedrag...
Ik zou zeggen, laat op zoveel mogelijk plekken slechte reviews achter (nadat je de domeinnamen verhuisd hebt uiteraard).

Angiligo
22/04/10, 10:29
Het kan tegenwoordig al wel met een token zijn.

Nee, het ging zonder token voor alle twee de domeinnamen. Kreeg zojuist bericht dat de domeinen in behandeling zijn.


Bericht.............................: Transfer /Trade In behandeling voor vandaag

Angiligo
22/04/10, 10:33
Als jullie presies het verhaal willen weten wat er is gebeurt, PM me dan maar.
Want ik weet niet of ik de hele gebeurtenis mag neerzetten.

Piwi-Web
22/04/10, 11:44
Is hetzelfde als wat Vinzei mij geflikt heeft ... En nee er is helaas niets tegen te doen zonder dat je duizenden euro's eraan uit wilt geven

Apoc
22/04/10, 11:50
Is hetzelfde als wat Vinzei mij geflikt heeft ... En nee er is helaas niets tegen te doen zonder dat je duizenden euro's eraan uit wilt geven

Waar baseer je dat op? Volgens mij was dat een heel andere kwestie (wat overigens eveneens alles behalve netjes was - maar het is niet hetzelfde).

D. ter Horst
22/04/10, 11:52
Wederom de bevestiging dat dit naar mijn mening een zeer trieste partij is om zaken mee te doen. Zo snel mogelijk alles weg verhuizen wat je hebt, en zo veel mogelijk op je eigen naam laten zetten bij je nieuwe provider. Helemaal voorkomen kun je niet, maar even rondkijken op het internet voordat je een nieuwe provider zoekt kan je dit soort vervelende situaties besparen.

Piwi-Web
22/04/10, 11:53
Waar baseer je dat op? Volgens mij was dat een heel andere kwestie (wat overigens eveneens alles behalve netjes was - maar het is niet hetzelfde).

Maar het zijn dezelfde -verkeerde- zaakjes waar hij zich mee bezig houd.
Mijn bericht was dan misschien niet inhoudelijk genoeg voor dit topic (idd een andere kwestie) maar het laat alweer zien dat hij geen betrouwbare partner is.

BsHosting
22/04/10, 12:06
En zolang niemand wat doet zal het ook bezigblijven ook.
Bel zijn ouders op wat zoonlief uitvreet en geef aan als hun niks doen dat je rechtsmaatregelen gaat nemen tegen hun beide.

Dat oplichtertje is 18 jaar dus ouders zijn nog aansprakelijk te stellen voor de daden van hun zoontje.

dennis0162
22/04/10, 13:13
En zolang niemand wat doet zal het ook bezigblijven ook.
Bel zijn ouders op wat zoonlief uitvreet en geef aan als hun niks doen dat je rechtsmaatregelen gaat nemen tegen hun beide.

Dat oplichtertje is 18 jaar dus ouders zijn nog aansprakelijk te stellen voor de daden van hun zoontje.

Hij is +- 30 jaar.

Ik heb ook nog wat leuke verhalen over deze persoon. En met mijn meerdere personen.

mgielissen
22/04/10, 13:17
Is hetzelfde als wat Vinzei mij geflikt heeft ... En nee er is helaas niets tegen te doen zonder dat je duizenden euro's eraan uit wilt geven

Vinzei heeft bewust piwiweb.com geregistreerd en linkt deze door naar zijn eigen site. Hij wil deze domeinnaam voor veel geld verkopen (1000 to 1500 euro).

Piwi-web loopt hierdoor economische schade op.

Mijn overbuurman is advocaat. Ik zal hem eens vragen wat in eerste instantie te kunnen doen. Mijn vader (werkt bij de FIOD) zal ik ook eens vragen wat piwi-web zou kunnen doen.

BsHosting
22/04/10, 13:38
Gewoon dan aansprakelijk stellen en uitkleden zo 1.
Hij hoopt er gewoon op dat niemand iets durft te doen.

Andere manier kan ook maar daar is de politie niet zo blij mee denk ik.

Piwi-Web
22/04/10, 16:30
Andere manier kan ook maar daar is de politie niet zo blij mee denk ik.

