PDA

Bekijk Volledige Versie : Onduidelijkheid domeinnaam



Piwi-Web
07/04/10, 12:17
Hallo,

Ik werd vandaag door een klant op de hoogte gesteld dat het domein p*i*w*i*w*e*b.com bij bedrijf X uitkwam. Ook de e-mail werd geforward naar hun supportcenter.
Het laffe eraan vind ik dat dit 'bedrijf' op deze manier klanten probeert te lokken die normaal naar onze website willen surfen.

Omdat het domein lijkt op onze naam vraag ik mij af als hier iets tegen te doen is.

Alvast bedankt :)

Trimmer
07/04/10, 12:24
Ik vrees dat je er niet veel aan zal kunnen doen, behalve als je firmanaam / merk in het merkenregister gedeponeerd werd. Verder denk ik dat het enkel 'strafbaar' is als het bewezen kan worden dat het met opzet gebeurde want enkel een domeinnaam registreren en er wat op plaatsen is per definitie echt niet strafbaar.

Piwi-Web
07/04/10, 12:29
Ik vrees dat je er niet veel aan zal kunnen doen, behalve als je firmanaam / merk in het merkenregister gedeponeerd werd. Verder denk ik dat het enkel 'strafbaar' is als het bewezen kan worden dat het met opzet gebeurde want enkel een domeinnaam registreren en er wat op plaatsen is per definitie echt niet strafbaar.

Was er al bang voor... Jammer dat zo'n bedrijven bestaan :thumbdown:

PerryKniest
07/04/10, 12:32
Heb je überhaupt al contact met het betreffende bedrijf opgenomen? Wellicht zijn ze zo vriendelijk om hem af te staan op basis van "collegialiteit".

Ik heb dit in het verleden namelijk ook gehad dat iemand www.kniestmultimedia.com had geregistreerd en doorstuurde naar zijn hostingbedrijf. Deze heeft hem zonder tegen te werken aan mijn gedoneerd.

Piwi-Web
07/04/10, 12:43
Heb je überhaupt al contact met het betreffende bedrijf opgenomen? Wellicht zijn ze zo vriendelijk om hem af te staan op basis van "collegialiteit".

Ik heb dit in het verleden namelijk ook gehad dat iemand www.kniestmultimedia.com had geregistreerd en doorstuurde naar zijn hostingbedrijf. Deze heeft hem zonder tegen te werken aan mijn gedoneerd.

Ja heb ze een mail verstuurd echter nog geen reactie.
Het ging mij enkel om het feit als ze tot iets verplicht waren of niet ;) Heb de naam ook maar even weggehaald, lijkt me wel zo vriendelijk :)

Trimmer
07/04/10, 12:45
Een brief sturen alsof je in je recht bent om te vragen de domeinnaam te verkopen, omdat het je firmanaam is (eventueel laten versturen via je advocaat), ook al heb je dat recht eigenlijk niet, dat helpt in veel gevallen wel... Je kan het proberen ...

Piwi-Web
07/04/10, 12:46
Een brief sturen alsof je in je recht bent om te vragen de domeinnaam te verkopen, omdat het je firmanaam is (eventueel laten versturen via je advocaat), ook al heb je dat recht eigenlijk niet, dat helpt in veel gevallen wel... Je kan het proberen ...

Eerst maar eens op de vriendelijke manier proberen dan :)

Cakkie
07/04/10, 12:49
Het is een direct concurrent, je gaat mij niet wijsmaken dat deze "toevallig" die naam geregistreerd heeft. De registratie/gebruik van de naam is dus ter kwader trouw. Ik zou opteren om een aangetekend schrijven te versturen.

Triloxigen
07/04/10, 13:06
op jou naam? Gewoon verhuizen dan.

Piwi-Web
07/04/10, 13:37
op jou naam? Gewoon verhuizen dan.

Niet op mijn naam, de naam piwi-web / piwiweb wordt enkel gebruikt. Via who.is kan je zien op welke naam die staat ;)
Als ik later vanmiddag nog niks heb gehoord dan doe ik eens een belletje.

VinceSTM
07/04/10, 13:54
nofi, maar ondanks dat het laf is van de partij die het geregistreerd, het is natuurlijk op zijn minst onverstandig te noemen om, als je dan tóch een streepje in je domeinnaam wil, niet niet ook de gewone variant te registreren.

Piwi-Web
07/04/10, 13:59
nofi, maar ondanks dat het laf is van de partij die het geregistreerd, het is natuurlijk op zijn minst onverstandig te noemen om, als je dan tóch een streepje in je domeinnaam wil, niet niet ook de gewone variant te registreren.

piwiweb.nl is wel geregistreerd maar niet aan de .com gedacht helaas :(

Apoc
07/04/10, 14:39
piwiweb.nl is wel geregistreerd maar niet aan de .com gedacht helaas :(

Dat is op zijn zachts gezegd oerdom te noemen (no offense). Je vraagt er dan eigenlijk gewoon om (al neemt het niet weg dat de partij in kwestie niet bepaald ethisch bezig is - maar zo zijn er genoeg).

Waarom gebruik je trouwens uberhaubt een domeinnaam zonder streepje, is dat sowieso niet veel logischer?

Piwi-Web
07/04/10, 14:47
Dat is op zijn zachts gezegd oerdom te noemen (no offense). Je vraagt er dan eigenlijk gewoon om (al neemt het niet weg dat de partij in kwestie niet bepaald ethisch bezig is - maar zo zijn er genoeg).

Waarom gebruik je trouwens uberhaubt een domeinnaam zonder streepje, is dat sowieso niet veel logischer?

Wat de reden daarvan is moet je mij ook niet meer vragen :) Dat het dom is, I know ;) Maar naast dat valt er dus juridisch weinig tegen te doen begrijp ik?

cfmweb
07/04/10, 15:03
Was er al bang voor... Jammer dat zo'n bedrijven bestaan :thumbdown:

Mag ik hier even ingrijpen? Het is:
Jammer dat dergelijke bedrijven bestaan :eek:

Apoc
07/04/10, 15:11
Wat de reden daarvan is moet je mij ook niet meer vragen :) Dat het dom is, I know ;) Maar naast dat valt er dus juridisch weinig tegen te doen begrijp ik?

Ik denk dat je hiervoor het beste een jurist kunt raadplegen. Je hebt natuurlijk wel wat bescherming i.v.m. je geregistreerde handelsnaam, maar ik zou je niet kunnen zeggen wat je daar in dit geval precies mee kunt.

Triloxigen
07/04/10, 15:19
Het juridische proces zal vast ook duurder zijn dan dat je ze 50,- zou geven voor het domeinnaam of wat het hun op zal leveren.

Yourwebhoster
07/04/10, 16:47
piwiweb.net ook al geregistreerd zo te zien. Tsja het zijn laffe praktijken waar je vrij weinig kan doen. Bij .eu was het zo dacht ik dat als je bedrijf al bestaat en het domein daarna pas geregistreerd is dat je het kan terug vragen, of heb ik dat verkeerd? Kan het me alleen vaag herinneren namelijk, maar misschien dat je er wat aan hebt. Vinzei.com is in ieder geval lekker aan het registreren geweest....

WebMeso
07/04/10, 18:35
Persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk dat je de .com niet had geregistreerd, want .com is toch een van dé belangrijkste extensies. piwiweb.at & piwi-web.at zijn ook geregistreerd (dat zegt een domeinchecker van een grote hoster i.i.g. maar is helemaal niet in de whois te vinden).

Yourwebhoster
07/04/10, 18:37
Als je dit probleem vaker krijgt en het domeinnaam piwiweb.com niet kan krijgen, raad ik je aan zo min mogelijk met .com te adverteren. Kies dan voor .nl, aangezien je toch in NL bezig bent. Natuurlijk niet doen als je plannen hebt om internationaal te gaan.

