PDA

Bekijk Volledige Versie : meerdere domeinen, 1 database



digyourownhole
11/03/10, 10:12
de meeste van mijn websites laat ik hosten door Webreus. Goedkoop en redelijke service. Het is er echter niet mogelijk om 1 database door meerdere domeinnamen te laten gebruiken. Ik wil namelijk meerdere website, met dus verschillende URL's maar met dezelfde inhoud.

Bij welke host is dat mogelijk, voor vergelijkbare kosten als bij Webreus, of op z'n minst niet te duur?

Triloxigen
11/03/10, 10:59
Met een reseller pakket heb je dat probleem niet.
De mogelijkheid heb je meestal als je op dezelfde server zit, zoek dus een bedrijf uit wat niet al te groot is en niet te snel groeit.

daveww
11/03/10, 13:53
Dit is mogelijk bij zowel shared als reseller. Wij gebruiken DirectAdmin en daar kun je gewoon meerdere domeinnamen hebben met dezelfde database.

Ik weet niet wat Webreus gebruikt maar dit is meestal geen probleem. Het is wel zo (bij directadmin) dat je externe hosts moet allowen om connectie te kunnen maken met de database.

tjvb
11/03/10, 14:14
Als je met de websites op 1 server zit moet dit gewoon kunnen. Als je meerdere accounts hebt zou je kunnen vragen of ze alles naar 1 server willen verplaatsen. Als je alles onder 1 account hebt moet het gewoon kunnen.

t.bloo
11/03/10, 14:20
Als je meerdere accounts of domeinen op dezelfde server hebt dan kun je met één set toegangscodes in dezelfde database.

danya
11/03/10, 16:48
"Ik wil namelijk meerdere website, met dus verschillende URL's maar met dezelfde inhoud."

Heb je Parked domains al overwogen? Goede en goedkope oplossing.

Geert-Jan
11/03/10, 17:02
Heb je Parked domains al overwogen? Goede en goedkope oplossing.

Dan heb je het alleen over cPanel, terwijl TS nog niet heeft aangegeven dat ook te gebruiken.
De mogelijkheden van andere CP en het goed gebruikt van DNS is dus ook nog niet genoemd, beide zijn mogelijk.


Met een reseller pakket heb je dat probleem niet.
De mogelijkheid heb je meestal als je op dezelfde server zit, zoek dus een bedrijf uit wat niet al te groot is en niet te snel groeit.

Waarom alleen met een reseller pakket? Het kan met shared hosting, reseller, VPS, eigen servers, whatever.
Je maakt toch gewoon een database connectie. Wat maakt het dan uit waar die database draait, 127.0.0.1, 243.65.76.98, in België of Australië....????

marsipulami
11/03/10, 17:05
Wat maakt het dan uit waar die database draait, 127.0.0.1, 243.65.76.98, in België of Australië....????

Zolang de host toestaat, andere connecties dan localhost maakt dat niet uit nee. Maar ja webreus doet dat denk ik niet

Triloxigen
11/03/10, 17:06
Waarom alleen met een reseller pakket? Het kan met shared hosting, reseller, VPS, eigen servers, whatever.
Je maakt toch gewoon een database connectie. Wat maakt het dan uit waar die database draait, 127.0.0.1, 243.65.76.98, in België of Australië....????

Omdat de meeste externe connecties naar databases logischerwijs niet toestaan.

Ahmed
11/03/10, 17:07
Iets met 1 account, meerdere domeinnamen en pointers.

Kun je bij webreus niet meerdere domeinen naar 1 domein laten verwijzen (alias/pointers)

Geert-Jan
12/03/10, 10:52
Zolang de host toestaat, andere connecties dan localhost maakt dat niet uit nee. Maar ja webreus doet dat denk ik niet


Omdat de meeste externe connecties naar databases logischerwijs niet toestaan.

Wat heeft een externe database met andere hosts te maken?

marsipulami
12/03/10, 13:34
uhm niets :o

even een verkeerde conclusie getrokken :whistling:

daveww
12/03/10, 15:58
Omdat de meeste externe connecties naar databases logischerwijs niet toestaan.In DA staat dit standaard uit, hiervoor moeten ze de hostname/ip op de allow list zetten bij de database.

Echter maakt het verder niet uit of het nu shared of reseller pakket is.

Marco Mahieu
12/03/10, 16:03
Zodra de sites op dezelfde server staan kan dit sowieso. Je verbind namelijk nog steeds naar localhost, alleen met een andere username en password, waardoor je bij een andere database kunt.

Zoek dus eerst eens uit of je websites op dezefde server staan of niet.
Windows: cmd -> tracert domein
Mac: Terminal -> host domein

jinxedworld
12/03/10, 16:34
Kan prima lijkt me. En naar andere servers connecten wil veelal ook prima, mits je het IP-adres waarvandaan je connect naar die DB maar als accept aan de MySQL user hebt opgegeven, en aan de firewall is toegevoegd als accept.

Kan je dit zelf niet? Vraag het uw hoster! :)