PDA

Bekijk Volledige Versie : iPhone of Android?



rackhost.be
16/03/10, 21:52
Momenteel heb ik nog een iPhone 2G,
best wel tevreden van maar ik wil toch overal van ssh kunnen gebruik maken.

Werk zelf wel steeds op osx (imac & macbook), iphone ligt dus wel voor de hand, maar die android ziet er toch ook niet mis uit! Vooral deze van HTC.

Windows Mobile is uit den boze.

Ervaringen met Androids toestellen?

Zie ook verschillende versies, kunnen deze androids dan geupgrade worden of zit je vast aan de versie dewelke bij aankoop op het toestel zat?

host3000
16/03/10, 22:07
Ik heb een jaartje een Android (G1). In principe zijn Androids upgradable naar latere versies, maar bij standaard versies ben je daarvoor afhankelijk van de leverancier. Zo zal T-Mobile bijv. bepalen welke upgrades naar 'hun' telefoons gaan.

Je kunt de phone rooten en een afwijkende rom installeren. Dan heb je meer vrijheid om te bepalen welke upgrade je wel of niet wilt, en kan je meer apps installeren. Sommige upgrades worden afgeraden voor bepaalde telefoons, bijvoorbeeld omdat de cpu of het intern geheugen het niet aankan. Dat is helemaal afhankelijk van welk toestel je neemt.

Voordeel van Android is een aktieve community en als linux liefhebber, kan je lekker knutselen aan het ding als je dat wilt. Het is (nog ?) niet zo gelikt als de iPhone + store, maar Android is dan ook nog niet zo lang op de markt.

Mijn volgende wordt weer een Android, maar ook omdat ik niet zo snel een Apple produkt zou kopen. Naast de iPhone en Android is er eigenlijk niets dat de veelzijdigheid van deze twee kan evenaren.

ja3
16/03/10, 22:21
Ik heb zelf een iPhone maar deze is niet echt handig voor SSH omdat je deze continue moet reconnecten (doordat er geen background processes zijn). Dus als dat een belangrijke feature voor je is dan zou ik zeker voor android gaan.

Bij de Android zou ik dan kiezen voor de nieuwste serie toestellen met 1GHZ processor (HTC Desire/Google Nexus One).

rackhost.be
16/03/10, 22:38
de applicaties zijn dan ook waarschijnlijk wel afhankelijk van welke android versie?

Ahmed
16/03/10, 22:53
iPhone 3GS hier, met Terminal en Backgrounder [jailbrake]. Werkt prima eigenlijk...

Pur
16/03/10, 23:02
Hier HTC Hero, waar schijnbaar deze maand nog Android 2.1 voor uitkomt.

Prima toestel, op sommige punten is de iPhone beter op andere punten de HTC Hero. Als ik weer zou moeten kiezen zou ik weer een HTC Hero nemen in ieder geval.

RichardVD
16/03/10, 23:32
Hier HTC Hero, waar schijnbaar deze maand nog Android 2.1 voor uitkomt.

Prima toestel, op sommige punten is de iPhone beter op andere punten de HTC Hero. Als ik weer zou moeten kiezen zou ik weer een HTC Hero nemen in ieder geval.

De update komt waarschijnlijk pas volgende maand. Heb zelf ook een Hero en bevalt prima. Ergens heb ik een keer gelezen dat bij deze update ook google maps als echte navigatie gebruikt kan worden, ben benieuwd of dat ook zo is. FTP, inloggen via ssh, url monitor en nog veel meer handige apps, maar die zullen er ongetwijfeld ook voor de iphone zijn.

MusicMaestro
17/03/10, 00:18
Sowieso voor Android 2.1, dat knalt echt alle iphone ellende voorbij in razend tempo.
HTC Desire speelt 720p feilloos af, alleen jammer van de schaarse onboard storage, ik bedoel, come on, minstens 16 GB moet toch kunnen. Kan nu wel, maar alleen via microSD.
http://www.esato.com/phones/compare.php?phone=604&cp=460

GlobalServe
17/03/10, 00:41
One word, iPhone (al dan niet hacked) :)

Keizer
17/03/10, 00:58
Ik heb ook een Hero, maar zodra de Desire of de Nexus One uitkomt haal ik em direct

Domenico
17/03/10, 14:02
iPhone all the way! Echt oa dat scherm is zoveel malen beter dat het gewoon niet leuk meer is.

rensariens
17/03/10, 14:08
Omdat vrijheid hoog in het vaandel staat hier; android. Ik wacht op toestel a-la milestone, maar dan met een goed toetsenbord (volledige breedte) en 1ghz proc.

fywht
17/03/10, 14:37
Ik heb zelf een iPhone 3G. Zelf heb ik geen Android gehad maar heb ik wel het e.e.a. moeten doen binnen een Android emulator (Android SDK (http://developer.android.com/guide/developing/tools/emulator.html)).

Mijn voorkeur ligt bij de iPhone :)

DanielJ
17/03/10, 15:07
Sorry jongens, moest even een berichtje plaasten om links en plaatjes te kunnen zien......

eweps
17/03/10, 15:30
Ik heb zelf sinds 2 weken een HTC HD2, dat is toch ook wel echt geweldig! Krijg er zoveel leuke opmerkingen over, waaronder "Goh, heb je je bioscoop weer meegenomen?"

En de nieuwe windows vooral met de HTC sense laag erover werkt ook helemaal geweldig. De iphone is een tikkeltje sneller, maar daarvoor terug krijg je wel standaard gave effecten die je bij de iphone niet ziet.

Het is dan wel geen iphone of android, maar toch een goede vervanger.

Overigens wilde ik erg lang een android toestel, maar er komt maar geen toestel naar mijn smaak uit. Vervolgens vergeleek ik de iphone, htc hd2 en de nokia n900. Daar kwam bij mij uit dat de hd2 toch wel echt het beste toestel is.

EncryptedBrain
17/03/10, 15:32
Ik heb zelf een iPhone 3GS en mijn dochter sinds een paar dagen de HTC Legend maar sorry ik blijf toch bij een iPhone de kwaliteit van het scherm is al reden genoeg en nog niet te spreken over logisch bedieningsgemak. De HTC wordt zoals bijna alle modellen extreem heet en het scherm is niet gevoelig genoeg. Maar goed dit is persoonlijk gelukkig hebben we allemaal een eigen smaak.

