PDA

Bekijk Volledige Versie : Welk panel?



sentmen
13/04/10, 09:51
Hallo,

Ik ben nieuw. Ik heb niet echt heel veel verstand van een webhosting bedrijf beginnen. Waar ik wel redelijk wat verstand van heb is linux, apache, php, en mysql.

Ik wil een hosting beginnen. Waar mensen gratis hun website op kunnen hosten. Ik zoek eigenlijk een goede gratis alternatief van cpanel. Die ook redelijk makkelijk is om te bouwen en te configureren. Bestaat zoiets?

Alvast bedankt, Sentmen.

daveww
13/04/10, 10:08
Er zijn in mijn opzicht niet echt 'goede' free controlpanels.

Wellicht kun je eens kijken naar DirectAdmin, dit is nog vrij betaalbaar en werkt stukken fijner dan cPanel.

Webroy
13/04/10, 10:17
Ook niet gratis maar werkt wel lekker PLESK....

GC-Hosting
13/04/10, 10:38
Dit forum beschikt eveneens over een zoekfunctie, wellicht gingen andere je voor met deze ... vraag? :thumbup:

tucktuck
13/04/10, 10:43
Een gratis en open source panel zoals web-cp (http://www.web-cp.net/) zou ook kunnen worden gebruikt.

dreamhost_nl
13/04/10, 14:46
Wellicht kun je eens kijken naar DirectAdmin, dit is nog vrij betaalbaar en werkt stukken fijner dan cPanel.

Daar zijn nu werkelijk hele discussies over mogelijk (zoek maar even) en is slechts jouw opinie. Hoe lang geleden heb je bijv. voor het laatst cPanel gebruikt??

Cereal
13/04/10, 20:01
Wellicht dat "ispCP Omega" een optie is?

mgielissen
13/04/10, 20:09
ISPConfig is ook een optie, wel wat meer werk bij installeren.

cyberbootje
13/04/10, 20:51
Hallo,

Ik ben nieuw. Ik heb niet echt heel veel verstand van een webhosting bedrijf beginnen. Waar ik wel redelijk wat verstand van heb is linux, apache, php, en mysql.

Ik wil een hosting beginnen. Waar mensen gratis hun website op kunnen hosten. Ik zoek eigenlijk een goede gratis alternatief van cpanel. Die ook redelijk makkelijk is om te bouwen en te configureren. Bestaat zoiets?

Alvast bedankt, Sentmen.

Waarom moet het gratis zijn?
Als je geld wil gaan verdienen met hosting dan zou ik je sterk aanraden om toch iets degelijks te nemen.
Directadmin is prima stabiel en zeer betaalbaar!

En anders, kijk even naar de oplossingen die hierboven genoemd zijn.

mikevdbroek
14/04/10, 09:33
Als je op linux gaat hosten raad ik je aan met DirectAdmin te werken. Het is simpel, overzichtelijk en niet duur. Zeker voor een beginnende webhoster is het een prima panel om mee te beginnen.

DeziWeb
14/04/10, 10:33
Kijk hier eens : http://www.vhcs.net/
Open Source
Demo: http://www.vhcs.net/about/online_demo.htm

stefklep
14/04/10, 10:55
En zijn ook modules waar het mogelijk is om met webmin zo iets te bouwen, je kan zeker daar eens naar kijken, zeker een aanrader.

stefklep
14/04/10, 17:22
Even een update, dit bedoelde ik
http://www.webmin.com/usermin.html

Arie.
18/04/10, 16:35
Een free panel, is zeker aan te raden, echter is het voor een continuering van diensten een betaald aan te bevelen, al geeft dit natuurlijk geen garanties.

Markuz
18/04/10, 18:41
Ik kan je WebCP zeker aanraden.
Voor een gratis panel werkt deze best aardig!

stifler_1978
19/04/10, 10:28
Ik heb al meerdere implementaties gedaan van ISPconfig op een Debian Lenny distro.
Daar is ook een prima howto voor op de ispconfig.org website.

Maar gratis hosting? Waar wil je het op verdienen dan? Beetje ala (nu reeds overleden) Geocities?
Ik denk helaas niet dat er veel markt is voor gratis hosting. Zeker niet als je ziet wat je krijgt voor 2 euro per maand...

Succes in ieder geval!

stefklep
23/04/10, 11:48
Ik heb al meerdere implementaties gedaan van ISPconfig op een Debian Lenny distro.
Daar is ook een prima howto voor op de ispconfig.org website.

Maar gratis hosting? Waar wil je het op verdienen dan? Beetje ala (nu reeds overleden) Geocities?
Ik denk helaas niet dat er veel markt is voor gratis hosting. Zeker niet als je ziet wat je krijgt voor 2 euro per maand...

Succes in ieder geval!

Ja mischien heeft die wel een andere manier gevonden om geld binnen te halen ;) Je weet het niet...

GewoonMarco
30/05/10, 16:10
Zoals anderen al hebben gezegd.. DirectAdmin!

Werkt prima voor de meeste mensen.. kost inderdaad wel geld, maar niet meer dan 15 euro p/maand :)

NibeP
02/06/10, 23:44
Je zou EHCP als basis kunnen gebruiken en zelf veranderen en/of uitbreiden.

asusk7m550
03/06/10, 00:10
Wij hebben jaren gedraait met VHCS, helaas is de ontwikkeling daarvoor destijds gestopt en zaten er redelijk wat grote security bugs in het systeem.

Ik zie net dat ze een nieuwe website hebben, mogelijk dat het nu weer actief ontwikkeld wordt. Destijds zijn wij overgestapt op ispCP. En we hebben tot op heden nog geen spijt hiervan.