PDA

Bekijk Volledige Versie : Game op VPS



Jordy8
25/03/10, 15:25
Hallo, ik weet niet zeker of dit het goede forum is voor mijn vraag, maar is het handig om een eigen game op een VPS te zetten? Is dit veilig, omdat er ook andere sites op een VPS zitten? Of kan ik voor een game beter een DS doen?

Groeten Jordy

SF-Jeroen
25/03/10, 15:54
Volgens mij snap je nog niet helemaal wat eens VPS is. Een VPS is een soort van "jailed" omgeving. Hier draaien dus geen andere site's op behalve als jij ze er zelf op zet. Of een dedicated server een betere keus is hangt van een aantal dingen af; welke game, hoeveel spelers, specificaties vps, etc.

rensariens
25/03/10, 15:56
Hallo, ik weet niet zeker of dit het goede forum is voor mijn vraag, maar is het handig om een eigen game op een VPS te zetten? Is dit veilig, omdat er ook andere sites op een VPS zitten? Of kan ik voor een game beter een DS doen?

Groeten Jordy

Beide is mogelijk, maar een dedicated is over het algemeen wel aan te raden. Indien je voor een VPS gaat, neem er dan een met gegarandeerde resources (op basis van Xen bijvoorbeeld).

Jordy8
25/03/10, 18:05
Hoe bedoel je precies dat laatste? (ben niet helemaal bekend met VPS etc, sorry):-)

marsipulami
25/03/10, 18:55
XEN is het platform waar de VPSsen op draaien, netzoals je vmware esx/i hebt bijvoorbeeld

1Ago
25/03/10, 19:41
Uiteraard is dat mogelijk, waarom niet?
Wel opletten als je teveel CPU/RAM gaat gebruiken dat je andere tasks hiervan geen/niet teveel hinder ondervinden. Als dit toch zo zou zijn zou je best toch een dedicated huren.

Mark17
25/03/10, 21:12
Let op dat het geheel ook op een platform staat met snelle hardeschijven. De disk snelheid kan ook een probleem vormen op termijn (naast CPU belasting en RAM gebruik).

Colution
27/03/10, 17:32
Mocht je eventueel vragen hebben op gamehosting gebied kan je ook altijd bij mij terecht, heb nu 2 jaar ervaring met dit soort services.

Groetjes!:thumbup:

ju5t
27/03/10, 17:43
Wat bedoel je met een 'eigen game'? Wil je een gameserver van een door een spelontwikkelaar geleverde game of heb je zelf in PHP (of wellicht een andere programmeertaal) een game ontwikkeld en wil je deze ergens onder brengen?

Colution
27/03/10, 17:46
Wat bedoel je met een 'eigen game'? Wil je een gameserver van een door een spelontwikkelaar geleverde game of heb je zelf in PHP (of wellicht een andere programmeertaal) een game ontwikkeld en wil je deze ergens onder brengen?

Heb zelf het idee dat ie gewoon een eigen Gameserver bedoeld, neem anders aan dat hij dit wel had omschreven. En uiteraard hij nog nieuw is in dit onderwerp wat hij zelf ook aangeeft.

Jordy8
27/03/10, 18:39
Sorry, ik bedoelde eigenlijk een game die ik zelf heb gemaakt (zoals www.travian.nl)

ju5t
27/03/10, 18:47
Sorry, ik bedoelde eigenlijk een game die ik zelf heb gemaakt (zoals www.travian.nl)

Let dan vooral op de code van je game. Hiermee kun je vaak de meeste snelheidswinst behalen. Overigens samen met het optimaliseren van je SQL queries. Een VPS moet over het algemeen voldoende zijn, eventueel kun je hier in de toekomst een tweede aan toevoegen die je database taken gaat vervullen.

Vergeet ook niet het beheer van de server. Wanneer deze de beveiliging mist die je eigenlijk verwacht en tijdens het programmeren van je spel is er een fout ingeslopen, dat kun je voor behoorlijke problemen komen te staan. Mocht je de kennis niet hebben om een server te configureren kun je hier een managed dienst voor afnemen. Dan heb je wel de vrijheid om je spel te ontwikkelen maar niet de zorgen van het beschikbaar houden van je server.