Paul Z.
17/03/10, 15:38
Waarom geen Symbian based GSM?
Ik heb een Nokia E71 en daar ben ik zeer tevreden over. Gemakkelijk te gebruiken door het "echte" toetsenbord, vrij goed scherm, PuTTY beschikbaar etc..
En... Ook nog eens bij normaal gebruik een prima batterij leven...

eweps
17/03/10, 15:55
overigens zou ik je bij gebruik van ssh ook aanraden een echt toetsenbord te nemen. Is toch net iets minder typfout gevoelig en bij serverbeheer kun je dat soort fouten je niet permitteren.

MediaServe
17/03/10, 18:03
iPhone all the way! Echt oa dat scherm is zoveel malen beter dat het gewoon niet leuk meer is.

iPhone is voor meisjes ;)

iPhone 3GS :unsure:

- 3,5-inch TFT 320x480
- A8 600 MHz
- 256 MB RAM
- 3MP Camera zonder flitser
- iPhone OS
- Geen Adobe Flash
- Closed Source

HTC Desire: :wub:

- 3,7-inch AMOLED 480x800
- 1000 MHz
- 512 MB RAM
- 5MP Camera met flitser
- Android 2.1 met HTC Sense
- Adobe Flash 10.1
- Open Source

host3000
17/03/10, 18:31
iPhone is voor meisjes ;)


:lovewht:

joriz
17/03/10, 18:39
Heb iPhone met iSSH erop waarmee ik gemakkelijk servers op afstand kan bedienen.
Of wil je de telefoon zelf in via console?!? Zie daar het nu niet echt van in want het iPhone OS is natuurlijk zwaar geoptimaliseerd voor de iPhone.
Heb zelf niet echt ervaring met Android.
Aangezien ik deze zomer eindelijk mijn T-mobile abonnement afloop hoop ik dan voor de nieuwe (nog aan te kondigen) iPhone (4G?) te gaan.

rensariens
17/03/10, 18:39
HTC Desire staat hier ook hoog op de lijst, maar wil eigenlijk een desire + qwerty toetsenbord :p Iemand toevallig een idee of iets dergelijks uit gaat komen binnenkort? Zelf nog niks gezien.

DC^
17/03/10, 19:39
Heb de iPhone 3GS al sinds dat hij uit is, werkt prima. Alleen die HTC's hoor ik de laatste tijd goede dingen over. Ook voor Android zijn er tegenwoordig veel applicaties.

Voordeel van iPhone: Kan je synchroniseren met je iMac en MacBook.
Misschien dat er voor Android ook een soort gelijk iets is? Heb me verder niet zo in Android verdiept, maar ziet er wel goed uit!

RichardVD
17/03/10, 21:11
Heb de iPhone 3GS al sinds dat hij uit is, werkt prima. Alleen die HTC's hoor ik de laatste tijd goede dingen over. Ook voor Android zijn er tegenwoordig veel applicaties.

Voordeel van iPhone: Kan je synchroniseren met je iMac en MacBook.
Misschien dat er voor Android ook een soort gelijk iets is? Heb me verder niet zo in Android verdiept, maar ziet er wel goed uit!

Android kun je synchroniseren met je google calendar en Gmail. Je Google calendar laat je vervolgens weer synchroniseren met outlook.

DC^
17/03/10, 21:39
Android kun je synchroniseren met je google calendar en Gmail. Je Google calendar laat je vervolgens weer synchroniseren met outlook.

Ja, op die manier is het ook mogelijk.

Dufu
17/03/10, 21:53
Hier ook een iPhone. Gebruik ook andere producten van Apple, allemaal mooi geïntegreerd met elkaar. Daarnaast heb ik een redelijk bekende app in de App Store, kun je een leuk centje aan verdienen :)

Gebruik zelf TouchTerm als ssh client op mijn iPhone, werkt redelijk.

Overigens moet ik zeggen dat ik ondanks dat je (zonder jailbreak dan) geen volledige vrijheid heb eigelijk ook niets mis wat ik zou willen doen. De functionaliteit is mooi uitbreidbaar met apps.

Eind deze zomer loopt mijn t-mobile abbo af, hoop dat er tegen die tijd een iPhone 4G is!

Verm_Hans
18/03/10, 10:13
Ik heb gister mijn HTC legend (http://www.androidworld.nl/android-telefoons/htc-legend/) besteld en wacht met spanning tot ie binnen is :) :thumbup::thumbup:

Pur
18/03/10, 10:24
Ik vind zelf de Widgets van HTC/Android super. Gewoon even naar een ander desktopje gaan en je twitter status bijwerken/lezen wat anderen hebben gedaan, even kijken naar het weer, naar je mail.

Al vind ik de mail app van de iPhone wel weer beter in elkaar zitten. En qua looks ziet de iPhone er ook mooier uit dan mijn HTC Hero.

Maar die widgets die zijn echt super.

PeterT
18/03/10, 11:52
Zelf ben ik ook aan het twijfelen. Op dit moment heb ik een iPhone 3G - eigenlijk sinds de NL release daarvan en over een paar maanden verloopt mijn abonnement dan ook. In principe ben ik hartstikke tevreden met het toestel: het werkt snel, alle functionaliteit die ik nodig heb zit er op, hij is al talloze malen gevallen (heeft zelfs een duik in het zwembad overleefd - don't ask) en doet het nog steeds en hij synchroniseert perfect met m'n macbook pro & iMac. Maar... ik word eerlijk gezegd een beetje moe van het closed source idee. Ik vind het gewoon onzin dat je dat ding haast wel moet jailbreaken omdat je anders:

- geen tethering hebt
- geen eigen apps kunt draaien
- geen background processes hebt

Dus ja, misschien wordt de volgende telefoon wel een Android toestel; echter verwacht ik dan wel het zelfde geweldige scherm en ik denk dat ik daar bedrogen uit ga komen..

