PDA

Bekijk Volledige Versie : SIDN verlaagt bijzondere tarieven per 1 april



SIDN
24/03/10, 09:40
Per 1 april 2010 voert SIDN een aantal wijzigingen door in de tarieven voor de mutatie van .nl-domeinnamen. De wijzigingen vloeien voort uit de gewijzigde procedures in DRS5. Voor een aantal bijzondere tarieven, zoals* de kosten voor een onterecht bezwaar tegen een verhuizing, is de grondslag vervallen. Voor een aantal andere processen geldt dat het in DRS5 eenvoudiger wordt, wat een tariefsverlaging tot gevolg heeft.

Verlaagde tarieven
De komst van DRS5 zorgt ervoor dat bijvoorbeeld overnames van registrars aanzienlijk minder werk vergen dan in DRS4. Om deze reden worden deze tarieven sterk in prijs verlaagd. Ook verlagen wij het tarief voor het uit quarantaine halen van een domeinnaam door een bestaande registrar. Hiermee geven wij, mede met het oog op de ontwikkeling van dit tarief bij peers, gehoor aan het verzoek uit het registrarsveld. Er worden geen tariefsverhogingen doorgevoerd.

Wat betekenen de wijzigingen voor u?
De betreffende transacties worden vanaf 1 april niet meer of tegen het lagere tarief in rekening gebracht. Het gaat om transacties die achteraf gefactureerd worden, dus u ziet de nieuwe tarieven terug in de factuur die u begin juli 2010 ontvangt. Omdat het allemaal tarieven betreft die relatief weinig voorkomen zijn de gevolgen beperkt. Een compleet overzicht van de tarieven vindt u op de registrarssite.

Heeft u vragen over de nieuwe tarieven, neemt u dan contact op met onze afdeling Registratie en Service via e-mailadres support@sidn.nl of telefoonnummer 026-352 55 55.

martysmarty
24/03/10, 10:13
Ik heb nooit begrepen waarom uit quarantaine halen bij andere registrar duurder is, dan het bij de huidige te doen. Dit gat is nu helaas alleen maar groter geworden.

Verder is een prijsverlaging uiteraard altijd goed.

Spyder01
24/03/10, 10:21
Ik zie dit als een grote 1 april grap :) Met DRS5 is in mijn ogen weinig makkelijker geworden (en getuige andere topics ben ik niet de enige). Een prijsverlaging is altijd goed.

aristo
24/03/10, 11:18
Het is nog geen 1 april. En minder betalen is, zoals je zegt, altijd goed.

vr.gr. Eef Weenink

Spyder01
24/03/10, 11:29
Het is nog geen 1 april. En minder betalen is, zoals je zegt, altijd goed.

vr.gr. Eef Weenink

De beste 1 april grappen beginnen voor 1 april. Anyway, we zien wel waar het schip strand.

Mikey
24/03/10, 12:23
Ik zie dit als een grote 1 april grap :) Met DRS5 is in mijn ogen weinig makkelijker geworden (en getuige andere topics ben ik niet de enige). Een prijsverlaging is altijd goed.

Misschien dat je toch zelf eens in de spiegel moet kijken, als jij verzuimd hebt om er voor je goed in te werken in het drs kan ik me voorstellen dat het omslachtiger werkt. Voor iedereen die er wel serieus naar gekeken hebben valt het allemaal best mee. Als ik voor ons zelf spreek en vanuit het drs, dan is deze vooruitgang een werkelijke verademing... Wat betreft de andere topics gaat het of om bekende bugs, of de persoon in kwestie leest gewoon slecht. Maar klagen blijft natuurlijk de makkelijkste drempel, of de fout nu bij diegene zelf ligt of ergens anders. Dat is iets wat nooit vermeld wordt.

Spyder01
24/03/10, 12:42
Misschien dat je toch zelf eens in de spiegel moet kijken, als jij verzuimd hebt om er voor je goed in te werken in het drs kan ik me voorstellen dat het omslachtiger werkt. Voor iedereen die er wel serieus naar gekeken hebben valt het allemaal best mee. Als ik voor ons zelf spreek en vanuit het drs, dan is deze vooruitgang een werkelijke verademing... Wat betreft de andere topics gaat het of om bekende bugs, of de persoon in kwestie leest gewoon slecht. Maar klagen blijft natuurlijk de makkelijkste drempel, of de fout nu bij diegene zelf ligt of ergens anders. Dat is iets wat nooit vermeld wordt.

Ik hoef niet in de spiegel te kijken. Het is hier allemaal goed getest en draait fatsoenlijk. Er waren wat issues met de EPP-poll en er waren meer die er last van hadden. Dat lijkt hier nu wel weer goed te werken.

Verder is zoals meer aangeven de webinterface omslachtig en werkt niet fijn. Ondanks dat we die amper zullen gaan gebruiken is het wel een irritatiepunt voor wanneer het wel gebruikt wordt. En die tijd van 5 dagen voor verhuizingen met een token e.d. vind ik nou ook niet bepaald een vooruitgang.

Net zoiets vreemds is het contactpersoon / bedrijfsnaam gebeuren. Ook daarin zijn wij niet de enige die het merken.

Ik heb nergens gezegd dat alles wat de SIDN doet verkeerd is, maar her en der laten ze voor zo`n instantie toch wel de nodige steken vallen. Die verlagingen in de kosten omdat DRS5 eenvoudiger is, is alleen maar een goed punt. Gaat mij meer om het haken / ogen verhaal in combinatie met...