PDA

Bekijk Volledige Versie : hoe werkt het SIDN



miriam
08/04/10, 11:02
Ik heb gisteren een beschikbaarheidsonderzoek gedaan bij SIDN over een domeinnaam. Vandaag wil ik het registreren, is de naam gisteren geregistreerd door domeinguru.
Hoe kan dit?
Kijken die mensen mee?
Hoe werkt dit en kan ik er nog wat aan doen?
Hartelijk dank voor een eventuele uitleg.
Ik baal, het was een hele leuke naam

DutchTSE
08/04/10, 11:05
ALs je het beschikbaarheidsonderzoek bij de SIDN website zelf hebt gedaan dan heb je gewoon pech gehad en had iemand anders hetzelfde idee.

Als je het onderzoek op een andere website hebt gedaan dan loop je inderdaad de kans dat iemand heeft meegekeken.

daveww
08/04/10, 11:10
Hier kun je niets tegen doen, de domeinnaam was vrij op moment van registratie dus iedereen heeft het recht deze dan te registeren.

Meestal als een domeinnaam vrij is, die ik wil hebben registreer ik hem meteen en wacht ik niet 1 dag. Dan heb je namelijk met dit soort risico's te maken.


Verder is het SIDN niet (ISDN).

Cakkie
08/04/10, 11:11
Domeinguru doet ook aan dropcatching. Als die naam gisteren is vrijgekomen uit quarantaine, dan zullen zij die waarschijnlijk gewoon hebben opgepikt op het moment dat deze vrij is gekomen.

Verder ook even een verduidelijking bij de status van SIDN. Als er staat "inactief", dan is de naam wel degelijk geregistreerd. Enkel een status "vrij" wil zeggen dat hij beschikbaar is voor registratie.

Triloxigen
08/04/10, 12:05
Je kunt er van uit gaan dat namen die vrijkomen uit de quarantaine je niet te pakken krijgt als je ze handmatig gaat registreren.

chielsen
08/04/10, 14:47
Is mij wel gelukt anders, maar was ook niet geen sex.nl