PDA

Bekijk Volledige Versie : RTO voor DRS5 tijdelijk gesloten



SIDN
16/03/10, 12:50
De Registrartestomgeving (RTO) voor DRS5 is sinds 16 maart 10.00 uur gesloten i.v.m. met de migratie naar DRS5. De RTO is uiterlijk 17 maart 17.00 uur weer beschikbaar.

martysmarty
16/03/10, 12:59
Een vraag die bij mij opkwam, Waarom moet een testomgeving worden gesloten, voor de livegang van het daadwerkelijke systeem?

Niet dat het nou zo erg is, we hebben allemaal tijd zat gehad, maar puur nieuwschierig

RvdH
16/03/10, 13:25
Zou toch zweren dat ik ergens gezien heb dat de RTO pas om 12:00 uit zou gaan.

martysmarty
16/03/10, 14:20
Zou toch zweren dat ik ergens gezien heb dat de RTO pas om 12:00 uit zou gaan.

Dat was DRS4 zelf

Piwi-Web
16/03/10, 14:35
Een vraag die bij mij opkwam, Waarom moet een testomgeving worden gesloten, voor de livegang van het daadwerkelijke systeem?

Niet dat het nou zo erg is, we hebben allemaal tijd zat gehad, maar puur nieuwschierig

Misschien maken ze van de testomgeving de live omgeving ;)
Bij SIDN kan alles :yes:

Mikey
16/03/10, 17:37
Ik kan me de volgende situatie voorstellen

Live omgeving -> test omgeving

Waarbij de test omgeving leest vanaf de live omgeving, en changes gecommit worden op de test omgeving en bijgehouden. Hiermee kun je zonder elke dag een dump te maken naar de DTO toch een reëel echt beeld creëren. En aangezien de live omgeving nu gevuld / omgezet wordt kan me iets bij voorstellen dat hij daarom dicht gaat... :)

WH-Tim
16/03/10, 17:48
Replicatie gewoon uitschakelen?

Toon
16/03/10, 20:48
Ik gok;

Omdat de RTO een verkeerde versie bevat dan.
Ze zullen de nieuwste release LIVE zetten, incl. laatste bugfixes, en daarna de RTO pas updaten.

Dit is trouwens niet alleen de gang van zaken bij SIDN, maar bij alle EPP registries ;-)
Bij de livegang van de EURid lag de RTO daar ook eruit, bewust dus.