:thumbup:

Angiligo
22/04/10, 18:35
Dan hier het verhaal.


Wat er gebeurt is met het hosting bedrijf vinzei.com


Ik Angiligo had een hosting bedrijfje. Maar door omstandigheden was ik genoodzaakt ermee te stoppen.
Mijn hosting en klanten draaiden op een dedicated server van vinzei.com
Ook heb ik 55 domeinnamen bij vinzei.com geregistreerd, waaronder ook mijn hosting bedrijfs naam.
Nu was de afspraak met vinzei.com dat hij de klanten zou overnemen in tegenruil dat ik de dedicated server behoud, dat hij er windows2003 op zet
plus 4mbit dataverkeer p/m. Hiervoor zou ik 40 EUR p/m voor betalen. Laatste betaling toen er nog klanten op stonden met linux was op 7 maart.

Goed vinzie.com was nogal erg snel met het afnemen van mijn hosting bedrijfs naam.
Want hij zij hier later op dat ik die moest afstaan aan hem. Maar mijn klant gegevens staan daar op en die ben ik dus kwijt.
vinzei.com is zelf te lui om problemen op te lossen. Want hij heeft alle klanten overgezet op zijn server, maar er zit een bug in directadmin die de restore van mysl
een syntax error geeft. Dus ik heb heel de nacht lang per klant per mysql de sql bestanden terug gezet met een mysql administrator tool. Want daarmee krijg je
de mysql bestanden er wel op en zo weer werkend.


Toen alles netjes was overgezet en werkend door mij wegens dat ik heel de nacht er aan gewerkt heb zodat mijn klanten goed verhuist zijn, want dat vond ik het
allerbelangrijkste. Nu moest ik nog wel mijn klanten in lichten dat alles is goed verlopen. Dit heb ik via directadmin gedaan met het berichten systeem.
Het was al erg laat, was al tegen de morgen aan. Er stonden dus ook klanten van vinzei.com op die dat bericht kregen. Toen kreeg ik het te horen van vinzei.com
hoe achterlijk ik wel niet was. Tja mijn foutje dan , dat geef ik ook toe.

Via de telefoon heeft vinzei.com mij helemaal verrot gescholden.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand zo uit zijn dak gaat tegenover een klant als ik die altijd netjes op tijd betaalde.

Hij mailde mij dat er 1 klant bij zit die hem had gemailt dat zijn website niet werkte.
Dat klopt ook wegens de namserver verandering.
Maar vinzei.com kan niet tegen een klant die daarover zeurt.
Dus mailde hij mij, en zij hij presies zoals ik hier nu schrijf: Ik ga die klant van me server afschoppen en zijn domeinnamen vernietigen.
Die klant raakte helemaal van zijn toeren, en dat vond ik heel erg voor die klant.
Is een klant die erg veel op webhostingtalk.nl komt die veel domeinnamen daar koopt.
Ik heb die klant omdat vinzei.com hem niet wou helpen nog gelukkig kunnen helpen om zijn backup te geven zodat hij naar een andere hosting kon verhuizen.


Mijn straf die heb gekregen van vinzei.com is dat mijn dedicated server afgenomen is.
Dat mijn 55 domeinnamen en klanten in bezit nu zijn van vinzei.com.
En dat ik hier niks van gehad heb van een vergoeding.
Echt hier krijg ik tranen van in mijn ogen.
Ik heb zovel leuke klanten gehad en met plezier gedaan altijd.


Deze persoon Vincent van vinzei.com heeft niet het recht om alles zomaar te houden zonder mij er voor te vergoeden.
Dit noem ik diefstal.
En dit enkel omdat ik een foutje maakte doordat zijn klanten ook het berichtje kregen.


Dit was het verhaal dan.
Kan ik nu weer even rustig ademhalen.
Want ik ben er erg verdrietig over.

Yourwebhoster
22/04/10, 18:45
Ik hoop voor je dat je de afspraken met vinzei.com wel contractueel vastgesteld hebt?

