PDA

Bekijk Volledige Versie : Kan een nederlandse bedrijf buitenlandse hosting hebben?



Lewins
17/04/10, 02:57
Kan een Nederlandse bedrijf buitenlandse hosting hebben?
Ik heb gehoord dat als je in NL onderneemt dan moet je wel NL hosting hebben. Is dat zo?

Piwi-Web
17/04/10, 03:05
Kan een Nederlandse bedrijf buitenlandse hosting hebben?
Ik heb gehoord dat als je in NL onderneemt dan moet je wel NL hosting hebben. Is dat zo?

Nee


De volgende fouten zijn opgetreden tijdens het versturen van dit bericht:
Het ingevoerde bericht is te kort. Verleng het bericht tot minimaal 5 tekens.

Geert-Jan
17/04/10, 09:20
Moest even kijken hoe Piwi het nou bedoelde, dus dan maar zo:


Kan een Nederlandse bedrijf buitenlandse hosting hebben?
Ja.



Ik heb gehoord dat als je in NL onderneemt dan moet je wel NL hosting hebben. Is dat zo?
Nee.

Yourwebhoster
17/04/10, 12:09
Kan een Nederlandse bedrijf buitenlandse hosting hebben?
Ik heb gehoord dat als je in NL onderneemt dan moet je wel NL hosting hebben. Is dat zo?
Vraag me af waar je dat vandaan haalt?

maxnet
17/04/10, 12:15
Vraag me toch af hoe dat zit, op het moment dat je niet alleen een simpele website host, maar ook een database met klantgegevens hebt.

Mag je persoonsgegevens wel in een land buiten de EU verwerken, als daar geen noodzaak voor is?

Triloxigen
17/04/10, 12:32
Vraag me toch af hoe dat zit, op het moment dat je niet alleen een simpele website host, maar ook een database met klantgegevens hebt.

Mag je persoonsgegevens wel in een land buiten de EU verwerken, als daar geen noodzaak voor is?

Ja, waarom niet?
Er wordt enkel gesproken over veiligheid en het verwijderen op verzoek, maar niet over de locatie.

maxnet
17/04/10, 12:54
Ja, waarom niet?
Er wordt enkel gesproken over veiligheid en het verwijderen op verzoek, maar niet over de locatie.

En valt fysieke beveiliging daar niet onder?

Hoe kan je de veiligheid garanderen als de gegevens fysiek op een locatie staan, waar men andere (of zelfs geen) privacy wetgeving kent?


Was dat ook niet 1 van de redenen dat Amazon webservices nu ook hier een MySQL clustertje heeft draaien?

Ahmed
17/04/10, 13:40
Valt het niet onder eigen verantwoording, als je zoiets wilt opslaan en weet dat de servers in het buitenland staan?

Triloxigen
17/04/10, 15:37
En valt fysieke beveiliging daar niet onder?

Hoe kan je de veiligheid garanderen als de gegevens fysiek op een locatie staan, waar men andere (of zelfs geen) privacy wetgeving kent?


Was dat ook niet 1 van de redenen dat Amazon webservices nu ook hier een MySQL clustertje heeft draaien?

Het buitenland is per definitie minder veilig dan? :p

Of je nou in Belgie of Nederland staat, maakt niet zoveel uit. Je moet als nederlands bedrijf aan de nederlandse wetgeving voldoen. Als je content in het buitenland staat moet dat daar nog eens bovenop met die wetgeving rekening gehouden worden mbt de content.

Domenico
17/04/10, 15:40
Ja? Nee?

Onderbouw je antwoord aub of zeg gewoon helemaal niets... :thumbdown:

Triloxigen
17/04/10, 16:11
Heb je het nou tegen mij, of volg ik je even niet?

Bmad
17/04/10, 16:48
denk eerder tegen piwi-web en geert-jan

maxnet
17/04/10, 17:20
Het buitenland is per definitie minder veilig dan? :p

Of je nou in Belgie of Nederland staat, maakt niet zoveel uit. Je moet als nederlands bedrijf aan de nederlandse wetgeving voldoen.

Bij onze zuiderburen hebben ze dezelfde Europese regels dus dat zal inderdaad wel niet verschillen, maar het ging me meer om landen buiten de EU.
Denk aan Nederlanders die in de VS een hosting pakketje bestellen omdat dat soms wel een tientje scheelt ;)


Zal niet beweren dat onze regels superieur zijn, maar wel dat deze af kunnen wijken, en dat dat wellicht een probleem kan zijn op het moment dat je een site met klantendatabase (of zelfs maar een contactformulier) bij een buitenlandse hoster onderbrengt.
JIJ moet welliswaar aan de Nederlandse wetgeving voldoen, maar de buitenlandse hoster die ook linksom of rechtsom bij de data kan, valt daar niet onder.

Zie verder dat het CBP er iets over op hun website heeft staan: http://www.cbpweb.nl/Pages/inf_va_doorgifte.aspx