CDG
08/04/10, 16:25
dit is inderdaad niet zo slim, maar meestal gebeurd dit niet voor niks bijv. na dat zo iemand door die zelfde persoon genaaid is/wordt.

ik weet dit namelijk uit eigen ervaring, heb mijn eigen website zelf gemaakt eigen teksten bedacht en gemaakt. nu zit een paar maanden geleden op een aantal sites van collega bedrijven (zelfde branche) uit andere regio's te kijken, en vindt daar tot mijn verbazing gewoon mijn complete tekst tot op letter nauwkeurig! heb dit niet nader te noemen bedrijf hierover gemaild maar geen reactie....

nu heb ik vorige maand 25 domeinnamen geregistreerd waaronder die van hun met een streepje er tussen en hetzelfde met nog een aantal rivalen uit mijn eigen regio die proberen door grootspraak kleine ondernemers zoals mij de kop in te drukken. Maar deze meestal niet zo slimme ondernemers hebben niet na gedacht om hun eigen naam compleet ingedekt hebben op internet! ... heel dom dus, bedenkt dus goed dat je niks compleet kaapt van een andere site of op andere manieren teveel vijanden krijgt want er zijn genoeg slimmerikken die zich niet laten beflikkeren en op deze niet strafbare manier je het leven en zakendoen redelijk zuur kunnen maken.

®on
08/04/10, 16:48
CDG, "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet".

En, gebruik eens wat leestekens. De brei die je nu produceert is amper leesbaar.

CDG
08/04/10, 17:14
wie ons naait, wordt terug genaaid... goedschiks of kwaadschiks!!!

hoezo je begrijpt het toch? of niet soms?!

Ik ben normaal gezien ook niet van deze praktijken maar nogmaals je moet je niet laten beflikkeren, want als ze het eenmaal doorhebben dat je te beflikkeren bent doen ze niet anders meer.

PerryKniest
08/04/10, 17:22
wie ons naait, wordt terug genaaid... goedschiks of kwaadschiks!!!

hoezo je begrijpt het toch? of niet soms?!

Ik ben normaal gezien ook niet van deze praktijken maar nogmaals je moet je niet laten beflikkeren, want als ze het eenmaal doorhebben dat je te beflikkeren bent doen ze niet anders meer.

Maar is het verlagen naar hun niveau wel de juiste oplossing?

CDG
08/04/10, 17:56
ja maar als ze nergens geen gehoor aan geven?
Dan is het misschien nog steeds niet de juiste oplossing...

maar ja je moet iets he... aanklagen werkt ook niet, dus dan maar op de zelfde manier terug pakken en dan het liefst nog harder ook.

Piwi-Web
08/04/10, 18:41
@CDG, Jij sugereert dat wij bedrijf X 'genaait' hebben? Tenminste dat leid ik eruit af.
Voor de rest wat Ron zegt en verlagen tot hun niveau zie ik ook totaal niet zitten ...

Apoc
08/04/10, 19:33
@CDG, Jij sugereert dat wij bedrijf X 'genaait' hebben? Tenminste dat leid ik eruit af.

Volgens mij heeft wat hij omschrijft niets met jou te maken..


maar ja je moet iets he... aanklagen werkt ook niet, dus dan maar op de zelfde manier terug pakken en dan het liefst nog harder ook.

Aanklagen werkt niet? Bullshit. Zo te horen heb je hier totaal geen ervaring mee, dus doe dan ook dergelijke uitspraken niet. Als iemand jouw content letterlijk overneemt, en jouw handelsnaam misbruikt, kun je daar weldegelijk juridische stappen tegen nemen. Dat je daar wellicht het geld niet voor hebt, is een heel ander verhaal.

Door jezelf tot dat niveau te verlagen, door dezelfde ongein uit te halen, verpest je daarmee alle juridische mogelijkheden. Je kunt natuurlijk moeilijk iemand aanklagen voor illegale acties die je zelf ook uithaalt.

mgielissen
08/04/10, 20:29
Je kunt ook een Google Adwords campagne beginnen met als zoekterm je concurrent.

CDG
08/04/10, 22:12
@ PIWI-WEB
nee dat zou eventueel kunnen bedoel ik, maar de persoon die erachter zit zou ook om een andere redenen aan jou persoonlijk een hekel kunnen hebben, iets uit het verleden of wat dan ook.

@ APOC
even voor de duidelijkheid..

Ik heb het niet over een complete site die gekopieerd is, maar over een tekst/uitleg van een bepaald product/service wat wij verlenen. Wat vervolgens op 5 woorden na op de site van bedijf B. stond.

Dat ik voor een rechtzaak wellicht het geld niet zou hebben is natuurlijk dikke lulkoek en slaat gewoon nergens op, maar waarom zou je in mijn geval een hoop kosten gaan maken als je er niet veel tot niks mee wint en zeker weet dat er weinig te winnen valt?

Dus kies ik voor de makkelijke manier door gewoon al mijn geregistreerde domeinnamen door te linken naar mijn eigen bedrijfspagina, met mijn eigen url in de balk.
bijv.: www.BedijfB.nl
mijn domeinnaam: www.Bedrijf-B.nl redirect naar www.mijnbedrijf.nl

Je bent toch vrij om te registreren wat je maar wilt, en dat door te linken naar wat je maar wilt? Zolang je de bedrijfsnaam, site, huisstijl, enz van die andere site niet zichtbaar gebruikt ben je toch niet strafbaar?

VinceSTM
08/04/10, 23:47
@ PIWI-WEB
nee dat zou eventueel kunnen bedoel ik, maar de persoon die erachter zit zou ook om een andere redenen aan jou persoonlijk een hekel kunnen hebben, iets uit het verleden of wat dan ook.

@ APOC
even voor de duidelijkheid..

Ik heb het niet over een complete site die gekopieerd is, maar over een tekst/uitleg van een bepaald product/service wat wij verlenen. Wat vervolgens op 5 woorden na op de site van bedijf B. stond.

Dat ik voor een rechtzaak wellicht het geld niet zou hebben is natuurlijk dikke lulkoek en slaat gewoon nergens op, maar waarom zou je in mijn geval een hoop kosten gaan maken als je er niet veel tot niks mee wint en zeker weet dat er weinig te winnen valt?

Dus kies ik voor de makkelijke manier door gewoon al mijn geregistreerde domeinnamen door te linken naar mijn eigen bedrijfspagina, met mijn eigen url in de balk.
bijv.: www.BedijfB.nl
mijn domeinnaam: www.Bedrijf-B.nl redirect naar www.mijnbedrijf.nl

Je bent toch vrij om te registreren wat je maar wilt, en dat door te linken naar wat je maar wilt? Zolang je de bedrijfsnaam, site, huisstijl, enz van die andere site niet zichtbaar gebruikt ben je toch niet strafbaar?

recht op handelsnaam en merkrecht is je vreemd?

Piwi-Web
09/04/10, 00:35
recht op handelsnaam en merkrecht is je vreemd?

Geloof dat hij onder een steen leeft :thumbdown:

The-BosS
09/04/10, 02:11
Dat zou je dan eens moeten proberen bij inbev of coca-cola of dergelijk bedrijf, dan zal je wel vlug genoeg merken dat domein registratie niet zo vrij is of je zelf denkt. Patenten, Trademarks, Copyrights, Handelsmerken, etc is iets waar ze niet mee lachen als je deze niet naleeft. Ik spreek uit ervaring met een klant die een radio keten heeft en daar was ook een flauwe plezante die streepjes niet streepjes verhaal deed. Ik kan je vertellen dat het resultaat was dwangsoms per dag betalen of vrijwillig het domein afstaan (trade dus).

