PDA

Bekijk Volledige Versie : DRS5, de laatste loodjes



SIDN
12/03/10, 14:30
Aanstaande woensdag is het zover: DRS5 live!

De afgelopen zes weken, de periode waarin de Registrartestomgeving (RTO) open was, zijn wij druk bezig geweest met het afronden van de werkzaamheden voor de migratie en u, de gebruiker, voor te bereiden op de overgang.

Positieve geluiden, maar ook een punt van zorg
De registrars die getest hebben in de RTO zijn positief. Wij hebben veel complimenten mogen ontvangen over het systeem in het algemeen en onze uitvoering van de EPP-standaard in het bijzonder. Suggesties voor verbeteringen waren er ook, en die waren uitermate constructief.

Op dit moment hebben circa 250 van de ruim 2000 .nl-registrars gebruik gemaakt van de RTO. Tezamen goed voor 70% van alle .nl-registraties. Maar slechts 44 hiervan hebben alle hoofdprocessen getest. De nieuwe e-mailservicelaag is helaas nog minder getest, terwijl 90% van de aanvragen fout zal gaan indien registrars de huidige e-mailformulieren blijven gebruiken. Op elke 100 in de RTO gedane aanvragen constateren wij dat tientallen daarvan nog fouten bevatten.

Uit onze nabelactie blijkt dat het merendeel van de overige registrars wél op de hoogte is van de komst van het nieuwe systeem en de nieuwe processen, maar niet tot testen is overgegaan.

Dit is natuurlijk een punt van zorg voor ons, maar wellicht ook voor de registrars die wél getest hebben. Het valt namelijk te verwachten dat dit tot hogere belasting van onze afdeling Registratie & Service leidt. En hoewel wij extra mensen inzetten in de periode na de livegang, kan het zijn dat het aanbod van vragen te hoog wordt. Reguliere supportvragen, die niet het gevolg zijn van het niet testen met DRS, krijgen in deze situatie voorrang.

Uiteindelijk gaat het natuurlijk om uw, maar ook onze klanten. Wij willen graag samen met u voorkomen dat zij nadelige gevolgen ondervinden van het niet aanpassen van uw systemen op DRS5.

Gebruik de RTO
Voor de groep die nog niet getest heeft willen we daarom nog een laatste keer benadrukken hoe belangrijk een goede voorbereiding is. Gebruikt u de aangeboden middelen om de migratie naar DRS5 te bespoedigen. De RTO is nog beschikbaar tot dinsdag 16 maart, 10:00 uur en gaat na het onderhoudsvenster weer open op 17 maart, 17.00 uur.
Wij informeren u via e-mail, de registrarssite en het weblog over de aanvang en afronding van het onderhoudsvenster.

wdv
12/03/10, 16:07
Allemaal leuk en aardig, maar het helpt ook niet heel erg mee als er geen enkel antwoord komt op e-mailtjes gericht aan support@sidn.nl

Michiel Henneke
12/03/10, 18:06
Wdv,

Heb je wel een callnummer terug gekregen?

Michiel

wdv
12/03/10, 18:18
Nee. Nope. (moest meer dan 5 tekens zijn ;))

Pur
12/03/10, 20:09
Ik ook niet trouwens. Van de week het whitelist formulier ingestuurd en niks op terug gehoord / geen callnummer terug gehad.

Erik H.
12/03/10, 21:46
Ik heb dat ook regelmatig als je een mail instuurt dat die blijkbaar ergens verdwijnt en er geen callnummer terugkomt. Ben niet de enige zie ik nu dus....

martysmarty
12/03/10, 22:20
En krijg je wel wat, dan krijg je een standaard antwoord terug.

"Naar aanleiding van uw e-mail van gisteren, bericht ik u het volgende.

Op dit moment kunt u enkel testen middels 'telnet drs.domain-registry.nl 7000' of 700.
(vanaf het systeem wat u gaat gebruiken voor de communicatie met onze EPP-interface).
"

Ja, maar dat was niet mijn vraag. Mijn vraag was voor de tweede keer, waarom mijn IP adressen na twee dagen nog niet in de whitelist stonden. Krijg je dat als antwoord...

Gelukkig nu eindelijk vandaag hebben ze het toch toegevoegd.