PDA

Bekijk Volledige Versie : host in buitenland



xbase
11/04/10, 22:35
Hoi,

Ik ben van plan om een Amerikaanse hosting te nemen
Zijn er voor een 'zakelijke' .nl website nadelen als de site in het buitenland wordt gehost?

Een van de nadelen zou het klantenservice kunnen zijn en het verschil in tijdzones, maar zijn er verder nog nadelen? bijv. heeft 't invloed op SEO en ranking in google?

Ik neem ook aan dat de snelheid tegenwoordig geen grote rol speelt....?

Trimmer
11/04/10, 22:54
Snelheid kan wel problematisch worden. Veel van die amerikaanse hosting is relatief traag maar er zijn er zeker ook goede bij. Voor SEO of ranking denk ik dat het niet veel uitmaakt maar ik ben niet zo'n SEO expert :p

The-BosS
11/04/10, 23:27
Voor SEO maakt het wel degelijk veel uit, aangezien men kijkt op welk ip de website gehost is en welke regio/land hier aan gekoppelt is. Google zal dus voorkeur geven aan .nl websites die ook daadwerkelijk in nederland gehost zijn. Kwa snelheid zal je ook veel moeten inboeten (maar dit is afhankelijk van je wensen), maar wat je vaker kunt tegenkomen is dat je packet loss hebt.

Het nadeel dat jij noemt van klantenservice is natuurlijk ook afhankelijk van bij welk bedrijf je zit, als ze 24/24 support geven is dit natuurlijk geen probleem. Wat wel een nadeel zou kunnen zijn is dat hun servers op usa timezone's zijn ingesteld en je emails dus ook deze timezone gebruiken. Waardoor het dus lijkt dat je emails op ander tijdstip verzonden zijn.

dreamhost_nl
12/04/10, 14:17
Wat wel een nadeel zou kunnen zijn is dat hun servers op usa timezone's zijn ingesteld en je emails dus ook deze timezone gebruiken. Waardoor het dus lijkt dat je emails op ander tijdstip verzonden zijn.

Dit slaat natuurlijk nergens op. Daar zijn nu juist de tijdzones voor bedoeld: Zodat de tijd van de afzender vertaald wordt naar die van de ontvanger (mits beiden goed ingesteld).

Yourwebhoster
12/04/10, 14:24
...knip... Wat wel een nadeel zou kunnen zijn is dat hun servers op usa timezone's zijn ingesteld en je emails dus ook deze timezone gebruiken. Waardoor het dus lijkt dat je emails op ander tijdstip verzonden zijn.
Geeft echt geen problemen, dit zal worden omgerekend naar de tijdzone waar het aankomt. In de e-mail staat bij de tijd de tijdzone aangegeven, bijvoorbeeld +1.

Voorbeeldje:

Received: by 12.34.56.78 with SMTP id v12cs99289muo; Sun, 11 Apr 2010
23:22:06 -0700 (PDT)
Received: by 87.65.43.21 with SMTP id e17mr4076853bkw.105.1271053323956;
Sun, 11 Apr 2010 23:22:03 -0700 (PDT)

The-BosS
12/04/10, 15:53
En wat verstaan we niet onder "zou kunnen zijn", er zijn genoeg hosters in de usa die gewoon timezone instellen van hun hoofdlocatie en deze ook op andere servers gebruiken die buiten deze zone zitten "eastcoast, westcoast".

Yourwebhoster
12/04/10, 15:56
En wat verstaan we niet onder "zou kunnen zijn", er zijn genoeg hosters in de usa die gewoon timezone instellen van hun hoofdlocatie en deze ook op andere servers gebruiken die buiten deze zone zitten "eastcoast, westcoast".
Je formuleert het niet zo, je zegt dat de tijd daar anders is en daar een nadeel aan plakt.:oops:

Jimmy1987
12/04/10, 17:14
Ik denk voornamelijk dat als je een buitenlandse host neemt dat je moet kijken naar de snelheid en naar de support die ze geven.
Er zijn genoeg 5$ bedrijfjes die van alles beloven maar niks waarmaken. En je zal nooit de snelheid halen die je in Nederland haalt. ( mits je in België een pakket hebt, dat is technisch gesproken ook buitenland :p ).

