PDA

Bekijk Volledige Versie : EasyHosting .nl oplichters ?



GameDemon
13/04/10, 15:18
Hallo WHT'ers,

Ik zit met een heel klein probleempje.

Een jaar of 2 terug had ik een klein hosting pakketje t.w.v. 20 euro bij Snakeservers.net maar die werden overgenomen door EasyHosting. Overigens gingen de kosten van 20 euro omhoog naar 63 euro (zelfde pakket, maar goed..) en ik weigerde dat te betalen. Dus ik had gewoon mijn pakket afgezegd.

Nu zeggen ze dat ze het domein etc al hadden verlengt en dus willen ze de gehele 63 euro zien. Ze hadden al (zonder mijn toestemming) het geld geïst bij mijn bank en het eraf gehaald d.m.v. automatische incasso. Ik heb het geld terug gehaald d.m.v. een belletje naar de bank.

Ik heb nooit een brief gehad of een email van de nieuwe kosten en zo, dus het kan zo zijn dat ik net iets te laat was met opzeggen. Maar ik zie niet dat het mijn verantwoordelijkheid is maar die van hun om mij dat te melden?

Ook kreeg ik vandaag een brief binnen van 'EDR' dat ze het geld van mij gaan proberen te incasseren.

Wat kan ik hier 't beste doen, want ik heb mijn advocaat al klaar staan namelijk.

Paulewk
13/04/10, 15:21
Wat kan ik hier 't beste doen, want ik heb mijn advocaat al klaar staan namelijk.

Ehm, je advocaat om advies vragen, als je 'm toch al klaar hebt staan?

Trafego
13/04/10, 15:21
Ik zou oppassen met het woord Oplichter, dat is het pas namelijk na een rechtelijke uitspraak.

De situatie is zeker niet fijn maar leg gewoon uit dat deze overname niet gegaan is zoals het wettelijk hoort, dat je dus ook geen bedenktijd heb gekregen. En prijswijzigingen moeten minimaal 30 dagen van te voren bekend gemaakt worden. Indien je er niet mee eens bent kun je kosteloos een overeenkomst ontbinden.

Indien edr komt. leg zelfde (schriftelijk) uit en wacht de rechter af. :)

GameDemon
13/04/10, 15:26
Ik zeg ook niet dat ze oplichters zijn, ik vraag alleen of het oplichters zijn. Want dit klopt niet.

Piwi-Web
13/04/10, 15:33
Ik zeg ook niet dat ze oplichters zijn, ik vraag alleen of het oplichters zijn. Want dit klopt niet.

Ik zou ze zowieso niet uitmaken als oplichters daar kan je later alleen maar meer problemen door krijgen ;)

Triloxigen
13/04/10, 15:35
Wat geven ze als reactie als je om uitleg vraagt over de onaangekondigde prijsverhoging?

GameDemon
13/04/10, 15:41
Ik zou ze zowieso niet uitmaken als oplichters daar kan je later alleen maar meer problemen door krijgen ;)

Nogmaals; ik zeg niet dat het oplichters zijn, ik vraag alleen of het oplichters zijn.. Zodat ik weet waar ik sta.

GameDemon
13/04/10, 15:43
Wat geven ze als reactie als je om uitleg vraagt over de onaangekondigde prijsverhoging?

Ik wacht op antwoord.

marsipulami
13/04/10, 15:44
Ik wacht op antwoord.

Goed bezig jonge. .... En wat zegt je advocaat? vast niet dat je het maar aan de mensen op WHT moet vragen

GameDemon
13/04/10, 15:45
Goed bezig jonge. .... En wat zegt je advocaat? vast niet dat je het maar aan de mensen op WHT moet vragen

Dit doe ik uit eigen wil.

systemdeveloper
13/04/10, 15:45
Zonder toestemming een automatische incasso doen? Denk dat onze advocaat daar wel raad mee zou weten...
Ben benieuwd naar de andere kant van het verhaal :)

GameDemon
13/04/10, 15:50
"Beste,
Graag even de correspondentie bijvoegen want via deze email heb ik geen opzegging of bezwaar kunnen vinden.
Wanneer u inderdaad tijdig bezwaar tegen de overname heeft gemaakt zullen we uiteraard de EDR vermelding terug draaien."

marsipulami
13/04/10, 15:52
"Beste,
Graag even de correspondentie bijvoegen want via deze email heb ik geen opzegging of bezwaar kunnen vinden.
Wanneer u inderdaad tijdig bezwaar tegen de overname heeft gemaakt zullen we uiteraard de EDR vermelding terug draaien."

Dan moet je even de correspondentie toesturen zoals ze vragen, en dan is het opgelost lijkt me

GameDemon
13/04/10, 15:53
Misschien de domste vraag ooit, maar waar vindt ik die?

Mikey
13/04/10, 15:54
verzonden items ? Kopie van de brief ?

GameDemon
13/04/10, 15:58
Ik heb het ze gestuurd.

Ik heb overigens nog een oude ticket van hun gevonden, waarbij ik het desbtreffende pakket had opgezegd. Als antwoordt kreeg ik dit:

"de domeinnaam ricaaa.com en bijbehorend pakket worden per 25-10-2009 opgezegd."

Maar ze vragen alsnog geld?

Mikey
13/04/10, 16:02
Ik heb het ze gestuurd.

Ik heb overigens nog een oude ticket van hun gevonden, waarbij ik het desbtreffende pakket had opgezegd. Als antwoordt kreeg ik dit:

"de domeinnaam ricaaa.com en bijbehorend pakket worden per 25-10-2009 opgezegd."

Maar ze vragen alsnog geld?