rackhost.be
18/03/10, 11:58
ik ga even afwachten tot de release van de HTC Desire

de iphone 3GS kost in belgie maar liefst 580 euro voor 16GB en 680 euro voor de 32GB, ik vind dit er wat over een smartphone

tethering vind ik ook een misser*

dus als ik overal kan sshen, tethering etc voor een 450 euro, zit de kans er groot in dat ik voor android ga

ik heb eens een witte HTC een half jaar geleden in mijn handen gehad, was ook android, maar weet bij god het model niet, en vond deze al super goed werken


*is intussen wel al geactiveerd bij iphones

almar
18/03/10, 12:03
Uhhhh, ik weet niet wanneer jullie je telefoon voor het laatst hebben ge-update, maar bij mij zit tethering er gewoon op en het werkt perfect...... [Default T-MOBILE]

Ahmed
18/03/10, 12:14
ik ga even afwachten tot de release van de HTC Desire

de iphone 3GS kost in belgie maar liefst 580 euro voor 16GB en 680 euro voor de 32GB, ik vind dit er wat over een smartphone

tethering vind ik ook een misser*

dus als ik overal kan sshen, tethering etc voor een 450 euro, zit de kans er groot in dat ik voor android ga

ik heb eens een witte HTC een half jaar geleden in mijn handen gehad, was ook android, maar weet bij god het model niet, en vond deze al super goed werken


*is intussen wel al geactiveerd bij iphones

Wees blij! In Belgie kan je 'm los kopen. Had ik dat maar gedaan :). In Antwerpen heb ik de 16 Gig voor 550 euro gekocht voor Randy. (Bleek later, uit de verpakking dat het de 32 Gig is (faal @ Belcompany)).

rackhost.be
18/03/10, 12:16
Wees blij! In Belgie kan je 'm los kopen. Had ik dat maar gedaan :). In Antwerpen heb ik de 16 Gig voor 550 euro gekocht voor Randy. (Bleek later, uit de verpakking dat het de 32 Gig is (faal @ Belcompany)).

wat betalen jullie in NL zo gemiddeld voor een abonnement met phone?

Ahmed
18/03/10, 12:18
Standaard iPhone abbo begint bij de 30 euro p/m - 2 jarig. Maar dan kun je er vrijwel niks mee (weinig minuten en smsjes)

Ik had het geluk dat ik vaste klant ben bij T-mobile. Ik mocht mijn abbo verlengen met een relax 200 + onbeperkt sms + web 'n walk voor +/- 45 p/m. Helaas ook 2-jarig. Moest wel 200 euro bijbetalen voor de iPhone 32 Gig. Maar ik had t-mobile punten over dus uiteindelijk betaalde ik 160 E

t.bloo
18/03/10, 12:19
wat betalen jullie in NL zo gemiddeld voor een abonnement met phone?

he begint bij 29,95 euro inclusief BTW per maand bij T-Mobile en ik krijg de sms en belminuten met geen mogelijkheid op

EncryptedBrain
18/03/10, 12:23
he begint bij 29,95 euro inclusief BTW per maand bij T-Mobile

Als je meerdere afneemt krijg je de iPhone zelfs gratis. (Wel na lang aandringen) En gewoon bij normale abbo's iPhone i300.

Ahmed
18/03/10, 12:24
Ik zie net trouwens dat de abbonementen veranderd zijn! Je hebt nu ook een 1-jarig abbonement.

Bij elke abbonement dien je bij te betalen voor de iPhone (tenzij je 65 of 110 p/m wilt betalen)

Er worden aansluitkosten gerekend bij alle aansluitingen

LINK: http://www.t-mobile.nl/iphone/abonnementen.html

rackhost.be
18/03/10, 12:25
in Belgie ook 30-60 euro / maand, maar dan zonder phone

http://iphone3g.mobistar.be/nl/formules.cfm

en anders een gewoon gsmabonnement zonder 3G, is ook niet echt snugger voor bij een iphone

PeterT
18/03/10, 12:52
Uhhhh, ik weet niet wanneer jullie je telefoon voor het laatst hebben ge-update, maar bij mij zit tethering er gewoon op en het werkt perfect...... [Default T-MOBILE]

Ik word verwezen naar een website van T-mobile waar staat dat 'Apple de tethering optie te vroeg heeft geactiveerd' indien ik die optie probeer te gebruiken. Heb de laatste firmware versie erop staan..

rackhost.be
18/03/10, 13:10
Ik word verwezen naar een website van T-mobile waar staat dat 'Apple de tethering optie te vroeg heeft geactiveerd' indien ik die optie probeer te gebruiken. Heb de laatste firmware versie erop staan..

ik meen te herinneren dat het eerst niet mogelijk was, dan hadden ze het geactiveerd in een update, en bij een latere update er weer afgehaald, hoe het momenteel concreet is: no idea

ErikKosters
18/03/10, 13:13
Gebruik hier al enige tijd de HTC Hero. Werkt prima, alhoewel de update naar 2.x lang op zich laat wachten.

rackhost.be
18/03/10, 14:43
de apps zijn wel super, ssh apps bevallen mij al voor iphone (op screenshots dan), maar zoals hier bv. ook nagios, dit is echt super: http://idevelop.fullnet.com/iapps/modules/apps/inag.php

hopelijk ook te vinden voor android

Pur
18/03/10, 14:55
hopelijk ook te vinden voor android

Laatste keer dat ik keek waren er 2 Nagios apps voor android.