BsHosting
22/04/10, 18:55
Als ik die verhalen zo lees dat dat ventje alles en iedereen oplicht stap dan eens naar de politie en doe aangifte tegen zo 1.
Daarna per direct laten dagvaarden, een rechter veegt met zo'n mafkees de vloer wel aan.

ddouma
23/04/10, 01:14
Ik hoop voor je dat je de afspraken met vinzei.com wel contractueel vastgesteld hebt?

Afspraken gemaakt per email zijn tegenwoordig ook al zogoed als rechtsgeldig, en kan dus gebruikt worden als bewijsmateriaal. Zou zeggen als je een rechtsbijstandsverzekering heb zou ik meteen even er naar toe bellen en het verhaal voorleggen.

Tevens zou ik hem schriftelijk aangetekend op de hoogte stellen van de door jou en hem gemaakte afspraken en hem erop wijzen dat hij zich niet eraan gehouden heeft, tevens zou je dan kunnen vorderen, aangezien hij zich niet aan de afspraak gehouden heeft, het geheel terug te draaien naar de oude staat, en dat je dan je klanten ergens anders onder brengt.

Veel succes :thumbup:

Triloxigen
23/04/10, 11:38
Afspraken gemaakt per email zijn tegenwoordig ook al zogoed als rechtsgeldig, en kan dus gebruikt worden als bewijsmateriaal. Zou zeggen als je een rechtsbijstandsverzekering heb zou ik meteen even er naar toe bellen en het verhaal voorleggen.

Ik verwacht dat het eigen risico hoger is.

kingdollar
25/04/10, 00:50
Ik heb even mee zitten lezen, maar ik kan me niet voorstellen dat hij zijn bedrijfje lang houdt op deze manier.
Dit is natuurlijk verre van proffesioneel.
Iemand die domeinnamen aanbiedt op deze manier is al vreemd.
En als je dan ziet wat voor domeinnamen het zijn, dat gaat natuurlijk nergens over.

Angiligo
25/04/10, 14:53
Hij heeft nu ook nog eens mijn bedrijfs domeinnaam op zijn eigen naam gezet zonder dat ik hiervoor toestemming te hebben gegeven. Heb toen enkel gezegt dat ik het domein niet meer zal gebruiken als dienst. Dat wil dus niet zeggen dat je dan de houder gegevens gaat veranderen naar je zelf toe.


EEN OPLICHTER IS HET



RSP: Vinzei Internet Services
URL: http://www.vinzei.com/

owner-contact: P-VFI63
owner-organization: Vinzei Internet Services
owner-fname: Vinzei
owner-lname: Internet Services
owner-street: Postbus 54
owner-city: Uithoorn
owner-zip: 1420AB
owner-country: NL
owner-phone: +310297880377
owner-fax: +310297213070
owner-email:

admin-contact: P-VFI63
admin-organization: Vinzei Internet Services
admin-fname: Vinzei
admin-lname: Internet Services
admin-street: Postbus 54
admin-city: Uithoorn
admin-zip: 1420AB
admin-country: NL
admin-phone: +310297880377
admin-fax: +310297213070
admin-email:

tech-contact: P-VFI63
tech-organization: Vinzei Internet Services
tech-fname: Vinzei
tech-lname: Internet Services
tech-street: Postbus 54
tech-city: Uithoorn
tech-zip: 1420AB
tech-country: NL
tech-phone: +310297880377
tech-fax: +310297213070
tech-email:

billing-contact: P-VFI63
billing-organization: Vinzei Internet Services
billing-fname: Vinzei
billing-lname: Internet Services
billing-street: Postbus 54
billing-city: Uithoorn
billing-zip: 1420AB
billing-country: NL
billing-phone: +310297880377
billing-fax: +310297213070
billing-email:

nameserver: dns0.vinzei.com
nameserver: dns1.vinzei.com
nameserver: dns2.vinzei.com

mgielissen
25/04/10, 15:09
Staat jouw bedrijfsnaam nog ingeschreven bij KvK?

Als het een NL domein is, kan eventueel een procedure bij SIDN worden gestart.

Vinzei is registrar lid van SIDN, kan hij niet geroyeerd worden als lid? De SIDN zal het toch ook niet leuk vinden als een registrar misbruik maakt van NL registraties tbv afpersing & oplichting.

Angiligo
25/04/10, 15:11
Staat jouw bedrijfsnaam nog ingeschreven bij KvK? Als het een NL domein is, kan eventueel een procedure bij SIDN worden gestart.

