PDA

Bekijk Volledige Versie : Onderhoud server datacenter



kingdollar
21/03/10, 22:39
hallo,

Ik heb weinig technische kennis wat betreft servers in een datacenter.
Nou vroeg ik me af of ik met bedrijf A of bedrijf B iets van een (onderhouds) contract kan afsluiten zodat ik die maar hoef te bellen en er dan verder zelf technisch gezien geen omkijken naar heb.
En dan heb ik het over het plaatsen van de server, periodiek onderhoud,als de server crasht of als er iets op geïnstalleerd moet worden of is vastgelopen.
Nou heb ik verschillende dingen gegoogled, maar ik heb niet precies kunnen vinden wat ik bedoel, ik hoop dat er hier iemand is die mij hier een concreet anwoord op kan geven.

Mvg Kingdollar

DUR0N
21/03/10, 22:43
Wat je zoekt zijn managed dedicated servers. Zie dat je een goed support contract hebt (gold- titanium - pro - whatever) bij een partij met een goeie reputatie op dat vlak.

kingdollar
21/03/10, 22:57
Bedankt Duron, voor het snelle antwoorden.
En zit ik dan echt alleen aan Nederland vast of kan het ook in het buitenland?
Heb je nog een tip wat betreft een een partij met een goede reputatie en goede support?

Ahmed
21/03/10, 23:01
Ik denk dat TS bedoelt dat hij een extern bedrijf in wil huren voor een SLA om zijn server(s) te beheren en in de gaten te houden.

Maw een partij die de servers (welke niet bij hun gekocht, ondergebracht zijn of dat zij deze geïnstalleerd hebben ) beheert voor TS.

Mark17
22/03/10, 03:28
Zodra het enkel om beheer gaat kun je vaak de partij waar je colocatie af wil nemen het beste aan kijken wie hun adviseren. Dan heb je iemand die bij bepaalde problemen vaak ook op de vloer kan komen om het op te lossen (ten minste als het goed geregeld is). Het kost mogelijk iets meer, maar als het bijv. je colocatie leverancier is dan kun je mogelijk een goed SLA krijgen voor het geheel buiten jouw hardware om. Bij een dedicated server leverancier kan dat er mogelijk ook nog onder vallen.

Tip: vraag bij een aantal partijen op wat ze op dit gebied aanbieden (dus op het vlak van beheer/SLA/colocatie/dedicated servers) en ga dan met enkelen verder om offertes op te vragen. Vraag tevens of ze het beheer voor andere partijen doen (wel zo slim om referenties waar mogelijk te controleren en ga voor een goed gevoel).