PDA

Bekijk Volledige Versie : Ruby On Rails Hosting, welke hoster?



ActusMedia
07/03/10, 14:50
Beste Hosters,

Ik zit erover te denken om mijn ruby on rails and reguliere hosting (php) van elkaar te scheiden met als doelstelling te besparen op de hostingkosten per jaar. Met name memory is vrij duur bij een regulier hosting pakket. Het is dus de bedoeling al mijn ROR op een aparte server te plaatsen.

Wat ik wel een probleem vindt is dat je bij hostings als bijvoorbeeld Heroku allerlei issues hebt als je je applicatie wilt deployen zoals: missende GEMS, problemen met file permisssions and capistrona deployments bijvoorbeeld, daar zit ik niet op te wachten.

Ook is uiteraard SSH hardstikke vereist, wie heeft ervaringen met goede flexibele ruby on rails hosting?
Daarom bij deze de vraag wat zijn goede ruby on rails hosters? Dit mag in Nederland maar dat hoeft zeker niet! Doelstelling voor dit jaar is om geheel over te gaan op Ruby On Rails.

Randy
07/03/10, 14:54
Ik hoor goede verhalen over OpenMinds. Voor een klant van me ben ik zelf aan het zoeken geweest om een intranetapplicatie te hosten, maar omdat dit een landelijke zorg- en welzijninstelling was en er klantdata verwerkt werd, is uiteindelijk toch gekozen om zelf een RHEL-setup intern te draaien met mod_mongrel. Een andere zakelijke aanbieder is Finalist, die je mogelijk ook verder kan helpen. Daar heb ik wel eens een applicatie laten ontwikkelen en de ondersteuning - ook op technisch niveau - was zeer goed te noemen.

Besparen op kosten moet natuurlijk geen doel zijn met de gewenste functionaliteit. PHP en Ruby gaan gewoon goed naast elkaar.

(En nu niet allemaal zeggen wij van wc-eend (...) vps (...) aanbiedingsforum)

ActusMedia
07/03/10, 15:27
Okay thanks,
Ik kan niet echt terugvinden dat ROR core business is voor deze bedrijven.

Een ander probleem waar ik mee loop is dat ik eigelijk afwil van Plesk.

Het is de bedoeling dat ik iets als een Vhost kan aanmaken voor een klant inclusief simpel info@ mailbox om deze vervolgens aan een CMS te koppelen. Daarvoor heb ik geen plesk nodig, dat kan ook prima via de terminal lijkt me. Kortom ik wil een hele andere richting in, simpeler en met minder zaken die ik niet nodig heb ( en die dus overbodig geld kosten )

Bakker ICT
07/03/10, 17:38
Over het algemeen kan iedere partij met voldoende hosting kennis een nette VPS opleveren die bovenstaande voor je doet. Openminds lijkt me hier een prima partij voor, zover ik kan herinneren was ROR wel core business voor ze.


Ruby on Rails is voor ons (45North Websolutions) core-business, ontwikkeling en hosting. Wellicht kunnen we wat voor je betekenen ( Dit is wel "wij van wc-eend raden wc-eend aan"). Maar we bieden deze diensten aan voor verschillende partijen, T-Mobile / Milka / Koninklijke Luchtmacht / EHBO Vereniging Nederland etc etc. (wanneer ongepast mods, gaarne verwijderen ... )

frankske
07/03/10, 18:22
Hallo,

Ik kan je verzekeren: RoR is wel degelijk "core business" voor ons (Openminds). We doen zelf ook veel ontwikkelwerk en dat is voor 90% Rails, dus we kennen rails door en door. En dat helpt, als je het moet hosten. Het is toch "net iets complexer" dan php hosting :)

Naast onze shared rails hosting (http://www.openminds.be/diensten/hosting/hosting-voor-pros/) hebben we heel wat klanten met managed (virtual of fysische) hosting. Stuur me gerucht PM of mail ons op sales@openminds.be voor je concreet project.

ps: thanks randy voor de lieve woorden :)

Randy
07/03/10, 18:29
Hallo,

Ik kan je verzekeren: RoR is wel degelijk "core business" voor ons (Openminds). We doen zelf ook veel ontwikkelwerk en dat is voor 90% Rails, dus we kennen rails door en door. En dat helpt, als je het moet hosten. Het is toch "net iets complexer" dan php hosting :)

Vergeleken met PHP's OOP is Ruby OOOOOOOOOOOP. En dat begint écht met kladblok en potlood.

frankske
07/03/10, 18:33
Ook, maar ik had het meer over het hosten zelf: php hosting is "eitje, koekje" (of hoe zeggen jullie dat zo leuk daar in het Noorden) in vergelijking met (performante) Rails hosting :)

cfmweb
07/03/10, 18:47
... Het is dus de bedoeling al mijn ROR op een aparte server te plaatsen ...