Vinzei is registrar lid van SIDN, kan hij niet geroyeerd worden als lid? De SIDN zal het toch ook niet leuk vinden als een registrar misbruikt maakt van NL registraties tbv afpersing & oplichting.

Ben ingeschreven in belgie, en het is een .com domein.

BsHosting
25/04/10, 15:22
Dan dien je bij de com registar een klacht in desnoods zet je een advocaat op Vinzei.

Met praten los je niks op gewoon meteen dagvaarden zo 1.

mgielissen
25/04/10, 15:29
-knip-

Vinzei-IS
25/04/10, 17:44
ik citeer van uit ticketnum: 145206

En zo heb ik nog the-future-web.com die je dan mag overnemen. the-future-web.be is vervallen. The future-web.nl heb ik niet.
Heb dan nog een heleboel domeinnamen van me zelf. Deze behoud ik dan, en zie dan welke er niet verlengt gaan worden en welke wel.
Dan heb ik nog domeinnaam die gebruikt word als dns greview.org. Deze zal dan blijven en als dns dienen voor de games
?
Denk dat dit nu wel wat duidelijker is.
In mijn ogen een zeer eerlijke deal. Laat je me zo snel mogelijk weten of je de deal aan durft gaan.
?
Al vast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Angiligo Dal Magro

BsHosting
25/04/10, 18:19
Denk je dat iemand jouw verhaaltjes nog geloofd.
Buiten dat hier tickets die je zelf typt ff neer kalken van ex klanten getuigt ook niet van enige snuggerheid van jouw zijde.
En hoezo overnemen als het zijn domeinnaam is dan hoeft hij niks over te nemen dan is het gewoon van hem zonder dat er opgezegd is, cq termijn is verstreken noem maar op.

Angiligo
25/04/10, 19:05
@ Vinzei,

Morgenvroeg ga ik naar mijn advocaat toe.
Wat het mij ook ga kosten, ik zal zorgen dat oplichters zoals jij hier niet makkelijk vanaf komen. In ben blijkbaar niet de enige die je hebt opgelicht, dus dat zegt al genoeg wie je bent.

Yourwebhoster
25/04/10, 19:13
Tipje: contacteer piwi-web, misschien dat hij mee wilt doen (weet niet wat de mogelijkheden zijn aangezien je een Belg bent en Pim een NLer is).

Angiligo
25/04/10, 19:32
Tipje: contacteer piwi-web, misschien dat hij mee wilt doen (weet niet wat de mogelijkheden zijn aangezien je een Belg bent en Pim een NLer is).

Dit heeft piwi-web me al eerder gevraagd en is absoluut geen slecht idee, samen staan we natuurlijk super sterk.
Ik zal alles uitzoeken hoe dit allemaal zit met Nederland en Belgie.

Yourwebhoster
25/04/10, 20:04
Oke, succes ermee. Kan je over de verdere voortgang ons informeren?

WebMeso
25/04/10, 20:10
Tipje: contacteer piwi-web, misschien dat hij mee wilt doen (weet niet wat de mogelijkheden zijn aangezien je een Belg bent en Pim een NLer is).

Het gaat hier om een Nederlandse hoster. Dus het lijkt mij dat de Nederlandse wet van toepassing is ook al is hij een Belg. Een Nederlandse rechter zal dan ook tot een uitspraak komen.

Angiligo
25/04/10, 20:11
Oke, succes ermee. Kan je over de verdere voortgang ons informeren?


Als dat toegestaan is door mijn advocaat dan wel.

Yourwebhoster
25/04/10, 20:13
Het gaat hier om een Nederlandse hoster. Dus het lijkt mij dat de Nederlandse wet van toepassing is ook al is hij een Belg.
Ik heb het niet over de wetgeving, maar om de woonomgeving. Ik weet niet of het mogelijk is vanaf België een procedure te starten en een NLer mee te laten doen of andersom. Maar goed, dat horen we binnenkort wel.

