PDA

Bekijk Volledige Versie : SMS dienst opzetten



Markievh
09/03/10, 22:03
Hallo allemaal,

Zoals jullie zien ben ik nieuw, en het forum ziet er allemaal erg interessant uit dus ik ga hier zeker actief aan deelnemen.
Echter ben ik aan het bekijken of ik een bedrijf kan opzetten die ervoor zorgt dat mensen naar een nummer smsen met een shortcode met een keyword en dat dan een bepaald bedrag in rekening brengt.
Pay per sms net als Mollie en Targetmedia dat doen.

Ik wil me dan alleen gaan richten op een andere branche(denk aan horeca).
Wat heb je allemaal nodig om zoiets op te zetten?

Bijvoorbeeld ook sms tickers in een kroeg. Wij hangen een beeldscherm op, met leuke dingen over de kroeg en daarna kan door de bezoekers naar een nummer gesmst worden. Dat berichtje komt dan op het scherm.

Ik hoor graag jullie zienswijze hierover.

Met vriendelijke groet,
Mark van Hattum

systemdeveloper
09/03/10, 22:27
Regel een accountje bij targetsms, bouw een php scriptje om de betaling te verwerken en het bericht in een db tabel te mikken.
Een ander scriptje om de berichten op het scherm te tonen en voila :)

Markievh
09/03/10, 22:49
Ok. dank voor de snelle reactie.

Maar nu is mijn vraag, wat heb ik zelf nodig om het gedeelte dat targetsms nu voor mij verzorgt zelf te gaan verzorgen?

Tim.Bracquez
09/03/10, 23:23
Ok. dank voor de snelle reactie.

Maar nu is mijn vraag, wat heb ik zelf nodig om het gedeelte dat targetsms nu voor mij verzorgt zelf te gaan verzorgen?
Veel geld, veel onderzoek en veel communiceren met alle providers etc...
De marges zijn hier echt marginaal op en pas waard om het zelf te doen van zodra je een hoop betalingen mag verwerken.

SMSjes op een scherm tonen is anders relatief eenvoudig, zoek eens achter 'sms gateway' op dit forum en je komt al wat tegen.

Hier ook zo wat draaien voor enkele evenementen, echter is het niet zo simpel als het lijkt en ga je vaak beter in zee met een partij die dat het 'bulk' gedeelte al volledig kan aanbieden. Enige stabiliteit is ook gewenst denk ik dan.

The-BosS
09/03/10, 23:30
Dus als ik het goed versta wil je zelf eigenlijk telecom diensten gaan aanbieden (dan wel enkel shortcodes). In dit geval zal je contacten moeten opnemen met de telecom operators of bij een andere grote partij wholesale afnemen.

Triloxigen
10/03/10, 00:58
Ik heb exact het systeem gebouwd wat op het moment de grootste partij is in de narrowcasting in Nederlandse horeca.
Ik neem aan dat je het al ergens hebt zien draaien, dan kun je er van uit gaan dat ik daar achter zit.

Je hebt verschillende zaken nodig;
- Kennis en ervaring met SMS diensten
- Een dedicated shortcode (vanaf 1500,- per maand)
- Dedicated servers
- Bereidheid tot nachtdiensten (wacht het wordt vooral 's nachts gebruikt)
- Een salesteam, ze gaan je niet zoeken op internet

Je hebt nogal wat investeringskosten dus ;)

Markievh
10/03/10, 14:51
Dank je wel Triloxigen voor je reactie.

Iemand anders nog een goede toevoeging?

Ps. Heb jouw bedrijf Triloxigen een mail gestuurd.