PDA

Bekijk Volledige Versie : Verhuizing en renew



daveww
12/03/10, 15:44
Beste forumlezers,

Wij moesten bij een partij indien wij de domeinnamen wilde behouden deze 'intern verhuizen', hiervoor hadden wij EPP-codes nodig.

We hebben toen een overzicht gekregen met domeinnamen die van ons waren, maar niet zichtbaar in het account. Er stond vermeld 'overige kan ik epp voor sturen als je ze wilt behouden anders zet ik renew uit'.

Hieruit maak ik op dat indien wij deze verhuizen we de EPP code krijgen en de renew NIET uitgezet wordt. Zodra wij géén EPP code vragen wél de renew uitgezet wordt.

Nu is dus 1 van de domeinnamen verlopen/redemption en zegt men dat in de 'FAQ' staat zodra een EPP-code / verhuizing wordt aangevraagd de renew uitgezet wordt omdat deze anders alsnog verlengd zou worden bij de 'oude' provider.

Vervolgens vertel ik de partij dat de FAQ geen regels zijn en indien dit wél regels 'moeten' zijn dit in de AV moet staan, dit staat er niet in. Vervolgens zeggen ze ja maar in de AV staat dat wij niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor schade voortkomend uit de relatie met de partij.

Nu vragen we ons af in hoe verre dit klopt of mag dat ze diensten aanbieden maar vervolgens niet aansprakelijk gesteld kunnen worden hierover als er iets fout gaat.

De kosten om de domeinnaam als nog (als het kan) te verhuizen bedragen meer als 150 euro.

Triloxigen
12/03/10, 18:14
Dat EPP versturen gelijk staat aan renewal uitzetten vind ik niet handig van ze bedacht, zeker niet als het niet flexibel is (maarja, automatisering).

Als je intern gaat verhuizen heb je toch ook geen EPP nodig lijkt mij?

Maar is het domeinnaam in redemption geraakt toen het al verhuist was? Of wie was de beheerder?

daveww
12/03/10, 18:21
Dat EPP versturen gelijk staat aan renewal uitzetten vind ik niet handig van ze bedacht, zeker niet als het niet flexibel is (maarja, automatisering).Ik noem het eerder gezegd 'vreemd', dat renew uitgezet wordt bij EPP code aanvraag. Hun verhaal is dat zodra EPP verstuurd wordt de renew uit moet omdat hij anders 'alsnog' verlengd zou worden bij huidige partij (vrijwel iedereen verhuisd een domein minimaal 1 week van te voren...)


Als je intern gaat verhuizen heb je toch ook geen EPP nodig lijkt mij?Ze kunnen niet domains assignen aan een account, hiervoor moet je via EPP een transfer indienen om dit intern te verhuizen. Zeer vreemde gang van zaken helaas.


Maar is het domeinnaam in redemption geraakt toen het al verhuist was? Of wie was de beheerder?Wij zijn/waren de eigenaar, echter stond het domein NIET in ons beheer. Wij hebben toen de EPP alvast aangevraagd, echter hebben ze toen (zonder te zeggen) ook de renew uitgezet waarna hij dus in redemption is gekomen en nu dus niet meer te verhuizen valt. Om alsnog de domeinnaam te hebben moet er meer als 150 euro worden betaald.

Ahmed
12/03/10, 18:43
Het is toch gewoon jouw schuld omdat je het domein niet op tijd verhuisd hebt.. terwijl je de EPP code wel had..?

daveww
12/03/10, 18:46
Het is toch gewoon jouw schuld omdat je het domein niet op tijd verhuisd hebt.. terwijl je de EPP code wel had..?Nee, wij hebben de EPP-codes opgevraagd zodat wij deze zodra we klaar waren kunnen verhuizen.

In de email staat (copy paste): 'overige kan ik epp voor sturen als je ze wilt behouden anders zet ik renew uit'. Hier staat toch echt dat renew uitgezet wordt als we ze niet willen behouden.

Normaal gesproken als je niet verhuisd wordt hij gewoon verlengd, daar gingen wij ook vanuit. Maar achteraf blijkt dat ze na het sturen van EPP ook de renew hebben uitgezet zonder dit te vermelden in de email.

Wij krijgen regelmatig vragen van klanten of ze de EPP code mogen hebben voor hun administratie, dan zetten wij renew toch ook niet uit?

Het gaat er hier om dat de partij EPP-code gestuurd heeft en zonder te zeggen de renew heeft uitgeschakeld, waardoor hij nu niet is verlengd.

Ahmed
12/03/10, 18:52
Op die fiets! Dat is niet erg netjes van je ze.

Ik lees overigens in die zin uit de email: als je ze wilt behouden sturen ik EPP - de renew zet ik uit.

Het is een beetje krom geformuleerd.

Ik weet niet in hoeverre wie aansprakelijk is maar de partij kan een cursus communicatie gebruiken..

daveww
12/03/10, 18:57
Als ik die zin paar keer opnieuw lees, lees ik uitgebreid verteld;

Ik kan je de EPP-codes sturen om ze te verhuizen ANDERS (indien je ze dus niet wilt verhuizen) zet ik de renew uit.

Ik lees dus echt niet dat bij EPP-code sturen óók de renew uitgaat, dit is helemaal niet nodig bij een verhuizing.