Als het ook een vps mag zijn.. ik heb gezien dat xls hosting ook speciale ROR images aanbied. Tegenwoordig kun je zo'n image zelf herinstalleren via het controlpanel als het nodig is. Ik weet uit ervaring dat ze nooit te beroert zijn om iets extra's voor je te installeren (maar ik heb niet specifiek ervaring met Ruby on Rails).
En nee ik heb geen aandelen xls ;)

Tim.Bracquez
07/03/10, 19:02
Als het ook een vps mag zijn.. ik heb gezien dat xls hosting ook speciale ROR images aanbied. Tegenwoordig kun je zo'n image zelf herinstalleren via het controlpanel als het nodig is. Ik weet uit ervaring dat ze nooit te beroert zijn om iets extra's voor je te installeren (maar ik heb niet specifiek ervaring met Ruby on Rails).
En nee ik heb geen aandelen xls ;)
Leuk en wel...
Denk dat de TS zich moet afvragen wil je het zelf onderhouden (VPS, Dedi) of liever shared (openminds!) zonder onderhoud.

Beide methodes hebben hun voordelen en nadelen.

Ik denk dat shared toch wel handiger in de begin fase zal zijn, omdat je jou dan geen zorgen moet maken voor het management waar Randy ook op doelt met zijn opmerking.

ActusMedia
07/03/10, 19:02
Ik heb momenteel al een VPS, en ik zoek een shared oplossing. Een eigen server neerzetten is niet rendabel in mijn situatie. Ik zoek een goede oplossing voor naast mijn huidige VPS.
Dus als aanvulling op mijn huidige hosting. Omdat daar naar verhouding de ROR duurder is i.v.m memory dan kan ik beter de huidige server resources minimaliseren en ruby ernaast draaien op een apart account.

Marco Mahieu
07/03/10, 19:06
Misschien is het een idee om eens een oproepje te doen in het aanbiedingen gevraagd gedeelte van deze site.

Ik weet dat er hier meerdere hosters aanwezig zijn die met Ruby on Rails overweg kunnen. 45North & OpenMinds zijn hier al 2 voorbeelden van. Met OpenMinds heb ik geen ervaring. 45North levert naar mijn mening een uitstekende dienstverlening & een goed product.

Ook bij ons (Procy) kunt u natuurlijk terecht voor de hosting van uw Ruby on Rails projecten. We kunnen dan samen eens kijken naar uw wensen.

ActusMedia
07/03/10, 19:07
Hoe zit het met de buitenlandse bedrijven?
Heroku ken ik al maar dat is niet wat ik zoek, zoals gezegd is het meer een advies topic, als ik een server in amerika huur is dat wellicht voordeliger.
Dus iemand ervaring met buitenlandse ruby on rails hosting?

rackhost.be
07/03/10, 19:24
wij zijn ook sinds 2007 actief met webontwikkeling in ROR, voornamelijk mijn collega is met de ontwikkeling hiervan actief (zeer uitgebreide cms systemen, geautomatiseerde ecommerce met synchronisatie van kassasystemen, etc); ikzelf doe meer de hostingdiensten

onze hostingdiensten werden dan ook verruimd van php naar php & ROR

voordeel als je deze diensten afneemt bij een firma dewelke zelf ervaring met ROR ontwikkeling hebben, dat ze exact weten wat u nodig hebt en dat men dan ook weet waarover men spreekt

aanvankelijk was de ROR hosting met fastcgi, daarna mongrel, en sinds vorig jaar met Passenger & Ruby Enterprise

Passenger is the way to go, in combinatie met Ruby Enterprise voor beter geheugenmanagement (maar toch 100% compatibel met de originele ruby) .
Is ook wel gemakkelijk te installeren op bv. OSX.