Lite-On
18/03/10, 20:11
Als ik zou moeten kiezen tussen iPhone en Android, 100% zeker dat het android wordt.
Op een of andere manier trekt Apple mij totaal niet, vooral de iPhone niet.
Ik vind de iPhone meer iets voor mensen die overal bij willen horen, en graag hun "stoere" gadgets willen tonen. Geef mij maar een telefoon waar ik daadwerkelijk iets mee kan doen, zonder allerlei bling bling van de iPhone :P

Ik heb sinds kort een BlackBerry bold 9700, en moet zeggen... heerlijk toestel! Performance is dik in orde, en werkt lekker makkelijk. :)

rackhost.be
18/03/10, 20:24
Als ik zou moeten kiezen tussen iPhone en Android, 100% zeker dat het android wordt.
Op een of andere manier trekt Apple mij totaal niet, vooral de iPhone niet.
Ik vind de iPhone meer iets voor mensen die overal bij willen horen, en graag hun "stoere" gadgets willen tonen. Geef mij maar een telefoon waar ik daadwerkelijk iets mee kan doen, zonder allerlei bling bling van de iPhone :P

Ik heb sinds kort een BlackBerry bold 9700, en moet zeggen... heerlijk toestel! Performance is dik in orde, en werkt lekker makkelijk. :)

dan ben je te veel gehersenspoeld door Redmond, dat kan ik wel afleiden uit uw reactie, er bestaat heus wel wat beter

vandaar ook mijn jarenlange keuze voor Mac (desktop) & linux (servers), dat werkt gewoon en doet wat je vraagt (ipv hopen), en niet omdat u denkt dat het stoer (???) is of mooi oogt op het bureau

maar dat is een ander discussie

zo lang mijn phone netjes in mijn broekzak past maakt het niet uit hoe hij eruit ziet en wat anderen er van denken, als het maar correct werkt zoals het moet

mijn huidige is een iphone 2G dewelke ik nog geimporteerd had uit de VS, en vond het in het begin toen niemand de iphone kende enorm vervelend om ergens een sms te moeten typen terwijl iedereen staat te gapen naar de iphone

dit is gewoon een etiket die windowsgangers op mac gebruikers kleven, maar wij weten wel beter :)

er wordt zoveel kritiek gespuwd op apple, maar net zoals computers en muziekspelers, is het de iphone net hetzelfde: nokia, siemens, samsung, etc. maken misschien al 20 jaar telefoons, en gedurende 20 jaar was er geen vooruitgang (net zoals microsoft 15 jaar met hun windows)

apple komt met één toestel, is innoverend en iedereen copieert het
en dit zorgt opnieuw over hoe wij nu een telefoon zien

Piwi-Web
18/03/10, 20:33
Als ik zou moeten kiezen tussen iPhone en Android, 100% zeker dat het android wordt.
Op een of andere manier trekt Apple mij totaal niet, vooral de iPhone niet.
Ik vind de iPhone meer iets voor mensen die overal bij willen horen, en graag hun "stoere" gadgets willen tonen. Geef mij maar een telefoon waar ik daadwerkelijk iets mee kan doen, zonder allerlei bling bling van de iPhone :P

Ik heb sinds kort een BlackBerry bold 9700, en moet zeggen... heerlijk toestel! Performance is dik in orde, en werkt lekker makkelijk. :)

Vind ik ook wat kort door de bocht.
Heb nu een aantal weken een Macbook (pro) en als je daar eenmaal aan gewend bent geraakt wil je niets meer anders. Ben dus ook aan het twijfelen om toch ook maar de iphone te gaan halen maar die knoop heb ik nog niet doorgehakt omdat het multi-tasking er niet in zit.

Een feitje is trouwens dat BlackBerry marktaandeel verliest op de zakelijke markt omdat er overgestapt wordt op de Iphone... Kan de bron even niet meer vinden :(

rackhost.be
18/03/10, 20:39
Vind ik ook wat kort door de bocht.
Heb nu een aantal weken een Macbook (pro) en als je daar eenmaal aan gewend bent geraakt wil je niets meer anders. Ben dus ook aan het twijfelen om toch ook maar de iphone te gaan halen maar die knoop heb ik nog niet doorgehakt omdat het multi-tasking er niet in zit.

binnenkort verschijnt Iphone OS 4.0 en deze zal vanaf dan ook wel multitasking ondersteunen, maar idd vind ik ook belangrijk punt


Een feitje is trouwens dat BlackBerry marktaandeel verliest op de zakelijke markt omdat er overgestapt wordt op de Iphone... Kan de bron even niet meer vinden :(

ook gelezen, denk op tweakers
volgens mij gebruikt de nog resterende harde kern van BlackBerry ook nog altijd WordPerfect 5.1 :)

rensariens
18/03/10, 20:45
apple komt met één toestel, is innoverend en iedereen copieert het
en dit zorgt opnieuw over hoe wij nu een telefoon zien

Hier moet ik wel om lachen. Qua OS was het misschien innovatief, maar de hardware was een zooitje oude troep bij elkaar waar flink voor betaald mocht worden. Android combineert het beste van twee werelden naar mijn mening.

rackhost.be
18/03/10, 20:51
Hier moet ik wel om lachen. Qua OS was het misschien innovatief, maar de hardware was een zooitje oude troep bij elkaar waar flink voor betaald mocht worden. Android combineert het beste van twee werelden naar mijn mening.

sorry hoor maar android is niets meer dan een op iphone gebaseerd os

dat android anders verder ontwikkeld is is een goeie zaak

maar vergeet niet, geen iphone, was er ook geen android

wat hardware betreft: denk niet dat ik toen al een gsm van 8GB zag, multitouch, etc

dat je enkel de prijs van de hardware zou betalen is natuurlijk niet logisch, je betaalt de ontwikkeilngskosten en deze zijn nu eenmaal meer bij het origineel dan bij de kopie

Stina
18/03/10, 20:55
Android is het naar mijn mening het allemaal nog net niet. Ze hebben dan ook nog wel een flinke achterstand kwa tijd t.o.v. de iPhone. Verder zijn tot dusver de toestellen mijn inziens ook nog niet echt mooi, maar dat zal vast nog veranderen.

Ikzelf heb vanaf de launch van de eerste generatie de iPhone en ben nog steeds erg tevreden met het toestel, in Juli van dit jaar heb ik hem 3 jaar in gebruik.

'Multitasken' heb ik nog nooit gemist, kan prima internetten met wat muziek of wat dan ook dus dat is genoeg multitasken voor mij op een telefoon.

Ook kwa het 'beperken' vanuit Apple heb ik geen problemen, vind het allemaal prima zolang het ding maar goed blijft werken en performen. Liever wat minder vrijheid met een goed werkend product dan van die halve applicaties zonder toegevoegde waarde waarmee alles in de soep loopt.

Verder heb ik ook een blackberry, maar daar ben ik niet zo over te spreken. Kan er maar niet aan wennen, gebruik hem dan ook nauwelijks. Wel zitten hier wat leukere enterprise features op en gebruik ik hem graag als speaker phone voor conf call's.

