PDA

Bekijk Volledige Versie : IPv6 hosters lijst / list



Japje
30/03/10, 11:45
Het IPv6 weblog Fix6.net (http://www.fix6.net) gaat een lijst bijhouden van hosters die standaard IPv6 aanbieden bij 4 diensten.

De vereiste zijn dat je IPv6 aanbied op minimaal 1 van de 4 diensten EN IPv6 bij deze diensten volledig ondersteund in je normale support.

De diensten zijn:


Shared hosting
Dedicated servers
Virtual servers
Colocation



Dus bied je IPv6 aan op 1 van deze diensten neem contact (http://www.fix6.net/contact/) op en laat je op de lijst zetten!

De lijst is te vinden op:

http://www.fix6.net/ipv6-webhosting/

Tim.Bracquez
30/03/10, 11:58
Leuk! Zal terug enkele mensen aan het denken zetten om het toch maar aan te bieden.

Zou je bijvoorbeeld de criteria niet verhogen, dit door bijvoorbeeld minimum 2 diensten van de 4 ?
En gelijk bijzetten wie zijn nameservers op IPv6 heeft draaien, ...

Japje
30/03/10, 12:06
Leuk! Zal terug enkele mensen aan het denken zetten om het toch maar aan te bieden.

Zou je bijvoorbeeld de criteria niet verhogen, dit door bijvoorbeeld minimum 2 diensten van de 4 ?
En gelijk bijzetten wie zijn nameservers op IPv6 heeft draaien, ...

Daar heb ik wel aan zitten denken. Maar het leveren van full support op de dienst lijkt me (persoonlijk) belangrijker dan een Nameserver op IPv6. Wellicht dat ik later er steekproeven gaan doen om te controleren of alles klopt, en wat ze dan wel en niet op IPv6 aanbieden.

De lijst is meer bedoeld om te laten zien dat er concurenten zijn die het wel aanbieden dan exact per hoster uitpluizen wat ze wel en niet aanbieden. Dat is misschien niet zoals je een technische vergelijking hoort te doen maar binnen de mogelijkheden en opties is dat de keuze die gemaakt is :)

Tim.Bracquez
30/03/10, 12:13
De lijst is meer bedoeld om te laten zien dat er concurenten zijn die het wel aanbieden dan exact per hoster uitpluizen wat ze wel en niet aanbieden. [... ]
Snap hem, zo krijg je hopelijk nog enkelen over de brug. (toch wel erg hé)

Yourwebhoster
30/03/10, 12:16
Hier altijd nog bezig met shared hosting op IPv6 te gooien, maar de rest zit er al op.

Mooi initiatief in ieder geval, nu hopen dat dit ook daadwerkelijk wat uit gaat maken (danwel bij de klant als de access providers).

pierce
30/03/10, 13:25
Leuk initiatief! Inmiddels een reactie verstuurd :)

Pur
30/03/10, 14:47
Het IPv6 weblog Fix6.net (http://www.fix6.net) gaat een lijst bijhouden van hosters die standaard IPv6 aanbieden bij 4 diensten.



Wat zie je als 'standaard' aanbieden? En dan voornamelijk bij shared hosting. Wij kunnen het leveren bij shared hosting maar het is aan de klant of ie het daadwerkelijk wil.

Het is op zich namelijk nog best 'schokkend' hoe IPv4 minded men nog steeds is bij het bouwen van software / plugins.

Japje
30/03/10, 15:23
Wat zie je als 'standaard' aanbieden? En dan voornamelijk bij shared hosting. Wij kunnen het leveren bij shared hosting maar het is aan de klant of ie het daadwerkelijk wil.

Het is op zich namelijk nog best 'schokkend' hoe IPv4 minded men nog steeds is bij het bouwen van software / plugins.

Dat het standaard aan staat? Bij een default oplevering netjes quad A's heeft?

Tja dat men IPv4 minded is dat is ondertussen wel gebleken. Ook is gebleken dat de klant zelf zelden tot nooit om IPv6 zal vragen.

Tim.Bracquez
30/03/10, 15:57
Leuk initiatief! Inmiddels een reactie verstuurd :)
Hier ook, maar nog niet op de lijst toegelaten precies.