Om terug even ontopic te gaan, een .com valt weer onder andere wetten en regels dan een .nl of .be of .eu. Persoonlijk zou ik hier ook niks op tegen hebben als de registrerende partij zijn diensten bvb in america zelf zou hebben. Maar wanneer een concurent uit eigen land dit doet is dit zeer laag bij de grond te noemen. Of je hier iets tegen kunt doen vraag je volgens mij best even bij een advocaat, want iedere situatie is natuurlijk anders.

aristo
09/04/10, 08:56
Hallo,
Het domein p*i*w*i*w*e*b.com komt bij bedrijf X uit. Ook de e-mail werd geforward naar hun supportcenter.

Misschien nog even een opsteker, in deze discussie van (on)recht halen cq brengen:
"Pak het positief op en beschouw het als een compliment. Blijkbaar doe je het zo goed dat anderen denken dat namaak al beter is dan hetgeen ze zelf doen. Gratis reclame, omdat "goede wijn geen krans behoeft".

Vriendelijke groet, Eef

Triloxigen
09/04/10, 10:33
recht op handelsnaam en merkrecht is je vreemd?

Recht hebben en recht krijgen is wat anders. Een handelsnaam geeft je niet automatisch alleen recht of recht op een domeinnaam.

Apoc
09/04/10, 11:52
@ APOC
even voor de duidelijkheid..

Ik heb het niet over een complete site die gekopieerd is, maar over een tekst/uitleg van een bepaald product/service wat wij verlenen. Wat vervolgens op 5 woorden na op de site van bedijf B. stond.

En? Ook daar kun je juridische stappen tegen nemen.


Dat ik voor een rechtzaak wellicht het geld niet zou hebben is natuurlijk dikke lulkoek en slaat gewoon nergens op

Welk gedeelte van het woord "wellicht" begrijp je niet?


maar waarom zou je in mijn geval een hoop kosten gaan maken als je er niet veel tot niks mee wint en zeker weet dat er weinig te winnen valt?

Omdat je er schijnbaar nogal mee zit. En natuurlijk valt er wel wat te winnen: het punt is toch dat je wilt dat je concurrenten de teksten verwijderen en dat je voor toekomstige gevallen jurisprudentie klaar hebt liggen? Of kijk je enkel naar het financiele gewin wat je er mee kunt behalen? Zo ja, dan is het nogal dom om daarop te baseren dat je er juridisch niets mee kan. Buiten dat; ik denk dat als je in je gelijk gesteld wordt, je sowieso ook wel een schadevergoeding kunt claimen.


Dus kies ik voor de makkelijke manier door gewoon al mijn geregistreerde domeinnamen door te linken naar mijn eigen bedrijfspagina, met mijn eigen url in de balk.
bijv.: www.BedijfB.nl
mijn domeinnaam: www.Bedrijf-B.nl redirect naar www.mijnbedrijf.nl

Nogal kansloos om je tot dat niveau te verlagen. Ik zou ook maar oppassen bij wie je die geintjes uithaalt, want een beetje bedrijf zal je hard aanpakken.


Je bent toch vrij om te registreren wat je maar wilt, en dat door te linken naar wat je maar wilt? Zolang je de bedrijfsnaam, site, huisstijl, enz van die andere site niet zichtbaar gebruikt ben je toch niet strafbaar?

Klopt, maar het punt is dat je de bedrijfsnaam weldegelijk gebruikt zoals je eerder al aangaf. Als Coca Cola gebruikt maakt van cocacola.nl en jij (als concurrent zijnde) registreert coca-cola.nl en je linkt dat door naar je eigen website, ben je strafbaar.

Daarnaast zet je jezelf gigantisch voor paal door je met dergelijke kansloze praktijken bezig te houden - je gooit je hele reputatie er mee te grabbel. Als ik als afnemer zou zien dat een leverancier zich daar mee bezig houdt, zou ik absoluut geen zaken meer doen met de betreffende leverancier.

Man man man, dat ik uberhaubt nog de moeite neem om dit toe te lichten.. ->|

Domenico
09/04/10, 13:53
Als je geen aangifte doet en er geen werk van maakt is de overtredende partij bij voorbaat al winnaar.

Je kan het natuurlijk ook 'Soprano' stijl regelen maar ja dat is een manier van leven waar je achter moet staan. ;)

Piwi-Web
09/04/10, 19:10
"U heeft geen voldoende interesse voor het domein, het domein zal op ons netwerk blijven. en/of op onze verkoop website aangeboden worden."

Dan moet ik het maar via een andere weg proberen ...

WebMeso
09/04/10, 19:31
Misschien nog even een opsteker, in deze discussie van (on)recht halen cq brengen:
"Pak het positief op en beschouw het als een compliment. Blijkbaar doe je het zo goed dat anderen denken dat namaak al beter is dan hetgeen ze zelf doen. Gratis reclame, omdat "goede wijn geen krans behoeft".

Vriendelijke groet, Eef

Het gaat hier gewoon om een bedrijf dat fungeert met een SEDO reselling concept. Zij kopen dus vele domeinnamen op met potentie en proberen deze met winst te verkopen.

Gebruikte domeinnamen worden automatisch in lijsten opgenomen en van de domeinnaam de vrije extensies ook. Vele bedrijven bekijken deze lijsten van domeinnamen en de lijsten met nog niet geregistreerde extensies.

Het is na 2 jaar niet verrassend dat een andere extensie dan wordt geregistreerd en al helemaal niet als het om de .com extensie gaat. Vele bedrijven zien hier een markt in om ze voor meer te verkopen aan de (rechtmatige) eigenaar.

Bmad
09/04/10, 21:24
http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/columnisten/selaledogan/6404249/__Naam__zoete_faam__.html?p=7,1

zag deze link op de site van de telegraaf en lijkt mij op soort gelijk verhaal

Piwi-Web
10/04/10, 01:26
Ja er was vanmorgen ook nog zoiets bij Giel @ 3FM ... Ook een concurrent die de domeinnaam met voorbedachte raden had gekaapt (met streepje). Idem dito verhaal dus ...
Ach nu eerst weekend

The-BosS
10/04/10, 03:42
http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/columnisten/selaledogan/6404249/__Naam__zoete_faam__.html?p=7,1

zag deze link op de site van de telegraaf en lijkt mij op soort gelijk verhaal

Dit is wel een heel ander verhaal aangezien het om nederlandse bedrijven gaat die alle 2 .nl geregistreerd hebben. Bij een .com hang je toch vast aan de americaanse wetgeving en zal je het toch veelal moeten hebben van de goodwill van de tegenpartij. Zelfs al zijn de 2 partijen Nederlands dan nog moet een rechter de policy van .com respecteren en wanneer de eiser geen patent of handelsmerk of ... in de USA heeft vast gelegd kun je hier dus ook geen gebruik van maken in een rechtzaak.

ICTRecht
10/04/10, 10:45
Bij een .com hang je toch vast aan de americaanse wetgeving en zal je het toch veelal moeten hebben van de goodwill van de tegenpartij. Zelfs al zijn de 2 partijen Nederlands dan nog moet een rechter de policy van .com respecteren en wanneer de eiser geen patent of handelsmerk of ... in de USA heeft vast gelegd kun je hier dus ook geen gebruik van maken in een rechtzaak.
Volstrekt onjuist. Als de houder van een .com in Nederland actief is met die site, en ik heb een merk of handelsnaam waar inbreuk op wordt gepleegd, dan kan ik bij de Nederlandse rechter een vonnis tot overdracht krijgen en dat zal worden uitgevoerd ook.

The-BosS
10/04/10, 15:28
Volstrekt onjuist. Als de houder van een .com in Nederland actief is met die site, en ik heb een merk of handelsnaam waar inbreuk op wordt gepleegd, dan kan ik bij de Nederlandse rechter een vonnis tot overdracht krijgen en dat zal worden uitgevoerd ook.

Dan moet je mij eens uitleggen hoe een rechter dit kan afdwingen wanneer het technisch niet eens mogelijk is om met een .com een trade te doen, zoals wel het geval bvb is bij .be .eu of .nl.