Mijn volgende telefoon zal vooralsnog weer een iPhone worden, de 4e generatie wel te verstaan. Of het moet zijn dat Android met zoiets leuks komt incl. een mooi toestel, dan ga ik wel twijfelen. Andere spelers dan de iPhone of Android kijk ik niet eens meer na.

cyberbootje
18/03/10, 22:28
Hier ook al iets meer dan een jaar de G1 - Android.
Heerlijk ding, wel weer rooted maargoed anders heb je er niet veel aan.

Even ssh doen is een uitkomst en vooral het feit dat als je iets mist en je kan met java aan de slag dan kan je een mooi progje maken.
Volgende telefoon zeer zeker android.

En verder niets tegen apple maar het valt me erg tegen dat je een hoop geld betaald voor het design enzo maar dat de kwaliteit niet optimaal is.
Waarom zeg ik dat?
Hier een Mac Air staan, eerst ging de hd binnen een jaar vrolijk tikken dus die werd vervangen. Goede kans dat hij stuk is gegaan omdat dat ding z'n hitte niet kwijt kan.
En dan daarna scherm kapot, bleek ontwerpfout te zijn en zat een een algemene garantie op.
Tot nu toe sluit de klep nog steeds niet na reparatie dus die moet weer terug, pffff.....

rensariens
18/03/10, 23:29
dat android anders verder ontwikkeld is is een goeie zaak

maar vergeet niet, geen iphone, was er ook geen android

wat hardware betreft: denk niet dat ik toen al een gsm van 8GB zag, multitouch, etc



Ik weerspreek niet dat google gekeken heeft naar de iphone, is ook logisch. OS was innovatief. Android was er ook geweest zonder iphone, weet ik zeker. De hardware was gewoon oude troep, dan moet je echt even de feiten gaan bovenhalen als je dat wilt weerspreken (multitouch schermen waren toen ook al in gebruik maar niet supported door windows mobile, dus wederom OS innovatie) ;)

Boyke
19/03/10, 00:19
iPhone zou ik zeggen, qua OS misschien niet DE winnaar maar het touch scherm is vele malen beter dan van welk toestel ook!

Pur
19/03/10, 10:44
sorry hoor maar android is niets meer dan een op iphone gebaseerd os

dat android anders verder ontwikkeld is is een goeie zaak

maar vergeet niet, geen iphone, was er ook geen android


Als je die stellingname al inneemt dan moet iPhone dus wel superieur zijn, dus waarom nog een topic starten dan?

Overigens zou Google ook zonder de iPhone ongetwijfeld uiteindelijk de mobiele markt hebben betreden. Want dat is hetzelfde als stellen dat de iPhone er niet was geweest zonder Symbian.

Want voor de iPhone er was draaide we (ik iig) SSH op Symbian, TomTom stond er op, ik kon browsen, ik kon mijn mail lezen. Het stond allemaal nog in de kinderschoenen maar het functioneerde. En dat het in de kinderschoenen nog stond lag niet alleen aan symbian maar ook aan slechte ondersteuning van websites, het over het algemeen gebrek aan UMTS dekking.

Gechargeerd zou je dus kunnen stellen dat iPhone het alleen wat gemakkelijker heeft gemaakt door het qwerty toetsenbord, het draaibaar maken van het scherm, en een touch screen.

Pur
19/03/10, 10:48
iPhone zou ik zeggen, qua OS misschien niet DE winnaar maar het touch scherm is vele malen beter dan van welk toestel ook!

Ik heb ook zo af en toe een iPhone in handen maar dat die velen malen beter is dan de HTC Hero zou ik niet durven beweren. Ik denk dat ie wel iets beter is.

Maar al met al vind ik de hero en de iPhone elkaar niet zoveel ontlopen, de ene werkt met dat iets beter, de ander met zus.. Als je alle plussen en minnen tegen elkaar weg zet komt het vooral neer op met welk merk je 'iets hebt'.

Ben wel benieuwd hoe die vergelijking straks uitvalt als Android 2.1 uitkomt voor de hero.

paul999
21/03/10, 14:16
Ik zit momenteel erg te twijfelen om een HTC Legend te kopen, maar vraag me nu toch af of je ook normale IMAP (En dus geen gmail) email clients hebt? En heeft iemand al verdere ervaringen met de Legend?

Beyoung ISP
25/03/10, 23:51
Zelf heb ik een iPhone, en ben er ook meer dan tevreden van! :-)
Wat het touchscreen betreft, heb ik vandaag nog het volgende artikel gelezen:
http://tweakers.net/nieuws/66408/touchscreen-iphone-is-nauwkeurigste-bij-testen-met-robot.html

Domenico
26/03/10, 15:58
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het iPhone scherm superieur is aan die van zijn concurrenten. Ik heb alle modellen van de iPhone en de schermen zijn gelijk. Mijn vergelijk is met die van een HTC HERO en een HTC HD2. Sorry maar het scheelt echt kilometers hoor. Die HTC schermen hebben nog een eind te gaan. De techniek van het iPhone scherm is gewoon veel preciezer en meer responsive.

Apoc
26/03/10, 16:14
Ik heb recentelijk Worms en RedAlert op mijn iphone geïnstalleerd. Ik weet niet of dat bij andere telefoons ook mogelijk is, maar dit is voor mij echt de definitieve bevestiging dat een telefoon als deze geniaal is. Ik ben helemaal niet van de spelletjes, maar als je ergens op moet wachten is er geen beter vermaak dan wormen opblazen met een explosief schaap.

chielsen
26/03/10, 16:34
Hehe moet ook maar eens worms installeren dan. Ik speel nu angry birds, heel leuk ook.
Heeft wel een beetje een worms idee. God wat is het lang geleden dat ik dat gespeeld hebt (* zwijmelt over vroegah).

Domenico
26/03/10, 16:37
Yes, op de Amiga. :D

Maar ja Andre dat is wel het grootste selling point van de iPhone he. ;)

chielsen
26/03/10, 16:42
Yes, op de Amiga. :D

Maar ja Andre dat is wel het grootste selling point van de iPhone he. ;)

Nou ik denk dat games zeker een onwijs selling point is. Aangezien de apps dat zijn en 60% vd verkochte apps games zijn.
Ook zie je dat de iphone een steeds groter deel van handheld gameapparaten overneemt ten koste vd psp en ds.