Japje
30/03/10, 16:17
@tim mijn fout, het contact formuliertje heeft de mailtjes niet gestuurd de eerste 15 of 20 minuten :innocent:

Als je nog een mailtje stuurt of een PM zal ik hem er zsm opzetten :)

Piwi-Web
30/03/10, 16:30
@tim mijn fout, het contact formuliertje heeft de mailtjes niet gestuurd de eerste 15 of 20 minuten :innocent:

Als je nog een mailtje stuurt of een PM zal ik hem er zsm opzetten :)

aha zal ook de reden zijn waarom ik nog niks gehoord heb ;)

Randy
30/03/10, 16:55
Misschien ook meteen even goede tests uitvoeren Jasper? Anders gaat iedere hostert met een ongebruikte IPv6-range zich aanmelden. Laten we zeggen minimaal 10 nodes / services per productgroep om een goed beeld te krijgen van de implementatie en daarmee ook de kennis voor eventuele support.

Yourwebhoster
30/03/10, 16:57
Mwah, lijkt mij overbodig. Daar sluit je ook de kleintjes mee uit, kan je beter stellen dat diegenen die de website over IPv6 beschikbaar zijn alleen gelist mogen worden met hun IPv6 services, omdat je dan iets hebt wat aantoonbaar is.

Japje
30/03/10, 17:01
Misschien ook meteen even goede tests uitvoeren Jasper? Anders gaat iedere hostert met een ongebruikte IPv6-range zich aanmelden. Laten we zeggen minimaal 10 nodes / services per productgroep om een goed beeld te krijgen van de implementatie en daarmee ook de kennis voor eventuele support.

Heb ik wel aan zitten denken, maar ik wil in eerste instantie de instap laag houden. In een later stadium wil ik gaan controleren en zal er wellicht een schandpaal komen :stuart: of iets dergelijks.

Zowieso zullen de hoofd domeinen van de betreffende hosters binnenkort een keer gecontroleerd worden ;)

Randy
30/03/10, 17:09
Mwah, lijkt mij overbodig. Daar sluit je ook de kleintjes mee uit, kan je beter stellen dat diegenen die de website over IPv6 beschikbaar zijn alleen gelist mogen worden met hun IPv6 services, omdat je dan iets hebt wat aantoonbaar is.

Oh jee, het Calimero excuus? Het is zo dat kleinere partijen sneller kunnen schakelen. Het is echter ook zo, dat hier minder beleid bij komt kijken. (Lees: even in een uurtje uitrollen zonder na te denken) Voor een andere website waar je ook aan kunt geven of je IPv6-ready bent heb ik onlangs een controle gehouden en 80% van de lijst af kunnen gooien. Daarom de suggestie.

Om te beginnen zal tenminste 1 nameserver IPv6 ready moeten zijn (zowel recursive als authorative) en dan heb je nog geen redundancy. Dan krijg je het AAAA-record voor http, FTP en POP3/IMAP. Ik kan me voorstellen dat je SMTP nog niet over v6 wil doen door gebrek aan beveiligings-software. Maar dit zijn wel de basic services die het zouden moeten doen over v6 wil je wat aanbieden...

Desnoods als :beta1:

(Zelf kom ik ook niet verder dan ns1. Alle niet-publieke zaken (VMware nodes, interne Windows servers en een enkele linux node) doen het al wel over v6 maar dat is meer ter bescherming voor als ik v4 remote sloop zodat er nog een achterdeurtje is.)

Yourwebhoster
30/03/10, 17:11
Misschien begrijp ik je verkeerd, bedoel je minimaal 10 servers of? Want 10 services kom ik wel aan; de tweede IPv6 DNS server komt er ook al aan (en de website gaat ook overschakelen op IPv6, zal daarna even inschrijven).

pierce
30/03/10, 17:11
Zowieso zullen de hoofd domeinen van de betreffende hosters binnenkort een keer gecontroleerd worden ;)

Dat wordt lastig dan ;)
Het hoofddomein draait momenteel in een DC waar nog geen IPv6 beschikbaar is(overigens wel op zeer korte termijn), de dienst zelf wordt vanuit een andere DC aangeboden.

