PDA

Bekijk Volledige Versie : Wanneer DRS5



VinceSTM
16/03/10, 13:08
Een aantal concullega's en ik hadden een polletje bedacht: halen ze het binnen het onderhoudsvenster, of niet?

Ik zeg: nee, ze halen het niet en zijn bezig tot +/- 22.00. Wie biedt meer / minder :P

Cybafish
16/03/10, 13:12
Het kan natuurlijk ook goed zo zijn dat ze tot 24:00 bezig zijn en dan mailen dat alles weer is teruggezet naar DRS4, vanwege onverwachte problemen ;)

Seriously though, kijkend naar de hoeveelheid correspondentie van hun zijde in de aanloopfase verwacht ik geen grote problemen.

ichosting
16/03/10, 13:13
Volgens mij hebben ze nog nooit hun deadline gehaald, dus een dergelijke migratie zal wel veel langer duren. Ik denk persoonlijk tussen 22:00 en 00:00 :D

martysmarty
16/03/10, 13:23
Wie bij SIDN heeft overgens bedacht om dit gelijk met WHD te doen?

WebXtra
16/03/10, 13:41
Het kan natuurlijk ook goed zo zijn dat ze tot 24:00 bezig zijn en dan mailen dat alles weer is teruggezet naar DRS4, vanwege onverwachte problemen ;)


Zou mij in ieder geval niets verbazen.

Ben ook benieuwd hoelang drs5 zal leven.
Hoeveel miljoenen er dit maal in een bodemloze put worden gestort.

DutchTSE
16/03/10, 13:58
Jongens Jongens, wat een negativiteit!!

Zolang ze niet per ongeluk de complete database met domeinen verwijderen en de backups achteraf niet al maanden mislukte en we terug moeten naar een situatie in 2008 welke op een DVD gebrand ligt bij Roelof zijn mercedes dealer als persoonlijk kado dan ben ik al tevreden :thumbup:

Ik hoop dat ze het op tijd halen, maar ik kijk inderdaad niet vreemd op als blijkt dat de conversie toch is mislukt :)

Mikey
16/03/10, 14:35
Gezien de hoeveelheid informatie die ze rond gestuurd hebben en het rommelige afgelopen jaar denk ik dat ze hun uiterste best doen om beter te plannen en te testen. Telkens stil blijven staan bij het verleden brengt je niets anders dan doemdenken... Nu maar hopen dat deze slag beter verloopt :)

Erik H.
16/03/10, 15:20
Ik heb echt heel erg gelachen om deze poll. Lijkt me duidelijk dat de deadline niet gehaald gaat worden (that would be the first) maar hoe ver het uitloopt lijkt me wel spannend...

WH-Tim
16/03/10, 15:57
Als ik kijk naar de inspanning die geleverd is bij SIDN denk ik dat ze het wel gaan halen. De migratie hebben ze al talloze keren gedaan de afgelopen tijd op test servers. Met productie servers is natuurlijk altijd weer net dat kleine detail anders, maar ze zijn er nu beter op voorbereid dan alle voorgaande keren.

M.C.
16/03/10, 16:09
Het zal inderdaad de eerste keer worden, maar ik heb goede hoop dat ze het op tijd halen. Ze hebben een volle dag om het te implementeren, zijn er al maanden mee bezig, hebben het goed voorbereid en maken gebruik van Agile development. Door de vele updates heb ik inderdaad ook het idee dat alles wel redelijk duidelijk is. Natuurlijk doorstaat geen enkel plan 'first contact with the enemy', maar ik hoop dat de testgroep vandaag al in het live systeem gaat werken. Ik neem aan dat er in die 24 uur een flinke marge zit voor problemen, dus ik zou zeggen het is nu of nooit ;)

Als deelnemer verwacht ik wel een goede fles wijn indien de deadline wederom niet gehaald wordt, minimaal :D

Toon
16/03/10, 16:21
Tjah, aangezien de meerderheid niet eens getest heeft, zal SIDN straks de flinke laag krijgen op hun supportdesk.

Degene die wel getest hebben, zijn er wel klaar voor.

Ber|Art
16/03/10, 19:53
Als het 100% beter gaat als de implementatie van DRS4 mogen we toch al heel blij zijn? Ik verwacht ook niet dat ze de deadline gaan halen ik verwacht wel dat het een stuk beter zal gaan als DRS4 maar ben zeer benieuwd...

nieuwhier
17/03/10, 01:58
Als ik naar hun daden uit het verleden kijken... dan halen ze het niet.

Maar ik ga er toch vanuit dat ze 'geleerd' hebben en dat hun planning is dat ze veeeele uren voor de deadline klaar zijn. Ik heb dus eerder klaar gestemd! (oeps is mijn stem nu ongeldig omdat ik niet alleen in het hokje zit ?)