Nou dan sta je toch in je recht, en hoeft er helemaal geen thread gemaakt te worden met zo`n topic titel. Je zult dit toch echt zelf moeten regelen, niemand hier die dat voor je kan doen....

YolkNet
13/04/10, 16:02
En die 63 euro gaat over welke periode? Als het voor 25-10-2009 t/m 24-10-2010 is dan sta je in je gelijk.

GameDemon
13/04/10, 16:06
De overname of zo was in 01-09-2009, dus vanaf toen begon de elende.

YolkNet
13/04/10, 16:09
ja, maar wat is de omschrijving bij de factuur voor die 63 euro. Staat er een periode genoemd waar je voor betaalt

GameDemon
13/04/10, 16:20
voor 09-09-09 - 09-09-10

rensariens
13/04/10, 16:23
Je verhaal klinkt alsof je gewoon te laat hebt aangegeven dat je niet wenst te verlengen. Mensen die gelijk over advocaten beginnen kan je niet serieus nemen iig.

ichosting
13/04/10, 16:43
Zoals Rens hier boven al aangeeft, komt het idd over dat je te laat hebt aangegeven dat je wenst op te zeggen. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen namelijk dat ze hier niet over gecommuniceerd hebben.

Uit eigen ervaring kan ik je melden dat het zeer zeker geen oplichters zijn.

Laat het dus gewoon door je gereed staande advocaat (kost immers toch al geld omdat ie klaar staat ;)) dit eventjes uitzoeken en overleg hem alle correspondentie.

Triloxigen
13/04/10, 16:47
Een advocaat kost in een minuut of 20 ongeveer die 60,-.
Dus lijkt me niet echt zinvol daar een advocaat voor te gaan bellen.

YolkNet
13/04/10, 16:58
Je hebt bewijs dat het account zou worden stopgezet per 25-10-2009. Bel de helpdesk hiermee (kijk even op VraagAlex.nl (http://www.vraagalex.nl/) of ze een minder duur telnr hebben) en leg het probleem voor. Kost je misschien 20 minuten, maar tis een stuk goedkoper

groenleer
13/04/10, 17:17
Volgens mij moet een ieder een overeenkomst met een nieuwe (rechts) entiteit bekrachtigen.
Dat is namelijk ook het grote problemen bij het overnemen van eenmanszaken. Betwijfel dus of TS uberhaupt een jurridische overeenkomst heeft met de EISERES in deze.

Maar dat is puur gebaseerd op wat ik hier lees. Je advocaat kan hier vast wel korte metten mee maken als je hem een volledig communicatie overzicht aanlevert.

Stewie
13/04/10, 17:22
Allereerst zou ik dat gezever over die zogenaamde advocaat gewoon achterwege laten. Zoals je hierboven leest gelooft niemand je meer. Dreigen met een advocaat over zoiets simpels als dit is totaal ongeloofwaardig en je zet jezelf voor gek.

Dan inhoudelijk: snakeservers was een eenmanszaak. Die zaak is gestopt uit vrije wil. Er is geen enkele klant die verplicht naar easyhosting of een andere toko is overgegaan. Je hebt geen overeenkomst met hen en als zij jouw webhosting hebben voortgezet is dat uit eigen beweging en moeten zij zelf een overeenkomst met jou aangaan. Een factuur sturen is leuk, alleen als je die betaald bevestig je daarmee de overeenkomst. Betaal je niet, ga je niet akkoord, of bevestig je op geen enkele andere manier de overeenkomst, dan is deze er niet.

Zo simpel is het.

Serveo
13/04/10, 18:23
Een geval van een harde roeper. Maar de ik zie hier bewijs lees: correspondentie over het feit dat je niet akkoord bent gegaan met de overname. Dit dien je binnen een periode van 30dagen dacht ik schriftelijk kenbaar te maken.

Het lijkt er nu op dat je pas bent gaan piepen bij de nieuwe facturatie. In dat geval dien je de factuur voor deze periode gewoon te voldoen.

Hier_ben_ik
13/04/10, 19:11
Een advocaat kost in een minuut of 20 ongeveer die 60,-.
Dus lijkt me niet echt zinvol daar een advocaat voor te gaan bellen.

Ex. BTW en ex. kantoorkosten inderdaad, ofwel pakweg 250e/uur. En dan heb je nog niet eens een dure..

mgielissen
13/04/10, 19:58
Hallo WHT'ers,

Ook kreeg ik vandaag een brief binnen van 'EDR' dat ze het geld van mij gaan proberen te incasseren.


EDR lijkt mij een dubieus bedrijf. Nadat ik me had laten inschrijven bij KvK (met vermelding dat ik geen reclame van derden wil ontvangen), kreeg ik een vragenformulier van EDR.

Zij wilden weten wat de omvang van het bedrijf is, omzet, verwachtingen, financiën ed. Ik heb de rest niet meer gelezen en het gelijk bij oud papier gegooid :double fuck:

daveww
13/04/10, 22:34
Volgens mij heb je geen opzegging gestuurd 1 mnd voor einde contract?

Verder meen ik dat als een bedrijf overgenomen wordt en de AV wijzigt (als die gewijzigd is) dat je hier eerst mee akkoord moet gaan óf de diensten mag/kan beëindigen.

Correct me if i'm wrong.

Dreas
13/04/10, 22:38
EasyHosting is gewoon een betrouwbare partij (daar wordt naar gevraagd volgens mij). Succes met de afhandeling!

Apoc
14/04/10, 11:57
Het lijkt er nu op dat je pas bent gaan piepen bij de nieuwe facturatie. In dat geval dien je de factuur voor deze periode gewoon te voldoen.

Onzin. Ten eerste kun je een oude factuur ook betwisten, en ten tweede (belangrijker nog): zo te horen heeft TS helemaal geen overeenkomst met de partij in kwestie.