Als je dan toch graag wil gaan controleren, is het dan niet beter de dienst zelf onder de loep te nemen?

@randy, beetje kort door de bocht om te zeggen dat kleine bedrijven per definitie niet nadenken... ;)

Randy
30/03/10, 17:17
Dat wordt lastig dan

Nee hoor. Reverse proxy in Apache. ISPam.nl komt over v6 ook uit Doetinchem omdat PC-Extreme in Amsterdam nog geen v6 heeft (wordt aan gewerkt, nieuwe L3-switches zijn er inmiddels). Even een vhost maken en nog geen 10 regeltjes inkloppen vanaf een andere lokatie. Oke, het is niet mooi, niet native en alle v6-bezoekers komen vanaf hetzelfde IP, maar het kan wel! (Los van de Teredo en Sixxs-oplossingen).

Nog een leuke om niet te vergeten: IPv6-monitoring! Zelf kreeg ik pas na vele mailtjes van v6-enabled mensen door dat IPv6 er al enkele dagen uit lag. Rebootje van een switch en niet alle configuratie werd goed ingeladen. Inderdaad, dikke #FAIL voor Randy. Les geleerd. Watchmouse houdt de v6 nu in de gaten.

pierce
30/03/10, 17:18
Nee hoor. Reverse proxy in Apache. ISPam.nl komt over v6 ook uit Doetinchem omdat PC-Extreme in Amsterdam nog geen v6 heeft (wordt aan gewerkt, nieuwe L3-switches zijn er inmiddels). Even een vhost maken en nog geen 10 regeltjes inkloppen vanaf een andere lokatie. Oke, het is niet mooi, niet native en alle v6-bezoekers komen vanaf hetzelfde IP, maar het kan wel! (Los van de Teredo en Sixxs-oplossingen)

Als je het zo bekijkt is elke website "ipv6 ready".... lijkt me ook niet de bedoeling van deze lijst.

The-BosS
30/03/10, 17:18
Japje, maak je een onderschied of de ipv6 via een tunnel of native connectie geleverd wordt aan de eindklanten of niet? Misschien dat je hier eventueel ook een apparte sectie voor kan maken in de vorm van:
wij leveren ipv via: eigen bgp feed met meerdere transits, native via onze transit provider (colo boer, datacenter), via tunnel.

Japje
30/03/10, 17:23
Dat wordt lastig dan ;)
Het hoofddomein draait momenteel in een DC waar nog geen IPv6 beschikbaar is(overigens wel op zeer korte termijn), de dienst zelf wordt vanuit een andere DC aangeboden.

Als je dan toch graag wil gaat controleren, is het dan niet beter de dienst zelf onder de loep te nemen?

Nouja het controleren is pas in me op gekomen sinds deze thread ;) Dus dat moet uitgewerkt worden. Maar de hoofd site van een toko is een visite kaartje, die hoort er dus zeker bij ;)

Wat betreft de overige opmerkingen.. Het klopt dat er ook een lijst is die meer van de organisatie eist dan alleen zeggen 'ja ik bied IPv6 aan'. Echter is dat ook de lijst waar niemand op staat, die niemand kan vinden, of die niemand intressant vind.

Ik hoop met deze lijst het gevoel bij hosters te creeeren dat zn collega's er al wel mee bezig zijn.. en hij niet.. en dat daar maar eens verandering in moet komen.

Het is dus geen technische vergelijking! Want er zijn genoeg redenen dat hosters geen 100% IPv6 op al hun diensten kan leveren. En ipv afstraffen omdat bv een secundaire DNS in een los DC geen IPv6 kan leveren wil ik ze 'belonen' omdat ze met de rest wel bezig zijn.

Japje
30/03/10, 17:28
Japje, maak je een onderschied of de ipv6 via een tunnel of native connectie geleverd wordt aan de eindklanten of niet? Misschien dat je hier eventueel ook een apparte sectie voor kan maken in de vorm van:
wij leveren ipv via: eigen bgp feed met meerdere transits, native via onze transit provider (colo boer, datacenter), via tunnel.

Nogmaals, het is (nog) geen technisch vergelijk. Als iemand denkt productie IPv6 te kunnen aanbieden, inclusief support op een tunnel, dan moet hij dat zeker doen. Dat het niet aan te raden is is wat anders ;)

Zie ook mn vorige post.