GameHosting
25/04/10, 20:15
Waarom zou dat niet kunnen? Een particulier of bedrijf uit het buitenalnd kan ook in nederland een incasso bureau of deurwaarder inschakelen om de betaling zo te incasseren van een nederlander. Een Belg kan dus ook gewoon een nederlandse advocaat in dienst nemen, lijkt mij.

mgielissen
25/04/10, 21:07
Ik heb wat dingen nagevraagd.

Als Vinzei bewust de domeinregistraties, gegevens etc, zichzelf heeft geëigend. En je hebt goede bewijzen, dan kun je bij de politie aangifte van fraude doen.

Dan krijgt Vinzei bericht van de politie dat er een onderzoek wordt gestart. Dit kan vaak een schrikeffect hebben bij dit soort gastjes.

Stewie
25/04/10, 23:04
Ik heb het niet over de wetgeving, maar om de woonomgeving. Ik weet niet of het mogelijk is vanaf België een procedure te starten en een NLer mee te laten doen of andersom. Maar goed, dat horen we binnenkort wel.
De zaak begin je natuurlijk in Nederland, we zijn hier geen Amerikanen die je bij hun lokale rechtbank denken te kunnen aanklagen :)

Ik vraag me serieus af, nu de woorden politie en advocaat, weer vallen of het hier weer kindertijd is of dat benadeelden ook echt actie gaan ondernemen.

Yourwebhoster
25/04/10, 23:05
De zaak begin je natuurlijk in Nederland, we zijn hier geen Amerikanen die je bij hun lokale rechtbank denken te kunnen aanklagen :)

Heb hier geen ervaring mee (godzijdank) dus vandaar de vraag:)

host3000
26/04/10, 09:57
Als ik het goed heb, kan je (als particulier meen ik, maar misschien ook zakelijk) binnen de eu in eigen land dagvaarden.

prekz
26/04/10, 16:14
heeft u al verdere stappen ondernomen tegen deze partij?

Angiligo
26/04/10, 16:24
Jazeker, de zaak wordt bekeken eerst, en ik hoor eind van de week van hoe en wat mijn advocaat in petto heeft.

prekz
27/04/10, 14:21
Ik hoor graag wat hier uit komt en hoe het verder gaat ;) ik denk dat meerdere mensen dit willen weten

Angiligo
27/04/10, 15:22
kwestie van geduld hebben, wordt eerst uit gezocht.

Angiligo
27/04/10, 15:56
Voor de mensen die mij nog hebben op msn support@the-future-web.com
Deze mag je verwijderen/deleten van je lijst af.

Voor de gedupeerde klanten heb ik een reseller opgezet.
Jullie moeten hiervoor en in de toekomst niet meer betalen, gratis dus.
Let wel op! wij nemen geen nieuwe klanten meer aan.
Dit is enkel voor de gedupeerde klanten.

Nieuw msn is angiligo@kwaliteithosting.be

WebXtra
27/04/10, 16:57
Ik zag dat Vinzei nog wel bezig was op SiteDeals aanbiedingen te plaatsen.
Wellicht dat men daar negatieve ervaringen over hem kunnen posten zodat andere via SD niet de dupe worden?
Op WHT zal ie wel niet meer durven (of misschien wel niet mogen) komen.

marsipulami
27/04/10, 17:19
Op WHT zal ie wel niet meer durven (of misschien wel niet mogen) komen.

Met 2 posts hier zal ie dat wel nooit gemogen hebben :p

Angiligo
29/04/10, 12:08
Vinzei.com is nog steeds bezig met dingen doen die niet mogen.


Kreeg net bericht van SIDN.




-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

- - English version of this message below -

Geachte heer, mevrouw,

U ontvangt dit bericht als voormalig houder van de domeinnaam ..............nl.

Registrar Vinzei Internet Services heeft voor uw domeinnaam .............nl een wijziging van de houdernaam aangevraagd. Deze aanvraag is door SIDN verwerkt. In de Whois op www.sidn.nl kunt u zien wie de nieuwe houder is.

Indien u van mening bent, dat deze wijziging ten onrechte is uitgevoerd, kunt u hiertegen bezwaar aantekenen.

Wij verzoeken u dan contact op te nemen met de organisatie waar uw domeinnaam is ondergebracht: Vinzei Internet Services

Met vriendelijke groet,

SIDN




Je mag zonder toestemming toch niet de houder gegevens veranderen?