Er zitten wel goede tussen die ook echt goede support leveren :)

xbase
13/04/10, 19:41
bedankt voor de info allemaal

Uiteraard zijn er in de VS goede en slechte hosts, hetzelfde heb je in NL en waar dan ook.

Ik heb een aantal uitgezocht die bekend staan om kwaliteit en goede reviews krijgen op webhostingtalk.com

Aangezien ik van plan ben meerdere sites te hosting zat ik te denken om een reseller hosting te nemen.

Wat snelheid betreft.... het is wel zo dat je in de VS een VPS kan nemen, voor dat bedrag heb je in NL een reseller


Dus als de support en snelheid goed zijn, zijn er geen grote nadelen?
..... misschien een klein nadeel met zoekmachines? of zal dat meevallen? Blijkbaar neemt google het mee in de beoordeling maar ik neem aan dat goede SEO, content en backlings voorrang hebben?

Dezo
13/04/10, 21:27
Al bij al valt hosting in het buitenland best mee, al zullen sommige vooral nederlandse of belgische hosters om nogal duidelijke redenen het tegendeel willen beweren.

Snelheidsverschil kan er zijn maar die zijn volledig te verwaarlozen voor statische sites. Snelheid heeft ook te maken met andere factoren die soms belangrijker zijn zoals de kwaliteit en specs van de server en de belasting van de server.

Ik heb accounts van Belgische sites die in de UK en de US staan en erg goed scoren in Google.

MikeyC
16/05/10, 11:13
Voor SEO maakt het wel degelijk veel uit, aangezien men kijkt op welk ip de website gehost is en welke regio/land hier aan gekoppelt is. Google zal dus voorkeur geven aan .nl websites die ook daadwerkelijk in nederland gehost zijn.

Dit had ik ook begrepen dat het zo was. Momenteel host ik in de UK en ik moet zeggen dat de indexering van mijn website op google goed is. Ik heb tot nu toe niets hoeven te doen aan SEO op mijn site. Deels is het script waarmee ik werk verdomd goed google vriendelijk gemaakt.

Momenteel ben ik echter op zoek naar een andere VPS host en heb er ééntje gevonden in de VS. Ik zit echter te dubben om bovenstaande.
Wil ik wel hosten in de VS, als het mijn ranking in google negatief kan beinvloeden als bovenstaande klopt. Ik ben hier n.l. heel sterk afhankelijk van. Of moet ik in de UK blijven hosten ? Nederland is geen optie, daar mijn budget niet toereikend is voor de prijzen die ze vragen voor een VPS managed hosting account. Echter zou hosten in Nederland wel het beste zijn.

KerberosX
16/05/10, 20:57
Dit had ik ook begrepen dat het zo was. Momenteel host ik in de UK en ik moet zeggen dat de indexering van mijn website op google goed is. Ik heb tot nu toe niets hoeven te doen aan SEO op mijn site. Deels is het script waarmee ik werk verdomd goed google vriendelijk gemaakt.

Momenteel ben ik echter op zoek naar een andere VPS host en heb er ééntje gevonden in de VS. Ik zit echter te dubben om bovenstaande.
Wil ik wel hosten in de VS, als het mijn ranking in google negatief kan beinvloeden als bovenstaande klopt. Ik ben hier n.l. heel sterk afhankelijk van. Of moet ik in de UK blijven hosten ? Nederland is geen optie, daar mijn budget niet toereikend is voor de prijzen die ze vragen voor een VPS managed hosting account. Echter zou hosten in Nederland wel het beste zijn.
Hou er wel rekening mee dat het snelheidsverschil sterk merkbaar is wanneer je in de US host tov. West-Europa. Indien budget de reden is om naar de States te trekken, kan je altijd eens naar Duitsland kijken. Qua latency merk je geen verschil, maar de prijzen vallen vaak een pak goedkoper uit.

