PDA

Bekijk Volledige Versie : High Traffic Video (HTTP) Server



Mick-X
20/03/10, 11:38
Hallo,

Het probleem is als volgt, ik heb een colocated server waar ik video's op wil gaan hosten. Nu lijkt dat opzich geen probleem, want het betreft simpele filmpjes op een HTTP server die vervolgens via een applet ingeladen worden.
Echter, er zijn meerdere verschillende site's op deze server die dit gebruiken, hoe kan ik het dataverkeer PER site dan monitoren?

Als ik simpelweg IIS 7 pak, dan kan ik niet in 1 overzichtelijk overzicht zien hoeveel GB dataverkeer per site is weggeslokt, ik vind wel in de logfiles iets simpels terug met hoeveel kb/s er op een bepaald moment is, maar geen overzicht dat zegt "Maart xxxx GB, April xxxx GB, etc"

Ik was eraan aan het denken om een controlepaneel erop te installeren, maar ik heb alleen FTP server en een HTTP server nodig om het zo snel mogelijk te maken dus zonder overige services.
Geen SQL, geen php, helemaal niks, alleen die FTP en HTTP, zo gezegt zo gedaan en het werkt perfect, alleen de logging ontbreekt...

Wie heeft de gouden tip hoe ik toch zonder controlepaneel (en dus alleen met een simpele win2008 server en FTP en IIS het dataverkeer per site kan moniteren op maandbasis, of weekbasis, etc)

Heel erg bedankt.
Via google kom ik er niet wijs uit, het komt erop neer dat ik maar een CP moet pakken... wat ik eigenlijk niet wil.

Triloxigen
20/03/10, 11:46
AWStats en deze de logfiles laten lezen?

Mick-X
20/03/10, 11:56
HMm, dat is inderdaad een optie. Ik zal deze eens gaan bekijken.

vDong
20/03/10, 15:21
HMm, dat is inderdaad een optie. Ik zal deze eens gaan bekijken.

kijk ook eens naar webaliser, die 2 ontlopen elkaar niet zo heel veel.