PDA

Bekijk Volledige Versie : Forwarding domein host?



con-net
08/02/03, 21:27
Iemand vroeg aan mij of ik nog een goede Forwarding domein host kende...
Uhm wat is het en kent nog iemand een goede?

WebBizz
08/02/03, 21:43
Domeinregistratie met de domeinnaam doorsturen naar een andere website (url of ip-adres) = forwarding. Kan ook voor email (email forwarding) = alle email voor een domeinnaam doorsturen naar een bestaand email adres.

De meeste providers bieden dit wel aan, al dan niet als optie.

ADMIN EDIT: Niet al the gretig worden WebBizz, je weet vast wel waar ik op doel... :)

con-net
08/02/03, 22:43
Uhm ok ken je ook een goede?

En wat werd hiermee bedoelt?
ADMIN EDIT: Niet al the gretig worden WebBizz, je weet vast wel waar ik op doel...

Domenico
08/02/03, 22:45
Origineel geplaatst door Kenshin
Uhm ok ken je ook een goede?

En wat werd hiermee bedoelt?
ADMIN EDIT: Niet al the gretig worden WebBizz, je weet vast wel waar ik op doel...

Oh, dat is bedoeld voor WebBizz en is er later bijgeschreven. gewoon niet op letten dus.

Deimos
09/02/03, 00:15
Url forwarding is eigenlijk op te delen in 2 types, namelijk:

[1] dat de eigenlijke url in de adres balk verschijnt.
[2] de domeinnaam in de adres balk blijft


Bij het eerste kan je vergelijken met wanneer je www.domein.com intikt en vervolgens naar bijv. www.webhostingtalk.nl surft. En dat je dan ook www.webhostingtalk.nl in je adres balk ziet staan in plaats van de eigenlijk ingetikte domeinnaam: www.domein.nl

De tweede optie die is genoemd is ook weer op te delen in 2 onderdelen.

[1] Er wordt gewerkt met frames, er blijft altijd www.domein.nl in de adres balk staan, ook al zie je misschien www.webhsotingtalk.nl
[2] De domeinnaam blijft in de adres balk staan, terwijl alle files van de echte url vandaan komen, maar dit (bijna) niet is te achterhalen.


Van de eerste is een voorbeeld een groot leeg frame, waarin de eigenlijk site wordt geladen. Wanneer je een link aanklikt op de site met shift, zul je de eigenlijke url zien dus www.webhostingtalk.nl/file ipv www.domein.nl/file.

Met de tweede genoemde is dit wel mogelijk, als voorbeeld kun je naar bijvoorbeeld www.revoma.com gaan. Deze werkt met dit principe, de eigenlijke url is ergens bij xs4all als ik het me goed herinner.

Dit laatste is dus eigenlijk het netste (vind ik persoonlijk), omdat niet is te achterhalen dat de site eigenlijk op gratis webspace staat. Nadeel hiervan is dat het de hoster meer tijd, moeite en resources kost en deze zal dit dus minder snel aanbieden.

Hoop dat het nu enigzins duidelijk is, :)

con-net
09/02/03, 00:36
Sorry ik ben een nOOb, :S ik snap het half, misschien iets (ik zeg geen betere) andere uitleg, op een manier dat ik het ook snap?

superior-is
09/02/03, 00:47
Volgens mij is het niet beter uit te leggen wat bovenstaande heren al hebben gedaan. Wat precies snap je niet?

con-net
09/02/03, 00:51
Domeinregistratie met de domeinnaam doorsturen naar een andere website (url of ip-adres) = forwarding. Kan ook voor email (email forwarding) = alle email voor een domeinnaam doorsturen naar een bestaand email adres.

^Hieruit maak ik uit dat email forwarding bijv. als ik een mail stuur naar joop@webhostingtalk.nl stuur hij aan kan komen bij herman@hotmail.com Klopt dat?

En bij domein forwarding dat als je naar webhostingtalk.nl gaat op startpagina.nl uit kan komen, heb ik het zo goed of ben ik helemaal in de put gevallen?

Deimos
09/02/03, 00:51
Heb het anders geformuleerd, is het nu duidelijker? Zo niet mail / pm me of post een reply.

con-net
09/02/03, 00:53
Origineel geplaatst door Kenshin
Domeinregistratie met de domeinnaam doorsturen naar een andere website (url of ip-adres) = forwarding. Kan ook voor email (email forwarding) = alle email voor een domeinnaam doorsturen naar een bestaand email adres.

^Hieruit maak ik uit dat email forwarding bijv. als ik een mail stuur naar joop@webhostingtalk.nl stuur hij aan kan komen bij herman@hotmail.com Klopt dat?

En bij domein forwarding dat als je naar webhostingtalk.nl gaat op startpagina.nl uit kan komen, heb ik het zo goed of ben ik helemaal in de put gevallen?

Ja danku nu snap ik het wel beter...:)
En ik ben er ook achter gekomen dat shift+klik openen in nieuw venster is :D

WebBizz
09/02/03, 11:04
Origineel geplaatst door WebBizz
ADMIN EDIT: Niet al the gretig worden WebBizz, je weet vast wel waar ik op doel... :)

:D OK!

almar
09/02/03, 15:51
www.webforwarding.nl - www.mailforwarding.nl

Gr,

Almar

WebBizz
09/02/03, 20:06
Mooie domeinnamen!!