Dezo
16/05/10, 23:08
Dit had ik ook begrepen dat het zo was. Momenteel host ik in de UK en ik moet zeggen dat de indexering van mijn website op google goed is. Ik heb tot nu toe niets hoeven te doen aan SEO op mijn site.

Hier identieke ervaringen met een host in de UK. Sites worden bijzonder snel opgenomen in Belgische en Nederlandse zoekresultaten.

MikeyC
16/05/10, 23:09
Hou er wel rekening mee dat het snelheidsverschil sterk merkbaar is wanneer je in de US host tov. West-Europa.

Ja, daar ben ik n.l. ook bang voor. Ik denk dat ik voorlopig maar even op een UK server blijf. Prijs en Kwaliteit zijn overigens toch goed te noemen bij mijn huidige host en de support is prima via de chat.

Dezo
16/05/10, 23:10
Hou er wel rekening mee dat het snelheidsverschil sterk merkbaar is wanneer je in de US host tov. West-Europa. Indien budget de reden is om naar de States te trekken, kan je altijd eens naar Duitsland kijken. Qua latency merk je geen verschil, maar de prijzen vallen vaak een pak goedkoper uit.

Snelheidsverschil ... hangt ook een beetje af waar je host. Ik ken hosts in Nederland met overvolle servers die trager zijn dan hosts in de US.

Geert-Jan
16/05/10, 23:12
Snelheidsverschil ... hangt ook een beetje af waar je host. Ik ken hosts in Nederland met overvolle servers die trager zijn dan hosts in de US.

US => zoek iets in de oost kust.

MikeyC
16/05/10, 23:15
Snelheidsverschil ... hangt ook een beetje af waar je host. Ik ken hosts in Nederland met overvolle servers die trager zijn dan hosts in de US.

Het schijnt toch wel degelijk uit te maken, en die overvolle servers, bedoel je nou VPS servers of Servers voor Shared hosting accounts?

daveww
17/05/10, 09:43
...en die overvolle servers, bedoel je nou VPS servers of Servers voor Shared hosting accounts?Dit maakt niet veel uit, dit kan je merken bij een té volle VPS node, of té volle shared/reseller server.

Yourwebhoster
17/05/10, 09:45
Behalve overvol willen providers nog wel eens op 10 Mbit cappen, dat is vooral in de VS populair (10Mbit unmetered, vaak nog shared ook).

Dezo
17/05/10, 10:10
Dit maakt niet veel uit, dit kan je merken bij een té volle VPS node, of té volle shared/reseller server.

Kan inderdaad op beiden.

Dezo
17/05/10, 10:13
Behalve overvol willen providers nog wel eens op 10 Mbit cappen, dat is vooral in de VS populair (10Mbit unmetered, vaak nog shared ook).

Ik wil niet echt meegaan in de redenering van 'bijna alles in de VS is slecht' en 'alles in nederland is geweldig'. In beiden heb je goede hosters en slechte hosters, het is gewoon een beetje zoeken waar je kwaliteit krijgt voor je geld.