Tim.Bracquez
30/03/10, 17:53
@tim mijn fout, het contact formuliertje heeft de mailtjes niet gestuurd de eerste 15 of 20 minuten :innocent:
Geen probleem, via de PM maar gestuurd...

Wido
30/03/10, 20:47
Nog een leuke om niet te vergeten: IPv6-monitoring! Zelf kreeg ik pas na vele mailtjes van v6-enabled mensen door dat IPv6 er al enkele dagen uit lag. Rebootje van een switch en niet alle configuratie werd goed ingeladen. Inderdaad, dikke #FAIL voor Randy. Les geleerd. Watchmouse houdt de v6 nu in de gaten.Hmm, dat komt me bekend voor? Waar heb ik dat nou eerder gehoord?

Japje
30/03/10, 20:59
Hmm, dat komt me bekend voor? Waar heb ik dat nou eerder gehoord?

liep ie jou daar op #ispkart ook al mee lastig te vallen? :innocent:

Hoe is het bij jullie dan Wido? Al zaken op IPv6 in productie?

Wido
31/03/10, 10:11
liep ie jou daar op #ispkart ook al mee lastig te vallen? :innocent:

Hoe is het bij jullie dan Wido? Al zaken op IPv6 in productie?Ja, mij ook al....

Onze IPv6 productie wordt hard aan gewerkt. Inmiddels draaien 2 van onze 3 NS'en op IPv6, onze mx20 doet ook IPv6.

Ons primaire netwerk gaat asap IPv6 doen, twee weken terug onze RX-8'en binnen gekregen, zodra die draaien doen we ook IPv6 en gaan de diensten het ook doen.

Zal beginnen bij onze eigen website(s), mail, primaire NS, dan de colo, dedi, vps en daarna de vhosting.

Japje
31/03/10, 11:03
Ja, mij ook al....

Onze IPv6 productie wordt hard aan gewerkt. Inmiddels draaien 2 van onze 3 NS'en op IPv6, onze mx20 doet ook IPv6.

Ons primaire netwerk gaat asap IPv6 doen, twee weken terug onze RX-8'en binnen gekregen, zodra die draaien doen we ook IPv6 en gaan de diensten het ook doen.

Zal beginnen bij onze eigen website(s), mail, primaire NS, dan de colo, dedi, vps en daarna de vhosting.

erg nice! Laat ook zeker weten als het zo ver is! Heel erg veel grote jongens staan er nog niet op ( maar het lijstje is ook nog niet zo groot :clown:) maar laat straks wel zien dat ook de grote jongens er druk mee bezig zijn.

Ik zal binnenkort proberen wat hosters aan te schrijven en ze te wijzen op het lijstje. Verwijzingen naar de lijst op andere sites zijn natuurlijk altijd welkom ;)

XF-RICK
12/05/10, 19:59
En wij zijn inmiddels ook IPv6 Ready :)

Smart-Guyz
12/05/10, 20:03
erg nice! Laat ook zeker weten als het zo ver is! Heel erg veel grote jongens staan er nog niet op ( maar het lijstje is ook nog niet zo groot :clown:) maar laat straks wel zien dat ook de grote jongens er druk mee bezig zijn.

Ik zal binnenkort proberen wat hosters aan te schrijven en ze te wijzen op het lijstje. Verwijzingen naar de lijst op andere sites zijn natuurlijk altijd welkom ;)
Wij moeten alleen onze NS nog, vervolgens zijn we voor alle diensten IPv6 ready.
Wij laten het je sowieso weten :D

Japje
15/05/10, 22:37
En wij zijn inmiddels ook IPv6 Ready :)

Goed om te zien! Waar blijft het mailtje? ;)


Gelijk even een opmerking plaatsen. Heb nu al meerdere malen het verzoek gehad tot plaatsing op de lijst door hosters die IPv6 aanbieden via een tunnel.

Het lijkt me vanzelfspreken dat je geen productie diensten met support levert via een tunnel. Deze komen dus ook niet op de lijst te staan.

aristo
15/05/10, 22:41
Vandaag had ik voor Eliveld Networks het formulier op de website ingevuld.
Ontvangen?

