PDA

Bekijk Volledige Versie : Eigen TV Station



rdevos
15/03/10, 12:29
Hallo mensen.

Wij willen graag met een team een tekst-webcam-radio tv gaan beginnen :)
en wij hadden een aantal vraagjes ;)

Welke webcam kunnen we het best egebruiken?
wij dachten zelf aan deze webcam we willen niet al te duur uitkomen en wij hebben het in een glazenkastje buiten aan de muur hangen waar de webcam eventueel in zou kunnen komen,
http://comp4you.nl/products/10314/Webcam-Hecules-Dualpix-Emotion

En we willen hierbij dus een tekst tv gaan beginnen, maar geen idee hoe we dit op een wma stream krijgen?
via windows media encoder ofzo? is het dan mogelijk om dia presentaties er in de duwen en dan af tespelen op de stream?

en dan nog een vraagje, is het dan mogelijk om 1000mp3 betsanden allemaal in 1 bestand te planten?

dit waren mijn vragen ik hoop dat jullie een antwoord weten ;)

Piwi-Web
15/03/10, 12:33
Opzich is elke webcam goed... Ligt er net aan welke kwaliteit je wilt bieden.
Streamen kan geloof ik wel met windows media encoder maar je moet het ook nog ergens distribueren (streaming server).
Verder, waarom wil je 1000 mp3's in 1 bestand 'planten'?

rdevos
15/03/10, 12:46
Opzich is elke webcam goed... Ligt er net aan welke kwaliteit je wilt bieden.
Streamen kan geloof ik wel met windows media encoder maar je moet het ook nog ergens distribueren (streaming server).
Verder, waarom wil je 1000 mp3's in 1 bestand 'planten'?

nou omdat windows media encoder niet meerdere nummers tegelijkertijd kan afspelen of een playlist ;)
dus dacht ik zet ik alles in 1 en dat werkt dan wel denk ik.

ik heb een streaming server thuis en draai op een 50Mbit verbinding glasvezel van xmsnet en ik ben de enige die upload thuis de rest download maar dat neemt niks van mijn upload omdat het 50Mbit/50Mbit is ;)

The-BosS
15/03/10, 13:44
nou omdat windows media encoder niet meerdere nummers tegelijkertijd kan afspelen of een playlist ;)
dus dacht ik zet ik alles in 1 en dat werkt dan wel denk ik.

Volgens mij ben je de belangrijkste stap in heel je proccess vergeten en dat is je productie software, want of je nu windows media encoder of quicktime of nullsoft video encoder gebruikt dit zijn maar programma's om je content te streamen. Dus als ik het goed begrijp zou jij dus eens moeten kijken naar Carmen TV (http://www.carmenserver.nl/08_carmentv.html) of iets dergelijks.

Thewizzard
16/03/10, 00:02
Inderdaad ben je de productie software vergeten de muziek kan je laten spelen met bijvoorbeeld Zararadio dit is gratis anders adviseren wij je Studio Station Playlist dat werkt stabieler als Sam of Ots.

Hou wel rekening met de Buma & de Sena die komen zeker om de hoek kijken voor de muziek daar moet je rechten voor betalen.
Voor nonprofit & Commercieel gelden aparte bedragen.