Als je aan de oostkust zit van de VS heb je echt wel goede verbindingen en snelheden. De UK is gewoon vergelijkbaar met Nederland, het verschil is gewoon niet merkbaar.

aberg
04/11/10, 21:50
Sinds 3 jaar huur ik al een host bij Westhost, na eerst jaren bij Nederlandse hsoters te hebben gezeten.
Ik begrijp dat er argumenten op dit forum om vooral binnen de grenzen te blijven maar ik kan niets anders de service waarderen die wordt gegeven door hosters in de VS
Bij de bekende grote hosters in de VS is 24 uurs support meer dan normaal (via de chat).
Ook de snelheid waarvan hier wordt beweerd dat die laag is wil ik tegenspreken.
Ik zit op een Cloud server en menig hosters hier in Nederland kan een voorbeeld nemen aan deze snelheden.
Natuurlijk ik praat niet over een prijskaartje van 5 euro in de maand maar over een normale prijs van zo rond de 100 dollar.
Je kunt hier ook voor dezelfde prijs misschien terecht, maar ik zoals ik al boven schreef de support telt voor mij zwaar mee.
In Nederland heb ik dit wel anders ervaren.
Ondersteuning voor software op je server, voila menig uurloon wordt berekend.
Support buiten de kantooruren, voila wederom menig uurloontje als blijkt dat je zelf de fout hebt gemaakt.
Zo kan ik wel even doorgaan.
Kortom heren misschien is het hier iets sneller maar ik merk er weinig van.
Het tijdverschil kan ook een voordeel zijn.
Als het hier avond is en de meeste mensen achter de computer kruipen dan wordt de VS wakker.
De servers in de VS zijn dan minder belast dan hier in de avond.
Maar terugkomend op de topic.
Van de support in de States kunnen veel hosters hier nog wat van leren.

WebMeso
04/11/10, 23:34
Sinds 3 jaar huur ik al een host bij Westhost, na eerst jaren bij Nederlandse hsoters te hebben gezeten.
Ik begrijp dat er argumenten op dit forum om vooral binnen de grenzen te blijven maar ik kan niets anders de service waarderen die wordt gegeven door hosters in de VS
Bij de bekende grote hosters in de VS is 24 uurs support meer dan normaal (via de chat).
Ook de snelheid waarvan hier wordt beweerd dat die laag is wil ik tegenspreken.
Ik zit op een Cloud server en menig hosters hier in Nederland kan een voorbeeld nemen aan deze snelheden.
Natuurlijk ik praat niet over een prijskaartje van 5 euro in de maand maar over een normale prijs van zo rond de 100 dollar.
Je kunt hier ook voor dezelfde prijs misschien terecht, maar ik zoals ik al boven schreef de support telt voor mij zwaar mee.
In Nederland heb ik dit wel anders ervaren.
Ondersteuning voor software op je server, voila menig uurloon wordt berekend.
Support buiten de kantooruren, voila wederom menig uurloontje als blijkt dat je zelf de fout hebt gemaakt.
Zo kan ik wel even doorgaan.
Kortom heren misschien is het hier iets sneller maar ik merk er weinig van.
Het tijdverschil kan ook een voordeel zijn.
Als het hier avond is en de meeste mensen achter de computer kruipen dan wordt de VS wakker.
De servers in de VS zijn dan minder belast dan hier in de avond.
Maar terugkomend op de topic.
Van de support in de States kunnen veel hosters hier nog wat van leren.

Dit zal toch echt per hosting partij verschillen (ook in Amerika). Daarnaast zal iemand achter de chat in Amerika veel goedkoper zijn dan men in Nederland. Dit gezien het grote verschil van bijvoorbeeld het minimumloon tussen deze twee landen. Waarschijnlijk zal er door zo'n ochtend situatie ook snellere support gegeven kunnen worden.

Betreffende de snelheden die je benoemd, kan ik mij niet voorstellen dat een website gehost in Amerika sneller laadt dan een website in Nederland wanneer je deze vanuit Europa bezoekt. Wat bedoel je precies met jouw uitspraak over dat Nederland een voorbeeld zou kunnen nemen aan de snelheden van Amerika?

dreamhost_nl
05/11/10, 12:25
Daarnaast zal iemand achter de chat in Amerika veel goedkoper zijn dan men in Nederland. Dit gezien het grote verschil van bijvoorbeeld het minimumloon tussen deze twee landen.

