PDA

Bekijk Volledige Versie : Maildir bestanden opnieuw versturen



rackhost.be
22/03/10, 18:49
Bij een domein werkten plots de inkomende mail niet meer (directadmin).
Overige domeinen hadden geen problemen, ook niets in de logs gevonden.
Testen van versturen naar deze emailadressen waren in logs steeds succesvol.

Uiteindelijk account gebackuped (directadmin) en deze onmiddellijk gerestored. Accounts konden opnieuw mail ontvangen.

Maar deze klant mist wat mails. Heb de queue gecontroleerd, maar daar zat bitter weinig.

Onder /Maildir/curr van deze user/emailaccount vind ik de mails terug, maar hoe krijg ik deze opnieuw in de queue om te versturen?

Marco Mahieu
22/03/10, 21:04
Bij een domein werkten plots de inkomende mail niet meer (directadmin).
Overige domeinen hadden geen problemen, ook niets in de logs gevonden.
Testen van versturen naar deze emailadressen waren in logs steeds succesvol.

Uiteindelijk account gebackuped (directadmin) en deze onmiddellijk gerestored. Accounts konden opnieuw mail ontvangen.

Maar deze klant mist wat mails. Heb de queue gecontroleerd, maar daar zat bitter weinig.

Onder /Maildir/curr van deze user/emailaccount vind ik de mails terug, maar hoe krijg ik deze opnieuw in de queue om te versturen?

Even een hele stomme vraag, zat de user over zijn schijfruimte heen.

DirectAdmin verwerkt standaard namelijk geen e-mails meer op het moment dat een user over zijn toegewezen schijfruimte heen zit. E-mails worden dan centraal vastgehouden, en pas verwerkt als de user weer voldoende ruimte beschikbaar hebt.

Misschien wist je dat allemaal al, maar voor het geval je dat nog niet wist, dat kan misschien de reden zijn dat de user geen inkomende mails meer binnen kreeg.

rackhost.be
22/03/10, 21:08
Even een hele stomme vraag, zat de user over zijn schijfruimte heen.

DirectAdmin verwerkt standaard namelijk geen e-mails meer op het moment dat een user over zijn toegewezen schijfruimte heen zit. E-mails worden dan centraal vastgehouden, en pas verwerkt als de user weer voldoende ruimte beschikbaar hebt.

Misschien wist je dat allemaal al, maar voor het geval je dat nog niet wist, dat kan misschien de reden zijn dat de user geen inkomende mails meer binnen kreeg.

yeps i know, maar dat was niet het geval

ik zie de mails wel allemaal zitten onder folder /Maildir/cur van de emailaccount maar weet niet onmiddellijk hoe ik deze kan versturen van daaruit

voorbeeld:

-rw-r----- 1 ddrinks mail 8.9K Mar 22 17:38 1269272368.H920655P9433.decaserver11.be:2,S
-rw-r----- 1 ddrinks mail 5.1K Mar 22 17:38 1269272552.H942977P15541.decaserver11.be:2,S
-rw-r----- 1 ddrinks mail 27K Mar 22 17:38 1269275573.H400600P8562.decaserver11.be:2,RS
-rw-r----- 1 ddrinks mail 2.7K Mar 22 17:38 1269275653.H795031P8718.decaserver11.be:2,RS

It-Biz
22/03/10, 21:23
Maildir/cur is normaal de "inbox directory" met berichten die al gelezen zijn.

rackhost.be
22/03/10, 21:24
Maildir/cur is normaal de "inbox directory" met berichten die al gelezen zijn.

vreemd en deze bevinden zich niet in de inbox

Marco Mahieu
22/03/10, 21:28
vreemd en deze bevinden zich niet in de inbox

Heb je al geprobeerd via webmail (squirrelmail) te kijken? Probleem kan anders namelijk ook altijd nog bij de computer liggen.

rackhost.be
22/03/10, 21:41
Heb je al geprobeerd via webmail (squirrelmail) te kijken? Probleem kan anders namelijk ook altijd nog bij de computer liggen.

klant gebruikt enkel roundcube,
had daarin dan ook gecontroleerd idem squirrel