PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen tv en ziggo site plat



Jimmy1987
16/03/10, 21:09
Hebben er toevallig hier meer last van dat ze sinds 20.55 geen tv signaal meer hebben?

Zowel de analoge als digitale signalen doen niks meer. Ik heb ook een tv player van ziggo die afgestemd is op de livestreams van verschillende tv stations. Ook deze doet niks meer.

En daar nog bovenop werkt de Ziggo site ook niet meer.
Ik krijg "De verbinding werd geherinitialiseerd".

Vreemd verhaal dit, ben benieuwd waar het aan ligt :unsure:

Heb het aan een paar vrienden van me in Tilburg en Utrecht gevraagd maar ook zij zitten zonder tv.

ichosting
16/03/10, 21:10
Hier in Winschoten ook geen signaal meer op tv. Ook de site is dood.
Schijnt landelijk probleem te zijn :(

Voor een tijdje terug hadden we dat ook. Alleen toen was er een stroomstoring in een deel van de stad hier. Alleen toen deed de site het ook niet. Was heel apart idd :S

WebMeso
16/03/10, 21:12
Hier geen problemen meer. Wel lag nederland 1, 2 en 3 er even uit met kabel TV.
Ziggo internet werkt ten minste nog. :)

Geert-Jan
16/03/10, 21:13
Jo, ook brabant, Tilburg zit zonder tv van Ziggo, kabel weer wel....

blaaat
16/03/10, 21:16
TV werkt @ Den Haag, Internet via ziggo werkt, ziggo site niet.

Peuk
16/03/10, 21:18
Hier tv van ziggo kapot en internet (duh....) doet het gelukkig gewoon.

ju5t
16/03/10, 21:18
Nergens last van, gelukkig.

Yourwebhoster
16/03/10, 21:19
Apart dat ziggo.nl wel oplost, ook netjes een certificaat verstuurd maar voor de rest niks. Lijkt wel alsof ze het expres gedaan hebben,,,

phreak
16/03/10, 21:19
mn internet doet et hier ook niet (Tilburg)

Geert-Jan
16/03/10, 21:21
Ok, even hierboven grofweg gezien, het oosten ligt plat, het westen niet.....

Geen ziggo net vanuit Tilburg? Hmm, ik zit in K'heuvel wel achter een ander verdeelstationnetje in de klei hier, maar we kunnen altijd nog dongelen...

ichosting
16/03/10, 21:31
Internet wordt wel steeds trager nu. Geen goed teken :(

Lite-On
16/03/10, 21:35
Zowel digitaal als analoog ligt ook hier lekker plat. Internet werkt nog wel :)

Mensen die voetbal willen kijken:
http://ucl.nos.nl/live/

hehe :)

Piwi-Web
16/03/10, 21:35
@home gebied is getroffen lijkt het... tenminste als je op tweakers kijkt waar het eruit ligt.

Nja, vervelend dat de TV eruit ligt maarja komt daar dan ooit wat nuttigs op? Mis ik wel NCIS :( Ofja... is nu toch afgelopen dus ff naar uizending gemist surfen :D

WebMeso
16/03/10, 21:41
Nederland 1 klapt er nu opeens uit. Nu is die weer terug. Hmm 1 minuut later weer weg. Het gaat lekker daaro.
Als straks de 2e helft van voetbal het maar wel doet.

Jimmy1987
16/03/10, 21:44
Volgens mij hebben ze ook ligt problemen met de internetverbinding aangezien ik soms bij een site zoals google de ene keer wel verbinding krijg en de andere keer een time out

Piwi-Web
16/03/10, 21:47
Het is bekend dat het om een stroomstoring gaat ... (bron (http://www.l1.nl/L1NWS/_pid/links4/_rp_links4_firstElementId/1_4497451/_rp_links4_hasclickpage/1_1013))

WebSpeciaal
16/03/10, 21:58
Hier werken alle zenders weer. Een paar minuten geleden werkten sommige zenders niet, maar de meeste wel.