DutchTSE
17/03/10, 08:40
Misschien duurt de daadwerkelijke werktijd maar 4 uur, maar hebben ze er 20 uur bij gerekend om te voorkomen dat ze kunnen uitlopen [/evil mind] :p

DeziWeb
17/03/10, 10:36
Nou nog even dan moet het klaar zijn. Ben zeer benieuwd!

DutchTSE
17/03/10, 10:54
Nou nog even dan moet het klaar zijn. Ben zeer benieuwd!

HAHAHAHAhaha.. ha!



VERLENGING: 17-03-2010 Onderhoudsvenster DRS5 / EXTENSION: 17-03-201 Maintenance windows DRS5

- English version of this message below -

Aanvang: dinsdag 16-03-2010 12.00 uur
Eind: woensdag 17-03-2010 14:00 uur (oorspronkelijk 12.00 uur)

De migratie van DRS4 naar DRS5 vergt meer tijd dan vooraf is berekend. Hierdoor zijn wij genoodzaakt het onderhoudsvenster met 2 uur te verlengen tot 14.00 uur. Een verdere uitleg over de vertraging vindt u hieronder. Wij laten u via de registrarssite en per e-mail weten wanneer het onderhoudsvenster is afgerond.

Toelichting vertraging:
Tijdens de fase datamigratie van DRS4 naar DRS5 hebben wij geconstateerd dat deze fors meer tijd vergde dan gepland op basis van de vele testen die vooraf zijn uitgevoerd. Na onderzoek bleek dat er een bovengemiddeld percentage packet-loss optrad op een van de NIC's. Om het datamigratietraject, wat op dat moment reeds ver gevorderd was, niet te verstoren en te herstarten, is besloten deze vertraging te accepteren. Het gevolg is dat de datamigratiefase bijna 50% langer heeft gedraaid dan was voorzien.*De verstoring op de NIC heeft overigens geen negatieve gevolgen gehad op het inhoudelijke resultaat van de datamigratie. De resultaten waren conform de verwachtingen.

Onze excuses voor het ongemak.


Wie gaat er winnen.. spanneeend :sorcerer:

Ik snap het trouwens niet.. hoe kan er nou packageloss op het interne netwerk zijn als het interne netwerk naar behoren functioneert? Dan functioneert het toch niet naar behoren? Waarom is dit nooit eerder gezien? Waarom is het nooit eerder opgelost?

Erik H.
17/03/10, 10:54
EN ja hoor... het eerste uitstel is binnen....

adknoth
17/03/10, 10:55
Aanvang: dinsdag 16-03-2010 12.00 uur
Eind: woensdag 17-03-2010 14:00 uur (oorspronkelijk 12.00 uur)

De migratie van DRS4 naar DRS5 vergt meer tijd dan vooraf is berekend. Hierdoor zijn wij genoodzaakt het onderhoudsvenster met 2 uur te verlengen tot 14.00 uur. Een verdere uitleg over de vertraging vindt u hieronder. Wij laten u via de registrarssite en per e-mail weten wanneer het onderhoudsvenster is afgerond.

Als het hierbij blijft valt het wel mee...

nieuwhier
17/03/10, 10:56
Hmm over mijn stem... De wens was de vader van de gedachte/stem....

>>De migratie van DRS4 naar DRS5 vergt meer tijd dan vooraf is berekend.
Snap ik niet. Is het dan alleen berekend en geen enkele keer helemaal doorgetest/gedraaid ?

Weccop
17/03/10, 10:58
Waar komt dit bericht vandaan? Kan het nergens op hun blog vinden.

adknoth
17/03/10, 10:58
Kregen we via mail binnen...

Ber|Art
17/03/10, 11:10
Staat ook hier nu: http://www.webhostingtalk.nl/sidn/159089-verlenging-17-03-2010-onderhoudsvenster-drs5.html

Dotdns
17/03/10, 11:18
>>De migratie van DRS4 naar DRS5 vergt meer tijd dan vooraf is berekend.
Snap ik niet. Is het dan alleen berekend en geen enkele keer helemaal doorgetest/gedraaid ?


Als ik kijk naar de inspanning die geleverd is bij SIDN denk ik dat ze het wel gaan halen. De migratie hebben ze al talloze keren gedaan de afgelopen tijd op test servers. Met productie servers is natuurlijk altijd weer net dat kleine detail anders, maar ze zijn er nu beter op voorbereid dan alle voorgaande keren.
....net dat kleine detail anders

DutchTSE
17/03/10, 11:21
....net dat kleine detail anders

Packageloss op je verbinding is toch niet iets dat je van te voren niet had kunnen zien aankomen? Je weet of je verbinding werkt of niet. (en ik vind zoveel packageloss dat je proces 50% langer duurt toch wel een niet werkende verbinding).

t.bloo
17/03/10, 13:38
Ik gokte op 18 maart en met mij velen...

