PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting gezocht in Malta



cashmere
09/03/10, 14:05
Beste WHT'ers,

Ik ben op zoek naar betrouwbare hosting in Malta of eventueel Isle of Man.
Het liefst heb ik alles managed maar is niet perse nodig.
Het maakt ook niet zoveel uit of het colocatie/ dedicated of VPS is, als de uptimes en connecties maar goed zijn. In het ergste geval is shared webhosting eventueel ook mogelijk.
Ik heb al veel gezocht maar heb nog niets geschikts kunnen vinden. Ik hoop dat jullie mij wat aanbevelingen of aanbiedingen kunnen doen.

Alvast bedankt,

Anthony

rensariens
09/03/10, 14:33
Misschien dat je hier iets aan hebt:

http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=645344&highlight=malta

cashmere
09/03/10, 15:03
@rensariens: had ik nog niet gezien. Veel van die bedrijven heb ik al contact mee gehad. http://www.alert.com.mt/ kende ik nog niet, die heb ik net even aangeschreven.
Thanks

In4mation
11/03/10, 20:23
Maltahosting.net is een erg sterke hoster in Malta. Tijdens een reis vorig jaar even met een paar van deze gasten gesproken en kwamen erg professioneel over.

rensariens
12/03/10, 13:41
Hosting in die hoek van Europa lijkt onbetaalbaar in vergelijking met Nederland. Is dit ook het geval in Malta? Onlangs naar Griekenland gekeken, traffic is daar erg aan de prijs.

In4mation
12/03/10, 20:25
Hosting in die hoek van Europa lijkt onbetaalbaar in vergelijking met Nederland. Is dit ook het geval in Malta? Onlangs naar Griekenland gekeken, traffic is daar erg aan de prijs.

Mensen die ik gesproken heb hebben ook gezegd dat de prijzen vooral zo hoog liggen omwille van de stroomkost. Je moet rekenen dat niet alleen de servers hier met flink wat stroom weg lopen, maar ook de koelinstallatie. Dat verklaart natuurlijk niet de hoge datakost, maar op een eiland als Malta is dat ergens wel begrijpelijk. Veel Maltezen halen hun hosting zelf in het buitenland heb ik gemerkt, dus dat zal ook wel met een reden zijn.

Als ik het me goed herinner stond er één datacenter in de buurt van de hoofdstad Valletta. Je moet er rekening mee houden dat de temperaturen op het hele eiland en zeker in die regio vaak tot tegen de 40 graden (gevoelstemperatuur) klimmen. Bedenk maar eens welke installaties je dan nodig hebt om de boel goed koel te houden. Ik denk dat hetzelfde probleem inderdaad van toepassing is in landen als bijvoorbeeld Griekenland, Spanje en Portugal.

Hoe dan ook, voor het goedkoop moet je naar Malta niet gaan, want je mag er op rekenen dat je over het algemeen toch x 4 betaald van wat je in Nederland zou betalen.

dreamhost_nl
13/03/10, 16:15
Als je nu al leest dat men in Malta uitwijkt naar buitenlandse providers, is het dan nog wel interessant voor je om persé een hoster uit Malta te hebben?

DUR0N
28/03/10, 16:34
Legaal gezien wel ;)

Probeert deze mens eens te contacteren, hij weet wel het een en het ander over hosting in Malta denk ik.
Shrimp Refuge Forums - View Profile: Avalanche@@AMEPARAM@@View Profile: Avalanche</title>@@AMEPARAM@@Avalanche