Triloxigen
10/04/10, 15:58
Dan moet je mij eens uitleggen hoe een rechter dit kan afdwingen wanneer het technisch niet eens mogelijk is om met een .com een trade te doen, zoals wel het geval bvb is bij .be .eu of .nl.

Dat het technisch niet mogelijk zou zijn lijkt me niet van belang of het recht er is op niet.
Maar je kunt een .com toch gewoon overdragen op een ander persoon, dus snap je punt niet.

Het lijkt mij er er om te gaan op welke plaats je het feit pleegt en dat is Nederland.

ICTRecht
10/04/10, 18:15
Dan moet je mij eens uitleggen hoe een rechter dit kan afdwingen wanneer het technisch niet eens mogelijk is om met een .com een trade te doen, zoals wel het geval bvb is bij .be .eu of .nl.
Die rechter zegt in het vonnis dat jij als domeinnaamhouder die domeinnaam binnen 48 uur op mijn naam moet hebben gezet, op straffe van een dwangsom van 5.000 euro per dag dat je dat niet doet. En omdat jij in Nederland actief bent, kan ik die dwangsom prima incasseren via beslag op jouw bankrekening, servers, kantoor of leaseauto.

Wat is een 'trade' in deze context? Bedoel je de UDRP?

Apoc
10/04/10, 19:18
leaseauto

LEASEauto is waarschijnlijk niet helemaal een juist voorbeeld, maar je punt is natuurlijk duidelijk. Het feit dat het een .com domein betreft heeft geen invloed op de juridische mogelijkheden.

@ICTrecht: heb je misschien iets van een link naar jurisprudentie van een soortgelijke zaak? Piwi-Web zou dit wellicht aan de tegenpartij kunnen tonen, met de mededeling dat er juridische stappen genomen zullen worden als zij niet meewerken. Ik vermoed dat zij daarop wel zullen meewerken, omdat deze partij zich waarschijnlijk goed bewust is van het feit dat ze niet legaal bezig zijn (ze hopen waarschijnlijk dat het slachtoffer zich niet bewust is van zijn rechten). Stel dat ze dan vervolgens alsnog niet meewerken, zou Piwi-Web jullie alsnog kunnen inschakelen om juridische stappen te nemen.

ICTRecht
10/04/10, 20:41
Ok, paar voorbeelden:

KLM-Alitalia: LJN AA1036 (http://jure.nl/AA1036), inbreuk op merknaam bij .com aangenomen bij parkingpage, overdracht op straffe van dwangsom van 1000 gulden (sic) per dag.

Lindows: LJN AO2626 (http://jure.nl/AO2626), inbreuk op merknaam bij .com aangenomen bij L in plaats van W. Twee Amerikaanse partijen, in Nederland geprocedeerd op grond van Beneluxmerk. Dwangsom 1000 euro per dag.

Womitex: LJN AA9669 (http://jure.nl/AA9669), inbreuk op merknaam bij registratie van identieke .com. Dwangsom 1500 euro per dag.

Educatiepartner: LJN BL4891 (http://jure.nl/BL4891), inbreuk op merknaam, diverse varianten in .nl en .com van merknaam eiser. Dwangsom 1000 euro per dag.

Piwi-Web
11/04/10, 13:36
Had ICTrecht inderdaad al gemailt en zal het hun eens gaan voorleggen ;)

Piwi-Web
11/04/10, 15:39
Ze, of eerder hij, is zo laag dat hij het voor wilt laten komen.
Ik ga maandag eens een telefoontje plegen richting ICTrecht denk ik.

BsHosting
11/04/10, 16:11
Dan laat het maar voorkomen dat gaat ie afleggen denk ik zo.
Maar daar kan Arnoud je wel meer over vertellen denk.

Maar ja dit soort figuren moeten ergens hun klanten vandaan halen he.

Ik zou graag zien dat zo 1 kapot geprocedeerd werd, net als die andere hier in dit topic meteen korte metten mee maken.

Apoc
11/04/10, 16:36
Ze, of eerder hij, is zo laag dat hij het voor wilt laten komen.
Ik ga maandag eens een telefoontje plegen richting ICTrecht denk ik.

Tip: vrij grote kans dat de persoon in kwestie hier mee leest. Hou daar rekening mee.

Persoonlijk zou ik zeggen dat je sowieso door zou moeten zetten, al is het maar om de statement te maken "don't fuck with me".

BsHosting
11/04/10, 16:38
Hij zou idd mee kunnen lezen maar dan ziet ie ook dat gezien de reactie van Arnoud de kans heel erg groot is dat ie het af gaat leggen.

Apoc
11/04/10, 16:43
Ik doel vooral op het feit dat Piwi-Web in dit topic niet echt vastberaden overkomt, en dat de persoon in kwestie hem daarom wellicht niet serieus neemt.

Daarnaast stel je de tegenpartij in staat om volledig te doorzien wat je van plan bent. Het is dus verstandiger om deze kwestie verder achter de schermen met een jurist te bespreken, en er eventueel later (zodra het gewenste resultaat behaald is) er hier op terug komen.

ICTRecht
11/04/10, 21:20
Mijn ervaring is dat het vaak eerder stukloopt op het kostenplaatje dan op de juridische merites. Het is zakelijk gezien gewoon niet interessant om te procederen over een domeinnaam als de kaper deze voor 1200 euro wil afstaan. Natuurlijk hoef je zo'n bod niet te aanvaarden, maar dan ben je rustig 5000 euro kwijt aan je principes.

ragerave
12/04/10, 17:33
Mijn ervaring is dat het vaak eerder stukloopt op het kostenplaatje dan op de juridische merites. Het is zakelijk gezien gewoon niet interessant om te procederen over een domeinnaam als de kaper deze voor 1200 euro wil afstaan. Natuurlijk hoef je zo'n bod niet te aanvaarden, maar dan ben je rustig 5000 euro kwijt aan je principes.

Helaas is dat inderdaad vaak de dagelijkse praktijk waar veel kapers op inspelen.

Het registreren van typo's en merk- en handelsnamen waarvan de rechten bij een ander liggen, zal volgens mij ook minder aantrekkelijk worden als bedrijven zoals een SEDO en een Google (adwords) hier ook eens aansprakelijk voor worden gesteld. Zij werken aan deze ongeoorloofde praktijken mee en wellicht zelfs wel in de hand door een verdienmodel te creëren voor degenen die zich schuldig maken aan dergelijke kaappraktijken.

Overigens verdienen bedrijven als SEDO en Google (adwords) een leuke boterham met al die websites op typo's en gekaapte domeinnamen. Echt eerlijke business is het niet. Medewerking verlenen aan een strafbaar feit en daar ook nog eens een groot deel van je omzet op behalen zal een rechter toch ook geen eerlijke praktijken vinden?

Triloxigen
12/04/10, 18:23
Ze, of eerder hij, is zo laag dat hij het voor wilt laten komen.
Ik ga maandag eens een telefoontje plegen richting ICTrecht denk ik.

Dat hij het voor wil laten komen is bluf. Eigenaar van versio is misschien net 18 ofzo.
Denk je dat hij het budget heeft voor een serieuze rechtzaak? Ik zou hem in ieder geval even dagvaarden, dat is op zich niet zo duur.

Triloxigen
12/04/10, 18:25
Helaas is dat inderdaad vaak de dagelijkse praktijk waar veel kapers op inspelen.

Het registreren van typo's en merk- en handelsnamen waarvan de rechten bij een ander liggen, zal volgens mij ook minder aantrekkelijk worden als bedrijven zoals een SEDO en een Google (adwords) hier ook eens aansprakelijk voor worden gesteld. Zij werken aan deze ongeoorloofde praktijken mee en wellicht zelfs wel in de hand door een verdienmodel te creëren voor degenen die zich schuldig maken aan dergelijke kaappraktijken.