Met zo'n scherm en games van 0-2.50 heb je niet echt meer een aparte psp nodig die je mee moet slepen. Hoeveel spelletjes speelde je op je oude telefoon? Misschien een keer snake maar meer niet.

Domenico
26/03/10, 16:52
Klopt! Ik bel minder op mijn iPhone dan dat ik er andere dingen mee doe.

Apoc
26/03/10, 17:51
Nou ik denk dat games zeker een onwijs selling point is. Aangezien de apps dat zijn en 60% vd verkochte apps games zijn.
Ook zie je dat de iphone een steeds groter deel van handheld gameapparaten overneemt ten koste vd psp en ds.

Met zo'n scherm en games van 0-2.50 heb je niet echt meer een aparte psp nodig die je mee moet slepen. Hoeveel spelletjes speelde je op je oude telefoon? Misschien een keer snake maar meer niet.

Qua graphics en besturing is een iphone natuurlijk bij lange na niet zo goed als een PSP o.i.d. - maar dat is ook wel logisch. Maar inderdaad, als je kijkt wat er nu kan t.o.v. wat er vroeger kon, dan is het natuurlijk wel duidelijk dat je in de toekomst gewoon echt maar 1 apparaat bij je hebt (bijvoorbeeld ook als autosleutel).

De enige twee dingen die nog ontbreken om er echt een complete mannengadget van te maken, is een aansteker en een mes. Ook al rook je niet, vuur heb je als man zijnde gewoon nodig. En om van het mes geen steekwapen te maken, zou je er gewoon geen punt op moeten zetten (gaat enkel om het snijvlak). Ik zeg: doen!

MediaServe
27/03/10, 00:12
Klopt! Ik bel minder op mijn iPhone dan dat ik er andere dingen mee doe.

Dat hoor ik wel vaker, zelfs mensen die een tweede toestel (moeten) kopen om te bellen. Dat laatste schijnt namelijk niet de beste kwaliteit te zijn van de iPhone :p

Anyway, het blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik sta ook best open voor argumenten vóór een iPhone, maar het scherm vind ik geen argument tegen mijn (inmiddels verouderde) HTC Hero. En de upcoming HTC Desire en Samsung Galaxy S zijn telefoons die in ieder geval qua specificaties de iPhone in een donker hoekje drukken. Die Samsung schijnt zelfs voor spelletjes een stuk beter dan de iPhone (http://tweakers.net/nieuws/66438/samsung-galaxy-s-heeft-veruit-krachtigste-gpu-tot-nog-toe.html) te zijn, als je dat belangrijk vindt. Maar de iPhone was een paar jaar geleden natuurlijk wel een absolute trendsetter en toen ook echt een topper :)

chielsen
27/03/10, 00:56
Klopt bellen is niet top met iphone, maar dat kan ook het brakke netwerk van t-mobile zijn.
Tis dat ik nog meer dan 1.5 jaar moet maar volgende keer ga ik toch echt naar kpn.

rackhost.be
28/03/10, 18:58
het zal een android worden, enkel nog twijfel tss de HTC legend en desire

nog ff geduld hebben tot de lancering van de desire

NDIS
28/03/10, 21:23
Ik mag binnenkort een nieuwe mobiel uitzoeken. En dan is volgens de release data de desire net uit. En als je kijkt naar de specs van deze telefoon is het zeker het overwegen waard om even naar de desire te gaan kijken. Heb alleen nog nooit wat met het android os gedaan. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

pid
28/03/10, 22:06
Zelf heb ik tevens een HTC HD2, geweldig toestel.
Wel met een andere ROM dan standaard (NL stoor ik me aan, en batterij gebruik bij default ROM = 1 dag, nu 5-6 dagen).

Ik heb nu een N900 van Nokia besteld, ik zal je mijn ervaringen posten.
Deze zal sowiezo niet zo gebruikersvriendelijk zijn als de iPhone, maar doet verder wel al je eisen.
Mijn ervaringen met dit toestel zal ik posten als ik er een paar daagjes mee heb gespeeld (krijg hem morgen, maandag, binnen)...

Devsphere
28/03/10, 22:58
Inmiddels een halfjaar in bezit van de HTC Hero.
De telefoon mag als serieuze concurrent worden gezien van de iPhone 3GS.

De update naar Android 2.1 voor simlockvrije Hero's komt op 2 april 2010 uit.

ju5t
28/03/10, 23:23
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of en wanneer een nieuwe iPhone komt. Het is weer tijd voor een nieuwe telefoon, al kan ik wachten tot +/- eind juli. Om nu een oude iPhone te nemen terwijl er mogelijk dit jaar een nieuwe komt vind ik wat zonde.

pid
30/03/10, 01:21
Zoals beloofd zou ik een reactie plaatsen als ik even heb gespeeld met de Nokia N900.
Het eerste toestel van Nokia met een (branch) van Debian. Het werkt geweldig gemakkelijk. Het is wel even wennen.
Bij de eerste aanzicht lijkt de telefoon wat goedkoop, maar bij wat meer gebruik valt toch op dat hij best wel degelijk is. Een nadeel vind ik zelf dat het ding geen capacitief scherm heeft zoals de HTC HD2/iPhone.

Wel zijn er gigantisch veel applicaties (gratis) beschikbaar, die ook werkelijk wat toevoegen, zoals nmap, netstumbler, vnc viewer, een fatsoenlijk ssh shell etc.
Daarnaast is er nog een slap aftreksel van de Appstore, Nokia noemt dit Ovi. Klinkt kansloos, is kansloos.

De performance is best wel goed te noemen, een videotje speelt hij goed af. Battarij gebruik weet ik nog niet, maar op internet las ik ongeveer een dag bij intensief gebruik. Niet anders dan de iPhone dus. Verder 32GB aan interne storage, dat is uit te breiden tot 48GB met een 16GB Micro SD kaartje.

Tot nu toe best een aanrader. Ik moet wel eerlijk bekennen dat de 'telefoons' die ik meestal gebruik, niet zozeer gebruik om te telefoneren maar meer de zooi eromheen. SMS, Twitter, SSH/VNC, E-mail etc.

