PDA

Bekijk Volledige Versie : Glasvezel



rdevos
13/03/10, 17:36
hallo mensen ik heb een vraagje :)

ik ben thuis aan het streamen naar internet ik heb daar ook een bumastemra licentie voor maar even een vraag

ik heb 50/50mbit download en upload.
ik vraag me af ik upload nu best veel maar als ik nu 7mbps download worden dan mijn upload vertraagt of is het mogelijk om, 7mps down en upload tegelijkertijd aan te kunnen met glasvezel? lijkt me wel toch?

groetjes richard :)

ju5t
13/03/10, 17:46
http://www.bumastemra.nl/nl-NL/MuziekgebruikOpgeven/WanneerBetalen.htm - dat was niet zo lastig?

dennis0162
13/03/10, 18:03
Dat is de vraag toch niet:)?

SF-Jeroen
13/03/10, 18:11
Als je een 50 Mbit up & down glasvezel aansluiting hebt kun je maximaal met 6.25 MB/s uploaden (en dus met de zelfde snelheid downloaden). Let wel op dat kleine (budget) huis-tuin-keuken routers nog wel eens moeite hebben met grote aantallen verbindingen.

Apoc
13/03/10, 18:36
ik heb 50/50mbit download en upload.
ik vraag me af ik upload nu best veel maar als ik nu 7mbps download worden dan mijn upload vertraagt of is het mogelijk om, 7mps down en upload tegelijkertijd aan te kunnen met glasvezel? lijkt me wel toch?

Normaliter zou je 50mbps moeten kunnen uploaden terwijl je ook 50mbps download (simultaan). Maar, het zou kunnen zijn dat je provider hier afwijkende voorwaarden voor heeft, of dat de verbinding bij bepaald gebruik geknepen wordt. Je kunt dit dus het beste even bij je provider navragen.

ju5t
13/03/10, 19:25
Dat is de vraag toch niet:)?

Ah, my bad. Die begin post leest een beetje chaotisch.

Luana IS
13/03/10, 19:38
Klopt het dat je op XMS zit? Zoja dan kan dit inderdaad gewoon tegelijkertijd.

Heb zelf ook XMS hier en up/down tegelijkertijd werkt prima hier.

ichosting
13/03/10, 20:32
Ik denk dat TS Mbyte en Mbits door elkaar haalt :)

Als je een 50 MBIT/s verbinding hebt, dan is dat 6,25 MBYTE/s maximaal zoals Jeroen al aangeeft. Dus als je verbinding dan traag wordt, dan zit je al aan die 50 mbit dus. En dan wordt het inderdaad traag.

Vraag me alleen af wat die Buma/stemra licentie (ik mis nog SENA?) hiermee van doen heeft, maar dat ter zijde :).

oehTie
14/03/10, 14:40
om ichosting nog even aan te vullen mbt de vraag van ts,

je hebt gewoon een snellere verbinding nodig. glasvezel kan vele malen sneller zijn dan koper, al is koper ook al als gigabit of zelfs 10gbit beschikbaar. Alleen zul je hiervoor richting een datacentrum moeten gaan. Thuis wordt dit een probleem.