Vrgr Eef

Japje
15/05/10, 23:43
Vandaag had ik voor Eliveld Networks het formulier op de website ingevuld.
Ontvangen?

Vrgr Eef

Yes zal het morgen of overmorgen er op zetten ;)

aristo
16/05/10, 00:33
Dank je, vrgr Eef

DutchTSE
16/05/10, 11:53
Heb myH2Oservers ook aangemeld via het contact formulier :)

Japje
16/05/10, 16:40
Als het goed is heb ik al mn mail zojuist verwerkt en staat iedereen er op die er op hoort te staan :)

Wido
25/05/10, 16:32
Goed om te zien! Waar blijft het mailtje? ;)


Gelijk even een opmerking plaatsen. Heb nu al meerdere malen het verzoek gehad tot plaatsing op de lijst door hosters die IPv6 aanbieden via een tunnel.

Het lijkt me vanzelfspreken dat je geen productie diensten met support levert via een tunnel. Deze komen dus ook niet op de lijst te staan.Mailtje komt nog.

Onze website heeft nu AAAA, dat wel! Dedicated, colocated en VPS'en krijgen het nu nog op aanvraag. Shared hosting is nog even iets waar we mee zitten, zal wellicht een proxy verhaal moeten worden ivm keepalived die we voor loadbalancing gebruiken.

DennisWijnberg
27/05/10, 13:50
Goed initiatief! Keep up the good work!

Smart-Guyz
09/06/10, 20:09
Ik heb vanmiddag Source XS ook even aangemeld via het contact formulier.
We horen het nog wel neem ik aan ;-)

Japje
10/06/10, 10:17
@Smart-Guyz, Natuurlijk ;-) Je hebt als het goed is al een reactie!

Vanuit mijn kant natuurlijk het verzoekje dat als je ergens een blogje of een site bij houd zou een linkje naar de site of lijst geweldig zijn! ;-)

dicktump
10/06/10, 10:33
Ik heb Shock Media ergens helemaal in het begin al aangemeld. Is dat doorgekomen?

Wel heel goed initiatief. Eigenlijk zouden sowieso alle hostingvergelijkingssites (lang woord...) een IPv6 ja/nee dingetje moeten hebben.

Japje
10/06/10, 10:40
Ik heb Shock Media ergens helemaal in het begin al aangemeld. Is dat doorgekomen?

Wel heel goed initiatief. Eigenlijk zouden sowieso alle hostingvergelijkingssites (lang woord...) een IPv6 ja/nee dingetje moeten hebben.

Nee! Zal dat ver:cursing: contact formulier wel geweest zijn. Zou je die alsnog een keer willen invullen of een mailtje richting jasper - fix6.net willen doen? Dan kan ik het ook niet vergeten!

dicktump
10/06/10, 10:50
Zit ik een mail te typen, zie ik ineens dat we toegevoegd zijn :)

Thanks!!

Japje
10/06/10, 11:03
Service van de zaak ;-) Had ik mn contact formpje maar op orde moeten hebben :P

Lijst begint aanzienlijk te groeien, vooral nederlandse hosting bedrijven (vooral door dit topic) en wat ik persoonlijk leuk vind om te zien is een paar hele grote jongens in het lijstje wat natuurlijk het belang en intresse van IPv6 laat zien bij deze bedrijven.

Binnenkort (als ik tijd heb :P) wil ik de grote hosters/collega's mailen of ze het niet stiekem al aanbieden en dit topic over het hoofd zien en de site niet kennen.
Van pcextreme weet ik dat het er aan komt (lukt het nog een beetje wido? ;-)) en er zullen vast nog meer zijn waar ze op de achtergrond er druk mee bezig zijn.

Smart-Guyz
10/06/10, 14:55
@Smart-Guyz, Natuurlijk ;-) Je hebt als het goed is al een reactie!

