PDA

Bekijk Volledige Versie : Open Solaris ten dode opgeschreven?



cyrano
31/03/10, 11:46
Volgens Katonda gaat Oracle, de nieuwe eigenaar van Solaris, de Open Solaris versie beknotten. Dit zou op termijn kunnen leiden tot het verdwijnen van Open Solaris. Zie:

http://www.katonda.com/news/solaries-no-more-free-open-solaris-may-die/936/2010

Wido
31/03/10, 12:12
Zonde en jammer, ook ben ik benieuwd wat dit indirect gaat doen met ZFS en Btrfs, vooral Btrfs ben ik benieuwd naar, want Oracle ontwikkeld dat ook.

Maar bij Oracle snappen ze het Open Source idee nog niet...

Tommi
31/03/10, 13:01
Ik hoop dat ze het ook niet totaal verwaarlozen, het is een mooi stukje software!

gjtje
31/03/10, 14:09
Ik zie het probleem niet, Solaris blijft gewoon bestaan alleen de gratis variant wordt minder. Vroegah was er ook geen "open" versie en ze zijn er best ver mee gekomen.

frenkel
31/03/10, 15:01
Zonde en jammer, ook ben ik benieuwd wat dit indirect gaat doen met ZFS en Btrfs, vooral Btrfs ben ik benieuwd naar, want Oracle ontwikkeld dat ook.

Maar bij Oracle snappen ze het Open Source idee nog niet...

Btrfs werd al ontwikkeld (door Oracle) voor de overname. Denk dus niet dat dat zal stoppen (tenzij ze ZFS gaan gebruiken, en alles gaan omvormen om dat beschikbaar te maken voor Linux, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk/lastig.)

Mikey
31/03/10, 15:43
De gratis variant geld enkel nog maar voor 90 dagen, daarna is het cashen... De kans is nu zelfs heel sterk aanwezig dat open solaris afgeschreven kan worden, oracle weet nog niet of ze alles opensource beschikbaar gaan stellen. Iets wat een fundamenteel belang had voor open solaris.

cyrano
01/04/10, 22:42
Vooral belangrijk is dat alle open-source developers het heel waarschijnlijk gaan afbollen...