ActusMedia
07/03/10, 19:37
Aantal voorbeelden ( Iemand hier ervaring mee? )

http://www.webbynode.com
http://www.linode.com (voordeel ook EU servers)

Bijkomend voordeel, gunstige dollar koers scheelt je ook zo weer een paar euro per maand. 15.- voor webbynote's start pakket.

ActusMedia
07/03/10, 19:40
wij zijn ook sinds 2007 actief met webontwikkeling in ROR, voornamelijk mijn collega is met de ontwikkeling hiervan actief (zeer uitgebreide cms systemen, geautomatiseerde ecommerce met synchronisatie van kassasystemen, etc); ikzelf doe meer de hostingdiensten

onze hostingdiensten werden dan ook verruimd van php naar php & ROR

voordeel als je deze diensten afneemt bij een firma dewelke zelf ervaring met ROR ontwikkeling hebben hebben, dat ze exact weten wat u nodig hebt en dat men dan ook weet waarover men spreekt

aanvankelijk was de ROR hosting met fastcgi, daarna mongrel, en sinds vorig jaar met Passenger & Ruby Enterprise

Passenger is the way to go, in combinatie met Ruby Enterprise voor beter geheugenmanagement (maar toch 100% compatibel met de originele ruby) .
Is ook wel gemakkelijk te installeren op bv. OSX.

Passenger is de standaard jah ;)
Ik weet er alles van , draai hem zelf ook op OSX en op me linux box ruby enterprise edition, werkt prima hoor.. alleen de memory is vrij duur op mijn huidige server en ik wil toch af van PHP en volledig over op ROR. Scheelt aanzienlijk in hosting kosten en betere migratie en beheersmogelijkheden. PHP is sinds ik met ror werk zo niet interessant meer ;p

rackhost.be
07/03/10, 19:42
alleen de memory is vrij duur op mijn huidige server

wat noem je duur?

ActusMedia
07/03/10, 19:59
In verhouding met deze ruby on rails hosters is het vrij duur.
Zit bij solidhost dus. Nette prijzen daar hoor maar zo'n webbynote account is in verhouding veel goedkoper als ik ROR wil hosten, uiteraard kan ik dan geen php hosten en heb ik er geen uitgebreide support bij maar dat heb ik ook niet nodig. Ik behoud me solidhost server ook gewoon en ror is gewoon voor ernaast.

t.bloo
07/03/10, 21:08
Ik heb Ruby/RoR ook voor een paar klanten shared draaien met Passenger. Maar mijn mening is dat Ruby en ook Python niet (goed) samengaat met wat we maar even "php hosting" zullen noemen. De setup van web applicaties met Python en Ruby vragen gewoon teveel toegang en aanpassingen in je shared server. Voortaan gaan deze klanten bij mij gewoon semi-shared in een (managed) KVM instance.

Bakker ICT
08/03/10, 12:11
In verhouding met deze ruby on rails hosters is het vrij duur.
Zit bij solidhost dus. Nette prijzen daar hoor maar zo'n webbynote account is in verhouding veel goedkoper als ik ROR wil hosten, uiteraard kan ik dan geen php hosten en heb ik er geen uitgebreide support bij maar dat heb ik ook niet nodig. Ik behoud me solidhost server ook gewoon en ror is gewoon voor ernaast.

Ik denk als je een aanbieding plaatst in het aanbiedingen forum, je best nette prijzen krijgt. Althans voor een unmanaged server dan, aangezien bij Solidhost alles managed zit. Wij zitten met onze servers op zelfde hoogte kwa prijzen als bij Webbynode. Sommige budget hosters zullen daar ook nog flink onder kunnen zitten, afhankelijk van je wens hoe betrouwbaar je VPS moet zijn.

ActusMedia
08/03/10, 16:53
Ik wil een degelijke ROR hosting met zo min mogelijk gezeur met rechten, gems, etc...
Het lijkt daarom toch beter om toch daarvoor een VPS te nemen, maar dan zit ik in principe in dezelfde situatie die ik nu ook heb.

Bakker ICT
08/03/10, 17:54
Als je gaat naar een provider die gewoon standaard support levert en geen fully managed VPS, zal je daar al op besparen. Zie mijn bovenstaande post.

ActusMedia
15/03/10, 20:29
Thanks voor alle reacties.
We zijn eruit :)

Bakker ICT
15/03/10, 23:15
Wat is het geworden en waarom ?