PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS prijzen en aanbieding



Jeroen Hauser
07/04/10, 11:29
Hebben mensen ervaring met VPS? Mensen die dit lezen en nu een VPS contract ergens hebben?

Hierover heb ik een aantal (oriƫnterende) vragen:

Ondervind je nadelen ten opzichte van een dedicated server?
Hoeveel betaal je ervoor en wat krijg je ervoor terug?
Favoriete partij?


Wat is jullie mening over onderstaand aanbod (prijzen per maand)?

Virtual server, 2Gb RAM, 1 VCPU, 10 Gb storage, 150 Gb traffic - 129 euro
CentOS, Plesk unlimited domains - 30 euro
99,999% uptime, updates OS en Plesk, server monitoring - 95 euro
7 dagen back-up 25Gb - 40 euro

Samen dus 294 euro per maand.

Stewie
07/04/10, 11:39
Het ligt een beetje aan of ze die uptime waar kunnen maken. Zo niet, dan is bovenstaande zeer prijzig.

Piwi-Web
07/04/10, 11:48
Ik zou wat meer informatie opvragen wat voor hardware ze gebruiken en hoe ze de uptime willen garanderen (HA e.d.). Met alleen een prijs en wat VPS specs kan je niet direct zeggen als het goedkoop/normaal/duur is.

Jeroen Hauser
07/04/10, 12:19
Haal er wat technische gegevens bij die mij persoonlijk niet veel zeggen, jullie waarschijnlijk wel ;)


Dell PowerEdge R610, 20GHz processorkracht, 48GB geheugen
NetApp FAS3140 opslagsystemen
VMware vSphere 4 en VMware VMotion
Verplaatsing met een DRS bij drukte

Triloxigen
07/04/10, 12:24
Je kunt een VPS op zich al scheiden door de hardware.
- Goedkope servers opgebouwd uit consumentenhardware
- Dikke servers gericht op virtualisatie, snelle schijven, snel geheugen, meerdere CPU's met meerdere core's, etc.
(dit in combinatie met overselling uiteraard)

Jesperw
07/04/10, 12:34
Als ik het zo zie een keurige prijs. Klinkt als een kwaliteitsproduct gezien de gebruikte hard- en software. Dat kost nou eenmaal geld.

Ik wordt soms een beetje suf van mensen die alles duur vinden. Niet iedereen zoekt een low budget product. :)

Piwi-Web
07/04/10, 12:39
Haal er wat technische gegevens bij die mij persoonlijk niet veel zeggen, jullie waarschijnlijk wel ;)


Dell PowerEdge R610, 20GHz processorkracht, 48GB geheugen
NetApp FAS3140 opslagsystemen
VMware vSphere 4 en VMware VMotion
Verplaatsing met een DRS bij drukte


Staat er wat knullig maar het is wel kwaliteit :) Denk dat je bij deze partij wel goed zit... Ik zou wel eens contact met ze opnemen dan weet je weer wat meer (laat je adviseren) :)

gjtje
07/04/10, 14:19
Je gaat uit van het negatieve . ;)
Je kan beter kijken wat de voordelen zijn t.o.v. een dedicated server, schaalbaar en een veel hogere uptime garantie (voor de prijs).

Het is veel geld, het lijkt me echter niet duur. Het kan duur zijn als je die 5 negens en service niet nodig hebt maar dat moet je zelf beslissen.

Yourwebhoster
07/04/10, 15:31
Als ik het zo zie een keurige prijs. Klinkt als een kwaliteitsproduct gezien de gebruikte hard- en software. Dat kost nou eenmaal geld.

Ik wordt soms een beetje suf van mensen die alles duur vinden. Niet iedereen zoekt een low budget product. :)
Ik zou het houden op klinkt. Je kan natuurlijk zoeken naar het verleden van het bedrijf om te kijken of het bedrijf ook daadwerkelijk die uptime waar kan maken.

Randy
07/04/10, 17:28
Kijk vooral even op de Partnerlijst van VMware om te kijken of de provider wel VMware Servers mag aanbieden en partner is. Het verhuren van VMware Servers aan derden zonder partnership (en de bijbehorende licentiekosten) is namelijk niet toegestaan.

Verder zijn de prijzen vrij normaal. Ikzelf vind dat je wat weinig storage voor het geld krijgt. Trek van de 10 Gbyte diskspace nog even wat swapruimte af en een 2 Gbyte voor je besturings systeem en er blijft weinig over voor de websites zelf.

Yourwebhoster
07/04/10, 17:30
Verder zijn de prijzen vrij normaal. Ikzelf vind dat je wat weinig storage voor het geld krijgt. Trek van de 10 Gbyte diskspace nog even wat swapruimte af en een 2 Gbyte voor je besturings systeem en er blijft weinig over voor de websites zelf.
Vind ik ook. @TS, het kan handig zijn als je navraagt van wat soort hard disks gebruik gemaakt word. Als dit normale SATA schijven zijn is dit een no-go voor deze prijs. Je mag bij deze prijs toch wel op z'n minst SAS verwachten (en dan niet 7.2K RPM natuurlijk).