Outsourcing wordt in de VS ook gedaan, dus wie zegt dat je geen Indisch persoon krijgt? Dat is het voordeel van support in het Engels.

Dezo
05/11/10, 13:14
Outsourcing wordt in de VS ook gedaan, dus wie zegt dat je geen Indisch persoon krijgt? Dat is het voordeel van support in het Engels.

Kwestie van dit even na te gaan, ook al heel wat USA hosters komen al terug op het tewerk stellen van eender wie voor hun support.

Designerhosting
05/11/10, 14:02
De invloed op SEO is beperkt... Je kunt bij google ook aangeven welk taalgebied een site is.

WebMeso
05/11/10, 14:08
De invloed op SEO is beperkt... Je kunt bij google ook aangeven welk taalgebied een site is.

Tuurlijk kan je wel aangeven in welk taalgebied de website zich bevind, maar dan zit je nog met de laadsnelheid van de website welke wel belangrijk is voor SEO. Daarom kan je gewoon beter de locatie afstemmen op de website. Ook zullen de bezoekers het als prettig ervaren wanneer jouw website snel laadt.

stijnhau
05/11/10, 14:52
De snelheid maakt momenteeel niet echt meer zoveel uit.
De support is ook meestal beter in Amerika. Wij houden ons tegeel aan de katooruren en in Amerik is dat minder.

Triloxigen
05/11/10, 15:09
De invloed op SEO is beperkt... Je kunt bij google ook aangeven welk taalgebied een site is.

Ook al kun je het aangeven, het maakt wel degelijk uit waar je website geografisch gezien gehost wordt voor je ranking.
Daarnaast is het voor de snelheid ook wel degelijk te merken, 1ms per 1000KM was het toch? En dan hebben we het nog niet over het aantal tussenconnecties.
1 seconde snelheids verschil is al veel en merkbar.

Designerhosting
05/11/10, 16:59
Ik merk er in ieder geval niets van, maar wellicht komt het dan doordat de rest optimaler is dan de nederlands gehostte sites. Overigens kun je met een cdn er voor zorgen dat je content toch vanuit de buurt van een bezoeker geleverd wordt. Mocht je het echt belangrijk vinden.

Wellicht maakt het een heel klein beetje uit bij verder helemaal dezelfde omstandigheden...

1 seconde is niet dramatisch, een volle server in nederland maakt de boel trager dan een snelle in de usa. Het is dus een compleet plaatje. Ik zou iig bij de slechte hosts uit de usa wegblijven (overigens ook bij de nederlandse).

The-BosS
05/11/10, 17:30
1 seconde is niet dramatisch, een volle server in nederland maakt de boel trager dan een snelle in de usa. Het is dus een compleet plaatje. Ik zou iig bij de slechte hosts uit de usa wegblijven (overigens ook bij de nederlandse).

Tja en een volle overselde server in de usa is nog veeeeeeeeel trager dan een kwaliteits server in nederland. Vergelijk eens appel met appels of met andere woorden vergelijk kwaliteits hosters in usa met kwaliteits hoster in be/nl (of low budget hosters met elkaar).

rensariens
05/11/10, 17:33
Ik merk er in ieder geval niets van.

De site in je signature is anders gewoon traag te noemen. Latency is 140ms vanaf hier, dat merk je gewoon. Misschien dat je zelf hier minder op let / waarde aan hecht, maar ga er niet vanuit dat je klanten deze mening delen!

Designerhosting
05/11/10, 17:47
De site is in redesign at the moment. Hij is ook trager doordat hij twee frameworks laadt... dus ook veel zwaarder is qua kb. Maar die scoort redelijk hoog in google, waarmee je dus eigenlijk zegt dat de laadtijd en plek dus niet veel invloed heeft. Misschien moet ik hem voordat ik het nieuwe design implementeer eens in nl zetten om te kijken of hij dan nog hoger in google komt...

