PDA

Bekijk Volledige Versie : Voorwaarden ICT~office gebruiken voor starter



mgielissen
01/03/10, 23:26
Ik ben bezig met het opzetten van een hostingbedrijfje (eenmanszaak) naast mijn huidige baan. Er moeten nog algemene voorwaarden komen. Mijn werkgever (klein bedrijf) gebruikt zelf die van ICT~office.

Nu hebben veel hostingbedrijfjes eigen voorwaarden (veelal precies dezelfde als ik de passages door google haal, knip en plakwerk?).

Nu heb ik drie mogelijkheden:

1. Knip en plakwerk met wat aanpassingen en mijn overbuurman (is advocaat) even lief aankijken.
2. Bij ICT-recht voor een paar honderd euro eentje laten maken (misschien voor later wegens budget)
3. ICT~office voorwaarden gebruiken (voorlopig gebruiken, pas later inruilen voor eigen voorwaarden als het pas echt gaat lopen).

Voor wat betreft aansprakelijkheid: Bij ICT~Office is dit max het factuurbedrag over een jaar met een maximum van 500.000 euro:wacko:. Bij kleine hosters is dit veel lager, namelijk 1000, 2500 ed.

Wat is wijsheid?

Derek-Jan
02/03/10, 00:21
Ik gebruik die nog van de Fenit, wat nu ICToffice is. De huidige zien er goed uit en lijkt mij voldoende voor een starter. Als je later meer specifieke opdrachten gaat doen kun je altijd nog op maat voorwaarden laten maken door ict recht of je buurman.

1Ago
02/03/10, 00:24
Begin met de budget oplossing en laat deze ook snel eventjes nakijken door je buurman. Zoals gezegd zijnde kun je later dan de voorwaarden meer afstemmen op je aanbiedingen en eigen waarden.

Marin
02/03/10, 00:29
Of wordt lid van een vereniging als ISPConnect. Als lid mag je daar voorwaarden gebruiken die door ICTRecht zijn opgesteld.

mgielissen
02/03/10, 00:45
Of wordt lid van een vereniging als ISPConnect. Als lid mag je daar voorwaarden gebruiken die door ICTRecht zijn opgesteld.

Zijn dat de v2.0 en v2.1 die ik bij veel hosters vind? En deze mag je dus niet gebruiken zonder eerst lid te worden van ISPConnect (kost mijn dan 200 euro)?

Dan neig ik vooralsnog de ICT~office/Fenit voorwaarden te gaan gebruiken.

maxnet
02/03/10, 00:50
Voor wat betreft aansprakelijkheid: Bij ICT~Office is dit max het factuurbedrag over een jaar met een maximum van 500.000 euro:wacko:. Bij kleine hosters is dit veel lager, namelijk 1000, 2500 ed.

Tenzij je op het hogere segment mikt, komt het bij shared hosting in de praktijk toch op hetzelfde neer.

Maximaal het jaarlijkse factuurbedrag.
Als jij aan een klant voor 100 EUR aan hostingdiensten verkoopt, is het maximum dus ook 100 EUR.

Marin
02/03/10, 01:01
Zijn dat de v2.0 en v2.1 die ik bij veel hosters vind? En deze mag je dus niet gebruiken zonder eerst lid te worden van ISPConnect (kost mijn dan 200 euro)?

Dan neig ik vooralsnog de ICT~office/Fenit voorwaarden te gaan gebruiken.

Dat klopt.. Maar idd 200,- p/j. betalen voor alleen de voorwaarden zou ik ook niet doen.. gelukkig zijn er meer voordelen....

Zonder lid te worden mag je ze niet gebruiken.

ICTOffice voorwaarden zijn op zich goed. Maar niet erg specifiek voor de hosting.

Je kan ook contact opnemen met ICTRecht. Dan heb je voor ca €300-500 opmaat voorwaarden. Ben je in een keer klaar.

mgielissen
02/03/10, 15:18
ICTOffice voorwaarden zijn op zich goed. Maar niet erg specifiek voor de hosting.


De oude Fenit voorwaarden hebben geen specifieke hosting voorwaarden. De ICT~Office heeft 16 aparte modules, eentje is voor webhosting en SAAS.

Aangezien mijn dienstverlening nog niet specifiek is en heb verder geen bepaalde eisen/voorwaarden. Naast de reguliere webhosting & ontwerp wil ik ook niche pakketten aanbieden (ERP, CRM, DMS etc).

Dus lijkt mij de ICT~Office voor mij de beste oplossing.

Marin
02/03/10, 15:28
Dus lijkt mij de ICT~Office voor mij de beste oplossing.

Dan moet je dat zeker niet laten ;)

Pur
02/03/10, 16:04
ICTRecht doet het wel heel erg goed en compleet op maat op wat jij wenst / levert.