Colution
27/03/10, 19:02
Jordy8,

Ik denk dat het dan verstandig is om bij een hoster een reseller aan te vragen ( of eventueel een vps met daarop een webapplicatie erop zodat je het kunt proberen. Mocht je verdere vragen hebben dan horen wij het wel weer !

Met vriendelijke groet,

DUR0N
28/03/10, 00:48
Let op dat het geheel ook op een platform staat met snelle hardeschijven. De disk snelheid kan ook een probleem vormen op termijn (naast CPU belasting en RAM gebruik).

Voor gamehosting? Dat draait toch bijna uitsluitend uit de ram?

Colution
28/03/10, 03:19
Voor gamehosting? Dat draait toch bijna uitsluitend uit de ram?

Nee dat is totaal niet zo.. Er zijn vele componenten die een rol spelen tijdens het proces van een gameserver. Je zult merken dat je systeem gouw genoeg zult gaan swappen mocht hij al wat overbelast raken!

Jesperw
28/03/10, 07:52
Volgens mij snap je nog niet helemaal wat eens VPS is. Een VPS is een soort van "jailed" omgeving.
Jailed? Bij mij niet hoor, da's alleen bij dat OpenVZ spul het geval te noemen. Op een fatsoenlijke VPS kun je technisch gezien prima een gameserver runnen. Of je je ISP daar een plezier mee doet is een ander verhaal, maar het kan prima.

Jordy8
28/03/10, 14:54
Wat houdt het precies in om een reseller af te sluiten?

DC^
28/03/10, 14:57
Wat houdt het precies in om een reseller af te sluiten?

Hier staat daar meer info over: http://tinyurl.com/y9g762z

Jordy8
28/03/10, 15:15
Ik kan alleen hier iets vinden, maar daar wordt ik niet wijzer van:
http://www.mijnhostingpartner.nl/reseller/

marsipulami
28/03/10, 15:31
Hoezo wordt hem nu weer aangeraden een resellerpakket af te sluiten?

Een reseller pakket is het wederverkopen van diensten, dus stel jij neemt een webhostingpakket als reseller, dan kan jij die ruimte(en traffic etc.) opdelen en doorverkopen aan jou klanten.

Maar goed volgens mij is dat niet wat hij hier zoekt.

Daan__
28/03/10, 16:09
Zoals ik het zie op http://www.travian.nl/ gaat het om een browser game. Dus dat moet prima kunnen op een VPS.


Wellicht is in eerste instantie een eenvoudig hosting account al voldoende!

DUR0N
28/03/10, 16:31
Nee dat is totaal niet zo.. Er zijn vele componenten die een rol spelen tijdens het proces van een gameserver. Je zult merken dat je systeem gouw genoeg zult gaan swappen mocht hij al wat overbelast raken!

Ik ben wel over FPS servers aan het denken. Het gaat hier blijkbaar over een browser game, en dan heb je natuurlijk gelijk.

Jordy8
28/03/10, 17:19
Ok, maar is iets als het totaalpakket (helemaal rechts) ook goed:http://www.mijnhostingpartner.nl/produkten/meerinformatie.asp

gjtje
28/03/10, 17:28
Als je een lijstje hebt met wat het moet ondersteunen (database, programmeertaal, etc) kan je die het beste even naar de hosting partij sturen met de vraag of dat kan. Weet je gelijk of ze een beetje netjes reageren. ;)

Jordy8
28/03/10, 18:03
programmeertaal: in ieder geval php
Database ongeveer 10

Ervaringen op internet met Mijn Hosting Partner zijn uitstekend.

Mark17
28/03/10, 18:16
Dan mail je ze even en wacht je even op een antwoord. Geef ook even aan waarvoor je het wilt gebruiken, niet alle partijen staan dit soort games toe op shared webhosting.

