PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS Down



zimmie
22/03/10, 21:03
Beste mensen,

Ik heb verleden vrijdag een VPS besteld met direct admin vandaag wilde ik inloggen. echter via VNC FTP en internet kan ik geen connectie meer krijgen met de server.

Ik ben hierin totaal niet bekent tips om het online te krijgen zou ik graag ontvangen.

Geert-Jan
22/03/10, 21:07
pingbaar?

Marco Mahieu
22/03/10, 21:08
Beste mensen,

Ik heb verleden vrijdag een VPS besteld met direct admin vandaag wilde ik inloggen. echter via VNC FTP en internet kan ik geen connectie meer krijgen met de server.

Ik ben hierin totaal niet bekent tips om het online te krijgen zou ik graag ontvangen.

Foutmelding?
SSH connectie wel mogelijk?
Controle paneel om de VPS te beheren?

Heb je al contact met de provider opgenomen?

zimmie
22/03/10, 21:44
Met een ping krijg ik geen reactie...
met niets krijg ik reactie

Ik heb de support afdeling een mail verstuurd geen reactie (logisch is al laat)
Als ik om support via tel moet vragen moet ik nu 20 euro per kwartier betalen daar heb ik geen zin in.

Geert-Jan
22/03/10, 21:47
Met een ping krijg ik geen reactie...
met niets krijg ik reactie

Ik heb de support afdeling een mail verstuurd geen reactie (logisch is al laat)
Als ik om support via tel moet vragen moet ik nu 20 euro per kwartier betalen daar heb ik geen zin in.

stuur me het ip eens dan.

Die zal ik checken, daarna 10 euro per kwartier :lovewht:

Ahmed
22/03/10, 21:52
Lijkt me wanneer het een genuine storing betreft je niets hoeft te betalen?

zimmie
22/03/10, 21:56
Als het een storing door hun schuld is ga ik daar weg.. een nog niet gebruikte vsp server offline? is niet acceptabel vind ik

Mark17
22/03/10, 21:58
Als het een storing door hun schuld is ga ik daar weg.. een nog niet gebruikte vsp server offline? is niet acceptabel vind ik

Wacht eerst af wat de oorzaak van de downtime is, hebben ze geen controlpanel waar je dingen van de VPS kunt zien. En hem eventueel een reboot kunt geven?

Trouwens wat voor SLA heb je dat je nu verwacht dat er iemand je telefonisch te woord gaat staan zonder dat er kosten aan verbonden zijn?

Ahmed
22/03/10, 21:59
laat me raden; dubbeltje eerste rang?

zimmie
22/03/10, 22:06
Geert is eff aan het checken..

Dat het niet werkt kan best aan mij liggen natuurlijk ga hier ok zeker geen host noemen vind ik niet fair

Geert-Jan
22/03/10, 22:20
IP is hartstikke dood, wat dus betekent dat TS zichzelf niet in een blacklist heeft opgenomen.
Via VNC viewer, welke door hoster wordt geleverd voor de grafische interface, kan ik ook niet connecten met ip adres.
Storings pagina meldt (nog) geen nieuws over een mogelijke storing op een node.
Als ik een traceroute doe naar het IP, en naar de website van de hoster, dan loop ik bij het VPS (dode) IP vast op een switch / router / node.

Rest Zimmie niets anders dan een een mail te sturen, en wachten op antwoord. Als het i.d.d. een switch of node is, dan mag je gerust aannemen dat ze die eerst fixen, daarna de mail. Even rustig afwachten hoe het opgepakt wordt....

zimmie
22/03/10, 22:23
IP is hartstikke dood, wat dus betekent dat TS zichzelf niet in een blacklist heeft opgenomen.
Via VNC viewer, welke door hoster wordt geleverd voor de grafische interface, kan ik ook niet connecten met ip adres.
Storings pagina meldt (nog) geen nieuws over een mogelijke storing op een node.
Als ik een traceroute doe naar het IP, en naar de website van de hoster, dan loop ik bij het VPS (dode) IP vast op een switch / router / node.

Rest Zimmie niets anders dan een een mail te sturen, en wachten op antwoord. Als het i.d.d. een switch of node is, dan mag je gerust aannemen dat ze die eerst fixen, daarna de mail. Even rustig afwachten hoe het opgepakt wordt....

Hallo Geert,


Heel erg bedankt voor je goede hulp en uitleg!

Piwi-Web
23/03/10, 00:35
2 uur later nog altijd niks gehoord ? :)

zimmie
23/03/10, 00:48
Klopt nog niks gehoord.. echter ik heb via Hostnaam console vnc net de vps kunnen restarten nu doet alles het weer.. waar het aan ligt is een raadsel vanmiddag deed alles het nog en heb zelf niets op de server gezet

Mikey
23/03/10, 00:49
2 uur later nog altijd niks gehoord ? :)

Geen SLA is ook best effort qua reacties lijkt mij. En als de node geen verstoring heeft lijkt me niet dat er hard gerend gaat worden....

Piwi-Web
23/03/10, 01:23
Geen SLA is ook best effort qua reacties lijkt mij. En als de node geen verstoring heeft lijkt me niet dat er hard gerend gaat worden....

Volledig mee eens hoor ;)

Magus
23/03/10, 14:51
was de vps wellicht nog zo vers dat deze nog niet volledig geinstalleerd/actief was? Of ben je er intussen achter waarom deze plat ging als de vps eerder wel draaide?

zimmie
23/03/10, 15:15
De VPS was wel actief via direct admin heb ik mijn account geedit.. daarna was hij ook nog actief.. echter op de vraag waarom deze vps plots down was heb ik geen antwoord ontvangen van de host. (dit zou ik natuurlijk wel graag willen weten in verband met herhaling)

dreamhost_nl
24/03/10, 12:55
Wellicht dit? http://www.ispam.nl/archives/16352/oorzaak-van-storing-equinix-enschede-nog-onbekend/
Maar dat hoor je bij je dediboer natuurlijk op te kunnen vragen.

Yourwebhoster
24/03/10, 14:55
Das van gisteren; hij had het probleem al eerder.