PDA

Bekijk Volledige Versie : Webinterface FTP



celox
01/03/10, 01:16
Beste community,

Aangezien ik niet het juiste forum hier voor kon vinden heb ik het maar in overige geplaatst.

Bij deze zal ik mijn zelf eerst voorstellen. Mijn naam is Jack, en ik ben systeem / netwerkbeheerder bij een internationaal bedrijf.

De vraag!
Nu gaan wij binnenkort de webserver / ftp server zelf beheren. Wij hebben nu een algemene account voor de ftp server die voor verschillende klanten gebruikt worden om high res fotos te kunnen downloaden. Wij willen deze klanten scheiden door middel van meerdere accounts die wij makkelijk moeten kunnen aan maken via een webinterface en dat de klanten dus ook kunnen inloggen via een webinterface.
Stel IT afdeling wordt gebeld en iemand wil wat gaan uploaden maar moet ons dus eerst bellen om een account aan te maken via een admin panel, daarna krijgen hun deze gegevens en kunnen hun deze delen met hun klant. Heb allerlei ideeën voor dit in mijn hoofd maar kan hier geen bestaande webapp voor vinden.

Bestaan hier webapps voor zoja waar zou ik deze kunnen vinden, heb zelf wel lopen zoeken maar kon niet echt vinden wat ik bedoel. Of moet ik echt contact opnemen met een bedrijf hiervoor?

t.bloo
01/03/10, 09:40
Meerdere ftp accounts aanmaken kan via de meeste hosting control panels wel. De beheerder maakt dan voor iedere klant een ftp account aan. Als de klant dan deze ftp gegevens gebruikt, dan komt hij in zijn eigen mapje.

Je kunt ook de gebruikers van het systeem users maken in het control panel, dan kunnen ze zelf voor hun eindgebruikers dit regelen.

Bekende hosting control panels zijn bijvoorbeeld Cpanel, Plesk, DirectAdmin. Een control panel is echter niet zomaar een stukje software dat je er op de server "bij" zet. Mogelijk dat uw server al zo'n control panel heeft?

MortyDot
04/03/10, 11:59
Het aanmaken van FTP accounts wil inderdaad met de ieder doorsnee control panel wel. Meeste steunen ook wel de mogelijkheid om dit geautomatiseerd te doen.

Uploaden dmv ftp is ook mogelijk. Ik heb nog wel ergens een script hiervoor liggen. Als je het een beetje verbouwt kun je het ook koppelen met automatisch login door meegeven van FTP login gegevens van die user.
Het script is Java script gebaseerd.

Uploaden met FTP omzeil je de max upload restrictie van php.