PDA

Bekijk Volledige Versie : Primary DNS en Secondary zelfde subnet



lokman
01/03/10, 14:44
ik heb een server Primary DNS en Secondary DNS draaien op zelde subnet daardoor heb ik problemen soms is site niet bereikbaar daardoor hoe kan ik het beste oplossen

Japje
01/03/10, 14:49
zelfde subnet? of zelfde machine?

En niet bereikbaar omdat de domeinen niet te resolven zijn? of ligt apache er uit?

Need more info!

lokman
01/03/10, 14:51
het is zelfde machine het is windows

chimiel
01/03/10, 15:06
Heeft nogal weinig zin om een secondary op dezelfde machine te zetten. En zoals Japje al vraagt: ben je 100% dat het komt omdat je je site niet kan bereiken omdat je de naam niet kan resolven?

1Ago
01/03/10, 15:16
Het is best om dit toch gescheiden te doen. Hiervoor zijn wel 2 verschillende machines (of VPS'n) nodig.
Met 1 machine kom je zowieso in de problemen daarmee.

Bart L
01/03/10, 16:19
http://www.google.nl/search?q=free+secondary+dns

Er zijn er zat, maar verstandiger is het om gewoon ergens een VPS af te nemen en daar Sec DNS te installeren.

Japje
01/03/10, 16:48
het is zelfde machine het is windows

En je hebt bij jezelf nog niet bedacht dat er een reden is waarom ze willen dat je de dns in 2 verschillende subnetten hangt?

Stel dat je niet werken van je site(s) samenhangt met het feit dat je dns niet bereikbaar is dan zul je dus een 2e dns server moeten regelen.

Stel dat daar niet door komt zul je de oorzaak ergens anders moeten zoeken en ook nog een 2e dns server regelen ;)

Als je DNS klapt nu komt mail ook niet aan op de fallback server.. Als je die al hebt ;) Dus.. komt het er alsnog op neer..

Need more info! Foutmeldingen, logs, pings, traceroutes, screenshots.. etc etc..

lokman
01/03/10, 17:07
hyperspin
De "unknown host" fout toont aan dat er problemen zijn met uw DNS. Als unog geen Up-bericht hebt ontvangen, zou u de exacte DNS-fout moeten kunnenbekijken

reboot heeft geholpen ik denk dat het Primary DNS en Secondary DNS op zelfde machine staat dat het probleem daar door komt ik denk dat ik vps gaan nemen voor Secondary DNS

lokman
01/03/10, 17:27
bedankt bart ik heb hier secondry dns geplaats het is nog gratis ook http://www.twisted4life.com/dnsadmin.php?Menu=welcome

frankske
02/03/10, 11:46
DNS is iets kritisch. Iets zeer kritisch. Denk heel goed na aan de mogelijke gevolgen van het ergens te plaatsen waar je zelf geen controle of contract mee hebt. Wie ga je bellen als het fout gaat en wat kan je doen om het desnoods helemaal af te zetten als de andere kant er niks van bakt?

Rob77
02/03/10, 11:55
DNS is iets kritisch. Iets zeer kritisch. Denk heel goed na aan de mogelijke gevolgen van het ergens te plaatsen waar je zelf geen controle of contract mee hebt. Wie ga je bellen als het fout gaat en wat kan je doen om het desnoods helemaal af te zetten als de andere kant er niks van bakt?

Precies, dat soort dingen kosten op een VPS'je wat euro's per maand, maar je houdt het dan wel onder eigen controle . . .

Jimmy1987
03/03/10, 00:51
Zonder gratis dns werkt als je maar 1 of 2 domeinen wil doen, zodra je er meer hebt wil je echt met een vps gaan werken zodat je alles geautomatiseerd kunt laten gebeuren :)