PDA

Bekijk Volledige Versie : Site onbereikbaar zonder root



Dark
05/03/10, 18:16
Hallo ik heb een forum op http://zetaprojects.org/ hier staat phpbb3 forum op alleen kan de site niet opkomen zonder root kan hem ook niet installeren / inloggen zonder root de me user kan het forum niet installeren weet iemand hoe ik dit verhelpt ik maak gebruik van Plesk 9.3 & Windows server 2003 standard edition & mn provider ovh support alleen de hardware dus jah :huh:
forum is geinstaleerd maar je kan er niet op zonder root account er is geen .htacces bestand aangemaakt dus daar ligt het niet aan dus iedereen die de site bezoekt heeft root login nodig

Groetejs

Jonathan :mad:

marsipulami
05/03/10, 18:22
begin eerst maar eens met punten en komma's. De tekst draait nu al voor mn ogen.

Spyder01
05/03/10, 18:26
Je moet voor die site even het Internet Guest Account (IUSR_xxx) waar xxx de naam van de server meestal is, invoeren. Je hebt zelf het beheer over de server? Je hebt extern bureaublad e.d.?

Dark
05/03/10, 18:38
Je moet voor die site even het Internet Guest Account (IUSR_xxx) waar xxx de naam van de server meestal is, invoeren. Je hebt zelf het beheer over de server? Je hebt extern bureaublad e.d.?

Jah ik zelf beheer over de server Extern Beuroblad :rolleyes:

Spyder01
05/03/10, 18:47
Jah ik zelf beheer over de server Extern Beuroblad :rolleyes:

Ga naar de Inetpub -> Selecteer de site -> Rechtermuisknop eigenschappen -> tabblad Security -> Klik op Toevoegen / Add -> intikken: IUSR_ en dan Check names of de Nederlandse variant daarvan.

Dan paar keer op OK klikken enzo en dan zou het moeten werken.

Yourwebhoster
05/03/10, 19:40
Als je Plesk gebruikt, dan zou je het gewoon het domein moeten toevoegen of ben ik nou gek? Ik ken Plesk verder niet, maar volgens mij is het niet zo'n systeem waarbij je handmatig dingen moet doen. Of begrijp ik de vraag van de TS verkeerd?

Dark
05/03/10, 19:46
Als je Plesk gebruikt, dan zou je het gewoon het domein moeten toevoegen of ben ik nou gek? Ik ken Plesk verder niet, maar volgens mij is het niet zo'n systeem waarbij je handmatig dingen moet doen. Of begrijp ik de vraag van de TS verkeerd?

met het domein is niks aaan de hand alleen als je naar de site wilt moet je username & w8woord invullen als ik root invul kan ik er heen maar dus niet als gast zal ik maar zeggen dat is het probleem

Yourwebhoster
05/03/10, 19:48
met het domein is niks aaan de hand alleen als je naar de site wilt moet je username & w8woord invullen als ik root invul kan ik er heen maar dus niet als gast zal ik maar zeggen dat is het probleem
Vreemd, is dit standaard in Plesk (iemand die hier vaker mee werkt)? Dan weet ik dat ook weer mocht ik ooit daar mee willen werken.

marsipulami
05/03/10, 19:50
met het domein is niks aaan de hand alleen als je naar de site wilt moet je username & w8woord invullen als ik root invul kan ik er heen maar dus niet als gast zal ik maar zeggen dat is het probleem

is dit bij alle accounts? Of alleen bij deze?

Dark
05/03/10, 19:59
is dit bij alle accounts? Of alleen bij deze? Jah alles wat op mysql draait althans ;)wat je wilt bekijken & of installeren & je kan het alleen in met root account

The-BosS
05/03/10, 20:21
Hallo ik heb een forum op http://zetaprojects.org/ hier staat phpbb3 forum op alleen kan de site niet opkomen zonder root kan hem ook niet installeren / inloggen zonder root de me user kan het forum niet installeren weet iemand hoe ik dit verhelpt ik maak gebruik van Plesk 9.3 & Windows server 2003 standard edition & mn provider ovh support alleen de hardware dus jah :huh:
forum is geinstaleerd maar je kan er niet op zonder root account er is geen .htacces bestand aangemaakt dus daar ligt het niet aan dus iedereen die de site bezoekt heeft root login nodig

Groetejs

Jonathan :mad:

Leer ook even het verschil maken tussen linux/unix en windows, want root = linux, administrator = windows. En je spreekt over een .htaccess file wat enkel voor apache is en niet voor IIS. No offence, maar ik zou zeggen lees dus eerst even een boekje beheer windows voor je aan zo iets begint.

Spyder01
05/03/10, 20:28
Het is ook de vraag hoe TS e.e.a. geinstalleerd heeft. Daar is hij niet echt duidelijk in.

@TS: m.b.t. je PB, ik doe niet aan Skype en MSN. En het is vreemd dat hij IUSR niet vind. Ook al draai je Plesk, zou die er nog moeten zijn voor zover ik weet.

Jimmy1987
06/03/10, 20:30
Hij bedoelt wel degelijk zijn root user volgens mij jongens ;)
Ik denk dat hij zijn root user van phpbb bedoelt.

Als het goed is heb je deze user tijdens de installatie aan moeten maken.