Vanuit mijn kant natuurlijk het verzoekje dat als je ergens een blogje of een site bij houd zou een linkje naar de site of lijst geweldig zijn! ;-)
Uiteraard, komt zo meteen bij ons op de homepage. Keep up the good work. :lovewht:
Heb nu net eindelijk de rDNS control ons pannel gebouwd voor IPv6, klanten weer helemaal happy :D

pid
13/03/11, 22:12
Onze nameservers (authoritive & recursive) zijn inmiddels IPv6, leveren het nu standaard op bij nieuwe dedicated servers (we doen zelf de base-install) en co-locatie.
Webhosting servers zitten nog in de pijplijn, alsmede onze eigen website.

Ik ga ons pas aanmelden als onze webhosting machines en eigen website over zijn op IPv6.
Ik heb namelijk nog geen fatsoenlijke firewall gevonden die ook IPv6 doet, CSF doet autoblock (ondanks openen van poortjes) en APF heeft helaas geen IPv6 support.

Yourwebhoster
13/03/11, 22:27
Ik ga ons pas aanmelden als onze webhosting machines en eigen website over zijn op IPv6.
Ik heb namelijk nog geen fatsoenlijke firewall gevonden die ook IPv6 doet, CSF doet autoblock (ondanks openen van poortjes) en APF heeft helaas geen IPv6 support.
De autoblock bedoel je daarmee dat de kernel de ipv6 conntrack module mist?

pid
13/03/11, 22:29
De autoblock bedoel je daarmee dat de kernel de ipv6 conntrack module mist?

CSF geeft inderdaad wel een warning dat er geen packet inspection kan plaatsvinden. Ik zie dat CSF wel rules laad in ip6tables, maar het resultaat is dus een volledige block (ondanks dat ik daar wel bijvoorbeeld DNS, en HTTP is allowed).

Yourwebhoster
13/03/11, 22:33
CSF geeft inderdaad wel een warning dat er geen packet inspection kan plaatsvinden. Ik zie dat CSF wel rules laad in ip6tables, maar het resultaat is dus een volledige block (ondanks dat ik daar wel bijvoorbeeld DNS, en HTTP is allowed).

Dat komt omdat onder kernel versie 2.6.20 geen IPv6 conntrack versie aanwezig is die de verbindingen kan tracken, hierdoor krijg je geen response terug tenzij de poort waar de response naar gestuurd zal worden open staat. Dit is niet iets wat aan CSF ligt, maar aan de beperking in de kernel.

pid
13/03/11, 22:37
Dat komt omdat onder kernel versie 2.6.20 geen IPv6 conntrack versie aanwezig is die de verbindingen kan tracken, hierdoor krijg je geen response terug tenzij de poort waar de response naar gestuurd zal worden open staat. Dit is niet iets wat aan CSF ligt, maar aan de beperking in de kernel.

We gebruiken de laatste CentOS 5.5 uitgegeven kernel.
Ik heb nog niet goed ingedoken waarom dit nu niet lukt.

[root@x-1 ~]# uname -a
Linux x-1 2.6.18-194.32.1.el5 #1 SMP Wed Jan 5 17:52:25 EST 2011 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux

Yourwebhoster
13/03/11, 22:41
We gebruiken de laatste CentOS 5.5 uitgegeven kernel.
Ik heb nog niet goed ingedoken waarom dit nu niet lukt.

[root@x-1 ~]# uname -a
Linux x-1 2.6.18-194.32.1.el5 #1 SMP Wed Jan 5 17:52:25 EST 2011 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux
Ik neem aan dat je weet waarvoor conntrack is en waarom je geen response krijgt als er geen IPv6 conntrack is.

Ter info:


# IPv6: (Requires ip6tables)
#
# Pre v2.6.20 kernels do not perform stateful connection tracking, so a static
# firewall is configured as a fallback instead if IPV6_SPI is set to 0 below
#
# Supported:
# Temporary ACCEPT/DENY, GLOBAL_DENY, GLOBAL_ALLOW, SMTP_BLOCK, LF_PERMBLOCK,
# PACKET_FILTER, WATCH_MODE, Advanced Allow/Deny Filters, RELAY_*, CLUSTER_*
#
# SMTP_BLOCK is only applied if port 25 is included in TCP6_OUT
#
# Not supported:
# DYNDNS, CC_DENY, CC_ALLOW, CC_ALLOW_FILTER, LF_DSHIELD, LF_SPAMHAUS,
# SYNFLOOD, PORTFLOOD, DYNDNS, ICMP_IN, ICMP_OUT, LF_NETBLOCK, MESSENGER
#
# Partially supported:
# CC_LOOKUP - reverse DNS only and requires the perl module Socket6 from cpan
#
# MESSENGER service - not supported: no REDIRECT support in ip6tables as yet




