PDA

Bekijk Volledige Versie : Adult materiaal



Yourwebhoster
18/04/10, 12:12
Ik heb zojuist de vraag van een klant gekregen over adult materiaal: Moet de website verplicht een leeftijd verificatie hebben?
Ik weet dit niet zeker (dacht het niet), maar googelen heeft mij nu nog niets opgeleverd (of ik gebruik de verkeerde term).

Triloxigen
18/04/10, 12:31
Don & Ad vertellen mij van niet.
(hun websites hebben het in ieder geval niet)

Yourwebhoster
18/04/10, 12:33
Don & Ad vertellen mij van niet.
(hun websites hebben het in ieder geval niet)
niet aan gedacht om dat soort websites te bezoeken, goed idee. Ik ga er dan maar van uit dat het niet verplicht is.

Derek-Jan
18/04/10, 13:15
Voor zover ik weet is dit alleen voor websites gericht op de USA.

Wij hebben het in ieder geval niet en het is mij ook niet bekend.

Yourwebhoster
18/04/10, 13:15
Voor zover ik weet is dit alleen voor websites gericht op de USA.

Wij hebben het in ieder geval niet en het is mij ook niet bekend.
Neem aan dat je bedoeld websites in USA?

Derek-Jan
18/04/10, 13:20
Neem aan dat je bedoeld websites in USA?

Dat weet ik dus niet zeker. En aangezien ik alleen maar Nederlandstalige heb, heb ik me daar ook niet in verdiept.

DutchTSE
18/04/10, 13:22
Een site als heineken.nl heeft het weer wel.. lijkt me dat adult toch zwaarder weegt dan drank wat betreft leeftijdsgrens.

Yourwebhoster
18/04/10, 13:23
Dat weet ik dus niet zeker. En aangezien ik alleen maar Nederlandstalige heb, heb ik me daar ook niet in verdiept.
Het is netjes in Nederland, dus de Nederlandse wetgeving geld hierbij. Mocht het toch een vereiste zijn dan merk ik dat wel en zal ik dat hier posten.


Een site als heineken.nl heeft het weer wel.. lijkt me dat adult toch zwaarder weegt dan drank wat betreft leeftijdsgrens.
Ik heb rondgekeken en er zijn genoeg websites die deze controle niet hebben, lijkt mij verder geen probleem.