Harland
16/03/10, 21:59
Wel internet geen TV zowel analoog als digitaal, Schijndel

Dan maar een DVD'tje...

daveww
16/03/10, 22:03
Ook hier (Limburg, NL) nog geen TV signaal. Gelukkig enkel TV van Ziggo.
Gelukkig op me kamer nog digitenne :)

[UPDATE] (bron: www.fok.nl)
1,5 miljoen huishoudens kunnen vanavond geen televisie kijken. Door een grote storing bij kabelaar Ziggo kunnen abonnees geen televisie kijken of radio luisteren. De kabelaar verwacht tot woensdagmiddag nodig te hebben om de storing te verhelpen. Ziggo heeft 3,2 miljoen aansluitingen. De storing concentreert zich in het oosten van het land, van Groningen naar Limburg.

systemdeveloper
16/03/10, 22:07
Lol, nu gaat er geen bit aan video meer over de reguliere TV kabel, maar gaat er vast wel 10 keer zoveel torrentverkeer over ziggo's andere doosjes :)

blaaat
16/03/10, 22:08
Hier is internet snelheid (toevallig?) verhoogd van 20 mbit naar tegen de 30 mbit
Edit: volgens google 2 uur geleden gepost: https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/

systemdeveloper
16/03/10, 22:12
Yeah, ziggo live tv again :D

RichardVD
16/03/10, 22:15
Dacht dat die oude tv hier weer eens problemen had en deze keer het echt had begeven maar het valt dus gelukkig weer mee. Moet die nieuwe lcd toch maar even wachten.

daveww
16/03/10, 22:18
En we hebben beneden weer TV van Ziggo :)

Arie.
16/03/10, 22:25
Leuk, weer TV maar nog geen internet :(

Piwi-Web
16/03/10, 22:30
Jep TV hiero...

@webwereld:

Ten minste anderhalf miljoen mensen zitten zonder tv-signaal omdat een verdeelsstation van kabelaar Ziggo is bezweken. De noodstroom faalde ook.

Het gaat om ten minste 1,5 miljoen abonnees, vooral in het oosten van het land. Zij hebben geen tv- of radiosignaal via de kabel. "Het enige dat we weten dat een storing hebben bij een digitaal headend, een verspreidingsstation. De aggregaten zijn niet aangegaan en de ups'en (ononderbroken noodstroomvoorziening, red) deden het ook niet. Die waren plotseling leeg, dus we vermoeden kortsluiting, maar zeker weten doen we dat niet", legt de woordvoerder van Ziggo uit.

@Home-gebied
Het betreft de locatie van Ziggo in Zwolle en dat betekent dat primair het voormalige @Home-gebied last heeft van de storing, aldus de zegsman.

Het gaat om zowel analoge als digitale tv. Ook de website van Ziggo was een tijd offline, omdat die op dezelfde locatie wordt gehost, meldt het bedrijf. De site is inmiddels weer bereikbaar.

Hun mogen dus ook wel eens hun noodvoorzieningen gaan testen! Lijkt Grafix wel :P (Daarmee bedoel ik dus eerst alles down en dan nieuwe UPS'en aanschaffen :P)

ichosting
16/03/10, 23:06
Geheheeh, toeval?

http://www.nu.nl/binnenland/2206594/heldere-vuurbol-waargenomen-boven-nederland.html

systemdeveloper
16/03/10, 23:08
Geheheeh, toeval?

http://www.nu.nl/binnenland/2206594/heldere-vuurbol-waargenomen-boven-nederland.html
Was de dieselgenerator van ziggo :)

ichosting
16/03/10, 23:11
Was de dieselgenerator van ziggo :)

Qua vorm op de foto zou je zeggen: Jah... dat is 'em,

:lovewht:

copyfile
16/03/10, 23:20
Hier in Breda geen problemen. Internet en tv werken gewoon goed :)

Spyder01
17/03/10, 00:04
Lekker irri, de tv overleefde ik wel, maar niet het geen internet hebben. Ik heb hier 2 lijnen, kabel via Ziggo en een KPN ADSL lijn. Met die ADSL lijn was ik bezig, dus had alleen nog internet op mobiel.

Ziggo was niet bereikbaar (dikke overbelasting van hun helpdesk nummer) dus met mobiel maar even gekeken wat er aan de hand was.

Ook bij Ziggo faalde de generator en de UPS ;)

daveww
17/03/10, 01:59
Het is wel vreemd dat ze zeggen dat site offline was, terwijl je wel gewoon witte pagina kreeg met een valid SSL-certificaat.