Wat mij betreft het geld 300% waard gezien algemene voorwaarden niet zomaar wat zinnen zijn.

Trafego
02/03/10, 16:58
2. Bij ICT-recht voor een paar honderd euro eentje laten maken (misschien voor later wegens budget)

Dit vind ik persoonlijk geen goede insteek bij de start van een onderneming waar je verantwoordelijkheden draagt, hosting lijkt simpel maar brengt ook de nodige verantwoordelijkheden mee.

Als je zaakje dan niet op orde is omdat je een paar euro bij de start wilt besparen kan het je veel geld kosten...

Mijn advies, ictrecht :) even je bedrijf voorstellen en wat je exact doet.. aan de hand daarvan krijg je voorwaarden die bij JOUW onderneming passen.

WH-Tim
03/03/10, 20:01
Ik zou niet teveel toespitsen op het werk van een jurist. Er wordt altijd heel florissant gedaan over juristen, maar dat is volledig onterecht. De situatie die ook hier geadviseerd wordt is om een jurist een stuk tekst te laten schrijven over een bedrijf dat hij helemaal niet kent, en waarvan hij de risico's helemaal niet kent. Ongeacht hoe aardig Steven ook kan zijn tegen iedereen. Volgensmij is hij ook degene die dit verhaal letterlijk heeft bevestigd aan mij, zoals ik het nu hier schrijf.

Het is veel beter dat je zelf een contract/algemene voorwaarden opmaakt zoals die het beste bij je bedrijf past. Vanuit het niets, zodat je niet afgeleid bent en dus vrijer out-of-the-box kunt denken over je eigen situatie. Daarna ga je rondneuzen op Internet en knippen/plakken wat je vergeten bent totdat je het gevoel hebt alles er goed in te hebben zitten. Als je dat allemaal hebt dan pas ga je met een jurist praten a 150 euro per uur om te kijken of hij nog een toevoeging heeft eraan en of hij kan veranderen wat er foutief in gezet is door jezelf of wat door rechters als 'onmogelijk' verklaard zal worden. Pas daarna heb je een echte goede algemene voorwaarden/contract om op terug te vallen.

Een jurist/ictrecht is pas de enige goede oplossing als die jurist/ictrecht jouw onderneming bij iedere stap volgt en precies weet waar hij op moet letten vanaf het eerste begin. Een dure grap, zeker voor een beginner.

Ik spreek overigens uit ervaring: ik ben zelf al enkele duizenden euros lichter door iedere keer weer in de verkooppraatjes van juristen te trappen en weer ergens 1000 euro uit te geven aan een jurist die zegt wél mee te kunnen denken met mijn organisatie. Feit blijft dat hosting erg uitgebreid is, en de rest eromheen vaak veel te specifiek is om een jurist te laten begrijpen. Uiteindelijk werk ik nog steeds met mijn eigen contracten, en heb ik alleen wat proef opzetjes aangeleverd gekregen die ik zelf maar moest uitbouwen of complete stukken die eigenlijk incompleet zijn als ik ze weerspiegel met mijn organisatie.

Pur
03/03/10, 20:23
Ik zou niet teveel toespitsen op het werk van een jurist. Er wordt altijd heel florissant gedaan over juristen, maar dat is volledig onterecht. De situatie die ook hier geadviseerd wordt is om een jurist een stuk tekst te laten schrijven over een bedrijf dat hij helemaal niet kent, en waarvan hij de risico's helemaal niet kent. Ongeacht hoe aardig Steven ook kan zijn tegen iedereen. Volgensmij is hij ook degene die dit verhaal letterlijk heeft bevestigd aan mij, zoals ik het nu hier schrijf.

Daar ben ik het niet mee eens. Natuurlijk kan een jurist niet helemaal 100% je bedrijf en je intenties doorgronden maar aan de andere kant zelf een beetje knippen en plakken kan gaten creëren waar je een vrachtwagen door heen kan rijden. Want je hebt tenslote leentje buur gespeeld bij andere algemene voorwaarden en die zullen het toch wel in orde hebben?

In mijn optiek heeft ICTrecht het bij ons op een goede manier aangepakt door goed te proberen te doorgronden wat wij allemaal wilde leveren, er is goed geluisterd, er is naar aanleiding van voorbeeld situaties uitgelegd hoe het in elkaar stak, men heeft kennis van zaken over ICT, hosting, colocatie, software bouwen etc, wij hebben allerlei situaties bedacht en vervolgens gevraagd hoe zich dat vertaalde tot de algemene voorwaarden.

Het hele proces heeft mij in ieder geval een goed gevoel gegeven, zowel over onze algemene voorwaarden als over ICTrecht en de manier waarop werd meegewerkt en meegedacht.