Jordy8
28/03/10, 18:20
Ok, maar zou dat in principe voldoende zijn, en dan geen VPS?

Mark17
28/03/10, 18:24
Ik zie voor de start zo geen probleem. Als je veel bezoekers gaat krijgen zijn andere oplossingen echter vaak wel beter.

Let op: de AV heb ik niet doorgelezen, ik heb enkel op die ene pagina gekeken naar problemen.

The-BosS
28/03/10, 18:41
Database ongeveer 10

10 wat? 10 database's, 10 tabellen, 10 queries, 10kb/mb/gb groot?

Colution
28/03/10, 22:46
Hoezo wordt hem nu weer aangeraden een resellerpakket af te sluiten?

Een reseller pakket is het wederverkopen van diensten, dus stel jij neemt een webhostingpakket als reseller, dan kan jij die ruimte(en traffic etc.) opdelen en doorverkopen aan jou klanten.

Maar goed volgens mij is dat niet wat hij hier zoekt.

Of hij heeft een goedkopere dienst waar hij normaal meer voor betaald ?

ju5t
28/03/10, 23:15
Of hij heeft een goedkopere dienst waar hij normaal meer voor betaald ?

Huh? Leuk als je minder hoeft te betalen voor iets wat je niet nodig hebt, maar nog leuker is het om minder te betalen voor wat je daadwerkelijk nodig hebt. Wat moet je met een reseller pakket als je het niet gebruikt?

Een simpele browser based game kan gewoon op een hosting pakket draaien, afhankelijk van hoe de desbetreffende provider hier tegen aan kijkt. De criminal-like games hebben geen geweldige reputatie en er zijn daardoor voldoende providers die dit liever niet op een shared server plaatsen. Maar als je zelf een spel ontwikkelt en je code is gewoon voor elkaar moet elke partij dit gewoon kunnen hosten.

Het is allemaal niet zo moeilijk. Mark17 slaat de spijker aardig op z'n kop. Stuur ze gewoon een e-mail, dan heb je gelijk contact en weet je hoe het er aan toe gaat. Reageren ze naar jou idee te laat (pas na enkele dagen), weet je voldoende en kun je ergens anders je geluk zoeken.

Colution
29/03/10, 01:06
Wat moet je met een reseller pakket als je het niet gebruikt?

Het is allemaal niet zo moeilijk. Mark17 slaat de spijker aardig op z'n kop. Stuur ze gewoon een e-mail, dan heb je gelijk contact en weet je hoe het er aan toe gaat. Reageren ze naar jou idee te laat (pas na enkele dagen), weet je voldoende en kun je ergens anders je geluk zoeken.

Je hebt inderdaad gelijk, maar mocht je code echt een uniek iets zijn en je begint mensen te krijgen zul je zien dat qua server vaak al aan een tax gaat zitten. Dus denk ik zo beter gelijk goed dan dadelijk een account die suspended zit.

vipeax
29/03/10, 01:48
Dus denk ik zo beter gelijk goed dan dadelijk een account die suspended zit.


En wat is het voordeel van een reseller account in dat geval?

Het enige wat je bij een reseller account krijgt (t.o.v. shared hosting) is de optie om zelf shared hosting pakketjes weg te geven.... Of hij als shared host te veel resources gebruikt, of 1 van de accounts op zijn reseller account, bij beide zal de host gaan klagen.

Shared -> VPS -> Dedicated/Colocated, niet Shared -> Reseller -> VPS -> Dedicated/Colocated

ju5t
29/03/10, 09:51
En wat is het voordeel van een reseller account in dat geval?

Inderdaad. Bij een reseller kunnen dezelfde limieten gelden als bij een shared hosting account. Dus dat heeft geen zin.

Colution
04/04/10, 01:08
Inderdaad. Bij een reseller kunnen dezelfde limieten gelden als bij een shared hosting account. Dus dat heeft geen zin.

Dan zou de meest liggende oplossing zijn een VPS, Virtual Private Server. Mits je budget wat groter is natuurlijk.

- En graag meld ik nog een vrolijke pasen iedereen toe