WebBizz
09/02/03, 20:07
Je bent er trouwens nog 1 (of 2) vergeten:
dnsforwarding.nl / ipforwarding.nl

Nu eens kijken wie ze als snelste registreert nu ik dit hier neer zet :D

almar
09/02/03, 20:09
Mmm,

Ik vind ze in ieder geval niet interessant. Voor de liefhebber zullen we maar zeggen. ;)

Gr,

Almar

WebBizz
09/02/03, 20:16
Ik ook niet, anders had ik ze nu al vastgelegd en het niet niet gepost.

cridea
10/02/03, 10:52
Ik bood eerst forwarding aan bij domeinen, nu biedt ik gewoon een mini-hostingpakketje aan waar ze dan zelf hun eigen forward bestandje in kunnen zetten met een frameset en eigen metatags.

WebBizz
10/02/03, 10:57
Hebben wij iets anders voor gevonden: we hebben een vast IP adres met een aantal php pagina's en een mysql database.

Losse domeinnamen met alleen url forwarding linken we in DNS door naar dit IP-adres, het script kijkt welke domeinnaam wordt aangeroepen en zoekt in de database de url op waarnaar geforward moet worden. Die wordt dan in een frame weergegeven.

De klant kan zelf inloggen in de database en voor elke domeinnaam de url wijzigen. Tevens kan er een titel, keywords en description worden opgegeven, die allemaal keurig door het script in dit frame worden gezet.

Werkt prima deze oplossing.

Domenico
10/02/03, 12:22
Origineel geplaatst door WebBizz
Hebben wij iets anders voor gevonden: we hebben een vast IP adres met een aantal php pagina's en een mysql database.

Losse domeinnamen met alleen url forwarding linken we in DNS door naar dit IP-adres, het script kijkt welke domeinnaam wordt aangeroepen en zoekt in de database de url op waarnaar geforward moet worden. Die wordt dan in een frame weergegeven.

De klant kan zelf inloggen in de database en voor elke domeinnaam de url wijzigen. Tevens kan er een titel, keywords en description worden opgegeven, die allemaal keurig door het script in dit frame worden gezet.

Werkt prima deze oplossing.

Gaat deze oplossing via een bestaand script?

cridea
10/02/03, 13:21
Origineel geplaatst door WebBizz
Hebben wij iets anders voor gevonden: we hebben een vast IP adres met een aantal php pagina's en een mysql database.

Losse domeinnamen met alleen url forwarding linken we in DNS door naar dit IP-adres, het script kijkt welke domeinnaam wordt aangeroepen en zoekt in de database de url op waarnaar geforward moet worden. Die wordt dan in een frame weergegeven.

De klant kan zelf inloggen in de database en voor elke domeinnaam de url wijzigen. Tevens kan er een titel, keywords en description worden opgegeven, die allemaal keurig door het script in dit frame worden gezet.

Werkt prima deze oplossing.

Netjes!

Maar hoe doe je het dan met meta-tags/title? Zit dat er ook bij?

WebBizz
10/02/03, 17:11
De metatags en titel van de pagina zitten ook in de database. Het script haalt alle gegevens uit de database en stelt dan het frame samen. De juiste pagina wordt dan getoond, inclusief titel en metatags, zodat alle losse domeinnamen ook (nuttig) bij zoekmachines aangemeld kunnen worden.

Is geen bestaand script, is door ons zelf gemaakt.

Deimos
10/02/03, 19:57
waarom allemaal een brakke oplossing? ik vind het namelijk niet zo netjes, zoals www.revoma.com werkt en www.gate-x.nl vind ik veel netter. Probeer maar eens te achterhalen waar deze sites daadwerkelijk draaien. En ik kan veraden dat het niet phobos.starhost.nl is :)

WebBizz
10/02/03, 20:15
Nee, HOSTED-BY.starhost.nl :)

WebBizz
10/02/03, 20:18
Origineel geplaatst door Deimos
waarom allemaal een brakke oplossing? ik vind het namelijk niet zo netjes, zoals www.revoma.com werkt en www.gate-x.nl vind ik veel netter.

Wat is er brak aan? De gemiddelde bezoeker merkt er niets van en ziet er niets van. Alleen jammer dat het systeem niet de email kan forwarden :(

Deimos
10/02/03, 20:20
Laat ik het zo stellen, beide sites staan fysiek niet op hetzelfde netwerk waar de server staat gehost maar, op een 1 of andere "gratis" account. Dit account is niet te vinden op een server waar Starhost op wat voor manier dan ook administrator opdrachten kan uitvoeren.

Persoonlijk vind ik het veel netter om ook www.domein.nl/dir/ik/plaatje.gif te kunnen gebruiken in plaats van de echte url. Verder heb je met de frame solution nog altijd klanten die het niet voor mekaar krijgen om of de website binnen het frame te laten. Dan wel met problemen om andere sites / links in een extern venster te laten openen.

cridea
10/02/03, 21:49
Daarom laat ik ook de klant de vrije keus, de een wil dit de ander dat, is lastig te ondervangen met 1 systeem...