Piwi-Web
29/04/10, 12:10
Even bezwaar aantekenen + evt. andere .nl domeinnamen die reeds door hem gewijzigd zijn ook doorgeven zodat ze dat in hun onderzoek kunnen meenemen.

Nee je mag niet zonder toestemming de houdergegevens wijzigen

Angiligo
29/04/10, 12:11
Net gedaan :)

Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. U kunt hierop niet per e-mail reageren. Heeft u een vraag? Stuur dan een e-mail naar support@sidn.nl o.v.v. callnummer 000000000

The-BosS
29/04/10, 12:11
Dat mag volgens mij inderdaad niet dat je houder mag veranderen zonder toestemming, dit begint toch meer op fraude en oplichting te lijken dan een toevalligheid.

Angiligo
29/04/10, 12:14
Het domein stond op mijn naam omdat de klant dat wou en zijn gegevens niet wou vrij gegeven. Plus heeft de klant mij nooit betaalt ook voor het domein.

Het wordt steeds gekker daar,

dreamhost_nl
29/04/10, 14:54
Het lijkt er op dat deze perso(o)n(en) steeds meer hun eigen graf aan het graven zijn. Eerlijk zaken doen duurt het langst is mijn visie.

Triloxigen
29/04/10, 18:18
Dit begint op zorin te lijken :p

Angiligo
30/04/10, 18:07
En vinzei.com gaat steeds verder met zijn streken.
Zo had hij mij login gegevens van dotdns.be om mij te helpen toen.
Je mag raden wat hij nu gedaan heeft?

Al mijn domeinnamen extensies van mijn klanten .NL heeft hij gedelete zodat ze nu in quarantaine staan. Het is het ip van vinzei uit nederland staat in de log files.

Gelukkig word er een log boek bij dotdns bijgehouden.

Inbreuk op privacy is dat.
Ookal heb ik hem toen de login gegevens gegeven.
Een bedrijf gaat niet inloggen op je domeinregister om zo al je domeinen te doen deleten

Mark17
30/04/10, 19:04
En vinzei.com gaat steeds verder met zijn streken.
Zo had hij mij login gegevens van dotdns.be om mij te helpen toen.
Je mag raden wat hij nu gedaan heeft?

Al mijn domeinnamen extensies van mijn klanten .NL heeft hij gedelete zodat ze nu in quarantaine staan. Het is het ip van vinzei uit nederland staat in de log files.

Gelukkig word er een log boek bij dotdns bijgehouden.

Inbreuk op privacy is dat.
Ookal heb ik hem toen de login gegevens gegeven.
Een bedrijf gaat niet inloggen op je domeinregister om zo al je domeinen te doen deleten

Tip: domeinnamen uit quarantaine laten halen + advocaat inschakelen om de kosten op de veroorzaker prive en zakelijk te verhalen (indien het bedrijf een losse rechtspersoon is). Verder vind ik het persoonlijk niet handig dat je na de tijd het wachtwoord niet hebt aangepast (ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is bij dotdns).

t.bloo
30/04/10, 19:04
Dat slaat inderdaad nergens op (ook dat je je password na de actie blijkbaar niet gewijzigd had).

Angiligo
30/04/10, 19:06
Tip: domeinnamen uit quarantaine laten halen + advocaat inschakelen om de kosten op de veroorzaker prive en zakelijk te verhalen (indien het bedrijf een losse rechtspersoon is). Verder vind ik het persoonlijk niet handig dat je na de tijd het wachtwoord niet hebt aangepast (ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is bij dotdns).


Uit vertrouwen heb ik dat niet gedaan wegens dat hij mij altijd goed helpte.
Maar nu snap ik waarom die overdreven hulp is.

Angiligo
30/04/10, 19:09
Dat slaat inderdaad nergens op (ook dat je je password na de actie blijkbaar niet gewijzigd had).


Als je als zo bedrijf als vinzei.com laat kennen met zulke manieren, welke bedrijf kan je dan nog wel vertrouwen.