Overigens verdienen bedrijven als SEDO en Google (adwords) een leuke boterham met al die websites op typo's en gekaapte domeinnamen. Echt eerlijke business is het niet. Medewerking verlenen aan een strafbaar feit en daar ook nog eens een groot deel van je omzet op behalen zal een rechter toch ook geen eerlijke praktijken vinden?

Maar je begrijpt zelf dat het ook een onmogelijke taak is om ieder domeinnaam te gaan controleren of er een merk is wat er een beetje op lijkt. Zeker alsje niet weet waar je op moet zoeken.

Mij lijkt het in ieder geval een erg onwenselijke situatie als je dit soort dingen gaan creeren.

jeffrey
12/04/10, 19:21
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Zo ja; Eigen Risico?
Wellicht kan je anders gewoon een bod doen net onder / gelijk aan je eigen risico, dat ben je toch wel kwijt.

DutchTSE
12/04/10, 20:57
Dat hij het voor wil laten komen is bluf. Eigenaar van versio is misschien net 18 ofzo.
Denk je dat hij het budget heeft voor een serieuze rechtzaak? Ik zou hem in ieder geval even dagvaarden, dat is op zich niet zo duur.

Ik heb het topic net voor de 3e keer gelezen, maar wat heeft Versio hiermee te maken? Neem aan dat je Vinzei bedoelde?

Triloxigen
12/04/10, 21:13
Ik heb het topic net voor de 3e keer gelezen, maar wat heeft Versio hiermee te maken? Neem aan dat je Vinzei bedoelde?

O, inderdaad ik had ze door elkaar gehaald.
Maarja, wie weet ontloopt het elkaar alsnog niet veel ;)

ragerave
12/04/10, 22:04
Maar je begrijpt zelf dat het ook een onmogelijke taak is om ieder domeinnaam te gaan controleren of er een merk is wat er een beetje op lijkt. Zeker alsje niet weet waar je op moet zoeken.

Mij lijkt het in ieder geval een erg onwenselijke situatie als je dit soort dingen gaan creeren.

Dat is dan aan een Google (adwords) of een SEDO om te bepalen op welke sites en domeinnamen ze hun business aanbieden en op welke niet. Als deze bedrijven weten dat ze het risico lopen dat ze met succesvol gevolg aansprakelijk gesteld kunnen worden voor hun medewerking aan deze praktijken, zullen ze wel voorzichtiger worden bij het bepalen wie ze als klant aannemen en wie niet.

Triloxigen
12/04/10, 22:22
Dat is dan aan een Google (adwords) of een SEDO om te bepalen op welke sites en domeinnamen ze hun business aanbieden en op welke niet. Als deze bedrijven weten dat ze het risico lopen dat ze met succesvol gevolg aansprakelijk gesteld kunnen worden voor hun medewerking aan deze praktijken, zullen ze wel voorzichtiger worden bij het bepalen wie ze als klant aannemen en wie niet.

Dan krijg je precies hetzelfde als rapidshare, die dienst is gestopt in Duitsland omdat ze alle uploads moeten screenen.
Iets wat net zo goed bij domeinnamen onmogelijk is, zeker als je niet weet of er een vergelijkend merk is (want daar kun je niet op zoeken).

Met andere woorden, SEDO moet maar even zijn dienst aanpassen omdat een 0.00001% een foutief domein registreert.
Volgens die filosifie kan Google overigens niet eens bestaand, zouden ze alle geindexeerde pagina's handmatig moeten controleren ;x

Dat zijn praktijken waar op het eind niemand beter van wordt, zelfs niet als de aanklager even een quick win door zichzelf denkt te halen.

VinceSTM
12/04/10, 23:25
Dan krijg je precies hetzelfde als rapidshare, die dienst is gestopt in Duitsland omdat ze alle uploads moeten screenen.
Iets wat net zo goed bij domeinnamen onmogelijk is, zeker als je niet weet of er een vergelijkend merk is (want daar kun je niet op zoeken).

Met andere woorden, SEDO moet maar even zijn dienst aanpassen omdat een 0.00001% een foutief domein registreert.
Volgens die filosifie kan Google overigens niet eens bestaand, zouden ze alle geindexeerde pagina's handmatig moeten controleren ;x

Dat zijn praktijken waar op het eind niemand beter van wordt, zelfs niet als de aanklager even een quick win door zichzelf denkt te halen.

We hebben het over Google. Die zou de crawler dusdanig aanpassen dat de houder wordt opgevraagd (whois), dit wordt geverifieerd door checks met merken- en handelsmerkregister(s) en hier op een bepaalde manier een score aan verbinden.

Triloxigen
12/04/10, 23:57
We hebben het over Google. Die zou de crawler dusdanig aanpassen dat de houder wordt opgevraagd (whois), dit wordt geverifieerd door checks met merken- en handelsmerkregister(s) en hier op een bepaalde manier een score aan verbinden.

Het maakt niet uit of het Google is of een ander bedrijf.
En een whois of merkenregister zegt helemaal niks, je mag best een dezlfde merk hanteren als het in een andere groep is.

Daarnaast kun je de typfout domeinnamen niet controleren omdat je niet weet waarop je kan zoeken, stel je hebt mikerowsoft, dan weet Googlebot echt niet dat het om Microsoft gaat.
Anders gezegd, je moet niet alles willen gaan overreguleren en de verantwoordelijkheid bij andere leggen. Je krijgt dan echt situaties waar er totaal geen vrijheid meer is en waar verantwoordelijkheden bij de verkeerde partijen ligt of dat zelfs niemand meer weet waar het ligt.

ragerave
13/04/10, 05:31
Anders gezegd, je moet niet alles willen gaan overreguleren en de verantwoordelijkheid bij andere leggen. Je krijgt dan echt situaties waar er totaal geen vrijheid meer is en waar verantwoordelijkheden bij de verkeerde partijen ligt of dat zelfs niemand meer weet waar het ligt.

Vrijheid wil niet zeggen dat je onbeperkt gratis en ongevraagd mag meeprofiteren van de effort die partijen in een merknaam of handelsnaam hebben gestoken en daarmee je voordeel te doen. Vrijheid op internet is iets wat zeker behouden moet worden, maar je moet daarbij wel de geschreven en ongeschreven regels in acht nemen.

Wanneer je de situatie omdraait en bijvoorbeeld Gooogle.com hebt geregistreerd en daar wat banners opzet van Yahoo of welke searchengine dan ook, waar je vervolgens goed aan verdient, kun je er donder op zeggen dat je binnen de kortste keren een dik boekwerk van één van de advocaten van Google kan verwachten en dat ze de gederfde inkomsten ook wel bij je komen innen. Als het andersom is, zijn ze er als de kippen bij om je terecht te wijzen dat wat je doet niet legaal is, terwijl ze aan de andere kant lak hebben aan het feit dat ze veel geld verdienen aan adwordscampagnes die zichtbaar zijn op typo's en kaapdomeinen (deze sites worden door partijen als Sedo gratis ter beschikking gesteld zodat ze kunnen meeprofiteren van de strafbare zaken die een ander wil plegen).

Als je van mening bent dat het internet een vrijplaats is om te doen wat je wilt, dan zijn een hoop partijen het niet met je eens. Jouw opmerking over verantwoordelijkheid neerleggen bij de verkeerde partijen kan ik niet volgen. Google (adwords) en Sedo verdienen aan de typo's en kaapdomeinnamen en dat is in mijn ogen hetzelfde als je geld verdienen door strafbare zaken bewust te faciliteren en daar ook nog eens een flink graantje van mee te pikken.

Als Google en Sedo niet zouden meewerken aan de verkoop van typo's of kaapdomeinen of het plaatsen van advertenties op deze domeinen, dan is het registreren van dergelijke domeinnamen een stuk minder interessant. Vrijheid is goed maar je moet andermans rechten wel respecteren.

Triloxigen
13/04/10, 11:29
Het is de omgekeerde wereld, daarvoor hebben we china al.

ragerave
13/04/10, 14:40
Het is de omgekeerde wereld, daarvoor hebben we china al.

