PDA

Bekijk Volledige Versie : Gratis hosting klanten advies ?!



dfoxx
26/03/10, 17:16
Hallo,
Ik sta op het punt om een kleiner hosting bedrijf te kopen, deze heeft meer gratis acounts dan betaalde.
Ik heb zelf momenteel alleen maar betaalde pakketten.
Nu vraag ik mij af wat het beste is, die klanten verzoeken om een betaalde hosting account te nemen of anders een andere host zoeken, Of ook gratis hosting account aan gaan bieden.
Wie kan mij advies geven ?

M.v.g. Mathijs

vDong
26/03/10, 17:22
Hallo,
Ik sta op het punt om een kleiner hosting bedrijf te kopen, deze heeft meer gratis acounts dan betaalde.
Ik heb zelf momenteel alleen maar betaalde pakketten.
Nu vraag ik mij af wat het beste is, die klanten verzoeken om een betaalde hosting account te nemen of anders een andere host zoeken, Of ook gratis hosting account aan gaan bieden.


Ik vermoed dat de gratis klanten de manier was om de betaalde klanten binnen te halen, je kan door het hele bedrijfsconcept over te nemen misschien wel boze betaalde klanten krijgen als je de gratis accounts gaat wegjagen. Mag ik vragen waarom je overwogen hebt om een bedrijf met een compleet andere filosofie over te nemen?

dfoxx
26/03/10, 17:25
Omdat ik opzoek ben naar andere kleine webhosting bedrijven of klantenbestanden welke ik op kan kopen om mijn bedrijf verder uit te breiden.

marsipulami
26/03/10, 18:10
Dan zou ik toch zeker wel gaan investeren in betaalde klanten. nu ga je misschien de meerderheid van de klanten benadelen en dat is zeker niet goed voor je naam

dfoxx
26/03/10, 18:14
Dat is waar, mocht je nog betaalde klanten weten welke kunnen worden overgekocht dan verneem ik dat graag.

Spyder01
26/03/10, 19:28
Dat is waar, mocht je nog betaalde klanten weten welke kunnen worden overgekocht dan verneem ik dat graag.

Daar hebben we een apart forumonderdeel voor.

chielsen
26/03/10, 23:58
Probeer het anders eens met adverteren dan wel betaalde sponsoring.

The-BosS
27/03/10, 08:08
Zijn die gratis klanten ook daadwerkelijk klanten of zijn het vrienden, kennisen, ... van de oude hoster. Want in dit geval zou ik ze naar een betaalend pakket laten overgaan als het echte klanten zijn kan je ze altijd adviseren om naar een betalend pakket over te gaan en hun de voordelen uit te leggen. Zoals bvb betere sla en service en op gratis pakket trek uw eigen plan en verplichting om te vermelden dat de webhosting bij jou staat met eventueel logo en/of link.

Verder vindt ik het persoonlijk een beetje dom om alleen te investeren in klantenbestand, aangezien dit geen waarde heeft. Klanten zijn vrij om bij overname's contracten stop te zetten en naar iemand anders te gaan. Dit is natuurlijk een ander verhaal als je ook de hele infrastructuur overneemt want deze heeft natuurlijk wel waarde.

Colution
29/03/10, 09:48
Wat sommige ook al vermelden is dat je je klanten vriendelijk hoort te benaderen en te vertellen wat de voordelen zijn als hun een betaald hosting account bij je afnemen.

Daar naast is het verstandig om de klanten voortijdig in te lichten over de gang van zaken die gaan gebeuren, en vertel ze wat je graag wilt gaan berijken en waarom de klanten bij jou zouden moeten blijven.