Randy
07/04/10, 17:39
Vind ik ook. @TS, het kan handig zijn als je navraagt van wat soort hard disks gebruik gemaakt word. Als dit normale SATA schijven zijn is dit een no-go voor deze prijs. Je mag bij deze prijs toch wel op z'n minst SAS verwachten (en dan niet 7.2K RPM natuurlijk).

Met SATA in een goede array (EqualLogic?) is niets mis. Die vliegen een normale RAID-set voorbij.

Yourwebhoster
07/04/10, 17:40
Met SATA in een goede array (EqualLogic?) is niets mis. Die vliegen een normale RAID-set voorbij.
Als SATA gebruikt worden mag je wel wat meer ruimte verwachten denk ik. Met SAS is het enigszins te begrijpen, omdat grote disks nu eenmaal veel kosten in tegenstelling tot SATA.


NetApp FAS3140 opslagsystemen;)

vDong
07/04/10, 23:41
Wat is jullie mening over onderstaand aanbod (prijzen per maand)?

Virtual server, 2Gb RAM, 1 VCPU, 10 Gb storage, 150 Gb traffic - 129 euro
CentOS, Plesk unlimited domains - 30 euro
99,999% uptime, updates OS en Plesk, server monitoring - 95 euro
7 dagen back-up 25Gb - 40 euro

Samen dus 294 euro per maand.

Voor de VPS is de traffic en storage erg laag voor die prijs, en als de VCPU geen echte CPU is maar een shared dan is dit erg duur.

De Plesk unlimited is heel netjes geprijst.

Monitoring en updates is sterk afhankelijk van hoe en wat ze precies doen.

backup is erg afhankelijk van hoe het gedaan wordt:
- in hetzelfde rack (duur!)
- in hetzelfde DC (duur!)
- offsite (netjes)

Apoc
08/04/10, 11:18
De Plesk unlimited is heel netjes geprijst.

Nee absoluut niet. 30/maand voor een Plesk unlimited (VPS) licentie is erg duur.

Trafego
08/04/10, 13:13
Waarom kijkt men bij een prijs enkel wat ze krijgen aan traffic etc.. en niet naar eventuele randservices

Een hoster die 24/7 bereikbaar is (ja via phone) is ook wat waard etc

Randy
08/04/10, 13:28
Waarom kijkt men bij een prijs enkel wat ze krijgen aan traffic etc.. en niet naar eventuele randservices

Een hoster die 24/7 bereikbaar is (ja via phone) is ook wat waard etc

De gemiddelde hoster op WHT heeft geen kantoor, geen personeel, is geen VMware Authorized Hosting Provider (VAHP), heeft geen fatsoenlijke SAN en soms nog StuFi als inkomsten. Dat is dan ook totaal geen vergelijk.

Kijk eens naar ProServe, NXS of Cyso om even drie VAHP's te noemen en je kunt de prijzen redelijk vergelijken. M.i. zijn de marktconform alleen kom je denk ik snel met je 10 Gbyte storage in de knel. Informeer daarom _vooraf_ naar meerprijzen.

Edit, een complete lijst van alle VMware Service Providers staat hier (http://partnerlocator.vmware.com/partner_locator_results?Company%20Name=&Country=NETHERLANDS&CurrentPage=1&Dist_Flag=false&First_Flag=false&PageSize=50&Partner%20Level=Professional&Partner%20Type=Service+Provider).

Jeroen Hauser
08/04/10, 13:42
Het zijn SAN schijven.
Verder heb ik even nagevraagd waar de back-ups worden opgeslagen.

Wat is het verschil tussen VCPU en CPU? Deel ik dan een processor met anderen?
Bij VCPU zijn ze verplicht mij dusdanig veel processorkracht te geven dat mijn websites soepel draaien?

Edit: heb overigens ook enkele andere offertes aangevraagd.

Randy
08/04/10, 13:54
Wat is het verschil tussen VCPU en CPU? Deel ik dan een processor met anderen?

virtualCPU, een virtuele processor dus. En ga er maar niet vanuit dat deze enkel dedicated voor jou machine is. Bovendien is dit ook niet nodig als je naar het CPU gebruik van een VMware Server kijkt en de snelheid van een fysieke core. Zolang je maar wel een gegarandeerde snelheid hebt, veelal reserveren providers minimaal 500 Mhz per VM. Dit lijkt misschien weinig maar dat is het niet. De meeste VM's staan namelijk hele dagen niets te doen en gebruiken dan maar een paar Mhz aan CPU-power. Pieken kan vanzelfsprekend altijd. VMware zal zelf scheidulen en als een noe te druk wordt zet DRS met Vmotion (wat een technische namen weer...) je VM vanzelf over naar een node met meer capaciteit. Hier (http://blog.cyso.nl/virtualisatietechnologie-deel-1-vmware-vmotion/) staat mooi in duidelijk Nederlands uitgelegd hoe Vmotion werkt.

