PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen met mijndomein.nl



Evocati
25/03/10, 16:09
Beste mensen,

Ik heb sinds de opzegging van mijn domein bij mijndomein.nl geen hulp meer gehad.
Voor de opzegging kreeg ik antwoord op mijn vragen aan de helpdesk binnen een uur of 2, maar na de opzegging duurt het 3-5 dagen, terwijl een kennis van mij die daar een domein beheerd nog steeds de hulp binnen 2 uur krijgt.
Verder wou ik de opzegging annuleren en het domein ''upgraden'' naar een webhosting pakket.
Na dat te hebben gedaan stond er duidelijk dat ik mijn upgrade kon verwachten binnen een uur. Dus ik dacht, oké.
2 uur later, nog steeds geen upgrade dus ik voelde me een beetje negeert door mijndomein.nl omdat ik het domein eerder wou opzeggen. Ik zend dus een vraag naar de helpdesk van hun, en die word gewoon compleet genegeerd. Terwijl mijn vraag van een dag daarvoor, wel netjes werd beantwoord (vraagje over nameservers). Vandaag, nog steeds geen antwoord, dus wou ik de upgrade annuleren, wat blijkbaar niet mogelijk is.

Wat kan ik nu doen?

Hier zijn wat links en screenshots.
http://i40.tinypic.com/e71few.jpg
http://i43.tinypic.com/4gn3te.jpg
Hier word aangegeven dat het ''ongeveer'' 10 minuten zou duren. (http://www.mijndomein.nl/question/upgraden-van-je-domein/ik-wil-mijn-domeinnaam-upgraden-naar-een-totaalpakket.html)

Met vriendelijke groeten,
Jesse Buitenhuis.

ju5t
25/03/10, 16:13
Een aantal werkdagen wachten voor vragen zonder enige kennisgeving is in mijn optiek wat lang. Maar als je binnen een paar uur geen upgrade hebt en je bent hier ontevreden over, dat gaat mij wat ver.

Wat je kunt doen? Wachten. Er staat ook duidelijk dat de betaling bezig is (wat dat ook in moge houden).

Evocati
25/03/10, 16:15
Bedankt voor de hulp.

Het probleem ligt echter dat mensen die geen opzegging open hebben staan bij mijndomein.nl (o.a. wat kennissen en vrienden) wel de nodige hulp krijgen en binnen de gezegde 24 uur.

Ik wacht nog wel tot morgen, en anders word het tijd voor een telefoontje vrees ik.

Evocati
25/03/10, 21:47
Sorry voor de dubbele post,

Maar zijn er nog meer mensen met problemen bij mijndomein.nl?

ActieveMedia
26/03/10, 10:43
Misschien duurt de Betaling even? Staat er niet bij als je bijv via iDeal betaald dat het langer duurt?

Evocati
26/03/10, 10:44
Het was via automatische afschrijving maar het probleem is opgelost.

Toch bedankt.

BlackHorse
30/03/10, 15:37
Maar zijn er nog meer mensen met problemen bij mijndomein.nl?

Ik ben mijn websites aan het overzetten van mijndomein naar een andere provider. Mijn websites lagen met enige regelmaat plat en als ik dan vroeg wat er aan de hand was kreeg ik na 3 dagen een melding "de vhost is stuk".

Wat is een vhost????

Heb inmiddels een aantal websites overgezet en ik ben bezig met nog een aantal kreeg overigens nog een heel verbazend berichtje toen ik commentaar schreef op www.ispgids.com.

PerryKniest
01/04/10, 18:10
Ik ben mijn websites aan het overzetten van mijndomein naar een andere provider. Mijn websites lagen met enige regelmaat plat en als ik dan vroeg wat er aan de hand was kreeg ik na 3 dagen een melding "de vhost is stuk".

Wat is een vhost????

Heb inmiddels een aantal websites overgezet en ik ben bezig met nog een aantal kreeg overigens nog een heel verbazend berichtje toen ik commentaar schreef op www.ispgids.com.

