PDA

Bekijk Volledige Versie : hPanel



tucktuck
18/03/10, 17:23
Hallo mensen,

Wij hebben nu een demo account voor ons eigen ontwikkelde controle paneel beschikbaar gemaakt.

De demo is te bereiken op http://www.hpanel.nl waar ook de toegangcode is te vinden.

Omdat het controle paneel nog niet helemaal klaar is zouden we graag willen weten wat jullie ervan vinden en of er punten zijn die verbeterd kunnen worden.

Groetjes Tuck

jinxedworld
18/03/10, 17:29
Bij deze mijn comments:

* Loginscherm: Erg schreeuwerig (deed zelfs een beetje pijn aan m;n ogen)
* Menu: Onoverzichtelijk. Lange namen waardoor het menuitem doorloopt op een volgende regel. Komt slordig over.
* Domeinlijst: Als dit langer word (zegge 100 domeinen) dan is het overzicht weg. Ik hoop dat je deze dan ook gelimiteerd hebt
* Iconen: Erg grote iconen. Het overzicht gaat erin verloren.

Ik denk dat je nog flink wat aan de vormgeving moet doen, of je huidige vormgever een schop moet geven om aan de slag te gaan. (no offense).

Piwi-Web
18/03/10, 17:34
Functioneel lijkt het erg goed in elkaar te zitten alleen raak ik het overzicht na een tijdje kwijt.
Maar, zoals jinxedworld ook zegt, de pictogrammen eens wat kleiner. Misschien ook het hele panel wat minder druk maken.

Triloxigen
18/03/10, 17:39
Als je er een serieus product wil maken raad ik aan een usability designer in t ehuren

jinxedworld
18/03/10, 17:51
InterAction designer is inderdaad wel wenselijk hiervoor.

DeziWeb
18/03/10, 17:55
ja niet zo mooi, en traag. Hoe houd het panel zich als er xx k bestellingen in zitten?
De traagheid kan een moment opname geweest zijn.

Yourwebhoster
18/03/10, 18:36
Je design is ronduit slecht en niet passend. Het lijkt erg goedkoop (is het denk ik ook) en je werkt veelsteveel met grote icoontjes. Daarnaast heb je vervolgens een overzicht met diverse acties waar een gebruiker uit kan kiezen, maar de afbeeldingen zijn niet aanklikbaar. Foutje?

Geert-Jan
18/03/10, 19:37
Wat interesseert mij het weer en laatste nieuws als ik mijn hosting / domeinnamen / whatever wil inzien?

Spyder01
18/03/10, 22:52
Wat interesseert mij het weer en laatste nieuws als ik mijn hosting / domeinnamen / whatever wil inzien?

Ik zit net ook even dat allemaal te bekijken en ik vroeg me ook al af wat het in vredesnaam in een beheerpaneel doet.

Verder zoals opgemerkt is het erg rommelig, veel te grote iconen enz.

tucktuck
19/03/10, 17:18
Bedankt voor jullie feedback. We zijn hiermee aan de slag gegaan. Op dit moment is de hoofdpagina aangepast met een beter overzicht en kleinere iconen. We zullen de rest van hPanel volgende week gaan aanpakken.

daanl
19/03/10, 17:53
welke taal I'd dit in geschreven en VIA welk pattern wordt er ontwikkeld? en stukje voorbeeld code zou leuk zijn. zie dat je ontiegelijk veel javascript gebruikt I is dat wel nodig?

Yourwebhoster
19/03/10, 18:00
Valt me op dat met een refresh je weer uitgelogd bent, ben benieuwd hoe je überhaupt ingelogd word maar hier ga ik nu niet naar kijken.

Verder is de panel met PHP gemaakt, meer kan ik niet zien. Hoe stuur je de opdrachten naar de server? Niet via SSH mag ik hopen??
Verder werkt een VPS herstarten bijvb niet in FF 3.0.

daanl
19/03/10, 18:06
Valt me op dat met een refresh je weer uitgelogd bent, ben benieuwd hoe je überhaupt ingelogd word maar hier ga ik nu niet naar kijken.

Verder is de panel met PHP gemaakt, meer kan ik niet zien. Hoe stuur je de opdrachten naar de server? Niet via SSH mag ik hopen??
Verder werkt een VPS herstarten bijvb niet in FF 3.0.

misschien door de iframe die gebruikt waarom je die uberhaupt zou willen gebruiken is vraag 2

tucktuck
02/04/10, 10:07
Inmiddels is er weer een hoop verbeterd een volledig nieuwe menu structuur, iconen zijn nu klikbaar, per onderdeel zijn zaken nu beter te begrijpen en te gebruiken. Dit maakt alles overzichtelijk. Inmiddels wordt er ook gewerkt aan een template engine met als doel dat er straks kan worden gekozen uit verschillende thema's.