Misschien dat je onderscheid moet maken tussen vrijheid van meningsuiting en merkenrecht zodat je wellicht mijn standpunt wel begrijpt!

Triloxigen
13/04/10, 14:52
Misschien dat je onderscheid moet maken tussen vrijheid van meningsuiting en merkenrecht zodat je wellicht mijn standpunt wel begrijpt!

Maar jij betrekt alle andere partijen erbij.
Op die manier zijn ook verantwoordelijk;
- Registrar
- Registry
- DNS-hoster
- Netwerkbeheerder
etcetc.

Waar ligt de grens als je die onzinnig gaan oprekken.

ragerave
13/04/10, 16:51
Maar jij betrekt alle andere partijen erbij.
Op die manier zijn ook verantwoordelijk;
- Registrar
- Registry
- DNS-hoster
- Netwerkbeheerder
etcetc.

Waar ligt de grens als je die onzinnig gaan oprekken.

De notice and take down policy is er niet voor niets gekomen.

Triloxigen
13/04/10, 17:08
De notice and take down policy is er niet voor niets gekomen.

Wat is het probleem dan?

Mick-X
14/04/10, 12:07
Pim, heb je inmiddels al meer nieuws over dit voorval?

Piwi-Web
14/04/10, 12:47
Pim, heb je inmiddels al meer nieuws over dit voorval?

Nee, op het punt na dat hij zich nu verschuilt achter klanten. Ben nog wat mogelijkheden aan het bekijken :)

D. ter Horst
16/04/10, 19:54
Nee, op het punt na dat hij zich nu verschuilt achter klanten. Ben nog wat mogelijkheden aan het bekijken :)

Wel apart dat de domeinen dan op de naam van Vincent van Vinzei zelf staan ;-)


Vinzei Internet Diensten / Services
Vincent Zeilmaker
Thamerweg 18

Uithoorn, NOORD-HOLLAND, 1422XH, NL

Bovenstaand komt uit publieke whois gegevens. Vinzei zijn overigens broekkies van ~18 (zo zien er er uit in ieder geval) die naar mijn mening wel vaker een aparte manier van zaken doen hebben.

mgielissen
22/04/10, 00:34
Wel apart dat de domeinen dan op de naam van Vincent van Vinzei zelf staan ;-)


Vinzei Internet Diensten / Services
Vincent Zeilmaker
Thamerweg 18

Uithoorn, NOORD-HOLLAND, 1422XH, NL

Bovenstaand komt uit publieke whois gegevens. Vinzei zijn overigens broekkies van ~18 (zo zien er er uit in ieder geval) die naar mijn mening wel vaker een aparte manier van zaken doen hebben.

Op diverse hosting ervarings sites staan zeer positieve ervaringen over Vinzei van ene Vincent :stupid:

mgielissen
22/04/10, 00:48
Nee, op het punt na dat hij zich nu verschuilt achter klanten. Ben nog wat mogelijkheden aan het bekijken :)

Niks klanten van Vinzei. Heb hem gevraagd of piwiweb.com te koop is. Dit is zijn antwoord:


Geachte XXX,

deze is op het moment gereserveerd voor een bod van 1500,- mocht u er boven willen bieden verneem ik dat graag

Met Vriendelijke groet / Kind Regards,
Vincent Zeilmaker
Vinzei Internet Services

Web1: http://www.vinzei.com/
Web2: http://www.vinzei-forum.com/
Web3: http://www.vinzei.tel/
Tel: +31 (0) 297-880377
Fax: +31 (0) 297-213070

Triloxigen
22/04/10, 01:14
Alsof iemand er dat bedrag voor gaat betalen.
Laten we eerlijk zijn, jij bent die er baat bij heeft en dus is de markt van vraag/aanbod 1:1.

Het domeinnaam zelf is regfee met wat de gek er voor geeft, de enige 'gek' die er is ben jij en jij bepaald dus ook de waarde.
Dat Vinzei er een kunstmatige waarde aan hangt.. tja.

Als het je wat waard is, laat advocaat paar brieven sturen, kost je mssn net zo veel maar heb je er meer plezier van.

®on
22/04/10, 01:40
Alsof iemand er dat bedrag voor gaat betalen.

Vincent Zeilmaker luistert in ieder geval naar de adviezen in dit topic. Hoe wrang dat ook moge zijn.

Yourwebhoster
22/04/10, 09:07
Op diverse hosting ervarings sites staan zeer positieve ervaringen over Vinzei van ene Vincent :stupid:
Toevallig gisteren gezocht naar Vincent, Vincent Zeilmaker. Ik kwam een Hyves tegen via een familielid (denk ik), wel afgeschermd helaas. Ergens anders vond ik weer de geboortedatum van 1981, en het familie lid wat ik vond is 34. Dus dat kan wel eens overeenkomen.

Maar goed, dat neemt niet weg dat Vinzei smerige zaakjes heeft.

Yourwebhoster
22/04/10, 09:09
Vincent Zeilmaker luistert in ieder geval naar de adviezen in dit topic. Hoe wrang dat ook moge zijn.
Waar zie je dat dan? Op wht is hij niet actief.


@mgielissen
Dat kreeg ik ook te horen, maar toen 1000 geloof ik.

t.bloo
22/04/10, 09:36
Waar zie je dat dan? Op wht is hij niet actief.

iedereen kan toch meelezen, het grootste deel is openbaar

davinci
22/04/10, 14:44
ook openbaar en een stuk betrouwbaarder dan een hyvesprofiel van een familielid:



Dossiernummer: 01111813 Blad 00001

Uittreksel uit het handelsregister van de Kamers van Koophandel
Deze inschrijving valt onder het beheer van de Kamer van Koophandel voor
Amsterdam
__________________________________________________ __________________________
Onderneming:
Handelsna(a)m(en) :Vinzei Internet Services
Vinzei Internet Diensten
Vinzei Computer Security
Vinzei-Hosting
Rechtsvorm :Eenmanszaak
Adres :Thamerweg 18, 1422XH Uithoorn
Telefoonnummers :0297-880377 / 06-29032811
Domeinnamen :www.vinzei.nl
www.vinzei.com
E-mailadres :info@vinzei.com
Datum vestiging :04-01-2006
De huidige eigenaar drijft
de onderneming sinds :19-09-2007
Bedrijfsomschrijving :Internethosting, VPS beheer, webdesign,
netwerkbeheer, webserververhuur en
colocatie en dedicated server beheer
Werkzame personen :1
----------------------------------------------------------------------------
De onderneming wordt gedreven voor rekening van:

Naam :Zeilmaker, Vincent
Geboortedatum en -plaats :18-02-1981, Amsterdam
Adres :Thamerweg 18, 1422XH Uithoorn
__________________________________________________ __________________________
Alleen geldig indien door de kamer voorzien van een ondertekening.

22-04-2010 Blad 00002 volgt.
Dossiernummer: 01111813 Blad 00002
__________________________________________________ __________________________

Woerden, 22-04-2010
Uittreksel is vervaardigd om 13.32 uur

Voor uittreksel



Bron: Uittreksel-informatie Internet. Geldt niet als uittreksel in de zin van artikel 22 lid 1 van de Handelsregisterwet 2007.

Yourwebhoster
22/04/10, 14:46
Weet eigenlijk niet of je dat wel mag publiceren, maar het is dezelfde geboortedatum als die ik gevonden heb:) Maar ik snap eigenlijk niet wat je hiermee wilt bewijzen?

Bambino
22/04/10, 14:57
Treurig dat mensen uit 1981 zo kinderachtig zijn.

Piwi-Web
22/04/10, 16:33
Had het kvk uittreksel ook al opgevraagd ;)
@bambino, agree maar daar waren we het al over eens :)

Domenico
23/04/10, 03:08
Ok nu is het wel genoeg geweest over de persoon. Of er word nog iets inhoudelijks gezegd waar de ts iets aan heeft of het topic gaat dicht.

