PDA

Bekijk Volledige Versie : Webserver backup systeem



craven87
21/04/10, 11:48
Beste wht'ers,

Ik zit een beetje met een probleem waarbij ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik zou graag wat advies willen hebben over het onderstaande:

De situatie
2 colocaties waar wij meerdere windows webserver hebben draaien. Alsmede ook 1 linux server. De windows servers draaien IIS, mysql en mssql met als controlpanel plesk. De linux server draait apache en mysql en ook plesk als controlpanel. Bij beide locaties zijn we eventueel in staat om een extra netwerk aan te leggen dedicated voor de communicatie tussen webservers onderling.

Wat we willen
Er moet een backup van bovenstaande servers gemaakt worden. Momenteel gebeurt dat nog allemaal met de hand (scripting) maar dit begint toch wat uit de hand te lopen. Het is niet meer overzichtelijk en erg veel werk om te beheren. We willen een stuk backup software dat geinstalleerd kan worden op 1 van de windows servers (per locatie). Met agents op de andere windows servers en de linux server. Hierbij moeten de webfiles (apache en iis dus), mysql db's en de mssql db's meegenomen worden met de backup. De backup zal worden opgeslagen op een disksysteem dat aan de backupserver hangt en beschikbaar als gewone lokale schijf. De data blijft dus gewoon per locatie lokaal. Een eis is wel dat alle data online blijft tijdens de backup. De websites moeten dus bereikbaar blijven.

Het probleem
Ik ben op het moment nog aan het testen wat het beste is maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er is ongeveer 2000 euro beschikbaar voor het hele project. Maar ik kan niet echt een product vinden wat doet wat ik wil. Symantec Backup Exec is (veels) te duur, arcserve heeft ook een aantal leuke pakketjes maar ik krijg daar nergens een trial vandaan. Kan misschien aan mij liggen maar die website heeft nogal kuren. En voor de rest kan ik niet veel meer producten vinden die aan alle eisen voldoen.

Heeft er iemand nog tips of goede ervaring met specifieke producten die kan proberen?

Cakkie
21/04/10, 12:06
Ik gebruik Ahsay. Niet zo geavanceerd als BackupExec ofzo, maar normaal gezien wel in staat hetgeen te doen wat jij wil. Aankoop kost iets van een 100 USD per user/client (obm client), maar als je er een paar in een keer koopt gaat dit sterk naar beneden. Je kan er ook gewoon een 30 dagen trial downloaden waarmee je tot 10 users kan gaan.

craven87
21/04/10, 17:53
Ik heb het net geinstalleerd in de testomgeving en ik moet zeggen dat het er wel goed uit ziet tot nu toe. Simpel, geen fratsen en gewoon de settings die ik nodig heb. Heel compleet ook qua backup opties.

Maar als ik het dus goed gebruik is die evaluatieversie te gebruiken tot 10 users (servers dus in mijn geval die ik wil backuppen). Voor de rest is mijn enige twijfel op het moment of ik wel ook de server mee kan pakken bij de backups waarop de obs zelf staat. Morgen maar is uitzoeken.