Informatie over vhost: http://en.wikipedia.org/wiki/Vhost

Evocati
01/04/10, 18:11
Hebben ze geeneens cURL hoor.
Wat een goede host, niet dus.

de jong
16/09/10, 12:02
Inderdaad mijndomein.nl incasseert alleen maar.
Heb weer een automatische afschrijving gekregen waarop ik reageerde:

L.s. Ik heb in 2008 mijn domein opgezegd via fax en brief. De ontvangst was door jullie bevestigd alleen kreeg ik in 2009 weer een automatische incasso van jullie. Vervolgens heb ik nogmaals een opzegging via de fax en brief naar jullie verzonden. Deze was nogmaals bevestigd alleen moest ik wel een bedrag overmaken. Ok, geen probleem omdat deze keer mijn domein echt was beëindigd. Wordt er in 2010 weer een bedrag automatisch afgeschreven van mijn bankrekening en nu ben ik er echt klaar mee. Wat is het probleem met jullie administratie?? Want ik heb genoeg geduld en begrip getoond alleen wil ik nu ECHT van mijn DOMEIN af en ik wil er dus ook niet meer voor betalen!!!! Helemaal niet meer, zeg maar !!!!! Wat moet ik nu doen om jullie het EINDELIJK te laten begrijpen???? U zegt het maar en ik doen, nog een keer! Ik verneem het graag van u. Met vriendelijke groet,
de Jong

Daar werd weer zo op gereageerd:Tot maart dit jaar was het opzeggen van een .nl domeinnaam alleen per opzegformulier mogelijk. Ik kan geen enkel formulier vinden voor de domeinnaam yogasentric.nl, ook geen opzegbevestiging.
Ik ontvang dan graag een kopie van de bevestiging welke u zegt te hebben gehad.


Het opzeggen van een domeinnaam bij Mijndomein gaat als volgt:

Gaat u naar de website http://www.mijndomein.nl en klik op LOGIN bovenin. Als u met uw emailadres en wachtwoord bent ingelogd, ziet u in het rechter scherm een overzicht van uw domeinnamen. Als u op een van deze domeinnamen klikt krijgt u de knop "dit domein opzeggen" aangeboden.

Houdt u met het opzeggen van een domeinnaam altijd rekening met een opzegtermijn van 1 maand!
(Dit houdt in dat de opzegging uiterlijk 1 maand voor de vervaldatum aangevraagd dient te worden.)

Zodra uw opzegging is verwerkt dan krijgt u per email hierover bericht. Op uw supportpagina kunt u ook altijd zien of wij de opzegging ontvangen hebben bij de status van het domein staat dan "opzegging ontvangen".


Vriendelijke groeten,
Het Mijndomein support team

Waarop ik natuurlijk weer reageerde:
Dat is leuk, ik heb er helemaal zin in!
Raar dat ik geen inlog gegevens heb van jullie...
Zouden jullie mij hiervan willen voorzien? Dat zou dingen toch alweer wat makkelijker maken, anders kom ik natuurlijk nooit van jullie af.

P.S.: ben het niet eens met de gang van zaken, ik ga daarom ook radar hiervan op de hoogte brengen.
Kan me niet voorstellen dat ik de enige ontevreden klant ben...?!

Alvast bedankt voor alle moeite.

Met vriendelijke groet,
de Jong


Waarna ik meteen op mijn email een aanmaning van ze ontving van €76,- (TOP!)

Wat een geweldige service van MIJNDOMEIN.NL je kan ze NIET EEN BELLEN!!!

REGISTREER JE A.U.B. NIET BIJ MIJNDOMEIN.NL!!! 1 EN AL ELLENDE!!!!

opinion
16/09/10, 12:17
Hi de Jong,

Je had ipv je verhaal hier je verhaal te komen doen ook gewoon de bevestigingen van opzegging aan hun (deze heb je in je eigen administratie neem ik aan) kunnen sturen.

Dan was het opgelost geweest (neem ik aan.)

75 euro aanmaningskosten? Volgens mij mag dit niet volgens de wet (je had alleen een domein á 9 euro/jaar?)
Hier kun je gezien de situatie en het onrealistische bedrag heel makkelijk bezwaar op maken.

EK-Media
16/09/10, 13:22
Hi de Jong,

Je had ipv je verhaal hier je verhaal te komen doen ook gewoon de bevestigingen van opzegging aan hun (deze heb je in je eigen administratie neem ik aan) kunnen sturen.

Dan was het opgelost geweest (neem ik aan.)

75 euro aanmaningskosten? Volgens mij mag dit niet volgens de wet (je had alleen een domein á 9 euro/jaar?)
Hier kun je gezien de situatie en het onrealistische bedrag heel makkelijk bezwaar op maken.