Succes met de aankoop die je wilt gaan doen!

Domenico
30/03/10, 12:03
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of en wanneer een nieuwe iPhone komt. Het is weer tijd voor een nieuwe telefoon, al kan ik wachten tot +/- eind juli. Om nu een oude iPhone te nemen terwijl er mogelijk dit jaar een nieuwe komt vind ik wat zonde.

http://online.wsj.com/article/SB10001424052702304370304575152242601774892.html?m od=WSJ_Tech_INTL_LSMODULE

Apple (http://www.webhostingtalk.nl/public/quotes/main.html?type=djn&symbol=AAPL) Inc. plans to begin producing this year a new iPhone that could allow U.S. phone carriers other than AT&T (http://www.webhostingtalk.nl/public/quotes/main.html?type=djn&symbol=T) Inc. to sell the iconic gadget, said people briefed by the company.

En in het Nederlands:

http://tweakers.net/nieuws/66485/nieuwe-iphone-heeft-a4-processor-en-960x640-pixelscherm.html

rackhost.be
30/03/10, 12:05
En er is nieuws over een nieuwe iphone :

http://tweakers.net/nieuws/66485/nieuwe-iphone-heeft-a4-processor-en-960x640-pixelscherm.html

Domenico
30/03/10, 12:20
En er is nieuws over een nieuwe iphone :

http://tweakers.net/nieuws/66485/nieuwe-iphone-heeft-a4-processor-en-960x640-pixelscherm.html

Maar liefst twee minuten eerder was deze link al geplaatst. :)

rackhost.be
30/03/10, 12:23
Maar liefst twee minuten eerder was deze link al geplaatst. :)

oeps, excuses :)

t.bloo
01/04/10, 11:48
Nokia N97 schijnt ook niet helemaal lekker te lopen

http://www.mobileinc.co.uk/2010/03/nokia-n97-promotional-video-vs-real-life/

rackhost.be
01/04/10, 12:54
Nokia N97 schijnt ook niet helemaal lekker te lopen

http://www.mobileinc.co.uk/2010/03/nokia-n97-promotional-video-vs-real-life/

zielig, en niet alleen de functionaliteit, ook het design van het toestel is gewoon compleet overgenomen van de iphone

moeten ze nu plots al geen designers meer in dienst hebben en enkel maar copieren?

hier de HTC Desire besteld

Mick-X
03/04/10, 12:23
Ik verheug me eigenlijk op de Iphone HD.
Zou een behoorlijk mooi apparaatje moeten zijn, iemand enig idee wat ie moet gaan kosten? (+/- 700eur?)

EncryptedBrain
03/04/10, 12:32
Ik verheug me eigenlijk op de Iphone HD.
Zou een behoorlijk mooi apparaatje moeten zijn, iemand enig idee wat ie moet gaan kosten? (+/- 700eur?)

Via inside information bij T-Mobile heb ik begrepen dat het rond of iets boven de € 1000,- maarja dat zijn de NL prijzen die zoals altijd hoger dan waar dan ook liggen.

PeterT
03/04/10, 12:50
Via inside information bij T-Mobile heb ik begrepen dat het rond of iets boven de € 1000,- maarja dat zijn de NL prijzen die zoals altijd hoger dan waar dan ook liggen.

Bullsh!t. Die telefoon is nog niet eens bevestigd, laat staan dat T-Mobile al prijzen weet :P

Mick-X
03/04/10, 12:51
Via inside information bij T-Mobile heb ik begrepen dat het rond of iets boven de € 1000,- maarja dat zijn de NL prijzen die zoals altijd hoger dan waar dan ook liggen.

1000?! .. NL prijzen of niet, dat is iets teveel van het goede.
Dat waren destijds 2200 gulden voor een telefoon? waar gaat de wereld heen :P

EncryptedBrain
03/04/10, 13:03
Bullsh!t. Die telefoon is nog niet eens bevestigd, laat staan dat T-Mobile al prijzen weet :P

We zullen het zien.
Jij denkt dat het hele marketing verhaal pas wordt opgestart een dag na de bekendmaking? Dit zijn zaken die maanden vooraf geregeld zijn en nu al zo goed als klaar op de plank liggen. En nee wanneer je naar een T-Mobile store gaat of de helpdesk belt krijg je idd te horen dat er niets aankomt waarom zou dat zijn denk je?

PeterT
03/04/10, 23:23
We zullen het zien.
Jij denkt dat het hele marketing verhaal pas wordt opgestart een dag na de bekendmaking?

Neen; ik kan je echter wel met zekerheid vertellen dat T-Mobile NL op dit moment nog geen info heeft over de eventuele opvolger.

PerryKniest
04/04/10, 00:43
Ik zou persoonlijk even wachten, over paar maandjes is de iphone 4G er.

En als het goed is niet via tmobile, bron: http://www.icreatemagazine.nl/nieuws/iphone/kpn-biedt-hoofdredacteur-icreate-een-iphone-4g/

vipeax
14/04/10, 11:09
Ik heb de htc desire nu 1 week en het is toch echt de betere keuze. Hij is natuurlijk ook nieuwer. Vooral het scherm, vrijheid en de ssh/rdp/vnc ervaring <3.

Overigens op de telefoon geschreven uiteraard.

Mick-X
14/04/10, 12:23
Ik heb de desire in mn handen gehad, maar was toch niet zo onder de indruk.
De geruchten van de iphone G4 steken inderdaad de kop op, en ik ben eigenlijk aan het wachten tot dit toestel komt. De verwachtingen zijn wel hoog.

De iphone HD zou ook erg mooi moeten zijn, 4 keer de resolutie van wat de 3gs heeft, correct me if i'm wrong.

vipeax
14/04/10, 12:37
De geruchten van de iphone G4 steken inderdaad de kop op, en ik ben eigenlijk aan het wachten tot dit toestel komt. De verwachtingen zijn wel hoog.