M.C.
17/03/10, 13:56
18 Maart lijkt mij wel wat overdreven, tenminste dat hoop ik :D

Maar aangezien het nu bijna 13:00 is lijkt verder uitstel mij onwaarschijnlijk omdat we verder geen meldingen hebben ontvangen.

PowerSp00n
17/03/10, 14:07
18 Maart lijkt mij wel wat overdreven, tenminste dat hoop ik :D

Maar aangezien het nu bijna 13:00 is lijkt verder uitstel mij onwaarschijnlijk omdat we verder geen meldingen hebben ontvangen.

Daar heeft de SIDN geen boodschap aan, het zal mij in ieder geval niet verbazen als het nog wat later gaat worden dan 14.00. Laten we in ieder geval hopen dat er zich geen grote problemen voordoen :P..

martysmarty
17/03/10, 14:52
We tellen af naar 14:00

Erik H.
17/03/10, 14:56
We tellen af naar 14:00

Hier ook....

jinxedworld
17/03/10, 14:57
(headbang) * it's the final countdown!! Tadadaada, Tadadadadaaaaaaaa!!! (headbang)

martysmarty
17/03/10, 15:00
Jaja,

aanvang: dinsdag 16-03-2010 12.00 uur
Eind: woensdag 17-03-2010 14:00 uur (oorspronkelijk woensdag 17-03-2010 12:00 uur)

De migratie van DRS4 naar DRS5 is, na een verlenging van het onderhoudsvenster met twee uur, succesvol afgerond. Vanaf heden kunt u uw aanvragen voor nieuwe domeinnamen en mutaties voor bestaande domeinnamen indienen via de nieuwe EPP- en webinterface of de tijdelijke e-mailservicelaag. Voor alle informatie over het werken met DRS5 kunt u terecht op de registrarssite (.nl-Registratie | Gebruikerinformatie
DRS5) en het SIDN Weblog.

We wensen u veel succes met het gebruik van ons nieuwe registratiesysteem.

Met vriendelijke groeten,
SIDN

Lampje
17/03/10, 15:01
Het is 14.00 uur en de Registrar IS e.d. is nog offline.

Edit; t lijkt wel of ze de klok erop gezet hebben zeg. Hehe

DutchTSE
17/03/10, 15:01
Als jullie het allemaal even testen, dan wacht ik tot het sein veilig wordt gegeven :p

Toon
17/03/10, 15:03
Werkt allemaal prima, jammer dat de gemelde bugs gewoon niet opgelost zijn...

Dotdns
17/03/10, 15:03
Yes ,
hij doet het :d

DutchTSE
17/03/10, 15:03
Werkt allemaal prima, jammer dat de gemelde bugs gewoon niet opgelost zijn...

Dat was bekend he.. dat zijn known errors, en zolang het known errors zijn mag het gewoon :)

Keizer
17/03/10, 15:08
begint lekker

M.C.
17/03/10, 15:12
Registraties zijn in ieder geval geslaagd :)

DutchTSE
17/03/10, 15:24
Volgens mij gaat het een hell worden om alle domeinen van 1 persoon op dezelfde contact te krijgen zonder medewerking van de SIDN.. ik heb nu alweer een handle die een natuurlijk persoon is maar als ANDERS geregistreerd staat... Die kun je dus niet wijzigen.

t.bloo
17/03/10, 15:25
Er zijn twee winnaars van de poll :)

nieuwhier
17/03/10, 15:34
Ik ben tevreden.

WH-Tim
17/03/10, 15:38
Ik vind dat SIDN het netjes heeft gedaan! Goed op tijd klaar en als ik de rest mag geloven werkt alles nog goed ook. De WHOIS ziet er alleen wat gammel uit, en natuurlijk mist de helft van de data en zijn er weer oude DRS4 perikelen terug: telefoonnummers met landnummer 999, emailadressen als gegevens.onbekend@sidn.nl en vooral heel veel spatie misbruik! Ik ga ze zo eens even feliciteren. Tot die tijd: http://twitter.com/#search?q=%23SIDN

maxnet
17/03/10, 15:46
Dacht kan ik onze EPP client mooi even testen met de domeinen die tijdens het onderhoudsvenster besteld zijn.
Is dat niet meer nodig.
De e-mail servicelaag heeft de gister ingestuurde registraties alsnog verwerkt.

Netjes.

nieuwhier
17/03/10, 16:02
Oeps.... het epp systeem is niet bereikbaar opeens ?

..lag aan onszelf...