PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS met direct admin



zimmie
02/04/10, 13:45
Beste mensen.

Ik trek het niet meer

Bij pcextreme heb ik een domein staan waarbij de DNS moet worden aangepast naar de nieuwe VPS server. De name server in ingesteld.

Tevens had ik op de vorige VPS problemen met e-mail die niet werden doorstuurd. misschien kan daar ook na gekeken worden wat zijn dan de juiste spf instellingen

Kan iemand bij mij alles checken of alles goed staat.
wat jullie in 5 minuten doen daar doe ik 3 dagen over.

knip voor de gene die mij kan helpen

marsipulami
02/04/10, 13:52
Ten eerste is het maar de vraag of iemand dat in 5 minuten doet, ten tweede mogen hier geen aanbiedingen gedaan worden. Dat moet in een ander forumonderdeel

daveww
02/04/10, 14:17
Logs e.d. zullen zeker helpen en het proces versnellen. Maar zoals gezegd mogen hier geen aanbiedingen gedaan worden.

rackhost.be
02/04/10, 15:07
als uw kennis zo laag is (zie eveneens uw vorig topic http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-en-vps-managed-hosting/159482-hulp-instellen-direct-admin.html), waarom neemt u dan niet een managed vps af?

Lijkt toch dat u echt niet weet waarmee u bezig bent? Wat gaat u daarop hosten? Gokje: 1 euro hostings?

Het moet niet te gek worden ...

rackhost.be
02/04/10, 15:09
misschien kan daar ook na gekeken worden wat zijn dan de juiste spf instellingen

Kan iemand bij mij alles checken of alles goed staat.
wat jullie in 5 minuten doen daar doe ik 3 dagen over.

knip voor de gene die mij kan helpen

echt heel gemakkelijk

denk dat TS ook wel verwacht dat het iemand gratis voor hem zal doen ->|

Spyder01
02/04/10, 15:25
echt heel gemakkelijk

denk dat TS ook wel verwacht dat het iemand gratis voor hem zal doen ->|

Niet te snel oordelen... De TS had een bedrag genoemd, echter omdat hier geen aanbiedingen gedaan mogen worden heeft de TS dat weggehaald.

rackhost.be
02/04/10, 15:26
Niet te snel oordelen... De TS had een bedrag genoemd, echter omdat hier geen aanbiedingen gedaan mogen worden heeft de TS dat weggehaald.

ah ok dan neem ik mijn woorden terug :)

zimmie
04/04/10, 18:09
ah ok dan neem ik mijn woorden terug :)

Is maar goed ook ik heb nooit op een budget hosting gezeten.
De hosting heb ik gekozen door de referenties van de host.
De host was niet slecht alleen er zat bijna geen support op.


Lijkt toch dat u echt niet weet waarmee u bezig bent? Wat gaat u daarop hosten? Gokje: 1 euro hostings?Het moet niet te gek worden ...


Dat ik hier vragen stel komt omdat dit een forum is weer men elkaar kan helpen.
Dit hebben een aantal users hier ook zeer goed gedaan daarvoor mijn dank.

Anyway ik zit nu bij een host die wel support leverd (ook weer gekozen referenties )
maar heb nu weer een ander probleem..

Geert-Jan
04/04/10, 18:21
Geef eens een opsomming van je problemen / je wensen, en wanneer het gereed moet zijn.

zimmie
04/04/10, 18:34
Geef eens een opsomming van je problemen / je wensen, en wanneer het gereed moet zijn.

Het grote probleem is hotmail.
Wanneer iemand zich op mijn website zich aanmeld en hij heeft een hotmail adres komen ze niet aan.

1,website script werkt juist)
2,op de server log staat dat hij is verstuurd)\

Mijn SPF staat op "v=spf1 a mx ~all"

Maar ze worden ergens tegen gehouden komen totaal niet aan ook niet in de junk mail.

(heb gekeken via de tool op deze site of mijn ip op de spam lijst staat dit was niet het geval)

marsipulami
04/04/10, 18:47
Hoe zit het bij jou met de ReverseDns?

zimmie
04/04/10, 18:56
die staat niet naar mijn domein naam.

Mijn host zegt daarover
De PTR dient altijd terug te verwijzen naar de server hostname,

zimmie
04/04/10, 19:33
die staat niet naar mijn domein naam.

Mijn host zegt daarover
De PTR dient altijd terug te verwijzen naar de server hostname,

Ik ben er al achter.. hij staat op een ander domein wat niet van mij is. moet de host vragen om dit te veranderen

zimmie
06/04/10, 12:43
De reverse dns is gisteren aangepast.
Echter hotmail gegevens komen nog niet door..
In het log lijkt alles goed te gaan maaer de mail komt niet aan ook niet in de junk mail.