Er zit volgens mij inderdaad een bepaald maximaal percentage op de aanmaningskosten.

opinion
16/09/10, 13:32
Dat dacht ik dus ook, maar kon geen bevestiging vinden

BDigitinternetdiensten
16/09/10, 16:11
Als mijndomein is wie ik denk dat het is, hebben ze een maand een dedi gehuurd bij mij. En waren daarna ineens verdwenen. Kan het mis hebben :)

ju5t
16/09/10, 16:23
Dan heb je het waarschijnlijk mis. Mijndomein is niet de kleinste domeinboer in ons koude kikkerlandje. Ik kan het mis hebben, maar zij draaien waarschijnlijk wel op eigen hardware.

SebastiaanStok
16/09/10, 21:13
Bij consumenten geld de volgende wet:

Bij het uitblijven van een betaling stuur je eerst een herinnering, daarin stel je een nieuwe termijn om te betalen. Als betaling dan nog uitblijft mag je eenmalig de handelsvertragingsrente in rekening brengen.

Voor consumenten is deze voor dit jaar vast gelegd op 2.25%
75 euro is dan inderdaad opmerkelijk hoog.

http://www.kvk.nl/wetten_en_regels/contracten/wat_is_een_contract/wettelijke_rente_bij_betalingsachterstand/

maxnet
17/09/10, 12:45
Als betaling dan nog uitblijft mag je eenmalig de handelsvertragingsrente in rekening brengen.

Voor consumenten is deze voor dit jaar vast gelegd op 2.25%
75 euro is dan inderdaad opmerkelijk hoog.


Da's alleen de rente.
Dan heb je de incasso kosten nog.

http://www.rechtspraak.nl/Naar+de+rechter/Landelijke+regelingen/Sector+kanton/Liquidatietarieven+rechtbank+sector+kanton.htm

Dat kan samen de oorspronkelijke vordering best op een dergelijk bedrag uitkomen.

Blacky
17/09/10, 16:01
Ja leuk, maar hij heeft 2x een schriftelijke bevestiging van een opzegging. Als er dan niet aan die opzegging voldaan wordt terwijl wel schriftelijk bevestigd is, dan blijft mijndomein in gebreke en kunnen ze vragen wat ze willen maar dan denk ik toch dat ze pech hebben.

Als die schriftelijke opzeggings bevestigingen nog in bezit zijn, zou ik eens een goede jurist raadplegen. Bij mijn weten is een schriftelijke opzegging die bevestigd is door de wederpartij rechtsgeldig.

eMiz0r
21/09/10, 20:07
Als mijndomein is wie ik denk dat het is, hebben ze een maand een dedi gehuurd bij mij. En waren daarna ineens verdwenen. Kan het mis hebben :)

Je gaat me niet vertellen dat je als webhoster nog nooit van de grootste partij in Nederland gehoord hebt he? :D

Staan gewoon keihard nummer 1 in de SIDN top 100.

Even dat terzijde: ze zullen door een rechter nooit meer dan Rapport Voorwerk II aan incassokosten toegewezen krijgen. "Administratiekosten" van 25 euro en dat soort andere fratsen mag je weigeren te betalen. Die zullen ze ook niet op je kunnen verhalen. Voor de zekerheid nog een keer de link die maxnet al postte:

http://www.rechtspraak.nl/Naar+de+rechter/Landelijke+regelingen/Sector+kanton/Liquidatietarieven+rechtbank+sector+kanton.htm

dreamhost_nl
21/09/10, 20:52
Je gaat me niet vertellen dat je als webhoster nog nooit van de grootste partij in Nederland gehoord hebt he? :D

Staan gewoon keihard nummer 1 in de SIDN top 100.


Als je geen registrar bent, heb je hier geen toegang toe. Daarnaast is het volgens mij ook niet toegestaan om dit soort info publiekelijk te bespreken... :nono:

Freakingme
22/09/10, 20:36
Dat doen ze zelf anders ook geregeld. En in het verleden is de top 10 ook wel veelvuldig gepost op internet (oznder absolute getallen), dus melden wie er op nummer 1 staat lijkt me niet het probleem. Wel respect voor de hoster die mijndomein.nl op 1 server weet te hosten :lovewht:

eMiz0r
22/09/10, 21:05
Als je geen registrar bent, heb je hier geen toegang toe. Daarnaast is het volgens mij ook niet toegestaan om dit soort info publiekelijk te bespreken... :nono:

Hoho, we wonen nog altijd in Nederland he, niet in Noord-Korea of een andere bananenrepubliek. Er mag echt wel gecommuniceerd worden over de top 100, alleen mag die top 100 niet in zijn volledigheid gepost worden.

Zou wat wezen :D