PDA

Bekijk Volledige Versie : Migratie telefoon- en e-mailgegevens naar DRS5



SIDN
17/03/10, 18:50
Graag wijzen wij u op een wijziging met betrekking tot de contactgegevens in DRS5. In DRS4 was het mogelijk om op meerdere niveaus e-mailadressen en telefoonnummers in te voeren. In DRS5 kan dit maar op één niveau (alleen bij contacten). Dit betekent dat u bijvoorbeeld voor een admin-c in DRS5 maar één e-mailadres en telefoonnummer heeft, namelijk de oorspronkelijke gegevens die u heeft opgegeven bij het aanmaken van de admin-c.

Aantal contacten beperken
Om de hoeveelheid gegevens in DRS5 beperkt te houden heeft SIDN ervoor gekozen het aantal e-mailadressen per contact terug te brengen tot één. Dit betekent dat telefoonnummers en e-mailadressen die op domeinniveau gekoppeld zijn aan een contact niet mee gemigreerd zijn naar DRS5.

Het is van belang dat u hier rekening mee houdt bij het gebruik van contactgegevens uit DRS5. U kunt de juiste gegevens voor uw contacten verifiëren met de rapportage die beschikbaar is onder ‘Mijn SIDN’ op de registrarssite. Momenteel onderzoeken wij de mogelijkheden om u eenmalig een specifieke rapportage aan te bieden. Wij houden u hiervan op de hoogte middels de registrarssite.

Oldskool
17/03/10, 21:10
Is dit ook de reden dat bij alle domeinen in de registrar whois de volgende telefoonnummer en e-mail gegevens bij de registrant vermeld staan?


+00.00000000
gegevens.onbekend@sidn.nl

Dit is ook zo voor sidn.nl zelf, lijkt me niet helemaal goed?

Tevens heb ik al vanuit verschillende hoeken gehoord dat het niet helemaal goed is gegaan met toevoegingen op huisnummers. Die zijn vervallen of juist alleen de toevoeging staat er, maar het huisnummer niet meer.

Kan SIDN hier meer duidelijkheid in geven, zijn dit nu fouten/bugs of is dit bewust zo?

WebSpeciaal
17/03/10, 23:34
Ben ik de enige bij wie het kopje rapporten onder Mijn SIDN er de ene keer wel staat en de andere keer weer niet?:oops:

DutchTSE
18/03/10, 08:32
Ben ik de enige bij wie het kopje rapporten onder Mijn SIDN er de ene keer wel staat en de andere keer weer niet?:oops:
Er blijkt wat fout te zitten in het genereren van rapportages, de functie komt vandaag of morgen weer beschikbaar (is mij woensdag verteld).

Brainless86
18/03/10, 11:11
En hoe gaan we dan de True Business ID With EV certificaten aanvragen? Die hebben die gegevens JUIST nodig.

Oldskool
18/03/10, 11:49
En hoe gaan we dan de True Business ID With EV certificaten aanvragen? Die hebben die gegevens JUIST nodig.

Je kunt via DRS deze gegevens wel wijzigen per handle, maar ik geloof toch niet helemaal dat dit de bedoeling kan zijn geweest van de kopieerslag. Een na-migratie van de contactgegevens zou prettig zijn SIDN.

Lycke Hoogeveen
18/03/10, 12:55
Ter informatie: het probleem met de rapportages is opgelost, ze zijn nu beschikbaar onder "Mijn SIDN".

WH-Tim
19/03/10, 15:28
Er blijkt wat fout te zitten in het genereren van rapportages, de functie komt vandaag of morgen weer beschikbaar (is mij woensdag verteld).


Ter informatie: het probleem met de rapportages is opgelost, ze zijn nu beschikbaar onder "Mijn SIDN".

Haha klopt. De data exports van gegevens die verwijderd zijn komen er ook nog aan, maar dat duurt nog iets langer. Tot die tijd is het voornamelijk wachten! :p

RichardVD
23/04/10, 21:44
En wanneer gaat SIDN de houdergegevens aanvullen zodat alle gegevens.onbekend@sidn.nl en +00.00000000 weg zijn. Het is toch gewoon idioot dat deze fout nog niet hersteld is terwijl de gegevens in de vorige drs wel aanwezig waren. Heeft iemand hier contact over gehad met SIDN ?

Erik H.
23/04/10, 22:42
En wanneer gaat SIDN de houdergegevens aanvullen zodat alle gegevens.onbekend@sidn.nl en +00.00000000 weg zijn. Het is toch gewoon idioot dat deze fout nog niet hersteld is terwijl de gegevens in de vorige drs wel aanwezig waren. Heeft iemand hier contact over gehad met SIDN ?

Voor "houders" voerde je in DRS4 toch nooit mailadres en telefoonnummer in? Dan is het toch logisch dat die gegevens missen?

Het is uiteraard wenselijk om deze gegevens over te nemen van het administratief contactpersoon maar of je daar nou 100% schone data mee krijgt durf ik te betwijfelen....

martysmarty
23/04/10, 23:32
Voor "houders" voerde je in DRS4 toch nooit mailadres en telefoonnummer in? Dan is het toch logisch dat die gegevens missen?

Het is uiteraard wenselijk om deze gegevens over te nemen van het administratief contactpersoon maar of je daar nou 100% schone data mee krijgt durf ik te betwijfelen....

Dan hadden ze die info nu gewoon leeg moeten laten.

Erik H.
23/04/10, 23:52
Dan hadden ze die info nu gewoon leeg moeten laten.

Mee eens... maar in feite kunnen toch alleen wij (de deelnemers) deze gegevens zien? Ik vind het zelf niet zo heel storend...