Kosten van zijn actie zijn 585 euro, uiteraard voor hem. Want het is geen klein kind meer. En het ander bedrag van het inbeslag nemen van mijn bedrijfs naam inclu klanten die lang down zijn. Vinzei ik zou niet in jou schoen willen staan, geloof mij.

mgielissen
30/04/10, 19:10
Steeds meer klanten zijn ontevreden over Vinzei:

http://www.ispgids.com/ervaringen/vinzei-internet-diensten-services
http://www.hostingbedrijven.nl/hostingbedrijf/8032-vinzei-hosting

Spyder01
30/04/10, 19:14
Steeds meer klanten zijn ontevreden over Vinzei:

http://www.ispgids.com/ervaringen/vinzei-internet-diensten-services
http://www.hostingbedrijven.nl/hostingbedrijf/8032-vinzei-hosting

Tekstueel gezien lijken me de ervaringen van één persoon maar uit naam van een aantal klanten. Anyway, beetje vreemd hoe dit allemaal gaat. Als die Vincent echt zo dom is, hoop ik alleen maar dat mensen die hier klagen hem ook echt goed aan laten pakken ipv een hoop te gillen en niets waar te maken.

Angiligo
30/04/10, 19:34
188.91.48.220 30-Apr-2010 14:06 pm Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl; rv:1....
188.91.48.220 30-Apr-2010 14:07 pm Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl; rv:1.
188.90.48.242 30-Apr-2010 15:58 pm Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl; rv:1


Is jou ip Vincent in de log files.
Alle domeinnamen zijn er uit terug.
Kosten zijn voor jou.


Hij wou ook nog de .com, be verwijderen, maar die mislukte.


Extra dank voor DOTDNS.BE voor alle hulp

Angiligo
30/04/10, 19:35
Tekstueel gezien lijken me de ervaringen van één persoon maar uit naam van een aantal klanten. Anyway, beetje vreemd hoe dit allemaal gaat. Als die Vincent echt zo dom is, hoop ik alleen maar dat mensen die hier klagen hem ook echt goed aan laten pakken ipv een hoop te gillen en niets waar te maken.


Klopt, ook op trosopgelicht staat hij.
Dit alles niet door mij zelf.
Ook niet opgestoken om dit te doen.

Angiligo
30/04/10, 19:46
83.128.52.97 30-Apr-2010 13:46 pm Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; nl; rv:1..
188.91.48.220 30-Apr-2010 14:06 pm Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl; rv:1....

vinzei heeft het ook nog eens doorgegeven aan iemand anders om zelf niet te opvallen.

Laat me raden Jelmer die het moest doen wegens zwart werken bij vinzei?

Angiligo
30/04/10, 19:50
Van mij mag nu de topic close.

Ik hou jullie op de hoogte via PM, MAIL maak mij niet uit.

Vergeet 1 ding niet, kijk uit voor vinzei.com!!!!!


Bedankt voor jullie advies ect

Apoc
30/04/10, 20:37
Van mij mag nu de topic close.

Ik hou jullie op de hoogte via PM, MAIL maak mij niet uit.

Vergeet 1 ding niet, kijk uit voor vinzei.com!!!!!


Bedankt voor jullie advies ect

Ik zou dit topic open houden voor wanneer je de uitkomst van de rechtzaak hebt. Ondertussen zou ik overigens vooral geen logfiles hier online zetten.

Hoe staat het inmiddels met die rechtzaak?

Angiligo
30/04/10, 20:55
Ik zou dit topic open houden voor wanneer je de uitkomst van de rechtzaak hebt. Ondertussen zou ik overigens vooral geen logfiles hier online zetten.

Hoe staat het inmiddels met die rechtzaak?


Ik hou dit topic dan open, geen probleem.


Rechtzaak tussen een belg en nederlander is niet het zelfde zoals voor jullie.

Vinzei weet dat en maakt daar gebruik van, nou ja gebruik, hij doet gewoon wat hij wil doen zoals je verder terug lees, is deze persoon niet vies om iemand te naaien zou ik zo zeggen. Maar ik beloof jullie dat hij hier niet mee weg komt, dat is iets wat ik 100% weet al.



Geef nooit je gegevens aan vinzei.com, want als het hem niet bevalt zal hij je gebruiken en zelf tot het laatste gaan om domeinen te verwijderen.