Apoc
08/04/10, 14:44
VMware zal zelf scheidulen en als een noe te druk

Je was vanochtend zeker alweer voor 13.37 wakker? :p


De gemiddelde hoster op WHT heeft geen kantoor, geen personeel, is geen VMware Authorized Hosting Provider (VAHP), heeft geen fatsoenlijke SAN en soms nog StuFi als inkomsten.

Mwa, dat dit gemiddelde hosters op WHT zijn is wat overdreven, al zijn er idd wel een aantal. Je ziet af en toe inderdaad echt aanbiedingen voorbij komen met volstrekt onmogelijke prijzen (ik wens die partijen dan ook een plezierig faillissement toe). Het is verder te hopen dat hun potentiele klanten beseffen dat ze niet bepaald met een betrouwbare partij zaken doen.

Maar je kunt toch wel stellen dat de genoemde prijzen niet echt marktconform zijn, tenzij er bijvoorbeeld speciale voorzieningen zijn om die uptime SLA waar te maken, of er wellicht andere zaken zijn inbegrepen die niet genoemd zijn.

Yourwebhoster
08/04/10, 16:04
Het zijn SAN schijven.
Verder heb ik even nagevraagd waar de back-ups worden opgeslagen.

Wat is het verschil tussen VCPU en CPU? Deel ik dan een processor met anderen?
Bij VCPU zijn ze verplicht mij dusdanig veel processorkracht te geven dat mijn websites soepel draaien?

Edit: heb overigens ook enkele andere offertes aangevraagd.
SAN schijven:drunk: Knap, die bestaan niet. Je bedoeld dat alles op een SAN staat, maar ook een SAN moet ergens die data kwijt, harde schijven. Deze kunnen SATA/SAS zijn (of anders, als oudere technieken gebruikt worden), en het is nuttig om de RPM te weten en wat voor soort RAID array het is.

vDong
08/04/10, 18:14
Nee absoluut niet. 30/maand voor een Plesk unlimited (VPS) licentie is erg duur.

We hebben het wel over een echt vps, dus niet een virtuozzo container (jail oplossing).

Listprice voor plesk unlimited is 42 euro als ik het goed heb, dus 30 is zo slecht nog niet.

gjtje
08/04/10, 18:23
Prijzen zijn prima markt conform, als je naar de enterprise markt kijkt (zelfs nog goedkoop) waar dit thuis, zou kunnen, passen.

SAN schijven bestaan in zoverre dat de meeste SAN's eigen disks vereisen. Bijvoorbeeld een Dell/EMC SAN wil Dell/EMC disks (rebranded Seagate) een IBM SAN IBM disks, etc. Ook zullen ze geen SATA of SAS zijn maar FC (waar wel weer SATA onder kan zitten...)
Daarom kosten die dingen ook een vermogen (en is de storage dus "duur"), recent nog 6x300GB voor een CX3-10, €12000.

Jeroen Hauser
13/04/10, 12:38
We hebben een overwogen keuze kunnen maken.
Dank allen voor de reacties!

Triloxigen
13/04/10, 13:08
En wat is die keuze geworden?

orbitdiensten
09/08/10, 22:06
Hoi Jeroen,

De hardware die gebruikt wordt, dat is kwaliteit spul en geen zelbouw rommel. (Niet dat zelfbouw altijd slecht is, of onder doet aan merk spul) maar hoe zit het bijvoorbeeld met het netwerk? je kunt super apparatuur hebben, maar als de host in de budget datacenter ofwel budget netwerk gekoppeld zit, dan heeft die server ook niet zoveel waarde, net als de up-time.

Groetjes,

Maikel

-FoX-
12/08/10, 11:22
Op welke manier worden de prijzen van VPS systemen berekend?

Het is toch lastig om alles exact in te schatten voor een totale capaciteit; Dit hangt ondermeer toch ook af van het type klanten die erop zitten?

Mart Visser
06/09/12, 12:31
is zeker duur!

Heb je helemaal gelijk in! Wist je dat een auto ook duur is?

systemdeveloper
06/09/12, 13:29
Heb je helemaal gelijk in! Wist je dat een auto ook duur is?

Weet je ook dat dit topic al 2 jaar oud is?

Mart Visser
06/09/12, 13:41
Weet je ook dat dit topic al 2 jaar oud is?

Mijn sarcastische reply was een reactie op 'jkit' waarvan zojuist alle berichten zijn verwijdert omdat hij tal van topics aan het kicken was. :-)