Vinzei-IS
25/04/10, 02:33
Reactie van uit Vinzei Internet Services .

Betreft de domeinen piwiweb.com, piwiweb.net en piwiweb.eu, deze zijn op 31-10-2009 door 1 van onze oosten buren (Duitsland) cliënten bij ons in het live domein registratiepaneel geregistreerd

Op onze online en live registratiepaneel hebben wij geen enkele invloed op wat onze cliënten registreren en of verhuizen. ( ja wij zien ze natuurlijk wel voorbij komen, echter omdat het gaat om een live omgeving kunnen wij sommige vervelende acties niet tegen houden )

Op 07-04-2010 heeft Piwi-Web contact met ons opgenomen, deze mail was echter niet bepaald vriendelijk, en in zijn mail te lezen, al direct vijandig opgesteld, en het zo neer te zetten dat wij van Vinzei de domeinen bewust hebben geregistreerd, zonder vooraf aan ons te vragen hoe wat waar het verhaal over deze domeinen in elkaar zit, ik citeer zijn schrijven (namen laat ik weg i.v.m. privacywetgeving )

Geachte Vincent,
Vandaag kwam een klant naar mij toe die een e-mail verstuurd had naar
info@piwiweb,com i.p.v. info@piwi-web.com en dat deze een reactie van jouw
mocht ontvangen met de vraag naar colocatie. Ik zie dat je het domein al
hebt sinds Oktober 2009 en dat mij dit nog niet opgemerkt was. Waar ik mij
wel aan stoor is dat je de e-mails verdraaid en zo probeerd klanten binnen
te halen.
Graag zie ik dat we tot een overeenkomst kunnen komen om het domeinnaam over
te hevelen naar ons toe gezien je er niks mee doet en alleen commercieel
voordeel eruit probeert te halen.
Hopend op een spoedige reactie

Onze reactie daarop, was direct de vraag wat Piwi-Web daarvoor over heeft, zodat wij het op de achtergrond konden door spelen naar de desbetreffende cliënt, omdat wij geen meldplicht hebben, hebben wij niet aan Piwi-Web direct gemeld, dat niet wij, maar een Duitse cliënt de domeinen heeft geregistreerd ) en ja ook onze cliënten mogen domeinen op onze naam registreren als deze naar buiten anoniem willen blijven, echter met dit soort acties contacteren wij direct op de achtergrond de desbetreffende cliënt/en.
Al gauw werden de mails vanuit Piwi-Web steeds meer vijandiger opgesteld, en discussies over handelsnamen en/of merknamen kwamen ook ter sprake, echter vindt ik dat nu niet relevant dat hier op WHT neer te zetten.

Op 09-04-2010 hebben wij Piwi-web ook duidelijk in mail vermeld, dat wij het domain niet gaan gebruiken, publiceren en/of verkopen.

Als Piwi-Web zich vanaf begin aan niet direct vijandig had opgesteld, en op normaal niveau ons had benaderd, dan was de hele discussie niet nodig geweest, aangezien wij alle correspondentie over dit onderwerp, ook vertalen naar het Duitse taal en door sturen naar de cliënt, heeft cliënt ons de opdracht gegeven, het verhaal op WHT verder te volgen, en kijken hoe de mens hier mee omgaat, zelf vindt ik dat wel grappig hoe mensen over anderen mensen kunnen spreken alsof die hem/haar al jaren kent, vooral als het gaat om negativiteit. ( ja de mens is eenmaal een speculist )

Daarnaast spreekt Piwi-Web over alleenrecht, echter als je op KvK.nl kijkt, en zoekt onder Piwi, dan vindt men diverse zoekresultaten met de gelijkwaardige naam.

Dus dat Vinzei of 1 van onze cliënten de naam Piwi-web.com, net of .eu doelbewust met ondernoemen van eventuele pesterijen heeft geregistreerd, ontkracht ik bij deze op alle fronten!

Daarnaast zijn in de loop van tijd inderdaad diverse mails naar ons toe geweest, met de vraag of het domein te koop is, wij hebben daar inderdaad ( na lezen van deze topic ) ook op ingespeeld om te kijken hoe de persoon hiermee omgaat, of hij wel of niet professioneel is, en zag hier dat persoon in alle stadions toe hapte ( ja onder andere namen dezelfde gelijkwaardige vragen stellen, trappen wij niet in, ook wij doen aan subnet en IP controles voordat wij mails beantwoorden ) en iedereen word op onze website van begin tot eind getraceerd, gevolgd en gelogd, dit omdat wij precies willen weten wat op onze sites gebeurd.

Nu zijn er onderhandelingen geweest tussen ons( Vinzei ) en onze Duitse cliënt omtrent deze kwestie, de Duitse partij heeft ons aangeboden om de domeinen aan ons ( Vinzei ) over te dragen, zodat wij ( Vinzei ) erover kunnen gaan beslissen, hoe wat en wanneer wij er wel of niet iets met de domeinnamen gaan doen.

Ik wil langs deze weg nogmaals nadrukkelijk benadrukken, dat als Piwi-Web vanaf begin af aan zich niet direct vijandig had opgesteld, dan was deze discussie niet gebeurd, en waren de domeinen al in zijn beheer geweest, door zijn negatieve uitlatingen heeft Piwi-Web zich in deze kwestie bemoeilijkt.

Mocht Piwi-Web zijn excuses aan Vinzei aanbieden, en deze ook publiekelijk publiceren ( net zoals hij met deze topic heeft gedaan ) zullen wij ons beraden om de domeinen van de Duitse cliënt in ontvangst te nemen, en deze vervolgens vrij te geven aan Piwi-Web. Mocht dat niet gebeuren, dan zal Vinzei de domeinen op de Duitse cliënt zijn/haar naam zetten, en daarmee vervalt per direct het Benelux recht.

Dit doen wij uit solidariteit, en hopen dat Piwi-Web hier in de toekomst wel op een normale manier mee zal omgaan.

Wij van Vinzei® Internet Services gaan ook niet meer op deze topic omtrent deze discussie nog verdere reacties op geven.

(Vinzei is een geregistreerd Benelux merknaam, voor inlichtingen: http://register.boip.int/bmbonline/home.do )

Yourwebhoster
25/04/10, 09:11
Geachte Vincent,
Vandaag kwam een klant naar mij toe die een e-mail verstuurd had naar
info@piwiweb,com i.p.v. info@piwi-web.com en dat deze een reactie van jouw
mocht ontvangen met de vraag naar colocatie. Ik zie dat je het domein al
hebt sinds Oktober 2009 en dat mij dit nog niet opgemerkt was. Waar ik mij
wel aan stoor is dat je de e-mails verdraaid en zo probeerd klanten binnen
te halen.
Graag zie ik dat we tot een overeenkomst kunnen komen om het domeinnaam over
te hevelen naar ons toe gezien je er niks mee doet en alleen commercieel
voordeel eruit probeert te halen.
Hopend op een spoedige reactie
Is dit de eerste e-mail?
"Waar ik mij
wel aan stoor is dat je de e-mails verdraaid en zo probeerd klanten binnen
te halen." Volgens mij reageert hij hierbij ergens op. Verder zie ik niet echt iets onvriendelijks in deze e-mail staan.

Leer trouwens eens Nederlands schrijven, je maakt enorm langen zinnen zonder een puntje. Merk dit wel eens vaker als klanten iets in grote snelheid een lang verhaal willen vertellen.


wij doen aan subnet en IP controles voordat wij mails beantwoorden
Slaat nergens op, aangezien ik het gewoon met mijn gmail.com adres gevraagd heb. Daarnaast hebben enkele anderen het hier gevraagd.

DutchTSE
25/04/10, 10:00
lang verhaal

Je weet dat je jezelf een aantal keer in je verhaal tegen spreekt he?