Moest je dit niet geloven, vraag het aan dotdns.be Dave

Angiligo
30/04/10, 22:33
Support via chatzilla is hij bang voor nu.
Via de telefoon gaat niet, hij hangt gelijk op!

En ik ben vriendelijk hoor, vraag maar aan de andere die ik gebelt heb vandaag.

Angiligo
30/04/10, 22:46
Op 26 april kreeg ik

Vinzei-IS

Ik maak je helemaal kapot.


Ik ben italiaan, en dat is geen grap.

Geert-Jan
30/04/10, 22:52
Sorry maar hoe oud ben je zelf, 12?

Met je berichten alhier verlaag je je tot een niveau waarmee je geen enkele rechtszaak gaat winnen, ik moet nog zien dat je überhaupt iets rond krijgt.....

Wat wil je nu bereiken met dit soort (laatste 3) postings????

Angiligo
30/04/10, 23:48
Sorry maar hoe oud ben je zelf, 12?

Met je berichten alhier verlaag je je tot een niveau waarmee je geen enkele rechtszaak gaat winnen, ik moet nog zien dat je überhaupt iets rond krijgt.....

Wat wil je nu bereiken met dit soort (laatste 3) postings????

Dat snap ik. Begrijp je ook hoe ik me voel?


En dat zo iemand gewoon door kan gaan?


Ben 37 en jij?

Makkelijk uitleggen.

Daarom vraag ik topic close, ik handel verder af met hem.

Geert-Jan
01/05/10, 00:01
Dat snap ik. Begrijp je ook hoe ik me voel?
En dat zo iemand gewoon door kan gaan?

Ja, maar gebruik je grijze massa, als je iets wil bereiken.
Je verzameld alles wat je tegen hem kan gebruiken, en zelf plaatst je voedermateriaal of forum(s?) wat hij kan gebruiken.
Beetje dubbel he...



Ben 37 en jij?

Ik heb een paar maanden meer levenslicht gezien.

Je berichten alhier, die ik hierboven heb vernoemd, de laatste 3 op ISPGids, het ruikt alemaal zoooo naar....


Gebruik het verstand even hoe je de aanklacht zo volledig en waterdicht in elkaar steekt, daar heb je vel meer aan.
Ik snap je frustratie, maar denk even aan je eigenbelang. En ja, ook ik heb ervaring daar in met rechtzaken....

Vinzei-IS
01/05/10, 01:31
Misschien is het nu tijd dat je eens ophoud met leugens gaan verzinnen en rond bazuinen, vandaag waren wij tussen 10uur en 20uur de Nederlandse Koninginnedag aan het vieren op Museumplein Amsterdam, ( ja het was daar ontzettend gezellig, we hebben daar enorm genoten! )

Ik geef je een advies: roep alleen dingen die waar zijn, en waar je bewijs voor kan leveren, want wij lachen ons helemaal krom om deze topic! nu al helemaal de door jouw vermelde IP-adressen, man word eens volwassen.

En als je dan echt een jurist/advocaat naar ons wilt zenden, doe dat dan ook! en ga niet roepen van dit en zo etc, gewoon lekker doen! en anders ga je maar lekker buiten met knikkers spelen!

Spyder01
01/05/10, 01:44
Zou fijn als jullie je allebei eens naar je leeftijd gedragen. Jullie zijn toch geen kleine kinderen meer die vechten om een knikker of speelgoedautootje?

Kom op zeg, Angiligo weet van gekkigheid niet wat hij hier allemaal plaatst en zou ipv alles hier neer zetten een document voor een advocaat op moeten stellen als bewijslast.

Verder vind ik de reacties van Vinzei ook alles behalve professioneel, dat daar het e.e.a. zakelijk absoluut niet netjes gaat wil ik ook wel geloven (n.a.v. gesprekken / reacties van diverse mensen).

Anyway, grow up kids, vecht het lekker onderling uit en als jullie daad bij woord willen voegen zet je allebei een advocaat op elkaar. Woorden als smaad en laster doen het altijd goed.

Gezien de posts van beide heren vind ik de geloofwaardigheid van beide partijen 0,0 en dat is te triest voor woorden.

®on
01/05/10, 03:13
Dank voor de wijze woorden Spyder01.