PDA

Bekijk Volledige Versie : webmin->apache niet te zien op extern ip



breakerh
07/04/10, 18:18
Hallo allemaal,

Ik heb een klein probleempje.
Ik vindt het namelijk geen probleem om apache op te zetten/online te zetten of om met IIS te werken.
Alleen heb de laatstepaar dagen gewerkt aan het opzetten van een linux server met webmin erop. Wat opzich wel meevalt.
Die is gelukkig te bereiken via een extern ip.
Alleen nu de vraag:
Ik heb hiermee dus apache geïnstalleerd, en die doet het helemaal.
Alleen zo gauw ik hem wil aanroepen op een extern ip gebeurt er niks.
Ik krijg de error:


Kan geen verbinding maken
Firefox kan geen verbinding maken met de server op 84.24.167.128.

En als ik het intern ip oproep 192.168.1.100 dan doet hij het wel.
Heb al van alles gegoogeld maar ik kom er maar niet uit.

Ik heb de poort opengezet, maar hij is niet te bereiken :S
Wat kan het probleem zijn en hoe check ik(wat moet ik checken) om te weten of ik niet gewoon een noob actie heb gemaakt.

mvg,
Bram


edit: ik probeer het extern ip adres te benaderen vanuit een ander netwerk, dus daarom de vraag.
Want ik weet als je vanuit het zelfde netwerk wilt benaderen lukt dat niet(logisch :P).

daveww
07/04/10, 18:38
Je kunt op http://www.hackerwatch.org/probe/probe.asp portscan starten en kijken of port 80 wel daadwerkelijk geopend is. (helaas ligt de site er momenteel uit)

marsipulami
07/04/10, 19:12
maak je gebruik van NAT? port-forwarding gedaan?

en zijn er geen logs van je router oid?

breakerh
07/04/10, 19:31
Ja ik heb portforwarding gedaan.
En nat?(Sorry, weet niet precies wat dat is :oops:)
En de logs van de router kan ik momenteel niet bekijken, morgen of misschien vanaaf meer antwoord daarover, sorry.
en @daveww,
Ik heb wel degenlijk poort 80 geforward, net als poort 21.
Alleen het rare hiervan, hij zegt dat poort 80 niet open staat(of gefilterd is).
Maar poort 21 staat wel open :S
(Heb overigens een andere site gebruikt die het wel deed ;))
Wat doe ik fout :S ?

mvg,
Bram

marsipulami
07/04/10, 19:36
Gezien je verhaal ga ik er even van uit dat je thuis zit te proberen:

NAT is de vertaal slag van je Publieke ip naar je interne ip(192.168.*.*)
je moet in je ,als hij daar gebruik van maakt, modem en router poort 80 forwarden dus naar je interne ipadres.

modem(kan gebruik maken van NAT, port 80 forwarden naar Router) -> Router (Idem, port80 forwarden naar server) -> SERVER

tjvb
07/04/10, 20:34
En als je thuis zit kan het ook nog zijn dat de firewall in je router het niet toestaat dat je van binnenuit naar je externe ip adres kunt connecten.

The-BosS
07/04/10, 22:06
En laten we er ook even vanuit gaan dat je dit probeert op een thuislijn, dan is de kans groot dat je provider poort 80,25,110 etc blokt omdat ze dit niet willen op niet proffesionele lijnen.

Rob77
07/04/10, 22:14
En als je thuis zit kan het ook nog zijn dat de firewall in je router het niet toestaat dat je van binnenuit naar je externe ip adres kunt connecten.

Dat is idd meestal het probleem, dus testen via een proxy, of testen bij de buren ;)

breakerh
07/04/10, 22:31
haha, ok ja ik heb gewoon de port geforward naar 192.168.1.100
En natuurlijk probeer ik ook niet via dezelfde router te connecten via het externe ip adres, dat doe ik via een andere netwerk(Zoals ook in mijn text staat.).

verder lukt het wel met apache op een windows os(windows xp dus geen server). En het lukt ook als ik iis gebruik.
Alleen nu niet,,

marsipulami
07/04/10, 22:41
Wel apart. Uit het feit dat je hem intern wel kan benaderen en extern niet, zou je kunnen maken dat er iets niet goed is in het pad er naar toe(modem,router).

Kan je misschien iets specifieker uitleggen hoe je netwerk eruit ziet en wat je al geprobeerd hebt?

Heb je het vanuit meerdere netwerken geprobeerd? misschien dat dat ene ip net geblacklist is ofzo ..... zal je net meemaken :p

breakerh
07/04/10, 23:23
op een of andere rare/mysterieuze manier doet hij het wel. Ik heb de portforward verwijderd en weer opnieuw aangemaakt, maar nu doet hij het :S
Niet erg ofzo, maar toch.