Wat betreft de frames; deze zullen later worden gebruikt voor mededelingen en te schakelen tussen de resellers interface en de end users interface.

Spyder01
02/04/10, 10:26
Her en der gebruik je nog vrij grote iconen. Deze zou ik toch ook nog met 35% verkleinen. Verder is het een hele vooruitgang ten opzichte van de vorige keer.

Yourwebhoster
02/04/10, 11:05
Inderdaad een enorme verbetering ten opzichte van de vorige versie. Maar iconen blijven te groot.

Japje
02/04/10, 11:13
Waar zijn mn AAAA records in het DNS panel?

die popover is zwaar vertragend als je snel even wat wil wijzgen.

tucktuck
02/04/10, 11:57
Bedankt voor het commentaar, de iconen zullen worden meegenomen in de template engine. Wat betreft AAAA records, deze kunnen nu ook aan de DNS worden toegevoegd.

jinxedworld
02/04/10, 12:18
Helemaal eens, grote verbetering met de vorige versie!

tucktuck
02/04/10, 12:34
Nog even een vraagje, de iconen voor functies e.d. zijn 50% kleiner, alleen de iconen bij de titels zijn vergroot. Hoe denken jullie hierover?

Spyder01
02/04/10, 13:00
Webhosting -> Trans Small (testdomein4567.nl)

Als ik daar kijk zijn het nog steeds iconen voor mensen die zo goed als blind zijn. Bij Virtual Private Server is het weinig anders.

Op nog genoeg plekken staan dus veel te grote iconen, overall is het nu wel een vooruitgang.

tucktuck
06/04/10, 12:22
Ok, bedankt allemaal voor de reacties. De icoontjes bij VPS zijn nu ook bijgewerkt. Wat betreft de resterende iconen, deze zullen in volgende update zijn bijgewerkt.

mgielissen
06/04/10, 14:29
Een andere vraag over hpanel. Aangezien deze een eigen domeinnaam heeft, gebruik je deze alleen intern, of wordt deze ook commercieel / opensource?

tucktuck
07/04/10, 09:51
Een andere vraag over hpanel. Aangezien deze een eigen domeinnaam heeft, gebruik je deze alleen intern, of wordt deze ook commercieel / opensource?

Dit is ontworpen voor eigen gebruik. In het begin was het enkel bedoelt voor administratie en later voor het beheren van diverse diensten die wij aanbieden zoals in de demo te zien is.

daanl
07/04/10, 13:10
als je in menu klikt spring hij eerst helemaal open en gaat daarna kijken op welke geklikt hebt waardoor je in fractie van seconde hele menu ziet, persoonlijk vind ik dat heel erg storend

tucktuck
08/04/10, 13:25
als je in menu klikt spring hij eerst helemaal open en gaat daarna kijken op welke geklikt hebt waardoor je in fractie van seconde hele menu ziet, persoonlijk vind ik dat heel erg storend

In welke browser loopt u tegen dit probleem? Hier in Firefox 3.6 krijg ik deze fout niet naar voren. Ik zal eens gaan uitzoeken wat dit probleem veroorzaakt. Wellicht laden de javascripts / css wat later in.

The-BosS
08/04/10, 14:14
In welke browser loopt u tegen dit probleem? Hier in Firefox 3.6 krijg ik deze fout niet naar voren. Ik zal eens gaan uitzoeken wat dit probleem veroorzaakt. Wellicht laden de javascripts / css wat later in.

Kom dit probleem hier ook tegen in IE8.

tucktuck
10/04/10, 11:47
Kom dit probleem hier ook tegen in IE8.

Ok, we zien u ook wat het probleem is. Ik zal nu gaan kijken naar een definitieve oplossing.

tucktuck
10/04/10, 12:15
De issues met het menu zijn nu opgelost. Tenminste, in IE 8 en Chrome op Linux komen komt dit niet meer voor.

tucktuck
13/04/10, 16:49
nog een kleine update betreft het menu; javascript foutjes in IE zijn nu ook opgelost.

cyberbootje
13/04/10, 20:43
Het komt hier allemaal wat traag over of ligt het aan mij?