De kernel ondersteunt het gewoon niet, en dat is echt jammer. Mocht ik het fout hebben, let me know!

pcman
25/06/11, 18:59
Wij zijn nu bezig met de 2de dns server ipv6 te maken.
Tevens gaan wij zeer binnenkort onze shared webserver ipv6 maken.
Wij hopen binnen nu 1 maand alles ipv6 klaar te hebben.

Randy
25/06/11, 19:27
Een nieuwere kernel compileren, of wanneer je dit te eng vind Oracle's Unbreakable Linux Kernel gebruiken? (2.6.32)

HostingTotaal
12/12/11, 10:09
wij bieden in ons datacenter ook al geruime tijd v6 aan (native uiteraard) ook onze caching dnsen, mailservers etc zijn v6 dus ik hoop dat we als Concepts ICT ook in aanmerking komen voor het lijstje.

Yourwebhoster
12/12/11, 16:30
wij bieden in ons datacenter ook al geruime tijd v6 aan (native uiteraard) ook onze caching dnsen, mailservers etc zijn v6 dus ik hoop dat we als Concepts ICT ook in aanmerking komen voor het lijstje.
Je kan je hier toevoegen: http://www.fix6.net/contact/

HostingTotaal
13/12/11, 09:24
ok, ga ik gelijk doen!

Rinse Kloek
13/12/11, 20:29
Hier ook een datacenter wat een volledig IPv6 geschikt netwerk heeft. Ook de Webhosting dienst is al IPv6 geschikt. (Solcon)
Op dit moment zijn we aan het testen met onze ADSL verbindingen op IPv6.

Yourwebhoster
14/12/11, 07:28
Hier ook een datacenter wat een volledig IPv6 geschikt netwerk heeft. Ook de Webhosting dienst is al IPv6 geschikt. (Solcon)
Op dit moment zijn we aan het testen met onze ADSL verbindingen op IPv6.
ADSL of ook glas? Enig idee wanneer IPv6 beschikbaar is bij Solcon? Denk dat een collega van mij native IPv6 wel leuk gaat vinden :)

Rinse Kloek
14/12/11, 10:13
In principe is voor ADSL alles klaar. We hebben nu al testklanten draaien op IPv6. Grootste punt is nog dat het de firmware voor de CPE nog beta is.
Qua planning kan ik niet teveel roepen, maar de techniek is allemaal getest.

Conclusie is dat je er weinig van merkt als je een Dual stack verbinding hebt. Eigenlijk werkt gewoon alles zoals je gewend was en dat is natuurlijk precies zoals het moet zijn.
Enige waar je in de praktijk tegen aanloopt is vaak dat je .htaccess / firewall settings aan moet passen. Daarnaast is het even wennen aan dat lange adres ;)

Yourwebhoster
14/12/11, 10:14
In principe is voor ADSL alles klaar. We hebben nu al testklanten draaien op IPv6. Grootste punt is nog dat het de firmware voor de CPE nog beta is.
Qua planning kan ik niet teveel roepen, maar de techniek is allemaal getest.

Conclusie is dat je er weinig van merkt als je een Dual stack verbinding hebt. Eigenlijk werkt gewoon alles zoals je gewend was en dat is natuurlijk precies zoals het moet zijn.
Enige waar je in de praktijk tegen aanloopt is vaak dat je .htaccess / firewall settings aan moet passen. Daarnaast is het even wennen aan dat lange adres ;)
En glasvezel:)?

pcman
22/01/12, 10:00
Glasvezel de meeste gebieden als ik kijk naar fftx.
Als ik kijk in onze wijk is het als het goed is alle netwerk apparatuur ipv6 ready.
Echter levert mijn provider nog geen ipv6.
Ze zijn nu wel bezig met de eerste testen met ipv6.
Maar helaas voor een beperkt aantal klanten.