Hieronder zie je mijn login
Het echter domein is vervangen door mijn domein
hotmail user is vervangen door nieuwlid
mijn vps ip staat er wel in (109.70.3.142)



2010-04-06 12:38:37 1Nz6B2-0005cM-NF <= 2010-04-06 12:38:37 1Nz6B2-0005cM-NF <= info@mijndomein.nl H=srv1.mijndomein.nl (www.mijndomein.nl) [109.70.3.142] P=esmtpa A=login:info@mijndomein.nl S=1204 id=7c809c4c0fd13eb19e5fdc4cc91f2d13@www.mijndomein .nl T="Welkom op We Love Sample Sales" from <info@mijndomein.nl> for nieuwlid@hotmail.com
2010-04-06 12:38:38 1Nz6B2-0005cM-NF => nieuwlid@hotmail.com F=<info@mijndomein.nl> R=lookuphost T=remote_smtp S=1252 H=mx2.hotmail.com [65.54.188.72] C="250 <7c809c4c0fd13eb19e5fdc4cc91f2d13@www.mijndomein.nl> Queued mail for delivery"
2010-04-06 12:38:38 1Nz6B2-0005cM-NF Completed



Mijn haren beginnen onderhand uit te vallen door dit gedoe....

rackhost.be
06/04/10, 12:53
http://help.directadmin.com/item.php?id=207

zimmie
06/04/10, 13:00
http://help.directadmin.com/item.php?id=207



Aha ik heb nu dit "v=spf1 a mx ~all"

en zou moeten naar? "v=spf1 a mx ip4:(mijn ip) -all"

zimmie
06/04/10, 14:57
Dank voor je verwijzing Rackhost.be

Ik heb het aangepast van "v=spf1 a mx ~all" naar spf1 a mx ip4:mijn ip -all"

En nu maar bidden dat het goed gaat!!! :)

Mikey
06/04/10, 15:22
houd er rekening mee dat je aanpassing niet gelijk werkt bij hotmail, en hier enige tijd overheen kan gaan.

zimmie
06/04/10, 15:23
houd er rekening mee dat je aanpassing niet gelijk werkt bij hotmail, en hier enige tijd overheen kan gaan.

Wat is enige tijd? uren of dagen? geld dit ook voor de reverse dns instellingen?

Mikey
06/04/10, 15:24
dagen

zimmie
06/04/10, 15:29
tnx dan wacht ik rustig af :)

Geert-Jan
06/04/10, 15:39
ik heb het aangepast van "v=spf1 a mx ~all" naar spf1 a mx ip4:mijn ip -all"

en nu maar bidden dat het goed gaat!!! :)

Nee, gaat niet goed, indien je het zo hebt ingevoerd.
Ik mis de v= voor de tekst spf1 a mx ip4:11.22.33.44 -all

zimmie
06/04/10, 15:44
ja tnx dom dit is nu uitgevoerd..


wat wel vreemd is als ik een mail naar info@mijndomein.nl stuur
vanuit mijn hotmail forward hij hem wel terug naar mijn hotmail.

Echter wanneer ik via roundcube een mail stuur naar mijn hotmail komt hij niet aan.

Geert-Jan
06/04/10, 15:54
Get the info from Mikey, en kijk dan nog eens.
Verder kan ik door sommige bomen het bos niet meer zien, wat je nu allemaal voor instellingen hebt staan, beetje grabbelen zo.
Wacht het even af, of/en vraag iemand er over heen te kijken. Mikey doet het voor een bos bloemen (nog steeds?) en woont niet zo ver weg, ik ben bereduur, of vraag je leverancier. Je krijgt toch support....?

Mikey
06/04/10, 16:18
Mikey doet het voor een bos bloemen (nog steeds?) en woont niet zo ver weg, ik ben bereduur, of vraag je leverancier. Je krijgt toch support....?

Haha dat nieuws gaat snel :thumbup:

zimmie
06/04/10, 16:25
Get the info from Mikey, en kijk dan nog eens.
Verder kan ik door sommige bomen het bos niet meer zien, wat je nu allemaal voor instellingen hebt staan, beetje grabbelen zo.
Wacht het even af, of/en vraag iemand er over heen te kijken. Mikey doet het voor een bos bloemen (nog steeds?) en woont niet zo ver weg, ik ben bereduur, of vraag je leverancier. Je krijgt toch support....?

(Mijn hosting heeft idd goede support gegeven door de paasdagen heeft zal hem niet noemen wil geen reclame maken)

Ik heb de juiste reverse dns nu staan plus de juiste spf.


Voor jullie zal het gesneden koek zijn.. maar ik ben juist zeer dankbaar dat ik hier en daar op weg ben geholpen zo heb ik wat bijgeleerd!

Dit is geen vraag alleen een 'consternatie'

-------
Het gene wat ik bedoelde is: op mijn e-mail info@mijndomein.nl heb ik een forwarder staan naar mijn hotmail account.

Wanneer ik vanuit mijn hotmail een mail stuur naar info@mijndomein.nl krijg ik wel een forwarder op mijn hotmail terug. Echter dit zal wel zijn omdat de Bron mail van hotmail is en dus te vertrouwen is..
----

®on
06/04/10, 16:54
Haha dat nieuws gaat snel :thumbup:
:whistling: hehe.... :D