Maar bovendien ging het hier nu even niet of klanten het erg vinden. Klanten uit het buitenland van mij hebben hem (de server) juist liever in de usa staan.

Het ging hier om de seo-invloed en de locatie waar de server stond...

Designerhosting
05/11/10, 17:50
@Rensariens...

Jouw site uit je signature is hier in nl snel. Maar je hebt een engelstalige website. Ik vermoed dus dat jouw site voor usa bezoekers een flinke latency heeft.

Designerhosting
05/11/10, 17:59
@TheBoss

volgens mij schreef ik ook dat je naar een totaalplaatje moet kijken. En voor seo helemaal. Er zijn zoveel variabelen... En ja voor nl klanten zal bij alles gelijk nl het beste zijn...

Voor mij is echter een 24 uurs helpdesk handig aangezien ik ook buiten kantoortijden werk en graag op ieder moment management wil laten doen wanneer nodig.

Ieder zijn keuzes... Ik heb zelf slechte ervaringen met nl-hosters, al gaan die wel 8/9 jaar terug... Vandaar dat ik indertijd een server in Amerika ben gaan huren en tot nu toe daar over de support erg tevreden ben.

Ik merk nu ik ook in London iets heb iig wel duidelijk verschil wanneer je veel files via ftp upload. Sites merk ik wel een beetje qua snelheid, maar ik bezoek genoeg nl sites die ook erg traag zijn soms. En indien iemand een host/datacentrum weet met dezelfde aanbiedingen en kwaliteit/snelheid reacties/ingrijpen houd ik me aanbevolen....

Designerhosting
05/11/10, 18:20
Overigens was je opmerking over de site in mijn sig wellicht bedoeld in verband met het CDN. Ik ben daar net mee aan het experimenteren. freelancewebdesigner .nl maakt daar nu gebruik van...

Edit: deleted... Die discussie lokt alleen maar 'flames'uit.

Misschien is het beter eens te horen wat jullie denken over CDN's omdat die indien het werkt de problemen hier geschetst over laadtijd van de sitebezoeker en evt seo-problemen oplost. CDN staat voor Content Deleivery Networks en die bekijken waar een bezoeker vandaankomt en levert dan vanaf de dichtsbijzijnde server...

Triloxigen
05/11/10, 19:38
CDN is een heel ander verhaal, dit verhaal gaat specifiek over hosting in het buitenland wat bij CDN in principe niet van toepassing is (afhankelijk van je setup).

Echter, mbt seo kan google je website waarderen voor de locatie die de zoekmachine krijgt van je.

Designerhosting
05/11/10, 20:02
Ja, maar als je een nl extensie hebt en in google webmaster aangeeft dat het een nl site is. Dan speelt de locatie al bijna geen rol meer. Dan zou ik me meer zorgen maken over code, content en andere variabelen waar google op let.

Nogmaals, ik wil het binnenkort weleens uitproberen met een site of die omhoogschiet als die verhuisd wordt naar nederland (waarbij ik verder niets verander).

Vooral vroeger gebruikte google veel meer het ip om te bepalen of content voor een land relevant is of niet. Maar nu kunnen ze dat ook op andere manieren achterhalen.

Ik zeg dus niet dat je ongelijk hebt en het geen invloed kan hebben. Het is echter volgens mij tegenwooridg veel minder relevant. Ik merk er zelf ook weinig van dat sites niet te vinden zijn die niet in nl staan.

Overigens is er best wat te zeggen om in nl te hosten, maar het hangt af van je wensen/eisen/doelen/klanten etc...


Edit: Er zijn zelfs voorbeelden van .com.au websites die ineens hoog scoorden in de UK omdat ze in de uk gehost werden. Maar ze bleven ook hoog scoren in australie. In die zin kan het zelfs voordelen hebben elders te hosten (helaas moet het wel een zelfde taalgebied zijn, en zal google er inmiddels wel wat op gevonden hebben)