PDA

Bekijk Volledige Versie : Probeer versie - minder resources



cfmweb
25/02/10, 21:24
Het idee is het volgende:

Stel, je wilt net zoals bij een probeer versie van software, een probeer versie van je webhosting aanbieden met beperkte mogelijkheden.

Zoals met bijvoorbeeld een gratis download dienst.
Met gratis download diensten heb je een beperkte download snelheid ten opzichte van de betaalde variant. Hoe zou je dit kunnen realiseren voor gebruikers op een DA machine ? en dan zonder dat de andere gebruikers op de shared hosting omgeving hier last van ondervinden, dus per gebruiker ?

Natuurlijk zijn er diversen andere manieren om de mogelijkheden van een hostingaccount te beperken, maar het gaat mij specifiek om de snelheid.

Iemand een idee?
vrgr Chris

systemdeveloper
25/02/10, 22:52
Ligt eraan wat je wilt beperken. Je kunt ze default een erg gelimiteerd pakketje geven en dit eventueel dagelijks restoren naar een basis uitvoering.
Je kunt ook een vpsje pakken en daar gewoon zoveel mogelijk uit strippen wat je niet wilt aanbieden.
Bij een upgrade naar de volledige versie zet je het account over op een normale server.

Yourwebhoster
26/02/10, 09:57
Voor webhosting kan je mod_bandwidth gebruiken en bij VPSen dmv iptables de download snelheid limiteren. Ook kan je bij de testversie van een hosting pakketje reclame toevoegen.

The-BosS
26/02/10, 19:17
Je zou ook gebruik kunnen maken van ulimits om zo per user cpu-cycles en memorie te beperken. Zo ben je ook zeker dat klanten niet over een bepaalde cpu en/of memorie limiet gaan. Maar dan moet je ook wel apache met mod_ruid of suphp draaien want anders heeft dit niet echt veel nut.

cfmweb
26/02/10, 19:25
Voor webhosting kan je mod_bandwidth gebruiken en bij VPSen dmv iptables de download snelheid limiteren. Ook kan je bij de testversie van een hosting pakketje reclame toevoegen.

Jouw antwoord komt het best in de buurt van wat ik wil inderdaad, even afgezien van het reclame verhaal zou ik dit dan toe willen passen op enkele gebruikers binnen een Centos - Directadmin omgeving zonder dat dit de mogelijkheden van de overige gebruikers van de server beïnvloed.
Dat kan met mod_bandwith?

The-BosS
26/02/10, 19:33
Jouw antwoord komt het best in de buurt van wat ik wil inderdaad, even afgezien van het reclame verhaal zou ik dit dan toe willen passen op enkele gebruikers binnen een Centos - Directadmin omgeving zonder dat dit de mogelijkheden van de overige gebruikers van de server beïnvloed.
Dat kan met mod_bandwith?

Hangt er beetje vanaf, php loops en brake scripts zal het niet tegenhouden. Alleen het web verkeer dat over apache gaat. Als een klant bvb via een php script een cli wget of iets dergelijkse oproept zal mod_bandwidth hier geen invloed op hebben. Zie ook mijn vorige bericht over ulimit beperkingen. Wil je de bandwith echt beperken dan zet je die klanten best op een reseller account met eigen ip adress. Dit ip limiteer je dan via iptables op maximaal snelheid voor de globale groep, je kan dan nog altijd mod_bandwidth per user gebruiken. Maar je hebt zekerheid dat die groep ook niet boven een maximaal uit komt.