De prijs ook... stel hij kost 700 euro, dan is dat toch al 1.75x zoveel.

chielsen
14/04/10, 15:18
Uhm dat is toch de prijs van een 3gs nu ook?
http://tweakers.net/pricewatch/241516/apple-iphone-3gs-32gb-wit.html
T-mobile waardeerde mijn zelfs op 999 euro ofzo.

vipeax
14/04/10, 20:16
Klopt, maar dat was t.o.v. een HTC Desire :p.

mikevdbroek
14/04/10, 23:17
De iPhone HD zou eind Juni uitkomen, ben benieuwd. Heb al een bijdrage opzij geschoven om deze aan te schaffen :)

stefklep
15/04/10, 11:34
Mischien vraag ik naar de bekende weg? Maar wat is er mis met de zakelijke telfoons van Nokia, ssh enz allemaal mogelijk vooral met de N97 is dit supper handig met het qwerty toetsenbord.

Piwi-Web
15/04/10, 11:46
De iPhone HD zou eind Juni uitkomen, ben benieuwd. Heb al een bijdrage opzij geschoven om deze aan te schaffen :)

Ik ga het ook nog even afwachten :) Wil er ook eentje aanschaffen i.i.g.

mgielissen
15/04/10, 13:03
Ik heb een jaartje een Android (G1). In principe zijn Androids upgradable naar latere versies, maar bij standaard versies ben je daarvoor afhankelijk van de leverancier. Zo zal T-Mobile bijv. bepalen welke upgrades naar 'hun' telefoons gaan.

Je kunt de phone rooten en een afwijkende rom installeren. Dan heb je meer vrijheid om te bepalen welke upgrade je wel of niet wilt, en kan je meer apps installeren. Sommige upgrades worden afgeraden voor bepaalde telefoons, bijvoorbeeld omdat de cpu of het intern geheugen het niet aankan. Dat is helemaal afhankelijk van welk toestel je neemt.


Ik heb een G1 via markplaats op de kop getikt. Deze heeft een toetsenbord en is perfect voor remote beheer van linuxservers (SSH). Effe in de trein een VPS compleet inrichten :W:

mikevdbroek
15/04/10, 15:34
Ik ga het ook nog even afwachten :) Wil er ook eentje aanschaffen i.i.g.

Je kunt ze gewoon in België simlock vrij halen voor een schappelijke prijs, jammer dat dit in Nederland enkel mogelijk is tegen een enorm hoge prijs.

stefklep
23/04/10, 11:46
Als je bij de vrouwen in de smaak wil liggen :P Dan moet je een iphone kopen.
http://www.nu.nl/tech/2231564/mannen-met-iphone-aantrekkelijker.html

Wat ze niet onderzoeken tegenwoordig...

NDIS
09/05/10, 17:14
Ik heb inmiddels de HTC Desire al 3 weken in mijn bezit en ik moet zeggen dat deze telefoon zeer veel en uitgebreide mogelijkheden biedt samen met het Android OS.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik nooit een Iphone in mijn handen heb gehad, dus ik kan niet oordelen ten opzichte van de Iphone.

Helaas zit er 1 nadeel aan vast en dat is de accu. Deze is met een beetje pielen zo leeg.
Ik hoop dat ze in de toekomst een accu gaan uitbrengen voor deze telefoon met meer capaciteit, maar mijn gevoel zegt dat deze er niet gaat komen (nergens op gebaseerd natuurlijk, wilde gok)

Conclusie vanuit mijn opzicht:
Super telefoon alleen jammer dat deze over een accu beschikt met te weinig capaciteit.

MediaServe
09/05/10, 18:51
Ik heb zelf ook een HTC Desire en ik moet eerlijk zeggen dat ik de accu geen enkel probleem vind. Bluetooth en GPS staan gewoon aan, maar Wi-Fi uiteraard wel uit. Verder doet hij de hele dag Exchange synchronisatie. De accu gaat bij weinig bellen 3 dagen mee, maar door de weeks laad ik hem iedere nacht op.

Ik ben het eigenlijk al jarenlang gewend om een telefoon 's nachts aan de lader te hangen.

Verder inderdaad een hele fijne telefoon. Nadat je een OLED scherm hebt gezien wil je nooit meer anders. Zwart is echt zwart en prachtige heldere kleuren. Het scherm had wat mij betreft wel iets minder gevoelig gemogen, maar misschien is dat nog te tweaken.

ConnectBot is trouwens een briljante SSH cliënt voor de geïnteresseerden :)

rackhost.be
09/05/10, 19:11
heb inmiddels de htc desire 3 dagen

is een supertoestel en android 2.1 is mega
denk zelfs dat android nog een stukje verder gaat dan iphone os (tot v4 zal uitkomen waarschijnlijk)

de htc desire zelf ook wel paar minpuntjes
- batterij, maar naar wat ik gelezen heb verbeterd dit na een aantal dagen/opladingen, momenteel wifi uitgezet en enkel continue bluetooth & 3G en is al veel beter
- vingerafdrukken op het scherm, had ik niet bij iphone, maar als je er op werkt heb je er geen last van

rackhost.be
09/05/10, 19:13
ConnectBot is trouwens een briljante SSH cliënt voor de geïnteresseerden :)

werkt hier ook goed, vooral ook de mogelijkheid met escape en functietoetsen is goed doordacht

maar de resolutie is te hoog waardoor de tekst echt klein uitvalt, mogelijks omdat de desire één van de nieuwe is met een hogere schermresolutie denk ik

jij daar al goeie oplossing voor gevonden?

MediaServe
10/05/10, 00:03
werkt hier ook goed, vooral ook de mogelijkheid met escape en functietoetsen is goed doordacht

maar de resolutie is te hoog waardoor de tekst echt klein uitvalt, mogelijks omdat de desire één van de nieuwe is met een hogere schermresolutie denk ik

jij daar al goeie oplossing voor gevonden?

Ik heb het zelf nog niet als probleem of uitdaging gezien, dus nee ik heb er ook geen oplossing voor. Zelf kan ik het prima lezen eigenlijk :D

Volgens dit filmpje kan het met de volumetoetsen:
http://jsharkey.org/downloads/ssh.html

Even getest en dat werkt perfect!

vipeax
10/05/10, 10:27
Yep, ik ben nog altijd zeer tevreden met de mijne. Zit op dit moment dan ook in de trein met de telefoon als modem voor de laptop... :wub: