PDA

Bekijk Volledige Versie : Powerdns master slave



WH-Tim
03/03/10, 17:44
Ik heb twee servers geinstalleerd met PowerDNS, waarvan bij 1 de config is ingesteld op master, en de andere op slave. Lijkt me duidelijk. Op beide heb ik om te testen axfr aangeschakeld met allowed IP het ipadres van de ander(master van slave, slave van master). Echter ik kan nergens een ipadres configureren van de slave, dus ik ga ervan uit als ik de pDNS documentatie goed gelezen heb dat pDNS zelf uitzoekt wie de slave is en daar een notify naar stuurt waarna het balletje begint te rollen.

Nu is het zo dat ik al enkele malen domeinen met een volledige zone heb toegevoegd aan de master. In de slave heb ik de master dns als supermaster toegevoegd (Ip-adres en nameservernaam + de optionele beschrijving). De slave draait momenteel met monitoring waarmee ik alles realtime kan volgen.

Echter, als ik op de master een domeinnaam toevoeg dan krijg ik geen enkele notify op de slave.

Voor het beheren van de domeinnamen wordt er DNSADMIN gebruikt. Kan iemand mij een duwtje in de goede richting geven wat ik moet doen om de boel te laten repliceren (dus om een notify gestuurd te krijgen naar de slave)?

WH-Tim
03/03/10, 18:23
Als ik de master ook met monitoring draai zie ik dat bij een reload van de master niet eens een NOTIFY verzonden wordt. Dus daar begint het probleem al. Heb overigens AXFR volledig opengezet nu, geen beperkingen meer erop.

frankske
03/03/10, 21:38
heb je master functionaliteit aangezet op server 1?