PDA

Bekijk Volledige Versie : het prille begin



Mike
22/08/02, 01:41
Hmm, ik ben nog steeds niet begonnen eigenlijk en het zal waarschijnlijk ook wel nooit gebeuren. Misschien dat ik daarom nieuwsgierig ben naar persoonlijke verhalen over wanneer en hoe je in deze business bent gerold. En niet te vergeten waarom natuurlijk :)

RobbertC
22/08/02, 11:58
--> 'Het runnen van een Web Hosting Bedrijf'
Hier is het topic beter op z'n plaats :)

Ben zelf geen hoster, maar er bestaat een kans dat ik ooit begin. Als ik wat ouder ben. Ik weet wel dat ik niet 'zomaar' ga beginnen, zoals veel hosters....

ric0
22/08/02, 12:45
RobertC: hoe bepaal jij dat veel hosters "zomaar" beginnen?

Deimos
22/08/02, 14:25
Van de site:



Starhost is ontstaan in december 2000 uit onvrede met de bestaande webhosts. Deze leverden, naar de oprichters idee, te weinig service en kwaliteit tegen een zeer hoge prijs.
Starhost wil daar verandering in brengen, door zijn diensten tegen een relatief laag bedrag te leveren, zonder verlies van Service en Kwaliteit.

RobbertC
23/08/02, 14:05
ric0: ga eens een kijkje nemen op de engelse WHT. Bosjes met mensen die een hosting bedrijf willen starten voor de gein en om snel binnen te zijn.

Als ik soms kijk naar Nederlandse hosters, dan zijn er ook veel die zonder een goede voorbereiding (verstand van zaken, businessplan etc.) beginnen.

Mike
23/08/02, 17:44
So true, hehe.
Ik ben geen expert, verre van, maar als ik op de engelse WHT af en toe de vragen zie die sommige mensen stellen, dan, umm, breekt mijn klomp. Je zal maar je site hebben draaien bij een hoster die niet weet wat telnet (of liever ssh) is, bijvoorbeeld...

Pilgrim
29/08/02, 02:56
WHT (de engelse versie) is doffe ellende ): Vooral als je de hosting requests leest (en dan met name de aanbiedingen die er worden gegeven!) schieten de tranen je in de ogen.

Alles moet zo goedkoop mogelijk. En komen ze net gedesillusioneerd van de ene $ 1.- host vandaag vragen ze doodleuk om de goedkoopste host en signen weer op bij een andere host die mijns inziens qua prijs in de sneltrein van het failliesement zit.

Hoezo leren van je fouten? :P

justonefee
29/08/02, 12:31
Inderdaad - wij hebben WHT reeds enige tijd afgezworen; de manier waarop de aanbiedingen daar verschijnen kan niemand overleven!

Deimos
29/08/02, 12:52
Wanneer je op WHT "adverteerd" ben je naar mijn idee aan het adverteren midden in een groep mensen die je het liefst niet wilt hebben als klant.

Mij is namelijk over het algemaan gebleken dat hoe meer eisen een klant stelt terwijl ze een heel beperkt budget hebben. Ze ook meer klagen over je diensten en de support.

Lorenzo
31/08/02, 02:18
De mensen die het meest klagen, zijn de mensen die het minst betalen...

justonefee
01/09/02, 17:53
LOL - zo grappig als de waarheid wordt gezegd :)
Wij hebben een aantal klanten gehad via WHT, en werkelijk niets dan last gehad. Bij mij is het eenvoudig: klanten krijgen bij ons een eerlijke prijs met een eerlijke service - meer moet dat niet zijn.