PDA

Bekijk Volledige Versie : 10 Jaar BrinkhostDotCom, Verhuizing/adreswijziging



brinkie
21/03/10, 20:59
Webhoster en ICT Dienstverlener BrinkhostDotCom bestaat deze maand 10 jaar!

Begonnen in maart 2000 als een kleine webhoster, een uitvloeisel van diverse succesvolle commerciële websites waarmee reeds in 1996 was gestart, mag BrinkhostDotCom deze maand haar tienjarige jubileum 'vieren'.

Wie in een tijd waarin veel "dotcommers" het niet overleefden een bedrijf begon in de hosting -nota bene in de maand van de roemruchte beursgang van WorldOnline- kreeg, zo was onze ervaring, de nodige sceptische blikken. Zelfs de belastinginspecteur geloofde niet dat het bedrijf(je) een succes kon worden en kwam pas na ruim een half jaar eens kijken "of de toko nog bestond". Maar doorzettingsvermogen, een nuchtere Groninger kijk op de zaken maar bovenal een doordacht (financieel) beleid zorgden er voor dat het bedrijf groeide van een "zolderkamerhost" tot een serieuze onderneming. Door een overname in 2003 verdubbelde zelfs in één klap het klantenbestand.

In 2005 werd overgegaan van lease-servers naar eigen servers. In 2007 werd een kantoorpand in Noordhorn in gebruik genomen. In dat zelfde jaar werd tevens overgestapt van een datacentrum in Amsterdam naar SIG Telehousing in Groningen waar inmiddels vier dedicated servers zijn ondergebracht op het netwerk van CJ2. Drie van de servers worden gebruikt voor het hosten van cliënten van BrinkhostDotCom. Variërend van particulieren, MKB-ers, kerken, stichtingen tot resellers die hun eigen klanten hosting aanbieden op onze servers. De 4e server wordt gebruikt voor diverse projecten en ontwikkeling.

Verhuizing & heropening!
Ingaande 2 april a.s. (Goede Vrijdag) zal door BrinkhostDotCom, samen met ICT-partner Newtronics Automatisering, een nieuw pand worden betrokken. De nieuwe locatie heeft niet alleen een kantoorfunctie maar ook een winkelfunctie (tbv met name Newtronics Automatisering).

Belangstellenden zijn van harte welkom ons op 2 april a.s. (of uiteraard later) te bezoeken.
Het adres is: Nieuwstraat 4a, 9801 CS Zuidhorn (http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Nieuwstraat+4a,+9801+CS+Zuidhorn&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.10568,7.064209&ie=UTF8&hq=&hnear=Nieuwstraat+4,+9801+Zuidhorn,+Groningen&ll=53.243852,6.407132&spn=0.005958,0.013797&z=16).

De nieuwe locatie is op werkdagen geopend van 13:30 - 17:30.
Tijdens de (her)opening zijn wij geopend van 10:00 - 17:30.

BrinkhostDotCom - http://www.brinkhost.nl
Newtronics - http://www.kassaoplossing.nl

Spyder01
21/03/10, 21:54
Heb je de fris koud staan Rudy? Kan zijn dat ik even aan kom waaien, moet nog wel in die hoek zijn, maar is nog niet zeker of dat doorgaat.

Gefeliciteerd met de ontwikkelingen :)

brinkie
21/03/10, 22:40
Heb je de fris koud staan Rudy? Kan zijn dat ik even aan kom waaien, moet nog wel in die hoek zijn, maar is nog niet zeker of dat doorgaat.

Gefeliciteerd met de ontwikkelingen :)

Naast de hete & sterke koffie :thumbup:

santema
23/03/10, 16:25
In 2005 werd overgegaan van lease-servers naar eigen servers.


waar inmiddels vier dedicated servers zijn ondergebracht op het netwerk van CJ2

Dedicated is toch lease?

Spyder01
23/03/10, 16:29
Klopt tekstueel niet helemaal, want die servers zijn van hem zelf en geen lease, dedicated voor zover ik weet.

santema
23/03/10, 16:31
Klopt tekstueel niet helemaal, want die servers zijn van hem zelf en geen lease, dedicated voor zover ik weet.

Dedicated huur je toch?

Spyder01
23/03/10, 16:43
Dedicated huur je toch?

Je moet mijn zin zo lezen, heb het vreemd getikt: geen lease / dedicated.

brinkie
23/03/10, 19:23
Dedicated huur je toch?

Nee. Niet per definitie.. lease kan dedicated zijn (is meestal zo natuurlijk), maar eigen servers kunnen dat ook zijn (ook meestal natuurlijk, maar een server kan ook een dedicated mailserver zijn.. Dedicated = "toegewezen aan/voor een taak"). Een VMWare is bijvoorbeeld niet dedicated, immers: de server zelf, het fysieke apparaat, is opgesplitst in delen (virtuele servers) die verschillende taken kunnen hebben. Bij mij zijn de servers dus volledig dedicated t.b.v. de hosting-taken.

Euhm,.. ben ik zo duidelijk :wacko:?

santema
23/03/10, 19:25
Dan zijn dus alle servers dedicated, ook die VMware, die is namelijk toegewezen aan VMware.

ju5t
23/03/10, 20:52
Goed, on-topic: gefeliciteerd! Zijn er weinig die al kunnen zeggen dat ze 10 jaar bestaan!