Persoonlijk denk ik dat die Duitse client nooit heeft bestaan, zeker niet als je verteld dat jullie pas over de domeinen beschikte NADAT piwi-web mailtjes stuurde aan jullie, maar piwi-web op de hoogte van de domeinen kwam omdat JIJ mailtjes aan zijn (potentiele) klanten beantwoorde.

Yourwebhoster
25/04/10, 10:09
Ik had het even moeten nalezen; in eerste instantie had ik over het stukje heen gelezen wat voor deze komt:
"Waar ik mij
wel aan stoor is dat je de e-mails verdraaid en zo probeerd klanten binnen
te halen."

Maar goed, @vinzei; ook het andere topic hier gelezen? Misschien dat je daar ook wat kan toelichten.

mgielissen
25/04/10, 11:43
Reactie van uit Vinzei Internet Services .

Betreft de domeinen piwiweb.com, piwiweb.net en piwiweb.eu, deze zijn op 31-10-2009 door 1 van onze oosten buren (Duitsland) cliënten bij ons in het live domein registratiepaneel geregistreerd
.............
Op 09-04-2010 hebben wij Piwi-web ook duidelijk in mail vermeld, dat wij het domain niet gaan gebruiken, publiceren en/of verkopen.

(Vinzei is een geregistreerd Benelux merknaam, voor inlichtingen: http://register.boip.int/bmbonline/home.do )

Waarom wil je dan zelf piwiweb.com verkopen voor veel geld, terwijl je tegen Piwi-zegt dat je dit NIET gaat doen? Ga niet zeggen dat klanten dat gedaan hebben, er is bewijs.

BsHosting
25/04/10, 13:03
Die Duitse klant bestaat gewoonweg niet, hij weet gewoonweg niet hoe ie zich in allerlei bochten moet wringen om zich uit deze situatie te redden.

Als ik Piwiweb was procedeerde ik deze figuur tot de grond toe af, zo ga je niet om met mensen.

Als er inderdaad echt een Duitse klant was gaf je nu de gegevens aan Piwi vrij en laat het hem met die klant oplossen, maar nee jij bemoeit je er mee, waarom omdat je gewoonweg in je broek schijt dat hij erachter komt dat er geen 2e persoon is maar jij gewoonweg een vies vuil spelletje speelt.

Als het idd van een klant zou zijn wat ik gewoonweg niet geloof dan zou jij ook die mails niet beantwoorden op dat domein, dat doe je wel bewijs is al lang en breed geleverd, dus er zijn 2 opties je liegt dat je bartst of je zit bij klanten in hun mail te snuffelen en deze ook te gebruiken.

Ik ga voorhet eerste en ben schijnbaar hier niet de enige.

Jammer dat dit soort figuren bestaan.


Mocht Piwi-Web zijn excuses aan Vinzei aanbieden, en deze ook publiekelijk publiceren ( net zoals hij met deze topic heeft gedaan ) zullen wij ons beraden om de domeinen van de Duitse cliënt in ontvangst te nemen, en deze vervolgens vrij te geven aan Piwi-Web. Mocht dat niet gebeuren, dan zal Vinzei de domeinen op de Duitse cliënt zijn/haar naam zetten, en daarmee vervalt per direct het Benelux recht.


Dus jij beslist voor je zgn klant, vertel toch geen verhaaltjes ventje er is geen klant dat ben je zelf.
Je klant laat dus ook meteen de naam op jullie zetten, geloof jij hetzelf ik niet.

Ik zou het liever zien dat dit soort praktijken niet meer zouden kunnen domein op eigen naam zo niet geen domein, doet de hoster dit wel accuut royeren.

Maar excuses vragen aan Piwi getuigd van erge arrogantie daar je verdomme zelf dit soort geintjes flikt, kom bij de rechter maar aan ja een klant heeft dat gedaan icm dat jij ook de mails op dat domein beantwoord dan heb ik het gevoel dat je tot je sterfdag aan Piwi kan blijven betalen.

En schijnbaar zijn er meerdere mensen die dit dus een oplichter vinden, mijn advies pak een advocaat en pak hem hard aan. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=24&t=81484

BsHosting
25/04/10, 14:56
En dan nog ontkennen dat ie dit soort dingen doet.

http://www.webhostingtalk.nl/juridisch-en-recht/159975-vinzei-com-weigert-medewerking-3.html

amygdela
27/04/10, 15:36
Maar, ik heb één vraag... Waarom heb je, als je bedrijf piwi-web heet, niet ook piwiweb.com geregistreerd? Dommigheidje bij het starten van je bedrijf, waar je nu voor moet boeten?

BsHosting
27/04/10, 15:40
Maar, ik heb één vraag... Waarom heb je, als je bedrijf piwi-web heet, niet ook piwiweb.com geregistreerd? Dommigheidje bij het starten van je bedrijf, waar je nu voor moet boeten?

Je kan het ook zo zien dat mensen gewoonweg van die naam afblijven, en geen vuile oplichterspraktijken gaan handhaven om er een slaatje uit te slaan.

Pur
27/04/10, 15:59
Je kan het ook zo zien dat mensen gewoonweg van die naam afblijven, en geen vuile oplichterspraktijken gaan handhaven om er een slaatje uit te slaan.

Maar we leven natuurlijk niet in De Efteling...

Er zijn nou eenmaal genoeg mensen die dit doen. Er zijn concullega's die domeinen namen snel zelf registreren nadat er een check op is gedaan. Hele bedrijven die weinig anders doen dan domeinen die uit quarantaine komen registreren voor de verkoop.

En je moet je auto helaas ook nog altijd op slot doen. Het zou fijn zijn als iedereen daar ook met zijn klauwen vanaf bleef maar helaas... Het is geen ideale wereld.

WebMeso
27/04/10, 16:00
Maar, ik heb één vraag... Waarom heb je, als je bedrijf piwi-web heet, niet ook piwiweb.com geregistreerd? Dommigheidje bij het starten van je bedrijf, waar je nu voor moet boeten?

Als je de 1e pagina van het topic had bekeken dan had je gezien dat die vraag al beantwoord was. Hij is het dus vergeten.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apoc
Dat is op zijn zachts gezegd oerdom te noemen (no offense). Je vraagt er dan eigenlijk gewoon om (al neemt het niet weg dat de partij in kwestie niet bepaald ethisch bezig is - maar zo zijn er genoeg).

Waarom gebruik je trouwens uberhaubt een domeinnaam zonder streepje, is dat sowieso niet veel logischer?

Oorspronkelijk geplaatst door Piwi-web
Wat de reden daarvan is moet je mij ook niet meer vragen Dat het dom is, I know Maar naast dat valt er dus juridisch weinig tegen te doen begrijp ik?
&
piwiweb.nl is wel geregistreerd maar niet aan de .com gedacht helaas

Angiligo
01/05/10, 08:57
Ik zal nu wel gebant worden, maar wil dit nog wel even kwijt.
Het ip adres 188.91.48.220 dat ik van dotdns.be (Dave) gekregen heb die mijn domeinen had gedelete is van een mobile ( Netherlands Amsterdam Pool For Mobile Internet Users )
Vincent van vinzei.com heeft mij via mobile vaker ge emailt. Wat raar is dat presies dat zelfe ip ook in de emails staat van properties. Dus ja vincent, je kan inderdaad op het rembrandplein zijn geweest. Maar dit zegt genoeg nou toch?


Sorry voor je topic piwi.
Maar wil iedereen laten weten dat vinzei de leugenaar is en niet ik.

Dit is ook mijn laatste bericht.

Piwi-Web
01/05/10, 09:14
zucht -,-

Angiligo
01/05/10, 09:22
Sorry Piwi :w00t:

DutchTSE
01/05/10, 10:41
Sorry Piwi :w00t:

Ga eens terug onder je steen en kom er weer onderuit als je wat nuttigs te vertellen hebt, zoals de uitslag van de rechtszaak. ;)